Отидете към основна версия

11 243 15

Тест на BMW M240i xDrive

  • bmw-
  • m240i-
  • xdrive-
  • xdrivetour

В едни два адски контрастни есенни дни успяхмe да изпробваме почти всички автомобили на баварския производител BMW, които притежават системата за задвижване на четирите колела xDrive. Вече почти всеки от моделите на компанията може да бъде конфигуриран с нея, включително и модификациите, подготвени от подразделенията M, i и i Performance, но всичко започва от 2003-та година с излизането на по-малкия SUV на компанията - X3. Днес всеки трети автомобил, който излиза от заводите на германците, има четири задвижващи колела и тенденцията е този процент постоянно да се увеличава. Двойното предаване добавя голяма доза сигурност през всички сезони и през годините получи частични подобрения, като едно от основните му преимущества е това, че не повишава разхода на автомобила спрямо такъв с един задвижващ мост.

През първия ден, в който буквално не спря да вали, се срещнахме с 4er GT. Редицата аквапланинги, с които се сблъскахме по родните пътища, не успяха да ни уплашат и нямаше груба намеса в управлението на автомобила. Въпреки студения и мокър асфалт сцеплението бе налично и се доближаваше до това на суха настилка.

След това се прехвърлихме в последното поколение на X3, като буквално влязохме в калта и нивите, при това със средностатистически летни гуми, и отново не се сблъскахме с проблеми. Изпробвахме и функцията за спускане по стъмен и хлъзгав наклон Hill Descent, която вече може да бъде използвана и на заден ход.

Последния екземпляр обаче привлече вниманието ни в най-голяма степен по сухия асфалт из проходите на страната - M240i xDrive. Ако търсим определение на думата "сцепление", този автомобил може веднага да стане такова. Можем веднага да направим сравнение и с Focus RS, който тествахме месец по-рано по същите тези планински проходи - разликата е значителна. Дори и след груб мах с волана за нарочно изгубване на сцепление преди идващ завой автомобилът предусещаше какво ще се случи и се наместваше в пътя плавно, без да отнема от газта или да се намесва рязко в спирането или управлението. Недозавиването и презавиването тук остават само кухи определения, а спирането го има при всяко желание и то в големи дози.

M240i е наследник на M235i с ново обозначение и малко повишение на мощноста - от 326 на 340 конски сили и цели 500 Нм, което го доближава до M2 въпреки разликите в колеята, спирачките и настройките на окачването. Това обаче не означава, че моделът е мек в спортния си режим. Интересен факт е, че ускорението на двата автомобила се различава само с една десета от секундата - 4.4 за M240 и 4.3 за M2, като първият е значително по-евтин. Повечето Нютонметри и автоматичната скоростна кутия го отделят на общо 3 десети от Focus RS. 

Отвън лесно можем да разберем, че това не е стандартно BMW по сините четирибутални спирачни апарати отпред и стандартните графитени джанти, както и двата единични накрайника на изпускателната система в задната броня. Ако се абстрахираме от тези факти обаче, това е напълно ежедневен автомобил, който няма да ни се натрапва с поведението си при нормална употреба, но ако решим да се забавляваме, това става за секунди. Елегантните му линии го разграничават от типичните "тинейджърски бегачки". 

Вътрешноста също го различава от редица конкуренти, като нивата на шум в сравнение с по-коравото M2 са намалени значително. Типичните за германците семпли, но ергономични уреди са лесни за употреба и ни трябваха само две-три минути за свързване с Bluetooth към мултимедията. Ако обаче искате пищност, това определено не е вашият интериор.

Стандратното оборудване е богато - автоматичната скоростна кутия с пера зад волана, M-волан, спортни предни седалки, но при желание има безброй опции. За жалост цената от 101 хил. лева нараства и то не малко. За някои липсата на истинското M означение и стойност са изключително важни, но ако не сте толкова претенциозни, това е една перфектна ежедневна кола, която може за миг да се превърне в пистово оръжие. Цената на Focus RS след добавянето на екстрите също достига тази кота. Ако не сте фенове на дългите дрифтове, а искате сцепление и ускорение, но и тих и семпъл ежедневен автомобил, това определо е добър избор.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини