Японският специалист в областта на перманентното задвижване Subaru съвсем заслужено е решил да се бори за завоюването на полагащия му се по-голям дял в продажбите на нови возила на Стария континент. По тази причина се очаква в следващите няколко години компанията да предприеме истински “европейски поход” с цяла плеяда нови модели и агрегати. Ролята на кръстоносец по всяка вероятност ще бъде поета от новата Impreza, която ще се появи на пазара през 2007 година.
Всъщност към настоящия момент моделът с това название е възприеман по-скоро като аутсайдер, тъй като не е избран най-подходящият пазарен сегмент за него, а и модификациите, в които се предлага, са твърде ограничени. Бъдещето обаче, както по всичко личи, ще отстрани тези досадни недостатъци. На първо време японците ще предложат на клиентите доста сериозен фейслифт на модела и много по-голяма мощност на двулитровия Boxer-агрегат, който след “лечебните” процедури ще гарантира потенциал от 160 к.с. Двете изненади се очаква да бъдат поднесени по време на автомобилното изложение във Франкфурт през тази есен. Истински новата Impreza обаче ще триумфира едва през 2007 година и то на азиатска земя, в рамките на моторшоуто в Токио. Тя ще бъде и първият автомобил на концерна, който ще е носител на кардинално изменения дизайнерски стил, формиран под вещото ръководство на привлечения от Alfa Romeo за работа в японския гигант специалист Андреас Сапатинас. Предвижда се освен във вариант “лимузина с четири врати” новата Impreza да се предлага и като купе, комби и миниван. Интересното е и това, че се обсъжда и появата на компактен роудстър на същата платформа, който да се превърне в сериозен конкурент на Mazda MX-5. Друг важен момент за успеха на самураите на Стария континент е
появата
на първия турбодизелов Boxer-двигател на марката. Четирицилиндровият мотор, който ще триумфира едновремнно с новата Impreza през 2007 година, се очаква да предлага поне 160 к.с., “изстискани” от работен обем около два литра. Серийно двигателят ще започне да бъде монтиран от следващата 2008 година, като се предвижда с него да бъдат екипирани моделите Forester и Legacy.
От известни проблеми в Европа страда и иначе доста впечатляващият седемместен SUV на компанията B9 Trebeca. Основната слабост всъщност се състои в липсата на шестцилиндровия турбодизелов Boxer, който ще се появи най-рано през 2008. Дотогава клиентите ще трябва да се примирят с шестцилиндровата бензинова хала, осигуряваща 250 к.с.
Определено успех се очаква и по линия на най-малкия представител на японците - градския автомобил R1. Изключително компактните му габарити и икономичния разход на гориво няма как да не го превърнат в силна конкуренция на европейския Smart, още повече, че вече текат процедури по стартирането на продажбите на R1 в Европа. Очаква се мераклиите да се сдобият с него да могат да го сторят срещу цена от около 10 000 евро.
Станислав Гавазов
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.