Варшава, Полша. Наш екип от мястото на събитието.
За това, че новото поколение на Renault Megane ще получи каросерия тип седан, стана ясно още през лятото, но премиерата на автомобила пред публика се състоя на автомобилното изложение в Париж. Само седмица по-късно организираха първите тестове на модела. Те се проведоха в столицата на Полша, а наш екип бе на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
Предницата на колата е идентична с хечбек изпълнението, а задната част силно наподобява тази на големия Talisman. Широката радиаторна решетка във формата на усмивка е украсена с голямо лого на марката, а издължените фарове са кантирани с новия С-обарзен светлинен подпис на Renault.
Интериор
Триобемната версия е разработена на платформата CMF C/D на Renault, на която е изграден и Megane хечбек. Поради тази причина седанът има същите характеристики, технология и двигатели, на които разчита петвратият му събрат. Основната разлика естествено е в задната част, където новият багажник предлага рекорден простор за класа си от 550 литра (VDA).
Сглобката е на високо ниво - скърцания и паразитни шумове липсват. Седалките са твърди, но ергономични. Що е отнася до приборите на арматурното табло, те са по-различни от конвенционалните. Основният уред представлява кръгъл цветен дисплей, който в зависимост от избрания режим на шофиране може да бъде скоростомер или оборотомер. А режимите са няколко - икономичен, неутрален, комфортен, индивидуален и спортен.
При всеки от тях освен промяна на настройките на волана и педала на газта, се сменя визията на приборния панел, както и осветлението в салона. Вертикалният интегриран таблет, познат от новите модели на Режията, присъства и тук. Един от малкото минуси е по-бавната работа на навигационната система, което отдаваме на по-слаб процесор на системата R-Link 2.
Двигател и ходови характеристики
Автомобилът се предлага с оптимална гама от два бензинови и три дизелови двигателя. Всички те са с мощност в диапазона 90 - 130 конски сили, а като опция се предлага и новата EDC автоматична скоростна кутия с два съединителя. Най-голямо впечатление ни направиха мощните бензинов и дизелов двигатели.
Въпреки че много от екстрите в модела са заимствани от по-големите модели на марката, тук липсва системата 4Control, при която посредством електромотор, интегриран под задния мост, и редуктор задните колела завиват минимално. Това обаче не пречи на седана да разполага с возия, която може да се определи по-скоро като мека, но в същото време колата е стабилна в завои. Последното се дължи на ниския център на тежестта.
Говорейки за богатото оборудване, трябва да отбележим наличието на дисплей, проектиращ основната информация точно пред погледа на водача. Системата за автономно паркиране също е рядко срещана в този автомобилен клас, а адаптивният круиз контрол и функцията за масаж на водача са още някои от отличителните черти на модела. Огромният багажник пък има възможност да се отваря дистанционно, с поднасяне на крак под задната броня.
Цена
Ако искате да станете собственик на новото Renault Megane Sedan и да притежавате спортно и същевременно стилно изглеждащ автомобил, на чийто товарен отсек на който може да завиди и Skoda Octavia, трябва да отделите минимум 30 690 лв с ДДС.