Инсбрук, Австрия. Наш екип от мястото на събитието.
През 2014 година, малко след появата на новия Qashqai, японците от Nissan представиха и новата генерация на X-Trail. Още тогава стана ясно, че този кросоувър съответства изцяло на последното направление на марката по отношение на дизайн, като в същото време запазва най-важната част от 4х4 наследството на досегашните високопроходими Nissan-и. Сега, от компанията лансират и една по-функционална модификация на X-Trail. Става дума за 7-местната версия на модела, която ни беше демонстрирана не къде да е, а в сърцето на Алпите. За да подчертаят практичността на новото седемместно попълнение, маркетинг специалистите бяха подготвили и интересна изненада.
От Nissan предизвикаха конвенционалното мислене на журналистите с първия в света 7-местен бобслей. Това се случи на пистата в Инсбрук, Австрия. X-Trail Bobsleigh е вдъхновен от дизайна на Nissan X-Trail и направи своето първо спускане на историческия Олимпийски улей в Igls, управляван от британския олимпийски медалист Шон Олсън. На борда на този бобслей бе и наш екип, който след екстремното преживяване и натоварване от 4.5G се зае с една значително по-комфортна, но не по-малко интересна задача - обстоен тест на новия 7-местен Nissan X-Trail. Изпробвахме SUV-то както на сух асфалт, така и в пресечена местност с доста кал и сняг. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Още от пръв поглед се вижда, че ръбатите форми от досегашните две поколения вече ги няма, но масивния и грубоват дизайн присъства и в новото, трето изпълнение на X-Trail. Екстериорният вид е доволно сложен. От една страна X-Trail има прилики с по-малкия Qashqai, но от друга е по-стремителен, масивен и стилен. Агресивният вид е подчертан от новите фарове с диодни дневни светлини с форма на бумеранг, масивността на колата придават задните раздути арки на калниците, а оптимално дозираните хромирани елементи намекват за принадлежността на X-Trail към по-високия и луксозен SUV сегмент.
Що се отнася до габарити, те са сходни с предходната генерация (дължина 4 630 мм, височина 1 680 мм, широчина 1 840 мм и междуосие 2 710 мм), въпреки че моделът е базиран на съвсем различна платформа. Тя е наречена Common Module Family и съчетава най-доброто от автомобилите на Nissan и Renault в С сегмента. От Nissan я описват като "Биокинетичен синхрон". Според нас конструкторите са успели да създадат една елегантна и в същото време по своему леко грубовата външност, която би трябвало да допадне на претенциозния европейски вкус в SUV сегмента.
Интериор
Пред водача се открива широк приборен панел с компилация от информативни дисплеи и аналогови циферблати. 7-инчовият сензорен екран на мултимедията е т.нар. втора приборна зона. В по-високите нива на оборудване екстрите са безброй, но дори и в базовата комплектация те са напълно достатъчни. Мястото за краката на водача и пътниците е оптимално, като дори и на втория ред комфортно се чувстват и ръстови пасажери. Въпросният трети ред кресла са по-малки от тези пред тях и са малко по-неудобни за дълги пътувания. Те обаче са по-ергономични и по-комфортни в сравнение с тези на конкуренцията. Най-важното при 7-местния X-Trail е, че трите реда са разположени амфитеатрално и дори пътниците най-отзад имат добра видимост към пътната обстановка.
Багажникът е още едно от достойнствата на X-Trail. Той е с обем от почти два кубични метра, като в същото време е практичен и функционален. Още нещо, с което новият X-Trail превъзхожда алтернативите, е отварящите се на 77 градуса задни врати, които правят влизането и излизането на втори и трети ред значително по-лесно и удобно. Като цяло салонът на X-Trail впечатлява с комфорт, функционалност и не на последно място с качествени материали и сглобка.
Двигател и ходови характеристики
За теста, който направихме в Алпите, ни бе предоставен X-Trail с 1.6-литров дизелов мотор с мощност 130 конски сили и с механична трансмисия, предаваща въртящия момент и към четирите колела. Двигателят е динамичен и в същото време много икономичен. Средният разход, който отчете бордокомпютърът, бе 5.5 литра на 100 километра пробег въпреки липсата на ограничение на скоростта по немските аутобани. All Mode 4x4-i системата има три режима на работа - автоматичен, при който водещи са предните колела, но при загуба на сцепление електроника автоматично и мигновено прехвърля въртящ момент и към задните колела.
При втория диференциалът може да се заключи, като така разпределението на Нютонметрите е 50:50, а при третия принудително правите автомобила само с предно предаване. От впечатленията ни можем да кажем, че по отношение на тежък off road новият X-Trail отстъпва минимално на предшественика си, но пък за сметка на това стабилността при динамично шофиране е значително повишена.
За целта се грижат две основни и иновационни системи. Active Ride Control - следи пътя за неравности и подава краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. За стабилността в завои пък основна роля играе Active Trace Control. Тази система индикира скоростта, ъгъла на въртене на кормилото, натискът върху педала на спирачката и отварянето на дроселовата клапа, като при нужда подава спирачни импулси, но този път само на вътрешните на завоя колела. В обобщение ще кажем, че новото SUV е идеално за лека пресечена местност, а на асфалт се чувствате почти като в лек автомобил.
Любопитно
Nissan работи ръка за ръка с експерти по бобслей, за да трансформира традиционната четириместна шейна в седем местен бобслей, вдъхновен от X-Trail и способен да развие 100 км/ч и натоварване от 4.5G. Ето и едно интересно сравнение между ТТ данните на 7-местния Nissan X-Trail и тези на първия в света 7-местен бобслей.
Подробни технически характеристики за всички генерации на Nisan X-Trail - ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
Коментиран от #5
09:56 10.02.2016
2 е да де
Коментиран от #3
10:06 10.02.2016
3 Караиванов
До коментар #2 от "е да де":
Тази кола е много по-близо до инфинити, отколкото до дачия. Ама както казва Миро от кемнатр 1 - " БГ манталитет, какво да се прави."10:09 10.02.2016
4 МаКаТа
10:50 10.02.2016
5 хис
До коментар #1 от "Миро":
и кой си ти да класифицираш хората и какъв е твоя манталитет, а? Каква е думата западняр или много ти се иска да бъдеш такъв за да не караш х5 на старо. Знаеш ли колко години учение отнема на хората, които профилират другите да кажат кой какъв е, а? Като не ти харесва БГ манталитет, знаеш кой е терминала, нали?....едва ли и това знаеш!Коментиран от #6
10:57 10.02.2016
6 тъй
До коментар #5 от "хис":
хахааа Прав си, тия деца дето коментират тук, едва ли имат кола а за книжки да не говорим. Иска им се да е така ама не е. Аз си карам джипа на старо, ама такова л...но ново не вземам, като след година ше струва колкото купа с оризКоментиран от #7
11:10 10.02.2016
7 Калоян
До коментар #6 от "тъй":
И ти си един разбирач, няма що. Точно джипките на нисан държат цени на пазара на старо, а този Х-Ttail е една много хубава машинка, която е направена да си я купиш нова и да я караш 5-6 години и да я смениш със следващото поколение. Така правят хората от средната класа на запад.Коментиран от #8
11:34 10.02.2016
8 дром
До коментар #7 от "Калоян":
Ай стига с тоя запад и с тая средна класа, вие в България ли живеете? Както колегата по-долу каза, като не ви изнася тук хващайте пътя!Коментиран от #9
11:45 10.02.2016
9 КАДИР
До коментар #8 от "дром":
Ти недей да ми казваш какво да хващам. Аз искам да живея тук и да мога безпроблем да си купя този готин нисан. Да го карам пет години и да си взема друга нова кола, а не да си живея в гарсионера в Люлин и да си дам всички пари за стара S-класа.Коментиран от #10
11:50 10.02.2016
10 дром
До коментар #9 от "КАДИР":
на теб никой не ти е писал, купувай си каквото искаш, но следи коментарите, разбра ли12:07 10.02.2016
11 Ицака
12:29 10.02.2016
12 гост
Ако пуснат такъв лизинг веднага го взимам, но при нас няма разумен такъв с реално пресметната остатъчна стойност, което не позволява подмяна за нова в края на 5 годишен период.
13:30 10.02.2016
13 MSux
Коментиран от #14
16:07 10.02.2016
14 Калоян
До коментар #13 от "MSux":
И кое според теб в този сегмент е по-добро? Икономични двигатели от рено, 4х4 от нисан, поддръжка малко по-скъпа от дачия и визия почти като на инфинити. Единствено хонда црв е по-добро.16:12 10.02.2016
15 Милен
17:20 10.02.2016
16 Теодор М
3-тия ред седалки е фиктивен, дори не знам дали ще става за деца със столчета. За градско, кратко каране стига. Като трябва да караш и бабата за бързо с децата. Пробвах 1,6 Дизела с ръчна скоростна кутия.Мотора е много икономичен. Градско 5,4 при студен двигател. Но е много шумен. Шумен при набиране и при висока скорост. при 100км/ч не се чува толкова вятъра колкото двигателя. При 80 още повече защото с една предавка надолу. Сядах в електрически и механични седалки, като и двата модела са удобни, но при електрическите отзад има с около 3-4см по-малко място. И да мерих го с рулетка защото ми направи впечатление и извадих уреда за да докажа на персонала от Нисан, че наистина има разлика, а не просто си измислям. За возия, предпочитам Outlander при висока скорост е и по-стабилен и по-тих, като при него двигателя е обезшумен, дали заради разликата в обема не знам. Там няма разлика в мястото при ел и механични седалки. Outlander-а харчи повече. При идентични маршрути показа 6,3 градско, което е с 1л разлика. Това което ме отблъсна от нисана е и факта, че в България поне нямаш избор в екстрите. И при Outlander е така. Има няколко вида оборудване и ако искаш нещо от горното такова си задължен да вземеш цялото. Задължително искахме релси на покрива, които обаче бяха в някакво средно оборудване с 19-ки джанти, които са си с ниско профилни гуми и не ги искахме, освен това исках LED светлини, но за тях отиваш на ТОП оборудването, което пък има ел седалки/кожени/, които обаче както споменах правят тесен 2-рия ред седалки/поне на нас хората по над 180см и детски столчета/. Да не говорим за другите екстри били то желани или не. И така се отказахме. Така или иначе ако човек си хареса екстрите и не кара много на дълъг път, защото си е шумно, за града е много добър. Просто разхода е ненадминат, за който и да е 7местен SUV. Освен това е по-широк от по-малкия си брат и реното при 5 местната версия.
Коментиран от #18
17:29 10.02.2016
17 натъжен
18:34 10.02.2016
18 гост
До коментар #16 от "Теодор М":
Много добър коментар, така се прави, тестваш и споделяш мнение. Аз тествах каджар, което е на базата като размер и база е междинка м/у Кашкай и Хтрейл, понеже мястото на задната седалка е много важно за мен. Моето мнение: шаси, вид, подредба и достъпност на агрегатите е на отлично ниво, просто и смислено проектирано като цяло. Качеството на материалите е на задоволително ниво, но не може да се мери с лукс. По-добър избор е оборудването на базово ниво, както казва Теодор, и да си добавиш нужните екстри с доплащане: базови седалки (леки и удобни) но с добавка климатроник и кожен волан. Мястото на заден ред е много добро при Каджар, но би било чудесно ако бяха монтирали плъзгащи седалки както е при Каптур, Сценик. Двигатели: ако е дизел то да е 1,5дци - много по-тих от 1,6дци, не е бърз, но е гъвкав и плавен на разгръщане на мощност; ако е бензин (моя варант) 1,2 турбо според мен е най-добрия малък турбо двигател: балансиран, мощен и има тяга (не е като на дизел, но почти) като остава много по-тих от дизел. Другите производители правят малки, шумни, 3 цилиндрови бензинови моторчета, докато рено залагат на 4цилиндров вариант.В крайна сметка тестването е безплатно, ходете и тествайте, пипнете и измерете, жалко, че не може да се наеме за седмица, за да се придобие по-добра представа в дълг. план на употреба.
07:25 11.02.2016