Какво ли не правят автопроизводителите за да привлекат вниманието и интереса на потенциалните си клиенти. И тъй като в техническо състояние топ концерните са почти на едно ниво, вниманието им е съсредоточено към детайла и различните малки екстрички. Подобен е случаят с новото компактно творение на Citroёn, наречено C4. Автомобилът, който впечатлява с екстравагантен дизайн, доста иновации и две различни лица е харесван и от мъже, и от жени. Освен това върхът на гореспоменатите "глезотийки" е вграденият ароматизатор, който много умело дозира парфюм unisex и с който изтънчените французи много се гордеят.
Както вече стана ясно, изпълненията с три и пет врати доста се различават, най-вече в задната си част. Този приом не е нещо ново за "Шевроните", тъй като по подобен начин са разработени моделите C2 и C3 (на една платформа, но C2 се произвежда само във вариант с три врати, а C3 - само с пет). Сега компактният клас на Citroёn също е с две лица - Coupe и Saloon - респективно с три и пет врати и коренно различен в задната си част дизайн. Тестът, който екипът ни направи, засяга версията Citroёn C4 coupe VTR pack 2.0 HDI 16V BVM6, което на разбираем език означава хечбек с три врати, оборудван с двулитров дизелов агрегат, шестстепенна механична скоростна кутия и доста високо ниво на екипировка. По традиция започваме разглеждането на модела отвън навътре.
Екстериор
С4 купе притежава доста екстравагантен, но същевременно стилен специфичен стил, строги "стоманени" черти и обтекаеми издължени линии, придаващи на хечбека забележителна аеродинамика. Предната част издава принадлежността на модела към марката и се придържа към новите черти, въведени от C5. Модните течения личат по всички детайли от екстериора на C4. Многосекторните основни светлини са с неправилна форма и са покрити с гладко стъкло, като много добре пасват на цялостния облик на купето. Стоп светлините също могат да се нарекат нестандартни. Те са доста издължени и заоблени, но определено завършват с остри форми. Впечатление прави стъклото, което се състои от две части, прилежащи една към друга почти под прав ъгъл. По външността се забелязват още семплата радиаторна решетка, която е хромирана, както и оребрената предна броня, боядисана естествено в цвета на купето. Като цяло C4 е различен, но наред с това трудно може да бъде сбъркан с модел на друга марка.
Интериор
Благодарение на необичайната компонировка, салонът е умопомрачаващо авангарден. Това до голяма степен се отразява на функционалността, но, както се казва, за всеки влак си има пътници. Първо се набива на очи странното разположение на уредите по таблото и липсата на аналогови инструменти. Цялата информация излиза в електронен вид на четири дисплея. Първият, който е над волана, е оборотомер. В мисленото продължение на централната конзола се намира основният екран, отчитащ скорост, температура на охладителната течност, ниво на гориво в резервоара и още различни дейностти на двигателя и помощните възли и агрегати. Данните от трип компютъра и аудио системата се "помещават" в дисплей, позициониран в средната част на конзолата. Под него пък са показанията на двузоналния климатроник и вентилационната система.
Особен интерес представлява основният екран. Комбинираното устройство, поставено по средата на арматурното табло, изписва данните върху прозрачна пластина, през която преминава външната светлина. Контрастът на изображението се регулира в зависимост от светлината и видимостта е отлична при всякакви обстоятелства. Воланът е с фиксирано централно управление и групира в центъра основните функции за помощ при шофиране (ограничител, регулатор на скоростта, управление на аудио система, евентуално телефон и т.н.). Това разположение допринася за ергономията и лесната употреба, като прави шофирането значително по-приятно. По отношение на безопасността, наличието на неподвижна част на волана позволява да се интегрира въздушна възглавница, иделно пасваща на морфологията на водача. Седалките са сравнително удобни, като единственият минус по отношение на интериор е недостатъчното пространство над педалите.
Двигател и ходови характеристики
Дизеловият агрегат е двулитров, снабден с турбокомпресор с променлива геометрия на лопатките и система за директно впръскване на горивото, при това под високо налягане. Освен това трябва да се отбележи и наличието на система за междинно охлаждане на сгъстения въздух. В резултат на всичко това сме свидетели на завидна динамика във всички режими на работа на мотора. Безшумност и икономичност пък са другите достойнства на HDI агрегата.
Окачването е независимо отпред и отзад, доста твърдо е, но стабилността е перфектна. Тя се дължи основно на двете стабилизиращи щанги (отпред и отзад), както и на серийно монтираната електронно стабилизираща система ESP.
Насочващите се биксенонови фарове са идеални за насрещно движение и дълъг път. Това оборудване, обикновено прилагано при автомобилите от по-висок клас, дава възможност за оптимално осветление както на прави отсечки, така и в завой - факт, косвено отразяващ се на безопасността при нощно шофиране.
Цена
Примамлива, предвид доброто качество, богатото базово оборудване и иновационния стил на автомобила, който се харесва еднакво и на мъже, и на жени.
Citroёn C4 coupe VTR pack 2.0 HDI 16V BVM6
|
Плюсове
|
1. Дизайнът на екстериор и интериор е екстравагантен, иновационен и еднакво харесван от двата пола. 2. Двулитровият дизелов двигател разполага със завидна динамика във всичките си режими на работа. |
Минуси
|
1. Eдинственият минус e по отношение на интериор и се заключава в недостатъчното пространство над педалите. |
Citroёn C4 coupe VTR pack 2.0 HDI 16V BVM6
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 997 куб. см.
|
Максимална мощност
|
101 Kw/138 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при 2 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
18.0: 1
|
Маса на единица мощност
|
9.7 кг/к.с. (13.2 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 273 1 769 1 458 |
Междуосие
|
2 608
|
Маса, кг
|
1 337
|
Допустимо натоварване, кг
|
431
|
Обем на багажника,л.
|
320
|
Вместимост на резервоара, л
|
60
|
Разход на гориво: |
7.1 л/100км
4.5 л/100км 5.4 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
9.7
|
Максимална скорост
|
207 км/ч.
|
Гуми
|
205/55R16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 35 951 |
Базово оборудване
|
ABS с електронен разпределител на спирачното усилие и система за подпомагане при внезапно спиране, aбсорбери на странични удари с прогресивно деформиране, усилващи греди във вратитe, автоматично включване на аварийните светлини при внезапно спиране, индикатор за поддръжка, бордови компютър, тонирани стъкла, 8 въздушни възглавници (2 предни и 2 предни странични + 4 тип завеса), регулатор и ограничител на скоростта, имобилайзер,
сервоуправление с променливо усилие, централно заключване, функция за локализиране на автомобила, електрически огледала, придружаващо осветление, предни електрически стъкла с постепенно задвижване и функция против прищипване, регулируем по височина и дълбочина волан с неподвижна централна конзола и бутони за управление, регулиране на седалката на водача по височина, регулиране по височина на предни подглавници, делима задна седалка 1/3-2/3, осветена жабка, декoративни тасове, централен електрохромен информационен дисплей, фарове за мъгла, радио CD, спортна предна броня, двузнален климатроник, ESP, фарове за мъгла, кожен волан, предни подглавници регулируеми по наклон и височина, лeти джанти, буфери на броните в основен цвят, дръжки на вратите в основен цвят и др. |
Допълнително оборудване
|
Биксенонови светлини ...........1 488
Боя металик ................................630 Парктроник .................................429 Кожен салон .............................3 148 |
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС
|
Citroёn C4 coupe VTR pack 2.0 HDI 16V BVM6
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
BMW 120d
|
|
Работен обем
|
1 995 см3
|
Мощност
|
120 кВт/163 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
340 Нм
при об/мин 2 000 |
Габарити, мм
|
4227/1751/1430
|
Ускорение
|
7.9 сек
|
Максимална скорост
|
220 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.7 л/100 км 4.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
51 509 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Ксенонови светлини
|
в цената
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
в цената
|
OPEL ASTRA
|
|
Работен обем
|
1 910 см3
|
Мощност
|
88 кВт/120 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
280 Нм
при об/мин 1 750 |
Габарити, мм
|
4249/1753/1460
|
Ускорение
|
10.5 сек
|
Максимална скорост
|
191 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.4 л/100 км 4.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
37 063 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Ксенонови светлини
|
няма
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
в цената
|
VOLKSWAGEN GOLF
|
|
Работен обем
|
1 968 см3
|
Мощност
|
103 кВт/140 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
320 Нм
при об/мин 1 750 - 2 500 |
Габарити, мм
|
4204/1759/1483
|
Ускорение
|
9.3 сек
|
Максимална скорост
|
203 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.1 л/100 км 4.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
40 019 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Ксенонови светлини
|
няма
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg