Отидете към основна версия

24 670 30

Първи тест на новото Renault Megane

  • renault-
  • megane-
  • тест

Лисабон, Португалия. Наш екип от мястото на събитието

Megane е лидер сред френските компактни коли още от появата си през 1995 година. Именно тогава този модел заменя популярното Renault R19 и бързо се превръща в един от масовите автомобили в този клас. Сега, 20 години по-късно, Режията извади четвъртото поколение на Megane, в което ясно личи доста осезаема смяна на приоритетите. Моделът беше представен статично в края на септември миналата година във Франкфурт, а сега Renault проведе първите тестове. На този етап колата е само във версия хечбек с пет врати, като от компанията заявиха, че впоследствие ще се появи и комби вариант. За сега купе с три врати не се предвижда. Първите тестове за журналисти се проведоха в Португалия, а наш екип беше на мястото на събитието. Първоначалните ни впечатления са за един рафиниран и доста по-луксозен и същевременно спортен автомобил. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор

Промените по външния вид се забелязват още от пръв поглед. Дизайнът е по-изразителен, като в екстериорната визия преобладават плавните и раздути повърхности. Широката радиаторна решетка във формата на усмивка е украсена с голямо лого на марката, а издължените фарове са кантирани с новия С-обарзен светлинен подпис на Renault. В профил остъклената линия се стеснява в задната част на автомобила, което му придава нужната за подобен род автомобили стремителност. Агресията идва от раздутите калници и по-голямата ширина на колата като цяло, а дозата лукс е демонстрирана с добре прецизирани хромирани елементи. Петата врата е "покрита" с ефектен спойлер, а агресивната осанка отзад е подчертана от по-тънките стоп светлини. Модификацията GT се отличава от стандартния Megane с интересен аеродинамичен пакет, както и с двата ефектни ауспухни накрайника, интегрирани в долната част на бронята. Като цяло колата е стилна и спортно изглеждаща отвън, притежава свое собствено лице, като наред с това новата фирмена идентичност на марката е осезаема.

Интериор

Моделът е построен на модулната платформа CFM, която се използва и за Renault Talisman, Kadjar и Espace, както и за Nissan Qashqai и Pulsar. Благодарение на нея дължината на Megane е по-голяма с 64 мм (4 359 мм), а междуосието е увеличено с 28 мм и вече 2 669 мм. Въпреки това колата е със 75 килограма по-лека. Цялата тази разлика в габаритите се отразява на простора на салона. Освен че е просторно, вътре впечатление правят и по-качествените материали. Сглобката е на високо ниво - скърцания и паразитни шумове липсват. Седалките са твърди, но ергономични, като във варианта GT са тапицирани с алкантара и разполагат със силно изразена странична поддръжка. Предвидени са и още интересни елементи като променяща цвета си подсветка, алуминиеви педали и модерния напоследък черен пиано лак. Що се отнася до уредите, те са компилация от аналогови и електронни, като в по-високите нива на оборудване преобладават електронните дисплеи. Интерес буди и 8.7-инчовият вертикален таблет и R-LINK 2, който играе ролята на контролен център на автомобила. Иновационната технология MULTI-SENSE се командва именно от него, а премиум впечатлението се подсилва от още цял куп модерни, интуитивни системи за подпомагане на водача, включително и от цветен head-up дисплей. За феновете на качествения саунд ще кажем, че акустиката на аудиосистемата е съществено подобрена чрез вграждане на по-големи високоговорители (увеличени в диаметър от 130 на 160 мм), които са по-добре позиционирани в долната част на вратите. Нещо повече, по-голямата част от версиите са оборудвани с осем високоговорителя, което прави музикалното оформление в салона отлично. Що се отнася до багажното пространство, то не е голямо, но в сравнение с преките конкуренти е доста сходно. Един от малкото минуси, свързани със салона на Megane, e сходен с този при по-големия нов модел на Renault - Talisman. Става дума за леки аеродинамични шумове в купето, които се долавят при по-висока скорост. Всичко останало е на доста високо ниво.

Двигател и ходови характеристики

Всички двигатели, с които се оборудва новият Megane, са снабдени с турбокомпресори и със системи за непосредствено впръскване на горивото и start/stop. Ние тествахме най-наточеното към момента изпълнение, обозначено с индекс GT, както и дизеловата модификация с работен обем 1.6 литра и с мощност 130 к.с. При дизеловия вариант изненади нямаше - отличен разход на гориво при много прилична динамика. GT-версията обаче ни порази със своите динамични характеристики. Автомобилът има уникален лаунч контрол, перфектно ускорение, като липса на мощност не се усеща при нито един оборотен режим. За това важна роля играе и фирмената седемстепенна скоростна кутия с два съединителя. Що се отнася до возията, тя е по-скоро мека, но за голямо наше учудване това почти не влияе на стабилността на автомобила в завои. Този интересен факт се дължи на новото шаси, настройките на което са изключително прецизни и точни. При GT-версията е налична и т.нар. 4control система. Посредством електромотор, интегриран под задния мост, и редуктор, задните колела завиват минимално. При ниска скорост обратно на предните, което намалява диаметъра на завой до 10.4 м. При скорост над 80 км/ч те завиват в еднаква посока с предните, като по този начин подобряват устовойчивостта. Точно тази система 4control и ниският център на тежестта са причините за уникалното поведение на автомобила в завои с висока скорост. Като цяло новият Megane впечатлява с отлично пътно поведение, спортна осанка и много нови технологии.

Цена

Предвид факта, че това е изцяло нов модел, с интегрирани в него доста допълнителни технологии и екстри, цената не е висока. В Европа базовата версия струва 16 800 евро, но в България цените на новия Megane ще са по-ниски. Най-евтината модификация ще се предлага за 29 990 лв с ДДС, а продажбите на модела стартират от следващия месец.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини