Отидете към основна версия

17 036 13

Тест на новото Renault Clio

  • renault-
  • clio-
  • r.s.-
  • тест

Бордо, Франция, Наш екип от мястото на събитието.

Субкомпактните хечбекове са най-масовите автомобили както в Европа, така и у нас. Сравнително ниската им цена и функционалността им в големите градове ги правят предпочитани возила за много от европейците. Именно поради тази причина големите производители наблягат на този клас, а едни от законодателите в бранша на французите от Renault. Тяхната сила е именно в субкомпактните коли, а бестселърът им Clio отдавна се е превърнал в жива икона на марката.

Това е малолитражка, която освен с гореспоменатите предимства впечатлява и с визия. Въпреки че външният вид на един автомобил е в голяма степен субективна оценка, съдейки по погледите на минувачите можем да кажем, че новото Clio се числи именно към красивите малолитражки. Особено що се касае за четвъртото поколение на модела. Сега французите обновиха Clio и го представиха в реални пътни условия. Това се случи във френския град Бордо, а на специално подготвена състезателна писта в покрайнините на града успяхме да изпробваме възможностите и на новото Clio R.S. Trophy с 220 к.с. Наш екип беше на мястото на събитието, а ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

Clio IV изглежда динамично и същевременно стилно. В първата фаза на новата генерация обаче имаше няколко елемента, които не се вписваха в иначе отличния външен вид на автомобила. Сега французите са направили неголеми, но особено прецизни "пластични операции" и втората фаза на Clio IV е с още по-добра визия. Досегашните дневни LED светлини, които стояха като допълнително монтирани на колата са отстранени и на тяхно място се появява т.нар. full-LED светлинен подпис. Новите S-образни LED дневни светлини се предлагат като опция, но именно те придават едно уникално излъчване на автомобила.

Отзад новостите също са свързани със светлините. Подобно на Kadjar стоповете вече не са с равна повърхност, а идеята е да се създаде т.нар. 3D ефект. Останалите промени по екстериора включват различна радиаторна решетка, по-голямо фирмено лого и нов дизайн на задната броня. Добавени са и четири нови цвята (Intense Red, Titanium Grey, Pearly White и Iron Blue), а също нови джанти и тасове. Като цяло промените са направени внимателно, защото това, както вече споменахме, е най-успешният модел на марката. Иновациите обаче са точно на място и обновеното Clio е още по-привлекателно.

Интериор

Салонът се характеризира с по-качествени материали, които вече са налични още от базовата версия на модела. Качеството на самата сглобка е на познатото за новите модели на марката много добро ниво, което наред с по-скъпите пластмаси и тапицерии създава усещане за повече комфорт. Скърцания и паразитни шумове в купето няма, а в сравнение с досегашното Clio се забелязва значително по-добра шумоизолация. Clio IV разполага със сравнително информативни прибори.

В опционалното оборудване е включен един интересен таблет за вграждане. Името му е R-Link, а връзката с интернет може да стане посредством телефона на водача или на някой от пасажерите. Тестовите автомобили, които изпробвахме във Франция, бяха оборудвани именно с Renault R-Link Evolution, в която е включена навигационна система от Tom Tom. Като опция се предлага и уникалната за сегмента аудиосистема Bose с шест високоговорителя и субуфер в багажника. С други думи Clio IV е модерно не само отвън. Салонът е практичен, просторен и стилен и определено насочен към т.нар. младежка аудитория.

Двигател и ходови характеристики

Обновеният модел ще се предлага на пазара с шест агрегата - три бензинови и три дизелови, като новост при т.нар. фаза 2 са дизеловият dCi 110 и бензиновият TCe 120. Дизелът е икономичен и прилично динамичен, като разликата с аналогичния мотор от преди модернизацията не е голяма. Нашите впечатления са, че най-голяма промяна има при обновения бензинов агрегат. Той е достатъчно динамичен, като в същото време е много икономичен.

Голяма роля за това негово представяне има и фирмената шестстепенна автоматична трансмисия (EDC) с два съединителя. По време на теста в Бордо изпитахме именно въпросните нови агрегати, а това, което ни впечатли, е разходът на гориво на бензиновия TCe 120. Той е съвсем малко повече от този на дизеловия, не надвишава шест литра на сто километра в смесен режим, като в същото време моторът предлага много добра динамика. Иначе возията е оптимална - нито твърда, нито мека, кренът в завоите е малък, а воланът информативен. С други думи новото Clio се кара изключително леко и приятно както в града, така и извън него.

Clio R.S. Trophy

Докато стандартните версии се характеризират с прилична динамика, новото Clio R.S. Trophy е съвсем "друга бира". В това се убедихме тествайки Trophy - версията на писта. 19-ки джанти, снижен клиренс, спортни кресла и ауспухна система от корифеите в бранша Akrapovic са само част от разликите между стандартните и спортната модификации на новото Clio. Самият автомобил е много стабилен и дори при спортно каране не са необходими някакви специални умения. Снабден е с Launch Control, който прави старта от място уникален, а вибрациите при неравности се обират от иновационни хидравлични компенсаторни стопери.

Още нещо интересно е, че новото Clio R.S. се предлага с избор от два бензинови двигателя (200 к.с. и 220 к.с.) при версията Trophy, свързани към 6-степенната EDC автоматична трансмисия с двоен съединител и с монтирани върху волана планки за смяна на предавките. Това е единственият автомобил в класа, който предлага три различни типа шасита, давайки на клиентите възможността да „направят по поръчка“ своя собствен Clio R.S. Ако трябва да опишем новото Clio R.S. Trophy с две думи, можем да го определим като перфектния градски болид.

Цена

Все още няма обявена ценова листа за България, но от представителството на Renault у нас разкриха, че базовата версия на обновеното Clio ще е доста добре оборудвано и цената ще стартира от 21 990 лв. с ДДС.
 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини