Last news in Fakti

25 Юли, 2016 12:46 16 975 13

Тест на новото Renault Clio

  • renault-
  • clio-
  • r.s.-
  • тест
Тест на новото Renault Clio - 1

Бордо, Франция, Наш екип от мястото на събитието.

Субкомпактните хечбекове са най-масовите автомобили както в Европа, така и у нас. Сравнително ниската им цена и функционалността им в големите градове ги правят предпочитани возила за много от европейците. Именно поради тази причина големите производители наблягат на този клас, а едни от законодателите в бранша на французите от Renault. Тяхната сила е именно в субкомпактните коли, а бестселърът им Clio отдавна се е превърнал в жива икона на марката.

Това е малолитражка, която освен с гореспоменатите предимства впечатлява и с визия. Въпреки че външният вид на един автомобил е в голяма степен субективна оценка, съдейки по погледите на минувачите можем да кажем, че новото Clio се числи именно към красивите малолитражки. Особено що се касае за четвъртото поколение на модела. Сега французите обновиха Clio и го представиха в реални пътни условия. Това се случи във френския град Бордо, а на специално подготвена състезателна писта в покрайнините на града успяхме да изпробваме възможностите и на новото Clio R.S. Trophy с 220 к.с. Наш екип беше на мястото на събитието, а ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

Тест на новото Renault Clio

Clio IV изглежда динамично и същевременно стилно. В първата фаза на новата генерация обаче имаше няколко елемента, които не се вписваха в иначе отличния външен вид на автомобила. Сега французите са направили неголеми, но особено прецизни "пластични операции" и втората фаза на Clio IV е с още по-добра визия. Досегашните дневни LED светлини, които стояха като допълнително монтирани на колата са отстранени и на тяхно място се появява т.нар. full-LED светлинен подпис. Новите S-образни LED дневни светлини се предлагат като опция, но именно те придават едно уникално излъчване на автомобила.

Отзад новостите също са свързани със светлините. Подобно на Kadjar стоповете вече не са с равна повърхност, а идеята е да се създаде т.нар. 3D ефект. Останалите промени по екстериора включват различна радиаторна решетка, по-голямо фирмено лого и нов дизайн на задната броня. Добавени са и четири нови цвята (Intense Red, Titanium Grey, Pearly White и Iron Blue), а също нови джанти и тасове. Като цяло промените са направени внимателно, защото това, както вече споменахме, е най-успешният модел на марката. Иновациите обаче са точно на място и обновеното Clio е още по-привлекателно.

Интериор

Тест на новото Renault Clio

Салонът се характеризира с по-качествени материали, които вече са налични още от базовата версия на модела. Качеството на самата сглобка е на познатото за новите модели на марката много добро ниво, което наред с по-скъпите пластмаси и тапицерии създава усещане за повече комфорт. Скърцания и паразитни шумове в купето няма, а в сравнение с досегашното Clio се забелязва значително по-добра шумоизолация. Clio IV разполага със сравнително информативни прибори.

В опционалното оборудване е включен един интересен таблет за вграждане. Името му е R-Link, а връзката с интернет може да стане посредством телефона на водача или на някой от пасажерите. Тестовите автомобили, които изпробвахме във Франция, бяха оборудвани именно с Renault R-Link Evolution, в която е включена навигационна система от Tom Tom. Като опция се предлага и уникалната за сегмента аудиосистема Bose с шест високоговорителя и субуфер в багажника. С други думи Clio IV е модерно не само отвън. Салонът е практичен, просторен и стилен и определено насочен към т.нар. младежка аудитория.

Двигател и ходови характеристики

Тест на новото Renault Clio

Обновеният модел ще се предлага на пазара с шест агрегата - три бензинови и три дизелови, като новост при т.нар. фаза 2 са дизеловият dCi 110 и бензиновият TCe 120. Дизелът е икономичен и прилично динамичен, като разликата с аналогичния мотор от преди модернизацията не е голяма. Нашите впечатления са, че най-голяма промяна има при обновения бензинов агрегат. Той е достатъчно динамичен, като в същото време е много икономичен.

Голяма роля за това негово представяне има и фирмената шестстепенна автоматична трансмисия (EDC) с два съединителя. По време на теста в Бордо изпитахме именно въпросните нови агрегати, а това, което ни впечатли, е разходът на гориво на бензиновия TCe 120. Той е съвсем малко повече от този на дизеловия, не надвишава шест литра на сто километра в смесен режим, като в същото време моторът предлага много добра динамика. Иначе возията е оптимална - нито твърда, нито мека, кренът в завоите е малък, а воланът информативен. С други думи новото Clio се кара изключително леко и приятно както в града, така и извън него.

Clio R.S. Trophy

Тест на новото Renault Clio

Докато стандартните версии се характеризират с прилична динамика, новото Clio R.S. Trophy е съвсем "друга бира". В това се убедихме тествайки Trophy - версията на писта. 19-ки джанти, снижен клиренс, спортни кресла и ауспухна система от корифеите в бранша Akrapovic са само част от разликите между стандартните и спортната модификации на новото Clio. Самият автомобил е много стабилен и дори при спортно каране не са необходими някакви специални умения. Снабден е с Launch Control, който прави старта от място уникален, а вибрациите при неравности се обират от иновационни хидравлични компенсаторни стопери.

Още нещо интересно е, че новото Clio R.S. се предлага с избор от два бензинови двигателя (200 к.с. и 220 к.с.) при версията Trophy, свързани към 6-степенната EDC автоматична трансмисия с двоен съединител и с монтирани върху волана планки за смяна на предавките. Това е единственият автомобил в класа, който предлага три различни типа шасита, давайки на клиентите възможността да „направят по поръчка“ своя собствен Clio R.S. Ако трябва да опишем новото Clio R.S. Trophy с две думи, можем да го определим като перфектния градски болид.

Цена

Тест на новото Renault Clio

Все още няма обявена ценова листа за България, но от представителството на Renault у нас разкриха, че базовата версия на обновеното Clio ще е доста добре оборудвано и цената ще стартира от 21 990 лв. с ДДС.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Калоян

    5 0 Отговор
    Колата си е екстра, а сега, наистина са я поосвежили още повече. Една от най-красивите в този клас. Браво на франсетата.
  • 2 bibbb

    6 0 Отговор
    Фирмата ни има само служебни Рена към които бях предубеден, но за тези години ме спечелиха, понеже след всичкото мъчение не са мръднали! Само последната лагуна , нещо небеше ок , доста влизаше в сервиза и то за проблеми от към електроника, но Клио, Меган, Канго и Мастер, излезнаха идиотоустойчиви!
  • 3 Лорд Злостър

    1 1 Отговор
    За мен най-важното в едно ревю на нов автомобил е динакмиката, разхода на гориво и нивото на сигурност, а тук такова нещо не прочетох. Дали задните стопове имат 3Д ефект ми е все тая...

    Коментиран от #6

  • 4 clio

    0 5 Отговор
    За клит....та - НЕ МИ ГОВОРИ!!!!!
  • 5 Пешо

    0 0 Отговор
    Дизайнерите на Рено не се отказаха от този сивия цвят на интериора-мен лично ми изглежда "ефтинджос".
  • 6 Караман

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Лорд Злостър":

    Това го има в тт данните на модела, Тук се обясняват промени, новости и т.н. Статията е супер. Браво.
  • 7 Реалиста

    0 1 Отговор
    Автора сигурно с нетърпение е чакал да се повози на това Клио след целодневното возене из дупките на София в сините служебни Дачии на Мобилето :))
  • 8 някой си там

    0 4 Отговор
    като гледам цената по-добре ново поло доста по-добре седи на пътя и като цена не е много по-скъпо

    Коментиран от #10

  • 9 гост

    0 0 Отговор
    Рено са на прав път, произвеждат все по-добри коли като комбинацията им от цена и качество е оптимална. На Запад са по-евтини, нашите не искат да правят отстъпки, затова се струват скъпи, но са много добре конструирани от инженерна гледна точка, убедих се сам. Много по-функционални са от конкуренцията като интериор, а дизайна им печели. Липсва им само добър лизинг и отстъпка от цената от 10% за кеш. Сега един Каджар 4х4 1,6д излиза над 46х.лв, а там вече има и други конкуренти и алтернативи.
  • 10 Десислав Попов

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "някой си там":

    Ако беше по-добре щеше да ги има тия Поло-та по улиците,а аз като се сетя почти не ги виждам.Виж с Клио е пълно.

    Коментиран от #11

  • 11 Виктор

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Десислав Попов":

    Полото си е супер,но като се замислиш ако искаш да е добре оборудвана трябва да кихнеш стабилна сума,а и дизеловата версия е само 3цилиндрова което не вдъхва много доверие,бензинките пък само турбинирани,като изключим 1.0 което пък също е с 3 цилиндъра
  • 12 Not a fan

    0 0 Отговор
    Още един предубеден!!!
  • 13 Мирослав Мирчев

    0 0 Отговор
    Смених служебния "Логан" с това "Клио". Разликата в комфорта на управление и т.н. е огромна нещо, което намирам за нормално.
    Клиото обаче е някак спънато. Сякаш съм в включил ЕКО при Логан.
    Не смея да изпреваря, а уж двигателите са същите.
    Някой има ли идея, защо така ... ?