12 Февруари, 2005 21:59 2 012 2

Ароматът "Unisex"

  • citroёn-
  • citroёn c4-
  • citroёn c4 coupe vtr

Какво ли не правят автопроизводителите за да привлекат вниманието и интереса на потенциалните си клиенти. И тъй като в техническо състояние топ концерните са почти на едно ниво, вниманието им е съсредоточено към детайла и различните малки екстрички. Подобен е случаят с новото компактно творение на Citroёn, наречено C4. Автомобилът, който впечатлява с екстравагантен дизайн, доста иновации и две различни лица е харесван и от мъже, и от жени. Освен това върхът на гореспоменатите "глезотийки" е вграденият ароматизатор, който много умело дозира парфюм unisex и с който изтънчените французи много се гордеят.

Както вече стана ясно, изпълненията с три и пет врати доста се различават, най-вече в задната си част. Този приом не е нещо ново за "Шевроните", тъй като по подобен начин са разработени моделите C2 и C3 (на една платформа, но C2 се произвежда само във вариант с три врати, а C3 - само с пет). Сега компактният клас на Citroёn също е с две лица - Coupe и Saloon - респективно с три и пет врати и коренно различен в задната си част дизайн. Тестът, който екипът ни направи, засяга версията Citroёn C4 coupe VTR pack 2.0 HDI 16V BVM6, което на разбираем език означава хечбек с три врати, оборудван с двулитров дизелов агрегат, шестстепенна механична скоростна кутия и доста високо ниво на екипировка. По традиция започваме разглеждането на модела отвън навътре.

Екстериор

С4 купе притежава доста екстравагантен, но същевременно стилен специфичен стил, строги "стоманени" черти и обтекаеми издължени линии, придаващи на хечбека забележителна аеродинамика. Предната част издава принадлежността на модела към марката и се придържа към новите черти, въведени от C5. Модните течения личат по всички детайли от екстериора на C4. Многосекторните основни светлини са с неправилна форма и са покрити с гладко стъкло, като много добре пасват на цялостния облик на купето. Стоп светлините също могат да се нарекат нестандартни. Те са доста издължени и заоблени, но определено завършват с остри форми. Впечатление прави стъклото, което се състои от две части, прилежащи една към друга почти под прав ъгъл. По външността се забелязват още семплата радиаторна решетка, която е хромирана, както и оребрената предна броня, боядисана естествено в цвета на купето. Като цяло C4 е различен, но наред с това трудно може да бъде сбъркан с модел на друга марка.

Интериор

Благодарение на необичайната компонировка, салонът е умопомрачаващо авангарден. Това до голяма степен се отразява на функционалността, но, както се казва, за всеки влак си има пътници. Първо се набива на очи странното разположение на уредите по таблото и липсата на аналогови инструменти. Цялата информация излиза в електронен вид на четири дисплея. Първият, който е над волана, е оборотомер. В мисленото продължение на централната конзола се намира основният екран, отчитащ скорост, температура на охладителната течност, ниво на гориво в резервоара и още различни дейностти на двигателя и помощните възли и агрегати. Данните от трип компютъра и аудио системата се "помещават" в дисплей, позициониран в средната част на конзолата. Под него пък са показанията на двузоналния климатроник и вентилационната система.

Особен интерес представлява основният екран. Комбинираното устройство, поставено по средата на арматурното табло, изписва данните върху прозрачна пластина, през която преминава външната светлина. Контрастът на изображението се регулира в зависимост от светлината и видимостта е отлична при всякакви обстоятелства. Воланът е с фиксирано централно управление и групира в центъра основните функции за помощ при шофиране (ограничител, регулатор на скоростта, управление на аудио система, евентуално телефон и т.н.). Това разположение допринася за ергономията и лесната употреба, като прави шофирането значително по-приятно. По отношение на безопасността, наличието на неподвижна част на волана позволява да се интегрира въздушна възглавница, иделно пасваща на морфологията на водача. Седалките са сравнително удобни, като единственият минус по отношение на интериор е недостатъчното пространство над педалите.

Двигател и ходови характеристики

Дизеловият агрегат е двулитров, снабден с турбокомпресор с променлива геометрия на лопатките и система за директно впръскване на горивото, при това под високо налягане. Освен това трябва да се отбележи и наличието на система за междинно охлаждане на сгъстения въздух. В резултат на всичко това сме свидетели на завидна динамика във всички режими на работа на мотора. Безшумност и икономичност пък са другите достойнства на HDI агрегата.

Окачването е независимо отпред и отзад, доста твърдо е, но стабилността е перфектна. Тя се дължи основно на двете стабилизиращи щанги (отпред и отзад), както и на серийно монтираната електронно стабилизираща система ESP.

Насочващите се биксенонови фарове са идеални за насрещно движение и дълъг път. Това оборудване, обикновено прилагано при автомобилите от по-висок клас, дава възможност за оптимално осветление както на прави отсечки, така и в завой - факт, косвено отразяващ се на безопасността при нощно шофиране.

Цена

Примамлива, предвид доброто качество, богатото базово оборудване и иновационния стил на автомобила, който се харесва еднакво и на мъже, и на жени.

Citroёn C4 coupe VTR pack 2.0 HDI 16V BVM6
Плюсове
1. Дизайнът на екстериор и интериор е екстравагантен, иновационен и еднакво харесван от двата пола.
2. Двулитровият дизелов двигател разполага със завидна динамика във всичките си режими на работа.
Минуси
1. Eдинственият минус e по отношение на интериор и се заключава в недостатъчното пространство над педалите.

 

Citroёn C4 coupe VTR pack 2.0 HDI 16V BVM6
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 997 куб. см.
Максимална мощност
101 Kw/138 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
320 Нм при 2 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична, шестстепенна
Степен на сгъстяване
18.0: 1
Маса на единица мощност
9.7 кг/к.с. (13.2 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 273
1 769
1 458
Междуосие
2 608
Маса, кг

1 337

Допустимо натоварване, кг
431
Обем на багажника,л.
320
Вместимост на резервоара, л
60

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

7.1 л/100км
4.5 л/100км
5.4 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
9.7
Максимална скорост
207 км/ч.
Гуми
205/55R16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 35 951

 

Базово оборудване
ABS с електронен разпределител на спирачното усилие и система за подпомагане при внезапно спиране, aбсорбери на странични удари с прогресивно деформиране, усилващи греди във вратитe, автоматично включване на аварийните светлини при внезапно спиране, индикатор за поддръжка, бордови компютър, тонирани стъкла, 8 въздушни възглавници (2 предни и 2 предни странични + 4 тип завеса), регулатор и ограничител на скоростта, имобилайзер,
сервоуправление с променливо усилие, централно заключване, функция за локализиране на автомобила, електрически огледала, придружаващо осветление, предни електрически стъкла с постепенно задвижване и функция против прищипване, регулируем по височина
и дълбочина волан с неподвижна централна конзола и бутони за управление, регулиране на седалката на водача по височина, регулиране по височина на предни подглавници, делима задна седалка 1/3-2/3, осветена жабка, декoративни тасове, централен електрохромен информационен дисплей, фарове за мъгла, радио CD, спортна предна броня, двузнален климатроник, ESP, фарове за мъгла, кожен волан, предни подглавници регулируеми по наклон и височина, лeти джанти, буфери на броните в основен цвят, дръжки на вратите в основен цвят и др.
Допълнително оборудване
Биксенонови светлини ...........1 488
Боя металик ................................630
Парктроник .................................429
Кожен салон .............................3 148
Гаранция
Две години без ограничение на пробега
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС

 

Citroёn C4 coupe VTR pack 2.0 HDI 16V BVM6
АЛТЕРНАТИВАТА
BMW 120d
Работен обем
1 995 см3
Мощност

120 кВт/163 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
340 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4227/1751/1430
Ускорение
7.9 сек
Максимална скорост
220 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.7 л/100 км
4.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
51 509 лв.
Цени на някои екстри:

 

Ксенонови светлини
в цената

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
в цената
OPEL ASTRA
Работен обем
1 910 см3
Мощност

88 кВт/120 к.с.
при об/мин 3 250

Максимален въртящ момент
280 Нм
при об/мин 1 750
Габарити, мм
4249/1753/1460
Ускорение
10.5 сек
Максимална скорост
191 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.4 л/100 км
4.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
37 063 лв.
Цени на някои екстри:

 

Ксенонови светлини
няма

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
в цената
VOLKSWAGEN GOLF
Работен обем
1 968 см3
Мощност

103 кВт/140 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
320 Нм
при об/мин 1 750 - 2 500
Габарити, мм
4204/1759/1483
Ускорение
9.3 сек
Максимална скорост
203 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.1 л/100 км
4.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
40 019 лв.
Цени на някои екстри:

 

Ксенонови светлини
няма

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 xxx

    0 2 Отговор
    ужас

    Коментиран от #2

  • 2 vulk

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "xxx":

    голфа е ужас