Отидете към основна версия

7 881 22

Audi изправя ново A5 срещу BMW 4er

  • audi-
  • a5-
  • s5

Audi представи официално следващото поколение на A5 и напомпаната му версия S5. Спортното купе е построено на нова платформа, има по-дълго междуосие, осъвременена гама от двигатели и тежи 60 кг по-малко от предшественика си.

Новата A-петица споделя модулното шаси за автомобили с надлъжен двигател MLB с A4, което означава петзвенно окачване отпред и отзад. Купето е вторият модел в гамата на Audi, който получава новата система за двойно предаване quattro ultra с електронна муфа вместо централен диференциал Torsen.

Автомобилът е снабден с нов електромеханичен усилител на волана и опционална система за активно кормилно управление, което променя усилието при въртене в зависимост от ъгъла на завоя и моментната скорост.

A5 ще се предлага с два бензинови и три дизелови двигателя с мощност между 190 и 286 к.с. От Audi твърдят, че моторите на новото поколение са 17% по-мощни и харчат 22 на сто по-малко гориво в сравнение с предшественика.

Повечето мотори могат да се куплират с шестстепенна механична трансмисия или роботизирана предавателна кутия със седем предавки. Изключение прави само най-мощната дизелова модификация с 286 коня и S5, за които е предвиден осемстепенен автоматик ZF. Срещу допълнително заплащане те ще могат да се поръчат и с активен заден диференциал.

Новата S-петица получава 3.0-литров турбиниран V6 с мощност 354 к.с., с който ускорява до 100 км/ч за 4.7 секунди. Според немците средният разход е 7.3 литра на 100 км.

Серийното оборудване на новото A5 включва светодиодни матрични фарове, цифров приборен панел Virtual Cockpit с 12.3-инчов екран, мултимедия MMI с 8.3-инчов дисплея на централната конзола с поддръжка на Apple Car Play и Android Auto. Някои функции на колата (например централното заключване) могат да се управляват с приложение за смартфон.

От списъка с екстрите си струва да се споменат безжичното зарядно за мобилни устройства, озвучителната система Bang&Olufsen, функциите за следене на траекторията в платното, слепите зони и разпознаване на пътни знаци, автоматичното паркиране, адаптивният круиз контрол, който може да управлява самостоятелно колата в задръстване, и точката за достъп Wi-Fi с поддръжка на мрежи LTE.

Официалната премиера е насрочена за автосалона в Париж в началото на октомври. Най-бързата модификация RS5, която ще бъде въоръжена с V6 с два турбокомпресора и 450 к.с., ще бъде представена догодина.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини