Хората, запознати добре с автомобилните анали, знаят, че френската марка Citroёn винаги се е славела с големи и екстравагантни модели. В последно време обаче Шевроните бяха позабравили точно тези луксозни превозни средства и наблегнаха на по-комерсиалната си продукция. Ако си спомняте, последният от “големите” бе моделът XM, но той доста отдавна премина в категорията “втора ръка”. След като XM бе свален от поточните линии и на негово място не се появи достоен заместник, се появиха слухове, че компанията “напуска” този пазарен сегмент. Те обаче, както вече е видно, се оказаха безпочвени. За да успокои ревностните си клиенти, френската марка сътвори само за пет месеца една концептуална разработка, която бе наречена C6 Lignage. Този реверанс най-вече към богинята DS се появи през 1999 година. И така през пролетта на миналата година серийният C6 бе показан за първи път в Женева. Изумлението от факта, че новият автомобил почти не се различава от концептуалната разработка бе голямо. Отскоро този седан от горния сегмент на средния клас се предлага и у нас, като моторизацията му включва един дизелов и един бензинов агрегат. Ние ще наблегнем на бензиновата версия 3.0 V6 Exclusive - френски шедьовър, впечатляващ с авангарден външен вид, много екстри и не на последно място висока цена.
Екстериор
Външният вид на C6 е изключително екстравагантен, но наред с това се долавят фирмени нотки от миналото. Погледнат отстрани моделът наподобява на солиден хечбек, а ако се маскират задните врати ще заприлича и на огромно купе. Всъщност C6 представлява пълноразмерен седан, а илюзията идва от прекалено полегатото задно стъкло, както и от силно наклонените задни колонки. Подобни серийни автомобили не се срещат често, но това е Citroёn. В последно време много от критиците отправиха доста сериозни укори към компанията заради факта, че губи голяма част от самобитността си. Реакцията на Шевроните не закъсня - C6 е ярък представител на така наречената висша автомобилна мода. Замисълът и линиите на автомобила, големият преден и малкият заден надвес, съчетават едновременно стила купе и концепцията на лимузина с всичките й функции. В предната си част C6 се отличава с голямата си решетка и с хромираните шеврони, удължени чак до вертикалните фарове. Последните, от своя страна, обхващат част от калниците и от капака на двигателя с декоративни гънки, което придава на автомобила авангарден вид. Задната част също е необикновена. Извитото навътре стъкло се спуска над капака на багажника, а интересната форма на стоп светлините придава завършеност на силуета. Подвижен дефлектор затвърждава едно от ключовите качества на марката - аеродинамичността.
Интериор
Купето продължава да ни интригува с решенията си. Доста голямото междуосие е в основата на изключително просторния салон. Качеството на сглобката е добро, а използваните материали са от най-висок клас. Всичко е проектирано за максимален комфорт. Уредите обаче са доста нестандартни. Те са изцяло дигитални, което няма да се хареса на консервативно настроените потенциални клиенти. Информацията, която дават, е доста и за да я възприема водач, свиканал да кара немско возило например и без това да се отразява негативно на вниманието му към пътната обсатновка, ще трябва време.
Багажното пространство е един от минусите на C6. То е по-малко като обем спрямо това на повечето алтернативи, а и функционалността му е намалена заради доста полегатото задно стъкло.
Двигател и ходови характеристики
Функциите, свързани със сигурността, които предлага C6, са възможно най-усъвършенствани. Електронната стабилизираща програма (ESP), солидната структура, въздушната възглавница за коленете и активните облегалки за глава допринасят за активната и пасивна сигурност от най-високо ниво.
Трилитровият бензинов агрегат е мощен, динамичен, като се характеризира с оптимална крива на въртящия момент. Шестстепенната автоматична трансмисия е добре сработена с основния агрегат и придава на автомобила едновременно плавност на движението и добро ускорение. Окачването представлява сложна електронно управляема система. За пръв път за марката сцеплението с пътя се осигурява от предно и задно многораменно окачване, а гъвкавостта и амортизирането на самото окачване са електронно контролирани с цел да се съчатаят комфорт и стабилност.
Не се знае колко надеждна е тази електроника, но си върши работата перфектно - изключително мека возия и отлична стабилност в завоите.
Цена
Предвид многото иновации в модела е нормално тя да е доста по-висока от тази на повечето алтернативи. Все пак говорим за наследника на легендарните модели DS и CX. Почитателите на марката ще са очаровани от подвижния заден спойлер, насочването на фаровете по посока на завоя и от активното окачване, така че цената за тях би следвало да е приемлива.
Citroёn C6 3.0 V6 Exclusive
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
V-образен щестцилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
2 946 куб. см.
|
Максимална мощност
|
155 Kw/211 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
290 Нм при 3 750 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.9:1
|
Маса на единица мощност
|
8.6 кг/к.с. (11.7 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 908 1 860 1 464 |
Междуосие
|
2 900
|
Маса, кг
|
1 816
|
Допустимо натоварване, кг
|
н.д.
|
Обем на багажника,л.
|
421
|
Вместимост на резервоара, л
|
72
|
Разход на гориво: |
16.3 л/100км
8.2 л/100км 11.2 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
9.4
|
Максимална скорост
|
230 км/ч.
|
Гуми
|
245/45R18
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови, вентилирани |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 99 850 |
Базово оборудване
|
ABS, ESP, 11 въздушни възглавници, Двузонален климатроник, Аларма, Борд компютър, Насочващи се бифункционални ксенонови фарове с устройство за миене, Осветление и хромирани проетктори на прага на предните врати, Отопляеми предни (седалка+облегалка) и задни седалки (само седалка), Активно предно и задно окачване с 16 степени на регулиране на амортисьорите, колело по колело., Активен преден капак за защита на пешеходци, Информационен дисплей на предното стъкло (на нивото на очите), Цветна навигационна система с екран 7" 16/9 с CD-Rom, Цвят металик, Централно заключване с високочестотно дистанционно, функция суперзаключване, Кожен салон, Лети джанти, Мобилен телефон с функция "свободни ръце" и гласово набиране, Стелки за предните места, Фарове за мъгла, Хидропневматично окачване с активен контрол, Паркинг асистент (предни и задни сензори) и визуализация на екрана, Предни и задни ел. стъкла с постепенно задвижване и функция против прищипване, Предни и странични многопластови, акустични и тонирани стъкла, Регулатор и ограничител на скоростта, Задна щора, Запаметяване на положението на седалката на водача + положение на външни огледала + настройки на Head Up дисплей, Индикатор за режима на окачването (Нормален и Спорт), Кожен волан регулируем по височина и в дълбочина, Електрически и отопляеми електрохромни външни огледала в цвят черно Obsidien, Електрохромно вътрешно огледало за обратно виждане, Заден спойлер (електронно управляем - 3 положения според скоростта), Заден централен подлакътник с отвор за ски, Детектор за спадане на налягането в гумите, Дървен обков на скоростния лост, Електрическа ръчна спирачка, Електрическо регулиране на предните седалки в 5 позиции и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Citroёn C6 3.0 V6 Exclusive
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
HYUNDAI GRANDEUR
|
|
Работен обем
|
3 342 см3
|
Мощност
|
171 кВт/233 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
304 Нм при об/мин 3 500
|
Габарити, мм
|
4895/1850/1490
|
Ускорение
|
8.1 сек
|
Максимална скорост
|
230 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
14.0 л/100 км 9.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
71 816 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег 6 бр, |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
PEUGEOT 607
|
|
Работен обем
|
2 946 см3
|
Мощност
|
155 кВт/211 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
290 Нм при об/мин 3 750
|
Габарити, мм
|
4902/1835/1442
|
Ускорение
|
9.2 сек
|
Максимална скорост
|
235 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
14.9 л/100 км 7.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
80 013 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
VOLVO S80
|
|
Работен обем
|
3 191 см3
|
Мощност
|
175 кВт/238 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при об/мин 3 200
|
Габарити, мм
|
4851/1860/1490
|
Ускорение
|
8.0 сек
|
Максимална скорост
|
240 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
14.9 л/100 км 8.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
114 902 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg
Citroёn C6 3.0 V6 Exclusive
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
V-образен щестцилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
2 946 куб. см.
|
Максимална мощност
|
155 Kw/211 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
290 Нм при 3 750 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.9:1
|
Маса на единица мощност
|
8.6 кг/к.с. (11.7 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 908 1 860 1 464 |
Междуосие
|
2 900
|
Маса, кг
|
1 816 |
Допустимо натоварване, кг
|
н.д.
|
Обем на багажника,л.
|
421
|
Вместимост на резервоара, л
|
72
|
Разход на гориво: |
16.3 л/100км
8.2 л/100км 11.2 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
9.4
|
Максимална скорост
|
230 км/ч.
|
Гуми
|
245/45R18
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови, вентилирани |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 99 850 |
Базово оборудване
|
ABS, ESP, 11 въздушни възглавници, Двузонален климатроник, Аларма, Борд компютър, Насочващи се бифункционални ксенонови фарове с устройство за миене, Осветление и хромирани проетктори на прага на предните врати, Отопляеми предни (седалка+облегалка) и задни седалки (само седалка), Активно предно и задно окачване с 16 степени на регулиране на амортисьорите, колело по колело., Активен преден капак за защита на пешеходци, Информационен дисплей на предното стъкло (на нивото на очите), Цветна навигационна система с екран 7" 16/9 с CD-Rom, Цвят металик, Централно заключване с високочестотно дистанционно, функция суперзаключване, Кожен салон, Лети джанти, Мобилен телефон с функция "свободни ръце" и гласово набиране, Стелки за предните места, Фарове за мъгла, Хидропневматично окачване с активен контрол, Паркинг асистент (предни и задни сензори) и визуализация на екрана, Предни и задни ел. стъкла с постепенно задвижване и функция против прищипване, Предни и странични многопластови, акустични и тонирани стъкла, Регулатор и ограничител на скоростта, Задна щора, Запаметяване на положението на седалката на водача + положение на външни огледала + настройки на Head Up дисплей, Индикатор за режима на окачването (Нормален и Спорт), Кожен волан регулируем по височина и в дълбочина, Електрически и отопляеми електрохромни външни огледала в цвят черно Obsidien, Електрохромно вътрешно огледало за обратно виждане, Заден спойлер (електронно управляем - 3 положения според скоростта), Заден централен подлакътник с отвор за ски, Детектор за спадане на налягането в гумите, Дървен обков на скоростния лост, Електрическа ръчна спирачка, Електрическо регулиране на предните седалки в 5 позиции и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Citroёn C6 3.0 V6 Exclusive
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
HYUNDAI GRANDEUR
|
|
Работен обем
|
3 342 см3
|
Мощност
|
171 кВт/233 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
304 Нм при об/мин 3 500
|
Габарити, мм
|
4895/1850/1490
|
Ускорение
|
8.1 сек
|
Максимална скорост
|
230 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
14.0 л/100 км 9.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
71 816 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег 6 бр, |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
PEUGEOT 607
|
|
Работен обем
|
2 946 см3
|
Мощност
|
155 кВт/211 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
290 Нм при об/мин 3 750
|
Габарити, мм
|
4902/1835/1442
|
Ускорение
|
9.2 сек
|
Максимална скорост
|
235 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
14.9 л/100 км 7.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
80 013 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
VOLVO S80
|
|
Работен обем
|
3 191 см3
|
Мощност
|
175 кВт/238 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при об/мин 3 200
|
Габарити, мм
|
4851/1860/1490
|
Ускорение
|
8.0 сек
|
Максимална скорост
|
240 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
14.9 л/100 км 8.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
114 902 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg