Лисабон, Португалия. Наш екип от мястото на събитието
Megane е лидер сред френските компактни коли още от появата си през 1995 година. Именно тогава този модел заменя популярното Renault R19 и бързо се превръща в един от масовите автомобили в този клас. Сега, 20 години по-късно, Режията извади четвъртото поколение на Megane, в което ясно личи доста осезаема смяна на приоритетите. Моделът беше представен статично в края на септември миналата година във Франкфурт, а сега Renault проведе първите тестове. На този етап колата е само във версия хечбек с пет врати, като от компанията заявиха, че впоследствие ще се появи и комби вариант. За сега купе с три врати не се предвижда. Първите тестове за журналисти се проведоха в Португалия, а наш екип беше на мястото на събитието. Първоначалните ни впечатления са за един рафиниран и доста по-луксозен и същевременно спортен автомобил. Ето и по-конкретно за какво иде реч.
Екстериор
Промените по външния вид се забелязват още от пръв поглед. Дизайнът е по-изразителен, като в екстериорната визия преобладават плавните и раздути повърхности. Широката радиаторна решетка във формата на усмивка е украсена с голямо лого на марката, а издължените фарове са кантирани с новия С-обарзен светлинен подпис на Renault. В профил остъклената линия се стеснява в задната част на автомобила, което му придава нужната за подобен род автомобили стремителност. Агресията идва от раздутите калници и по-голямата ширина на колата като цяло, а дозата лукс е демонстрирана с добре прецизирани хромирани елементи. Петата врата е "покрита" с ефектен спойлер, а агресивната осанка отзад е подчертана от по-тънките стоп светлини. Модификацията GT се отличава от стандартния Megane с интересен аеродинамичен пакет, както и с двата ефектни ауспухни накрайника, интегрирани в долната част на бронята. Като цяло колата е стилна и спортно изглеждаща отвън, притежава свое собствено лице, като наред с това новата фирмена идентичност на марката е осезаема.
Интериор
Моделът е построен на модулната платформа CFM, която се използва и за Renault Talisman, Kadjar и Espace, както и за Nissan Qashqai и Pulsar. Благодарение на нея дължината на Megane е по-голяма с 64 мм (4 359 мм), а междуосието е увеличено с 28 мм и вече 2 669 мм. Въпреки това колата е със 75 килограма по-лека. Цялата тази разлика в габаритите се отразява на простора на салона. Освен че е просторно, вътре впечатление правят и по-качествените материали. Сглобката е на високо ниво - скърцания и паразитни шумове липсват. Седалките са твърди, но ергономични, като във варианта GT са тапицирани с алкантара и разполагат със силно изразена странична поддръжка. Предвидени са и още интересни елементи като променяща цвета си подсветка, алуминиеви педали и модерния напоследък черен пиано лак. Що се отнася до уредите, те са компилация от аналогови и електронни, като в по-високите нива на оборудване преобладават електронните дисплеи. Интерес буди и 8.7-инчовият вертикален таблет и R-LINK 2, който играе ролята на контролен център на автомобила. Иновационната технология MULTI-SENSE се командва именно от него, а премиум впечатлението се подсилва от още цял куп модерни, интуитивни системи за подпомагане на водача, включително и от цветен head-up дисплей. За феновете на качествения саунд ще кажем, че акустиката на аудиосистемата е съществено подобрена чрез вграждане на по-големи високоговорители (увеличени в диаметър от 130 на 160 мм), които са по-добре позиционирани в долната част на вратите. Нещо повече, по-голямата част от версиите са оборудвани с осем високоговорителя, което прави музикалното оформление в салона отлично. Що се отнася до багажното пространство, то не е голямо, но в сравнение с преките конкуренти е доста сходно. Един от малкото минуси, свързани със салона на Megane, e сходен с този при по-големия нов модел на Renault - Talisman. Става дума за леки аеродинамични шумове в купето, които се долавят при по-висока скорост. Всичко останало е на доста високо ниво.
Двигател и ходови характеристики
Всички двигатели, с които се оборудва новият Megane, са снабдени с турбокомпресори и със системи за непосредствено впръскване на горивото и start/stop. Ние тествахме най-наточеното към момента изпълнение, обозначено с индекс GT, както и дизеловата модификация с работен обем 1.6 литра и с мощност 130 к.с. При дизеловия вариант изненади нямаше - отличен разход на гориво при много прилична динамика. GT-версията обаче ни порази със своите динамични характеристики. Автомобилът има уникален лаунч контрол, перфектно ускорение, като липса на мощност не се усеща при нито един оборотен режим. За това важна роля играе и фирмената седемстепенна скоростна кутия с два съединителя. Що се отнася до возията, тя е по-скоро мека, но за голямо наше учудване това почти не влияе на стабилността на автомобила в завои. Този интересен факт се дължи на новото шаси, настройките на което са изключително прецизни и точни. При GT-версията е налична и т.нар. 4control система. Посредством електромотор, интегриран под задния мост, и редуктор, задните колела завиват минимално. При ниска скорост обратно на предните, което намалява диаметъра на завой до 10.4 м. При скорост над 80 км/ч те завиват в еднаква посока с предните, като по този начин подобряват устовойчивостта. Точно тази система 4control и ниският център на тежестта са причините за уникалното поведение на автомобила в завои с висока скорост. Като цяло новият Megane впечатлява с отлично пътно поведение, спортна осанка и много нови технологии.
Цена
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емил
11:22 07.01.2016
2 хейтърче
11:32 07.01.2016
3 Ники
Коментиран от #7
11:41 07.01.2016
4 656
11:59 07.01.2016
5 незнайко
12:00 07.01.2016
6 Баце
12:08 07.01.2016
7 Ото
До коментар #3 от "Ники":
Има я отдавна в София. Още от Автосалона, ако не и преди това12:11 07.01.2016
8 112
12:47 07.01.2016
9 гост
Коментиран от #10
13:40 07.01.2016
10 Домакин
До коментар #9 от "гост":
Аз пък все едно гледам Ауди А3, но на половин цена.13:44 07.01.2016
11 johndoe
14:05 07.01.2016
12 гост
Колата идва с 5г и 150х.км гаранция, доказани двигатели които и Мерцедес ги вгражда и красив, съвременен дизайн. Изпробвах Каптур, чакам за Каджар и като дойде този Меган задължително и него ще пробвам. Но Рено имат най-добрия баланс между цена-качество и ще стават все по-търсени занапред.
15:01 07.01.2016
13 Бхд БхД
17:39 07.01.2016
14 Honda power
18:03 07.01.2016
15 манячето
Коментиран от #24, #29
18:22 07.01.2016
16 koleee
18:52 07.01.2016
17 Lexus RX350
новия Хонда Сивик; Корола....най.новия Аурис се взема за 36 000 с всички екстри
Коментиран от #19
19:30 07.01.2016
18 хихи
Ама щом има фенове и ги влече ;))))
19:33 07.01.2016
19 PlimP
До коментар #17 от "Lexus RX350 ":
17, тия ги разправяй на някой друг :D:D, като с хонда не съм имал сериозен досег, но тойота може да си навреш там дето слънце не огрява, а рендето определено изглежда много добре, скапанат корола, примерно, почва от 27 000 и то в брой, ако е на изплащане ще излезне златна и за тая скромно сума получаваш едно малко лай..е, което е й грозно колкото си щеш19:55 07.01.2016
20 PlimP
20:00 07.01.2016
21 гост
Нали това е смисъла на колата като дизйн, усещане и звук - да доставя удоволствие на ползвателя.
Аз карам Рено, но всеки пък щом я погледна или вляза в колата и се чувствам приятно. Има си дребни збележки, но ме радва. и пак Рено гледам за следваща, но това когато се наложи. Не робувам на марки под капака на реното голяма част от частите са като на немските коли: доставчици, системи, агрегати. За какво да се вглеждаме в марката, ако ти харесва и може да си я позволиш, купи си я, ако не можеш не я оплювай.
Коментиран от #22
21:22 07.01.2016
22 xxx
До коментар #21 от "гост":
Бързо губещи цена, по-чупливи (да не кажа трошливи), с наистина слаба електроника, с някои "странни инженерни решения" (да не бъда по-груб), сравнително недобър имидж на марката или конкретнен модел... НО с атрактивна цена!Така аз бих описал Рено (без да искам да обидя когото и да било) и смятам, че новия меган няма да е различен.
Не става въпрос за оплюване, просто бъдете обективни и честни пред самите себе си.
Коментиран от #23, #25
09:11 08.01.2016
23 гост
До коментар #22 от "xxx":
Добре, но какъв е смисъла да си купиш Фолксваген, който си задържа цената, неоснователно според мен, но колата не ми харесва. Ще карам 5 години нещо, което според мен е скучно, само защото ел. стъклата му се чупят по-рядко, или окачването му ще изкара 10х.км повече преди да се разтропа. Двигателите и ск. кутии се видяха, че са по-слаби дори от френските, а цените им са много по-високи. Давам ФВ за пример понеже те са лидери в запазването на стойност.Дали ще ти се повреди ел. стъкло, ключалката или някой тампон ще ти се разтропа, това не прави колата по-лоша, ако буди подходящата емоция. Ако нова кола те оставя на пътя всеки месец съм съгласен да се обяви като лоша, но аз лично съм имал повече проблеми с ФВ, а рената ми са били здрави, с ФВ нямаше момент, в който да съм се чувствал комфортно, било то и да съм ги продавал на добра цена след употреба. Кола се взима с цел и удоволствие, не за сметка понеже всяка кола е чиста загуба на пари.
09:51 08.01.2016
24 Мерджанов
До коментар #15 от "манячето":
130 коня е дизела. ГТ версията е 205. Четете малко по-внимателно преди да правите"компетентни" изказвания....09:55 08.01.2016
25 Българин
До коментар #22 от "xxx":
Един умен човек е казал ,че най-добрата кола е новата такава. Това което си описал важи за 12-15 годишни Рена.Реално, преди 15-20 години,наистина имаше разлика в качеството и немските таралясници бяха относително по-качествени и здрави от френските. В момента-разлика няма.Глобализацията е на такова ниво,че колите са практически почти еднакви ,само на външен вид се различават. Да ти давам ли примера,че Мерцедес слагат в колите си дизелови мотори на Рено? Някой сектант на немските таралясници ,ако беше чул преди 20 години,че Мерцедес ще бъдат с Рено дизел,щеше да се фърли под влака.Коментиран от #26
21:51 08.01.2016
26 поршето
До коментар #25 от "Българин":
а бе то си е така ама не точно друго е ново бмв друго фолсваген а съвсем друго е ролс така че няма как има нови коли като дачиа който са пълни кофи грейт лол също са много зле така че.....08:43 09.01.2016
27 Ники
09:01 10.01.2016
28 гост
13:44 12.01.2016
29 баба ви
До коментар #15 от "манячето":
Абе тук са се събрали разбипачи с котори от 25 годишни каруци. Много разбирате,.обаче не можете да си позволите. Свирчж ти направи ли си труда да видиш GT колко коня е? 205 к.с. какво ми даваш компетенции. Повечето тук и толкова нямате. Карайте си бракмите от миналия век и се радвайте!17:30 12.04.2018
30 Горд Собственик
11:25 29.04.2019