Легендарният Microbus на VW се прероди с електрическо сърце на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас. С прототипа Budd-e (игра на думи с немския прякор на модела Bulli) дебютира и нова платформа на концерна, наречена MEB и разработена специално за електромобили и хибриди с възможност за зареждане от битовата мрежа.
Габаритите на Budd-e са 4 597, 1 940 и 1 835 мм, съответно дължина, широчина и височина, а междуосието е 3 151 мм. Това означава, че серийната версия ще запълни нишата между Touran и Multivan.
Прототипът има светодиодни фарове, 21-цолови колела и слънчеви батерии на покрива.
Арматурното табло се доминира от три големи сензорни дисплея, а управлението на много функции може да става с жестови команди.
Инженерите на VW са снабдили преродения Microbus с усъвършенствана система за гласови команди, която се активира с фразата "Hello Budd-e".
Ако му бъде наредено да усили малко парното, бордовият компютър не само ще увеличи температурата, а и ще го направи точно в онази част от салона, откъдето идва командата, тъй като може да идентифицира различни гласове.
Budd-e се задвижва от два електромотора за всяка от осите с мощност 135 и 170 к.с. съответно отпред и отзад. Захранват ги акумулатори с капацитет 101 кВтч.
Ускорението от 0 до 96 км/ч отнема 6.9 секунди и приключва при 180 км/ч. Автономният пробег достига 533 км, а за зареждането на батериите до 80% са необходими 30 минути.
Прототипът разполага с редица функции за безпилотно управление, включително със система за напълно самостоятелно паркиране, която ще дебютира в следващото поколение на всъдехода Touareg през 2017-а. Според британското списание Autocar година по-късно Budd-e ще влезе в серийно производство.