Отидете към основна версия

10 Февруари, 2016 10:07, обновена 10 Февруари, 2016 10:07 40 289 18

Тест на 7-местния Nissan X-Trail

  • nissan-
  • x-trail-
  • тест-
  • бобслей

Инсбрук, Австрия. Наш екип от мястото на събитието.

През 2014 година, малко след появата на новия Qashqai, японците от Nissan представиха и новата генерация на X-Trail. Още тогава стана ясно, че този кросоувър съответства изцяло на последното направление на марката по отношение на дизайн, като в същото време запазва най-важната част от 4х4 наследството на досегашните високопроходими Nissan-и. Сега, от компанията лансират и една по-функционална модификация на X-Trail. Става дума за 7-местната версия на модела, която ни беше демонстрирана не къде да е, а в сърцето на Алпите. За да подчертаят практичността на новото седемместно попълнение, маркетинг специалистите бяха подготвили и интересна изненада.

От Nissan предизвикаха конвенционалното мислене на журналистите с първия в света 7-местен бобслей. Това се случи на пистата в Инсбрук, Австрия. X-Trail Bobsleigh е вдъхновен от дизайна на Nissan X-Trail и направи своето първо спускане на историческия Олимпийски улей в Igls, управляван от британския олимпийски медалист Шон Олсън. На борда на този бобслей бе и наш екип, който след екстремното преживяване и натоварване от 4.5G се зае с една значително по-комфортна, но не по-малко интересна задача - обстоен тест на новия 7-местен Nissan X-Trail. Изпробвахме SUV-то както на сух асфалт, така и в пресечена местност с доста кал и сняг. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Още от пръв поглед се вижда, че ръбатите форми от досегашните две поколения вече ги няма, но масивния и грубоват дизайн присъства и в новото, трето изпълнение на X-Trail. Екстериорният вид е доволно сложен. От една страна X-Trail има прилики с по-малкия Qashqai, но от друга е по-стремителен, масивен и стилен. Агресивният вид е подчертан от новите фарове с диодни дневни светлини с форма на бумеранг, масивността на колата придават задните раздути арки на калниците, а оптимално дозираните хромирани елементи намекват за принадлежността на X-Trail към по-високия и луксозен SUV сегмент.

Що се отнася до габарити, те са сходни с предходната генерация (дължина 4 630 мм, височина 1 680 мм, широчина 1 840 мм и междуосие 2 710 мм), въпреки че моделът е базиран на съвсем различна платформа. Тя е наречена Common Module Family и съчетава най-доброто от автомобилите на Nissan и Renault в С сегмента. От Nissan я описват като "Биокинетичен синхрон". Според нас конструкторите са успели да създадат една елегантна и в същото време по своему леко грубовата външност, която би трябвало да допадне на претенциозния европейски вкус в SUV сегмента.

Интериор

Пред водача се открива широк приборен панел с компилация от информативни дисплеи и аналогови циферблати. 7-инчовият сензорен екран на мултимедията е т.нар. втора приборна зона. В по-високите нива на оборудване екстрите са безброй, но дори и в базовата комплектация те са напълно достатъчни. Мястото за краката на водача и пътниците е оптимално, като дори и на втория ред комфортно се чувстват и ръстови пасажери. Въпросният трети ред кресла са по-малки от тези пред тях и са малко по-неудобни за дълги пътувания. Те обаче са по-ергономични и по-комфортни в сравнение с тези на конкуренцията. Най-важното при 7-местния X-Trail е, че трите реда са разположени амфитеатрално и дори пътниците най-отзад имат добра видимост към пътната обстановка.

Багажникът е още едно от достойнствата на X-Trail. Той е с обем от почти два кубични метра, като в същото време е практичен и функционален. Още нещо, с което новият X-Trail превъзхожда алтернативите, е отварящите се на 77 градуса задни врати, които правят влизането и излизането на втори и трети ред значително по-лесно и удобно. Като цяло салонът на X-Trail впечатлява с комфорт, функционалност и не на последно място с качествени материали и сглобка.

Двигател и ходови характеристики

За теста, който направихме в Алпите, ни бе предоставен X-Trail с 1.6-литров дизелов мотор с мощност 130 конски сили и с механична трансмисия, предаваща въртящия момент и към четирите колела. Двигателят е динамичен и в същото време много икономичен. Средният разход, който отчете бордокомпютърът, бе 5.5 литра на 100 километра пробег въпреки липсата на ограничение на скоростта по немските аутобани. All Mode 4x4-i системата има три режима на работа - автоматичен, при който водещи са предните колела, но при загуба на сцепление електроника автоматично и мигновено прехвърля въртящ момент и към задните колела.

При втория диференциалът може да се заключи, като така разпределението на Нютонметрите е 50:50, а при третия принудително правите автомобила само с предно предаване. От впечатленията ни можем да кажем, че по отношение на тежък off road новият X-Trail отстъпва минимално на предшественика си, но пък за сметка на това стабилността при динамично шофиране е значително повишена.

За целта се грижат две основни и иновационни системи. Active Ride Control - следи пътя за неравности и подава краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. За стабилността в завои пък основна роля играе Active Trace Control. Тази система индикира скоростта, ъгъла на въртене на кормилото, натискът върху педала на спирачката и отварянето на дроселовата клапа, като при нужда подава спирачни импулси, но този път само на вътрешните на завоя колела. В обобщение ще кажем, че новото SUV е идеално за лека пресечена местност, а на асфалт се чувствате почти като в лек автомобил.

Любопитно

Nissan работи ръка за ръка с експерти по бобслей, за да трансформира традиционната четириместна шейна в седем местен бобслей, вдъхновен от X-Trail и способен да развие 100 км/ч и натоварване от 4.5G. Ето и едно интересно сравнение между ТТ данните на 7-местния Nissan X-Trail и тези на първия в света 7-местен бобслей.

Подробни технически характеристики за всички генерации на Nisan X-Trail - ТУК

Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

Свързани новини