Отидете към основна версия

36 759 23

Тест на новото Peugeot 3008

  • peugeot-
  • 3008-
  • тест

Първото Peugeot 3008 беше създадено за онези, които вече не харесват минивановете, но все още не са готови за автомобил от типа SUV. Или иначе казано беше нещо средно между миниван и кросоувър. Пазарът в Европа обаче не оцени много високо този модел и продажбите му бързо започнаха да намаляват с всяка изминала година.

От друга страна популярността на кросоувърите в Европа нараства с всеки изминал ден и беше напълно логично специалистите от Peugeot да се преориентират от ван към кросоувър. Сега, новото 3008 представлява типичен кросоувър, но отново е само с предно предаване. Автомобилът вече е на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест драйв на модела. Ето и впечатленията ни.

ЕкстериорДосегашното, първо поколение беше направено на старата PF2 база, но за новото е използвана модулната платформа EMP2 (Efficient modular platform 2). При нея има пет варианта на различни междуосия, но французите са избрали сходно междуосие с това на донора 308 - 2 675 против 2 620 мм.

Така новият кросоувър е с база, която е по-дълга с цели шест сантиметра от тази на предшественика си, но в същото време е по-къса дори и от междуосието на комбито 308 SW (2730 мм). Това води до външни габарити 4 450 мм, което всъщност не е толкова много. В същото време, заради по-големи въздухозаборници, леко раздути калници и други подобни трикове, новото 3008 определено изглежда като истинско SUV, само че не е.

ИнтериорНай-голямото достойнство на новото 3008 се крие в салона на колата. Той е просторен, иновативен и в същото време изключително функционален. Уредите на изцяло дигитални, но са информативни с едно малко изключение - дигиталният оборотомер. Стрелката му се движи на обратно - решение, което е доста объркващо, докато човек свикне с него.

Още нещо различно е, че въпросният оборотомер, както и уредът, отчитащ скоростта, са разположени над волана, тоест водачът вижда тези прибори над кормилото, а не както е при другите автомобили между централната част на волана и обръча му. Иначе в салона са използвани доста качествени материали, сглобката също е на високо ниво, а седалките са ергономични и удобни.

Мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално за автомобил от този сегмент, а отзад то е станало повече от достатъчно. Багажното пространство е стандартно за подобен род автомобили. С други думи салонът се отличава с авангардни решения, но в същото време те не причиняват дискомфорт. Другото положително е, че материалите и самата сглобка се характеризират с доста високо качество.

Ходови характеристикиНа двигателите няма да се спираме по-обстойно, защото те са заимствани от останалите модели на Peugeot. Дизелите са икономични и сравнително динамични, а бензиновите се характеризират с по-малко тяга, заради по-ниския си максимален въртящ момент. Скоростните кутии могат да бъдат или механична шестстепенна или автоматична, със същия брой предавки. Последната е Aisin, надеждна е, но не е ново поколение и смяната на предавките определено се усеща.

Интерес за нас представляваше шайбата Grip Control, която е разположена в хоризонталната част на централната конзола. Тя присъстваше и в предишното поколение, като целта и е да замести донякъде липсата на 4х4 система. Разполага с режими за сух асфалт, за сняг, за кал и за пясък. Изпробвахме колата в сравнително тежки условия - на кал и на заледен разбит черен път с немалък наклон. Впечатленията ни са, че колата е проходима заради отличния си клиренс, но липсата на четири задвижващи колела определено се усеща. Системата Grip Control, която оптимизира работата на двигателя и на ESP-то, определено не може да я замести.

Иначе автомобилът разполага с HDC (Hill Descent Control) - система за подпомагане на спускането, която работи отлично. Управлението е много добро. Воланът е информативен, реакциите мигновени, а возията е по-скоро твърда. Това създава лек дискомфорт по разбити пътища, но пък от друга страна прави колата много стабилна в завои, въпреки по-високия и общ център на тежестта. Що се отнася до движение на асфалт, то там новото 3008 се чувства абсолютно в свои води.

ЦенаТова, според нас, е един от най-големите проблеми на модела. От компанията заявяват, че новото 3008 се позиционира в т.нар. премиум клас, но според нас основните му конкуренти у нас са Kia Sportage, Nissan Qashqai и VW Tiguan. А те разполагат с 4х4 система и повечето от тях са и по-евтини. Базовата версия на 3008 е над 40 000 лв, а в топ изпълненията GT цената надхвърля 70 000 лв. Ето и актуалната ценова листа на новото 3008.

Подробни технически характеристики за Peugeot 3008 II - ТУК

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 2 гласа.

Свързани новини