Отидете към основна версия

7 499 4

Пазарът на електромобили в Германия се развива стъпка по стъпка

  • електромобили-
  • германия

Въпреки сдържания досега интерес Съюзът на автомобилната индустрия VDA все още очаква премията за покупка на електромобили да има успех, пише ДПА. „Динамиката на пазара ще се разгръща стъпка по стъпка“, каза председателят на браншовия съюз Матиас Висман.

През следващите месеци на пазара в Германия ще се появят и други нови модели електромобили на германски производители. „Можеше да се очаква, че възходящата крива ще се покачва бавно“. Един месец след старта на кампанията във Федералната служба по икономика и контрол на износа (Bafa) са постъпили едва 1 791 заявления.От фонда, захранен общо с 1.2 милиарда евро, досега са заявени само около 6.6 милиона евро. „Тъй като бонусът за опазване на околната среда може да се заявява едва от четири седмици, би трябвало да се изчака още няколко месеца, преди да се правят първите изводи“, каза още Висман.

Наблюденията върху други пазари, като Китай или Норвегия, показват, че началните импулси са повишили търсенето. За да се разрасне повече пазарът в Германия, било необходимо и разширяване на инфраструктурата за зареждане. Потребители, но също така и фирми, фондации и съюзи могат от началото на юли да заявяват така наречения еко бонус за покупка на електромобили.

Субсидията важи със задна дата за автомобили, купени след 18 май. За коли, които се захранват изцяло с батерия, се дават 4000 евро. За такива модели са постъпили 1 194 заявления за финансиране. За хибридни автомобили с допълнителен двигател с вътрешно горене се отпускат 3000 евро.

Държавата и производителите си поделят разходите. Германия очаква благодарение на субсидията да бъдат закупени около 300 000 електромобила. В началото на тази година по германските улици са се движели едва 25 500 изцяло електрически и 19 000 хибридни автомобила.

Ще припомним, че новият бранд, под който Daimler AG ще произвежда електромобили, ще се казва MEQ и коли под тази марка ще се появят съвсем скоро. Немците патентоват не само това название, а и цяла серия индекси за бъдещите модели на марката - EQA, EQB, EQX. Запазени са и правата върху рекламните фрази EQ Inside, EQ Boost и Generation MEQ ("EQ Отвътре", "EQ Ускорение" и "MEQ Поколение").От концерна възнамеряват да отделят новия бранд от Mercedes-Benz в още по-голяма степен, отколкото BMW направи със своята моделна линия "i". В момента тя включва два екологични автомобила - i3 и i8.

По-рано пък стана ясно, че Volkswagen планира да отвори собствен завод за акумулаторни батерии за електромобили по подобие на Gigafactory на Tesla Motors. Предприятието би осигурило независимост от азиатски доставчици като Panasonic (партньор на Tesla), LG and Samsung, които доминират пазара на подобни технологии.

VW ще развива и мащабна програма за електромобили, която включва конкурент на BMW i3 и седан от бизнес клас. Най-амбициозният проект на немците от Volkswagen обаче ще бъде високотехнологичен конкурент на Tesla Model 3, чийто дебют е насрочен за 2019 г.

Изводът е, че хората все още харесват стандартните автомобили с двигатели с вътрешно горене, но перспективите не са никак розови. Единственият изход (до който са достигнали и германците) за автомобилния пазар в световен мащаб е масиран ръст в производството на електромобили и като следствие доминирането им на ключови световни пазари като немския. 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини