Бордо, Франция, Наш екип от мястото на събитието.
Субкомпактните хечбекове са най-масовите автомобили както в Европа, така и у нас. Сравнително ниската им цена и функционалността им в големите градове ги правят предпочитани возила за много от европейците. Именно поради тази причина големите производители наблягат на този клас, а едни от законодателите в бранша на французите от Renault. Тяхната сила е именно в субкомпактните коли, а бестселърът им Clio отдавна се е превърнал в жива икона на марката.
Това е малолитражка, която освен с гореспоменатите предимства впечатлява и с визия. Въпреки че външният вид на един автомобил е в голяма степен субективна оценка, съдейки по погледите на минувачите можем да кажем, че новото Clio се числи именно към красивите малолитражки. Особено що се касае за четвъртото поколение на модела. Сега французите обновиха Clio и го представиха в реални пътни условия. Това се случи във френския град Бордо, а на специално подготвена състезателна писта в покрайнините на града успяхме да изпробваме възможностите и на новото Clio R.S. Trophy с 220 к.с. Наш екип беше на мястото на събитието, а ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
Отзад новостите също са свързани със светлините. Подобно на Kadjar стоповете вече не са с равна повърхност, а идеята е да се създаде т.нар. 3D ефект. Останалите промени по екстериора включват различна радиаторна решетка, по-голямо фирмено лого и нов дизайн на задната броня. Добавени са и четири нови цвята (Intense Red, Titanium Grey, Pearly White и Iron Blue), а също нови джанти и тасове. Като цяло промените са направени внимателно, защото това, както вече споменахме, е най-успешният модел на марката. Иновациите обаче са точно на място и обновеното Clio е още по-привлекателно.
Интериор
В опционалното оборудване е включен един интересен таблет за вграждане. Името му е R-Link, а връзката с интернет може да стане посредством телефона на водача или на някой от пасажерите. Тестовите автомобили, които изпробвахме във Франция, бяха оборудвани именно с Renault R-Link Evolution, в която е включена навигационна система от Tom Tom. Като опция се предлага и уникалната за сегмента аудиосистема Bose с шест високоговорителя и субуфер в багажника. С други думи Clio IV е модерно не само отвън. Салонът е практичен, просторен и стилен и определено насочен към т.нар. младежка аудитория.
Двигател и ходови характеристики
Голяма роля за това негово представяне има и фирмената шестстепенна автоматична трансмисия (EDC) с два съединителя. По време на теста в Бордо изпитахме именно въпросните нови агрегати, а това, което ни впечатли, е разходът на гориво на бензиновия TCe 120. Той е съвсем малко повече от този на дизеловия, не надвишава шест литра на сто километра в смесен режим, като в същото време моторът предлага много добра динамика. Иначе возията е оптимална - нито твърда, нито мека, кренът в завоите е малък, а воланът информативен. С други думи новото Clio се кара изключително леко и приятно както в града, така и извън него.
Clio R.S. Trophy
Още нещо интересно е, че новото Clio R.S. се предлага с избор от два бензинови двигателя (200 к.с. и 220 к.с.) при версията Trophy, свързани към 6-степенната EDC автоматична трансмисия с двоен съединител и с монтирани върху волана планки за смяна на предавките. Това е единственият автомобил в класа, който предлага три различни типа шасита, давайки на клиентите възможността да „направят по поръчка“ своя собствен Clio R.S. Ако трябва да опишем новото Clio R.S. Trophy с две думи, можем да го определим като перфектния градски болид.
Цена