10 Февруари, 2016 09:10, обновена 10 Февруари, 2016 12:00 40 069 18

Тест на 7-местния Nissan X-Trail

  • nissan-
  • x-trail-
  • тест-
  • бобслей
Тест на 7-местния Nissan X-Trail - 1

Инсбрук, Австрия. Наш екип от мястото на събитието.

През 2014 година, малко след появата на новия Qashqai, японците от Nissan представиха и новата генерация на X-Trail. Още тогава стана ясно, че този кросоувър съответства изцяло на последното направление на марката по отношение на дизайн, като в същото време запазва най-важната част от 4х4 наследството на досегашните високопроходими Nissan-и. Сега, от компанията лансират и една по-функционална модификация на X-Trail. Става дума за 7-местната версия на модела, която ни беше демонстрирана не къде да е, а в сърцето на Алпите. За да подчертаят практичността на новото седемместно попълнение, маркетинг специалистите бяха подготвили и интересна изненада.

Тест на 7-местния Nissan X-Trail

От Nissan предизвикаха конвенционалното мислене на журналистите с първия в света 7-местен бобслей. Това се случи на пистата в Инсбрук, Австрия. X-Trail Bobsleigh е вдъхновен от дизайна на Nissan X-Trail и направи своето първо спускане на историческия Олимпийски улей в Igls, управляван от британския олимпийски медалист Шон Олсън. На борда на този бобслей бе и наш екип, който след екстремното преживяване и натоварване от 4.5G се зае с една значително по-комфортна, но не по-малко интересна задача - обстоен тест на новия 7-местен Nissan X-Trail. Изпробвахме SUV-то както на сух асфалт, така и в пресечена местност с доста кал и сняг. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Тест на 7-местния Nissan X-Trail

Още от пръв поглед се вижда, че ръбатите форми от досегашните две поколения вече ги няма, но масивния и грубоват дизайн присъства и в новото, трето изпълнение на X-Trail. Екстериорният вид е доволно сложен. От една страна X-Trail има прилики с по-малкия Qashqai, но от друга е по-стремителен, масивен и стилен. Агресивният вид е подчертан от новите фарове с диодни дневни светлини с форма на бумеранг, масивността на колата придават задните раздути арки на калниците, а оптимално дозираните хромирани елементи намекват за принадлежността на X-Trail към по-високия и луксозен SUV сегмент.

Тест на 7-местния Nissan X-Trail

Що се отнася до габарити, те са сходни с предходната генерация (дължина 4 630 мм, височина 1 680 мм, широчина 1 840 мм и междуосие 2 710 мм), въпреки че моделът е базиран на съвсем различна платформа. Тя е наречена Common Module Family и съчетава най-доброто от автомобилите на Nissan и Renault в С сегмента. От Nissan я описват като "Биокинетичен синхрон". Според нас конструкторите са успели да създадат една елегантна и в същото време по своему леко грубовата външност, която би трябвало да допадне на претенциозния европейски вкус в SUV сегмента.

Интериор

Тест на 7-местния Nissan X-Trail

Пред водача се открива широк приборен панел с компилация от информативни дисплеи и аналогови циферблати. 7-инчовият сензорен екран на мултимедията е т.нар. втора приборна зона. В по-високите нива на оборудване екстрите са безброй, но дори и в базовата комплектация те са напълно достатъчни. Мястото за краката на водача и пътниците е оптимално, като дори и на втория ред комфортно се чувстват и ръстови пасажери. Въпросният трети ред кресла са по-малки от тези пред тях и са малко по-неудобни за дълги пътувания. Те обаче са по-ергономични и по-комфортни в сравнение с тези на конкуренцията. Най-важното при 7-местния X-Trail е, че трите реда са разположени амфитеатрално и дори пътниците най-отзад имат добра видимост към пътната обстановка.

Тест на 7-местния Nissan X-Trail

Багажникът е още едно от достойнствата на X-Trail. Той е с обем от почти два кубични метра, като в същото време е практичен и функционален. Още нещо, с което новият X-Trail превъзхожда алтернативите, е отварящите се на 77 градуса задни врати, които правят влизането и излизането на втори и трети ред значително по-лесно и удобно. Като цяло салонът на X-Trail впечатлява с комфорт, функционалност и не на последно място с качествени материали и сглобка.

Двигател и ходови характеристики

Тест на 7-местния Nissan X-Trail

За теста, който направихме в Алпите, ни бе предоставен X-Trail с 1.6-литров дизелов мотор с мощност 130 конски сили и с механична трансмисия, предаваща въртящия момент и към четирите колела. Двигателят е динамичен и в същото време много икономичен. Средният разход, който отчете бордокомпютърът, бе 5.5 литра на 100 километра пробег въпреки липсата на ограничение на скоростта по немските аутобани. All Mode 4x4-i системата има три режима на работа - автоматичен, при който водещи са предните колела, но при загуба на сцепление електроника автоматично и мигновено прехвърля въртящ момент и към задните колела.

Тест на 7-местния Nissan X-Trail

При втория диференциалът може да се заключи, като така разпределението на Нютонметрите е 50:50, а при третия принудително правите автомобила само с предно предаване. От впечатленията ни можем да кажем, че по отношение на тежък off road новият X-Trail отстъпва минимално на предшественика си, но пък за сметка на това стабилността при динамично шофиране е значително повишена.

Тест на 7-местния Nissan X-Trail

За целта се грижат две основни и иновационни системи. Active Ride Control - следи пътя за неравности и подава краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. За стабилността в завои пък основна роля играе Active Trace Control. Тази система индикира скоростта, ъгъла на въртене на кормилото, натискът върху педала на спирачката и отварянето на дроселовата клапа, като при нужда подава спирачни импулси, но този път само на вътрешните на завоя колела. В обобщение ще кажем, че новото SUV е идеално за лека пресечена местност, а на асфалт се чувствате почти като в лек автомобил.

Любопитно

Тест на 7-местния Nissan X-Trail

Nissan работи ръка за ръка с експерти по бобслей, за да трансформира традиционната четириместна шейна в седем местен бобслей, вдъхновен от X-Trail и способен да развие 100 км/ч и натоварване от 4.5G. Ето и едно интересно сравнение между ТТ данните на 7-местния Nissan X-Trail и тези на първия в света 7-местен бобслей.

Тест на 7-местния Nissan X-Trail

Подробни технически характеристики за всички генерации на Nisan X-Trail - ТУК


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    12 2 Отговор
    Отличен автомобил е Х-Trail. Типичната кола за западняр от средната класа. Само че у нас хората си купуват Х5-ици на старо вместо подобно бижу. БГ манталитет, какво да се прави.

    Коментиран от #5

  • 2 е да де

    3 7 Отговор
    е да де - дачия !

    Коментиран от #3

  • 3 Караиванов

    12 0 Отговор

    До коментар #2 от "е да де":

    Тази кола е много по-близо до инфинити, отколкото до дачия. Ама както казва Миро от кемнатр 1 - " БГ манталитет, какво да се прави."
  • 4 МаКаТа

    6 0 Отговор
    Много е хубаво кросоувърчето. А тези допълнтелни места в багажника изглеждат доста големи.
  • 5 хис

    5 9 Отговор

    До коментар #1 от "Миро":

    и кой си ти да класифицираш хората и какъв е твоя манталитет, а? Каква е думата западняр или много ти се иска да бъдеш такъв за да не караш х5 на старо. Знаеш ли колко години учение отнема на хората, които профилират другите да кажат кой какъв е, а? Като не ти харесва БГ манталитет, знаеш кой е терминала, нали?....едва ли и това знаеш!

    Коментиран от #6

  • 6 тъй

    5 7 Отговор

    До коментар #5 от "хис":

    хахааа Прав си, тия деца дето коментират тук, едва ли имат кола а за книжки да не говорим. Иска им се да е така ама не е. Аз си карам джипа на старо, ама такова л...но ново не вземам, като след година ше струва колкото купа с ориз

    Коментиран от #7

  • 7 Калоян

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "тъй":

    И ти си един разбирач, няма що. Точно джипките на нисан държат цени на пазара на старо, а този Х-Ttail е една много хубава машинка, която е направена да си я купиш нова и да я караш 5-6 години и да я смениш със следващото поколение. Така правят хората от средната класа на запад.

    Коментиран от #8

  • 8 дром

    5 3 Отговор

    До коментар #7 от "Калоян":

    Ай стига с тоя запад и с тая средна класа, вие в България ли живеете? Както колегата по-долу каза, като не ви изнася тук хващайте пътя!

    Коментиран от #9

  • 9 КАДИР

    9 0 Отговор

    До коментар #8 от "дром":

    Ти недей да ми казваш какво да хващам. Аз искам да живея тук и да мога безпроблем да си купя този готин нисан. Да го карам пет години и да си взема друга нова кола, а не да си живея в гарсионера в Люлин и да си дам всички пари за стара S-класа.

    Коментиран от #10

  • 10 дром

    1 3 Отговор

    До коментар #9 от "КАДИР":

    на теб никой не ти е писал, купувай си каквото искаш, но следи коментарите, разбра ли
  • 11 Ицака

    4 1 Отговор
    Много е хубава колата, а и с тези немски аутобани - погледнете знака над скоростта - "без ограничение" и газ на нисанчето, колкото може. Супер.
  • 12 гост

    5 1 Отговор
    Проблемът в България са неизгодните лизингови условия и немотивиращата нормативна уредба, която субсидира старите, тровещи коли и камиони, но не и закупуването на нови и чисти автомобили. Как може в Германия да платиш първоначална вноска от 2х.лв и месечна от 340лв, а в България не може? И това за семеен СУВ с цена 35х.лв, не е малолитражна градска кола.
    Ако пуснат такъв лизинг веднага го взимам, но при нас няма разумен такъв с реално пресметната остатъчна стойност, което не позволява подмяна за нова в края на 5 годишен период.
  • 13 MSux

    2 5 Отговор
    Като ги знам Нисан какви боклуци са - не мерси.

    Коментиран от #14

  • 14 Калоян

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "MSux":

    И кое според теб в този сегмент е по-добро? Икономични двигатели от рено, 4х4 от нисан, поддръжка малко по-скъпа от дачия и визия почти като на инфинити. Единствено хонда црв е по-добро.
  • 15 Милен

    3 0 Отговор
    До г-н Славчев, писал тази статия: Бихте ли ни обяснили какво представлява цифрата от 621 HP/463 KW в ТТ данните за ледения боб и как са измерени - дино-тест на задните кънки може би, или пилотите въртят някакви генератори там ?
  • 16 Теодор М

    7 0 Отговор
    Тествах модела в София.
    3-тия ред седалки е фиктивен, дори не знам дали ще става за деца със столчета. За градско, кратко каране стига. Като трябва да караш и бабата за бързо с децата. Пробвах 1,6 Дизела с ръчна скоростна кутия.Мотора е много икономичен. Градско 5,4 при студен двигател. Но е много шумен. Шумен при набиране и при висока скорост. при 100км/ч не се чува толкова вятъра колкото двигателя. При 80 още повече защото с една предавка надолу. Сядах в електрически и механични седалки, като и двата модела са удобни, но при електрическите отзад има с около 3-4см по-малко място. И да мерих го с рулетка защото ми направи впечатление и извадих уреда за да докажа на персонала от Нисан, че наистина има разлика, а не просто си измислям. За возия, предпочитам Outlander при висока скорост е и по-стабилен и по-тих, като при него двигателя е обезшумен, дали заради разликата в обема не знам. Там няма разлика в мястото при ел и механични седалки. Outlander-а харчи повече. При идентични маршрути показа 6,3 градско, което е с 1л разлика. Това което ме отблъсна от нисана е и факта, че в България поне нямаш избор в екстрите. И при Outlander е така. Има няколко вида оборудване и ако искаш нещо от горното такова си задължен да вземеш цялото. Задължително искахме релси на покрива, които обаче бяха в някакво средно оборудване с 19-ки джанти, които са си с ниско профилни гуми и не ги искахме, освен това исках LED светлини, но за тях отиваш на ТОП оборудването, което пък има ел седалки/кожени/, които обаче както споменах правят тесен 2-рия ред седалки/поне на нас хората по над 180см и детски столчета/. Да не говорим за другите екстри били то желани или не. И така се отказахме. Така или иначе ако човек си хареса екстрите и не кара много на дълъг път, защото си е шумно, за града е много добър. Просто разхода е ненадминат, за който и да е 7местен SUV. Освен това е по-широк от по-малкия си брат и реното при 5 местната версия.

    Коментиран от #18

  • 17 натъжен

    5 2 Отговор
    Нисан вече няма нищо общо с Нисан. Жалко старите модели бяха доста надеждни автомобили особено моделите Патрул и Терано. След обединението с Рено всичко отиде по дяволите. Сигурен съм защото ви го казвам от опит.
  • 18 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Теодор М":

    Много добър коментар, така се прави, тестваш и споделяш мнение. Аз тествах каджар, което е на базата като размер и база е междинка м/у Кашкай и Хтрейл, понеже мястото на задната седалка е много важно за мен. Моето мнение: шаси, вид, подредба и достъпност на агрегатите е на отлично ниво, просто и смислено проектирано като цяло. Качеството на материалите е на задоволително ниво, но не може да се мери с лукс. По-добър избор е оборудването на базово ниво, както казва Теодор, и да си добавиш нужните екстри с доплащане: базови седалки (леки и удобни) но с добавка климатроник и кожен волан. Мястото на заден ред е много добро при Каджар, но би било чудесно ако бяха монтирали плъзгащи седалки както е при Каптур, Сценик. Двигатели: ако е дизел то да е 1,5дци - много по-тих от 1,6дци, не е бърз, но е гъвкав и плавен на разгръщане на мощност; ако е бензин (моя варант) 1,2 турбо според мен е най-добрия малък турбо двигател: балансиран, мощен и има тяга (не е като на дизел, но почти) като остава много по-тих от дизел. Другите производители правят малки, шумни, 3 цилиндрови бензинови моторчета, докато рено залагат на 4цилиндров вариант.
    В крайна сметка тестването е безплатно, ходете и тествайте, пипнете и измерете, жалко, че не може да се наеме за седмица, за да се придобие по-добра представа в дълг. план на употреба.