Варшава, Полша. Наш екип от мястото на събитието.
За това, че новото поколение на Renault Megane ще получи каросерия тип седан, стана ясно още през лятото, но премиерата на автомобила пред публика се състоя на автомобилното изложение в Париж. Само седмица по-късно организираха първите тестове на модела. Те се проведоха в столицата на Полша, а наш екип бе на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
Предницата на колата е идентична с хечбек изпълнението, а задната част силно наподобява тази на големия Talisman. Широката радиаторна решетка във формата на усмивка е украсена с голямо лого на марката, а издължените фарове са кантирани с новия С-обарзен светлинен подпис на Renault.
С-образните LED дневни светлини отпред придават индивидуалност и разпознаваемост на модела, а задните още повече разширяват колата и притежават т.нар. 3D ефект. Страничната линия е плавна и заради това триобемният автомобил изглежда като едно цяло. Освен отлична визия това играе роля и за обтекаемостта на автомобила. Като цяло можем да заключим, че Megane Sedan изглежда стилно и същевременно спортно.
Интериор
Триобемната версия е разработена на платформата CMF C/D на Renault, на която е изграден и Megane хечбек. Поради тази причина седанът има същите характеристики, технология и двигатели, на които разчита петвратият му събрат. Основната разлика естествено е в задната част, където новият багажник предлага рекорден простор за класа си от 550 литра (VDA).
Впечатление прави и огромният отвор на багажното пространство, благодарение на който в товарния отсек спокойно може да се побере 65-инчов телевизор, например. Конструкторите са обърнали и внимание на салона, където е предвидено доста щедро пространство за пътниците. Освен че е просторно, вътре впечатление правят и по-качествените материали.
Сглобката е на високо ниво - скърцания и паразитни шумове липсват. Седалките са твърди, но ергономични. Що е отнася до приборите на арматурното табло, те са по-различни от конвенционалните. Основният уред представлява кръгъл цветен дисплей, който в зависимост от избрания режим на шофиране може да бъде скоростомер или оборотомер. А режимите са няколко - икономичен, неутрален, комфортен, индивидуален и спортен.
При всеки от тях освен промяна на настройките на волана и педала на газта, се сменя визията на приборния панел, както и осветлението в салона. Вертикалният интегриран таблет, познат от новите модели на Режията, присъства и тук. Един от малкото минуси е по-бавната работа на навигационната система, което отдаваме на по-слаб процесор на системата R-Link 2.
Двигател и ходови характеристики
Автомобилът се предлага с оптимална гама от два бензинови и три дизелови двигателя. Всички те са с мощност в диапазона 90 - 130 конски сили, а като опция се предлага и новата EDC автоматична скоростна кутия с два съединителя. Най-голямо впечатление ни направиха мощните бензинов и дизелов двигатели.
И двата мотора са с идентична мощност от 130 коня, икономични и динамични са, като дизеловият се отличава с по-добър въртящ момент, наличен още от ниските обороти. Именно автомобил с този агрегат отчете среден разход от малко над 4 литра на 100 километра пробег.
Въпреки че много от екстрите в модела са заимствани от по-големите модели на марката, тук липсва системата 4Control, при която посредством електромотор, интегриран под задния мост, и редуктор задните колела завиват минимално. Това обаче не пречи на седана да разполага с возия, която може да се определи по-скоро като мека, но в същото време колата е стабилна в завои. Последното се дължи на ниския център на тежестта.
Говорейки за богатото оборудване, трябва да отбележим наличието на дисплей, проектиращ основната информация точно пред погледа на водача. Системата за автономно паркиране също е рядко срещана в този автомобилен клас, а адаптивният круиз контрол и функцията за масаж на водача са още някои от отличителните черти на модела. Огромният багажник пък има възможност да се отваря дистанционно, с поднасяне на крак под задната броня.
Цена
Ако искате да станете собственик на новото Renault Megane Sedan и да притежавате спортно и същевременно стилно изглеждащ автомобил, на чийто товарен отсек на който може да завиди и Skoda Octavia, трябва да отделите минимум 30 690 лв с ДДС.
Това е цената за базовата бензинова версия. Ако пък сте фен на "тежкото гориво", трябва да знаете, че дизеловият Megane Sedan стартира от 33 690 лв с ДДС. За тези пари получавате икономичен и просторен седан с доста богато оборудване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Калата
10:30 13.10.2016
2 Мартин
10:41 13.10.2016
3 гост
11:02 13.10.2016
4 Слави
12:06 13.10.2016
5 Жан Пежо
Отлични като цена-качество.
От Дачия направиха сносен автомобил ...
12:34 13.10.2016
6 АЧКАТАБЕ
Коментиран от #7
13:02 13.10.2016
7 гост
До коментар #6 от "АЧКАТАБЕ":
Ти карал ли си ново Рено? Аз съм карал и описанието ти е далече от истината, единственото, което ми се е случвало е при много разбит павиран път да поскръцне жабката, друго нищо. Дачията е евтина, но реното обезателно не е същото. Много добре се управляват, приятни са като салон и са практични. И понеже са пластмасови нямат проблема с ръждата като японските. Двигателите им са железни, не знам някой с ново рено и повреден двигател. Спиди са само с рено бусове има по 400х. без ремонти по двигател, само окачаване. Извади пари, купи си ново Рено и тогава го сравнявай с другите.13:46 13.10.2016
8 rende
VW, Skoda и още няколко други с подобна муцуна.
13:56 13.10.2016
9 drdrdr
14:14 13.10.2016
10 дискретен герой
Тоя боклук никаква конкуренция не може да бъде на Астра и Голф, че даже и на фокус!!
Коментиран от #21
14:36 13.10.2016
11 drdrdr
Коментиран от #13
15:02 13.10.2016
12 Гост
15:41 13.10.2016
13 гост
До коментар #11 от "drdrdr":
Само мога да се съглася, понеже и моят опит е такъв. Първата ми кола бе лагуна, минах през другите прехвалени и пак се върнах на лагуна. Френското си има чар. Затова и аз тествах Каджар, хареса ми и очаквам подходяща оферта само. Меган и Каджар са на почти едно и също ценово ниво и затова се спрях на голямото, понеже е по-просторен в задната част. Хечбека е значително по-тесен на задните седалки от седана, а за голият багажен отвор да не говорим. Струва си, но и Астра Седан си струва, тя е на 27х.лв15:52 13.10.2016
14 Кофти
16:16 13.10.2016
15 MSux
17:51 13.10.2016
16 Мършата
17:57 13.10.2016
17 Jimmy
20:34 13.10.2016
18 някой
21:16 13.10.2016
19 Мммм
14:24 14.10.2016
20 ккк
20:15 15.10.2016
21 Грую
До коментар #10 от "дискретен герой":
ей на, гранде експерту се изказа ... не е ли да ти ръби като у пейка, не е кола ...ГоУфу, те това е диагноза ...
16:56 23.10.2016
22 Ценител
11:57 29.04.2019