22 Октомври, 2016 10:00 11 457 15

Тест на BMW M240i xDrive

  • bmw-
  • m240i-
  • xdrive-
  • xdrivetour
Тест на BMW M240i xDrive - 1

В едни два адски контрастни есенни дни успяхмe да изпробваме почти всички автомобили на баварския производител BMW, които притежават системата за задвижване на четирите колела xDrive. Вече почти всеки от моделите на компанията може да бъде конфигуриран с нея, включително и модификациите, подготвени от подразделенията M, i и i Performance, но всичко започва от 2003-та година с излизането на по-малкия SUV на компанията - X3. Днес всеки трети автомобил, който излиза от заводите на германците, има четири задвижващи колела и тенденцията е този процент постоянно да се увеличава. Двойното предаване добавя голяма доза сигурност през всички сезони и през годините получи частични подобрения, като едно от основните му преимущества е това, че не повишава разхода на автомобила спрямо такъв с един задвижващ мост.

Тест на BMW M240i xDrive

През първия ден, в който буквално не спря да вали, се срещнахме с 4er GT. Редицата аквапланинги, с които се сблъскахме по родните пътища, не успяха да ни уплашат и нямаше груба намеса в управлението на автомобила. Въпреки студения и мокър асфалт сцеплението бе налично и се доближаваше до това на суха настилка.

Тест на BMW M240i xDrive

След това се прехвърлихме в последното поколение на X3, като буквално влязохме в калта и нивите, при това със средностатистически летни гуми, и отново не се сблъскахме с проблеми. Изпробвахме и функцията за спускане по стъмен и хлъзгав наклон Hill Descent, която вече може да бъде използвана и на заден ход.

Тест на BMW M240i xDrive

Тест на BMW M240i xDrive

Последния екземпляр обаче привлече вниманието ни в най-голяма степен по сухия асфалт из проходите на страната - M240i xDrive. Ако търсим определение на думата "сцепление", този автомобил може веднага да стане такова. Можем веднага да направим сравнение и с Focus RS, който тествахме месец по-рано по същите тези планински проходи - разликата е значителна. Дори и след груб мах с волана за нарочно изгубване на сцепление преди идващ завой автомобилът предусещаше какво ще се случи и се наместваше в пътя плавно, без да отнема от газта или да се намесва рязко в спирането или управлението. Недозавиването и презавиването тук остават само кухи определения, а спирането го има при всяко желание и то в големи дози.

Тест на BMW M240i xDrive

M240i е наследник на M235i с ново обозначение и малко повишение на мощноста - от 326 на 340 конски сили и цели 500 Нм, което го доближава до M2 въпреки разликите в колеята, спирачките и настройките на окачването. Това обаче не означава, че моделът е мек в спортния си режим. Интересен факт е, че ускорението на двата автомобила се различава само с една десета от секундата - 4.4 за M240 и 4.3 за M2, като първият е значително по-евтин. Повечето Нютонметри и автоматичната скоростна кутия го отделят на общо 3 десети от Focus RS. 

Тест на BMW M240i xDrive

Отвън лесно можем да разберем, че това не е стандартно BMW по сините четирибутални спирачни апарати отпред и стандартните графитени джанти, както и двата единични накрайника на изпускателната система в задната броня. Ако се абстрахираме от тези факти обаче, това е напълно ежедневен автомобил, който няма да ни се натрапва с поведението си при нормална употреба, но ако решим да се забавляваме, това става за секунди. Елегантните му линии го разграничават от типичните "тинейджърски бегачки". 

Тест на BMW M240i xDrive

Вътрешноста също го различава от редица конкуренти, като нивата на шум в сравнение с по-коравото M2 са намалени значително. Типичните за германците семпли, но ергономични уреди са лесни за употреба и ни трябваха само две-три минути за свързване с Bluetooth към мултимедията. Ако обаче искате пищност, това определено не е вашият интериор.

Тест на BMW M240i xDrive

Стандратното оборудване е богато - автоматичната скоростна кутия с пера зад волана, M-волан, спортни предни седалки, но при желание има безброй опции. За жалост цената от 101 хил. лева нараства и то не малко. За някои липсата на истинското M означение и стойност са изключително важни, но ако не сте толкова претенциозни, това е една перфектна ежедневна кола, която може за миг да се превърне в пистово оръжие. Цената на Focus RS след добавянето на екстрите също достига тази кота. Ако не сте фенове на дългите дрифтове, а искате сцепление и ускорение, но и тих и семпъл ежедневен автомобил, това определо е добър избор.

Тест на BMW M240i xDrive

Тест на BMW M240i xDrive


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s 600 the konq

    1 0 Отговор
    Ха ха кефи ме как през цялото време се сравняват с Focus RS ;)))

    Коментиран от #4, #6

  • 2 Цеко

    1 0 Отговор
    Спортни машини 4х4, с тир ли да сравняват?

    Коментиран от #3

  • 3 Беко

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Цеко":

    И къде е спортното.
  • 4 Димитър Колев

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "onq s 600 the konq":

    Ами сравняват се с най-добрите като пътно поведение, нормално.
  • 5 Цеко

    1 1 Отговор
    Е с кое неспортно ускоряваш от 0 до 100 за 4.4?
  • 6 сдфгхйкл

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "onq s 600 the konq":

    Даже му е много ;)
  • 7 чичи

    0 0 Отговор
    xDrive става основно за мокър и мърляв асфалт ... зимата като навали сняг гкъзарите с широки гуми и Х система са бутани , теглени и спасявани от нетолкова скъпи и Х возила

    лично съм вадил 2 пъти петици с Х закъсали на витоша с моето .... Киа Соренто...

    Коментиран от #8

  • 8 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "чичи":

    Викаш..... гроздето било кисело ... ха ха ха
  • 9 коня

    0 0 Отговор
    Аве сегашната система x-drive на всеки му е ясно, че не е за сняг или черен път. Това е за каруцари, дето не могат да карат кола със задно и закл. се диференциал.
    Като ви е ниска колата и с неподходящи гуми, ще ви помогне ли x-drive при сняг? Не, най-много при лед ако сте внимателни и карате бавничко. Същата работа е и по калните пътища. Това е за неопитни шофьори, които не могат да преценят ситуацията да им помогне да не излезнат от пътя.
  • 10 Azzzzzzz

    0 0 Отговор
    Аз лично съм за Фокуса... Над 20 хил лева по-евтин е (в базовата си версия), с пет врати е (става да возиш семейството) и не на последно място - предлага се само с ръчна скоростна кутия (кеф за шофьора)...
  • 11 mediator37

    0 0 Отговор
    С една неголяма джипка и с 4х4 ходиш на много повече места отколкото с лимузина 2х4. Вервайте ми!
    А колко по-надалеч виждаш напред пътната обстановка седнал в джипка- немам думи. Спокойно гледам в бъдещето ази!

    Коментиран от #12, #14

  • 12 Димитър Колев

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "mediator37":

    По-принцип си прав, но колкото от по-високо гледаш толкова по-лесно се обръщаш.
  • 13 лкймл

    0 0 Отговор
    Много е важно да се свържеш с Bluetooth-а ????
    Тогава става 6х5 ???
  • 14 румен гумен

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "mediator37":

    НИШО НЕ РАЗБИРАШ ТИ
    бмв е много смотана марка ,карат беембета само тез дет има малки буба.
    голф 3 е истината , дигал сам 180 киломера в час
    Публикувано във факти.бг: Голфа е най якия кола създаден до сега
    Някой да знае как се смъква хидравлечната помпа на голф 3 ,шото на мойта нешу са обаждат лагерите
  • 15 Msux

    0 0 Отговор
    Просто не виждам по-добра кола от БМВ!