Преди четири години на автосалона в Женава италианците показаха прототип на уличен състезател, който изглеждаше прекалено авангардно, за да бъде пуснат в серийно производство. Дойде време обаче, когато в моделната гама на Alfa Romeo се отвори дупка що се отнася до расови спорти купета. След като хората от “Бутуша” прекратиха производството на GTV и за него не се намери достоен заместник, решението за пускане в серийно производство на Brera бе взето доста бързо. Подготовката бе кратка, а и инвестицията не бе особено голяма - 201.5 млн. евро. Първоначално в официалната прес информация бе казано, че спортистът ще се произвежда в заводите на Alfa Romeo. В хода на събитията обаче стана ясно, че автомобилът ще разчита на производствените мощности на дизайнерското ателие Pininfarina. Всъщност освен че се произвежда там дизайнерите от Pininfarina нямат никакво участие в проекта на красивото купе. Заслугата е изцяло на друг гений в дизайна Джурджето Джуджаро. Той и неговият екип от ItalDesign отновно сътвориха шедьовър, носещ името Brera. Този автомобил вече е факт и се продава у нас. Предлага се с два бензинови и един дизелов агрегати. Ние естествено се спряхме на най-наточената версия 3.2 JTS 4x4 Sky view. Това не е автомобил за всеки. Уникален дизайн, изключителна динамика, доста висока цена и разбира се нефункционалност са основните характеристики на “Уличният състезател”.
Екстериор
От пръв поглед е видно, че спортното купе притежава изключителен външен вид. Това едва ли учудва някой, тъй като именно италианците са всепризнати лидери в автомобилния дизайн. Още с появата си Brera спечели приза най-красив автомобил в света за 2006-та. Това стана на ежегодния международен фестивал в Париж. Единствената по-основна разлика между прототипа и серята е във вратите. Първоначално те се отваряха нагоре, но след индустриализацията на модела в Pininfarina сега те се отварят съвсем банално, както при всички конвенционални автомобили. В дизайнерско отношение моделът до голяма степен наподобява новия седан на компанията 159. Като цяло обаче Brera е значително по-спортна и категорично показва агресивна и мускулеста форма на предницата и цялостно динамично излъчване на купето. Самата предница е максимално издължена и скосена, като отстоянието от земята е намалено до възможния минимум по подобие на състезателните автомобил. Трите чифта очи и отворите на въздухозаборниците вдъхват силна доза страхопочитание, което определено е в състояние да ви откаже да се конкурирате с Alfa-та на Italdesign. Едновременно с чистата агресия, която струи от формите на четириместното купе, се открива и присъщата за италианските возила класа и елегантност. Отзад стоповете са малки и издължени, като акцентът пада върху двете ефектни двуцевки на ауспухната система. Издължените врати се отварят достатъчно широко и максимално улесняват достъпа до вътрешността на купето.
Интериор
Салонът на Brera е изграден върху коцепцията 2+2, което означава, че автомобилът има задна седалка. Тя естествено не е от най-удобните, но за кратки разстояния определено върши работа. Отпред креслата са удобни, но са доста твърди и притежават изразена странична поддръжка. Багажникът е с обем от едва 300 литра, но сгъваемата задна седалка позволява той да бъде увеличен. Местоположението на водача и пасажера до него е доста ниско и видимостта в непосредствена близост е намалена. Подобно на повечето от алтернативите, уредите на арматурното табло са доста повече от тези при стандартните автомобили. Те представляват кръгли аналогови циферблати, като в някои от тях са интегрирани и електронни дисплеи. Инструментите отчитат всички по-важни работи на двигателя и помощните агрегати. Иначе екстрите включват всичко необходимо, като интерес представлява бутонът за запалване, разположен отдясно на волана. Като цяло салонът е адски непрактичен - задната седалка е малка дори и за деца, а за да поставиш товар в багажното отделение трябва да го повдигнеш почти на метър от земята. Но предназначението на този автомобил е съвсем друго.
Двигател и ходови характеристики
Вече стана дума, че автомобилът се предлага с два бензинови агрегата и с един дизелов двигател. За подобен род возила естествено най-привлекателен е мощният мотор. В случаят той е V-образен шестак с обем 3.2 литра и мощност 260 к.с. Подобно на конкурентите, ауспухната система е конструирана така, че да издава характерния за мощни резачки силен, но приятен звук. Самото управление е доста различно от това на конвенционалните леки коли. Воланът прави само 2.2 оборота и е дори прекалено информативен. Радиусът на завиване също е минимален - 10.7 метра. Ускорението е отлично, но го няма присъщият за италианска спортна кола ряз. Това е така защото V-образният шестак се прави в австралийското подразделение на General Motors. И въпреки че в прес информацията за модела са отделени няколко страници на новия агрегат, как бил по-мощен, по-икономичен, по-екологичен и т.н. той определено не може да се мери с усещането което ти дава класическия италиански мотор. Без изменение остава перманентното предаване и на четирите колела. Преден междуколесен диференциал и междуосев диференциал Torsen с несиметрично разпределяне на момента. В нормално състояние разпределението на въртящият момент между двата моста е 43:57 в полза на задния, а в случай на пробуксуване той може да се измени от 22:78 до 78:22. Освен това при разко натискане на газта частично блокира и предният диференциал. Разпределението на масата е 64% на предния мост и 36% на задния. В резултат на всичко това машината е изключително стабилна в завои.
Цена
На пръв поглед е доста по-висока, но предимството на Brera e в системата 4х4. Сглобката е на прилично ниво, материалите са доста скъпи, а що се касае до надеждността, ще покаже само времето. Външният вид обаче излъчва неповторим сексапил. Brera е изключително красива със скрит в себе си доста мощен “звяр”.
Alfa Romeo Brera 3.2 JTS 4x4 Sky view
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
V-образен шестцилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
3 195 куб. см.
|
Максимална мощност
|
191 Kw/260 к.с. при 6 200 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
322 Нм при 4 500 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
11.25:1
|
Маса на единица мощност
|
6.5 кг/к.с. (8.9 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 413 1 830 1 372 |
Междуосие
|
2 525
|
Маса, кг
|
1 705 |
Допустимо натоварване, кг
|
н.д.
|
Обем на багажника,л.
|
300 - 610
|
Вместимост на резервоара, л
|
70
|
Разход на гориво:
|
16.9 л/100км
8.4 л/100км 11.5 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
6.8
|
Максимална скорост
|
240 км/ч.
|
Гуми
|
215/55R16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови, вентилирани |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 97 041 |
Базово оборудване
|
8 въздушни възглавници, ABS, VDC + ASR + EBD + Hill holder система за контрол на стабилността, Противопожарна система FPS, Серво усилител на волана, Трета стоп светлина, Огр. силата на опъване на предните колани, Система за детска седалка ISOFIX, Активни подглавници, Подсилващи греди във вратите, Регулиране на предпазните колани на височина, Парктроник, Двузонален климатроник, Кожен салон, Волан и скоростен лост облицовани с кожа, Темпомат, Централно заключване с дистанционно управление, Светлинно устройство Follow me home, Имобилайзер Alfa Code, Мултифункционален дисплей, Електрически отопляеми предни седалки с памет, Електрически предни странични стъкла, Електрически огледала боядисани в цвета на купето с подгряване, Подгряване на задното стъкло, Сензор против изпотяване на челното стъкло, сензор за дъжд, автоматично включване на фаровете, Настройка на волана по височина и в дълбочина, Регулиране на фаровете от мястото на водача, Джобове във вратите, Жабка за ръкавици, Подлакътник между предните две седалки, Огледала в сенниците с осветление, Поставка за чаша, Пепелник, Датчик за външна температура, тонирани стъкла, Лети джанти, Аудио CD-система с активен субуфер и Mp3 прослушване и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Alfa Romeo Brera 3.2 JTS 4x4 Sky view
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
MAZDA RX-8
|
|
Работен обем
|
2 616 см3
|
Мощност
|
170 кВт/231 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
211 Нм при об/мин 5 000
|
Габарити, мм
|
4430/1770/1340
|
Ускорение
|
6.4 сек
|
Максимална скорост
|
235 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
15.8 л/100 км 8.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
84 400 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
MERCEDES-BENZ CLK
|
|
Работен обем
|
2 996 см3
|
Мощност
|
170 кВт/231 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
300 Нм при об/мин 2 500 - 5 000
|
Габарити, мм
|
4652/1740/1413
|
Ускорение
|
7.4 сек
|
Максимална скорост
|
250 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
13.7 л/100 км 7.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
91 240 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
PEUGEOT 407 COUPE
|
|
Работен обем
|
2 946 см3
|
Мощност
|
155 кВт/211 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
290 Нм при об/мин 3 750
|
Габарити, мм
|
4815/1868/1399
|
Ускорение
|
8.4 сек
|
Максимална скорост
|
243 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
15.0 л/100 км 7.3 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
82 906 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 7 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg