Пътят на автомобилите все повече се насочва към кросоувърите, и за да има разнообразие, те захапват малко по малко и от спортните си събратя и дори надминават по възможности някои от тях. Най-пресният пример за спортист е прототипът на Tiguan R, който без никакви камуфлажи провежда тестовете си на Нюрбургринг.
Сниженото окачване, отличителния звук и четирите накрайника на изпускателната система трудно могат да бъдат сбъркани. От своя страна за сега MQB платформата приютява само 2.0-литровия TSI, което означава, че бъдещия модел ще разчита на не по-малко от 310 конски сили и 400 нютонметра. Шестцилиндров турбодвигател се разработва за тази платформа, но все още не е достигнал прототипите.
В момента дизеловия Tiguan с 240 конски сили, ускорява от 0 до 100 за само 5.5 секунди, като очакваме бъдещия R да понижи значително времето, а също и максималната скорост. Ще бъде интересно да видим тестове срещу достъпните спортисти, като M2, Focus RS и A45, а защо не и срещу Golf R.