28 Ноември, 2016 12:05 36 511 23

Тест на новото Peugeot 3008

  • peugeot-
  • 3008-
  • тест
Тест на новото Peugeot 3008 - 1

Първото Peugeot 3008 беше създадено за онези, които вече не харесват минивановете, но все още не са готови за автомобил от типа SUV. Или иначе казано беше нещо средно между миниван и кросоувър. Пазарът в Европа обаче не оцени много високо този модел и продажбите му бързо започнаха да намаляват с всяка изминала година.

От друга страна популярността на кросоувърите в Европа нараства с всеки изминал ден и беше напълно логично специалистите от Peugeot да се преориентират от ван към кросоувър. Сега, новото 3008 представлява типичен кросоувър, но отново е само с предно предаване. Автомобилът вече е на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест драйв на модела. Ето и впечатленията ни.

ЕкстериорТест на новото Peugeot 3008

Досегашното, първо поколение беше направено на старата PF2 база, но за новото е използвана модулната платформа EMP2 (Efficient modular platform 2). При нея има пет варианта на различни междуосия, но французите са избрали сходно междуосие с това на донора 308 - 2 675 против 2 620 мм.

Така новият кросоувър е с база, която е по-дълга с цели шест сантиметра от тази на предшественика си, но в същото време е по-къса дори и от междуосието на комбито 308 SW (2730 мм). Това води до външни габарити 4 450 мм, което всъщност не е толкова много. В същото време, заради по-големи въздухозаборници, леко раздути калници и други подобни трикове, новото 3008 определено изглежда като истинско SUV, само че не е.

ИнтериорТест на новото Peugeot 3008

Най-голямото достойнство на новото 3008 се крие в салона на колата. Той е просторен, иновативен и в същото време изключително функционален. Уредите на изцяло дигитални, но са информативни с едно малко изключение - дигиталният оборотомер. Стрелката му се движи на обратно - решение, което е доста объркващо, докато човек свикне с него.

Още нещо различно е, че въпросният оборотомер, както и уредът, отчитащ скоростта, са разположени над волана, тоест водачът вижда тези прибори над кормилото, а не както е при другите автомобили между централната част на волана и обръча му. Иначе в салона са използвани доста качествени материали, сглобката също е на високо ниво, а седалките са ергономични и удобни.

Мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално за автомобил от този сегмент, а отзад то е станало повече от достатъчно. Багажното пространство е стандартно за подобен род автомобили. С други думи салонът се отличава с авангардни решения, но в същото време те не причиняват дискомфорт. Другото положително е, че материалите и самата сглобка се характеризират с доста високо качество.

Ходови характеристикиТест на новото Peugeot 3008

На двигателите няма да се спираме по-обстойно, защото те са заимствани от останалите модели на Peugeot. Дизелите са икономични и сравнително динамични, а бензиновите се характеризират с по-малко тяга, заради по-ниския си максимален въртящ момент. Скоростните кутии могат да бъдат или механична шестстепенна или автоматична, със същия брой предавки. Последната е Aisin, надеждна е, но не е ново поколение и смяната на предавките определено се усеща.

Интерес за нас представляваше шайбата Grip Control, която е разположена в хоризонталната част на централната конзола. Тя присъстваше и в предишното поколение, като целта и е да замести донякъде липсата на 4х4 система. Разполага с режими за сух асфалт, за сняг, за кал и за пясък. Изпробвахме колата в сравнително тежки условия - на кал и на заледен разбит черен път с немалък наклон. Впечатленията ни са, че колата е проходима заради отличния си клиренс, но липсата на четири задвижващи колела определено се усеща. Системата Grip Control, която оптимизира работата на двигателя и на ESP-то, определено не може да я замести.

Иначе автомобилът разполага с HDC (Hill Descent Control) - система за подпомагане на спускането, която работи отлично. Управлението е много добро. Воланът е информативен, реакциите мигновени, а возията е по-скоро твърда. Това създава лек дискомфорт по разбити пътища, но пък от друга страна прави колата много стабилна в завои, въпреки по-високия и общ център на тежестта. Що се отнася до движение на асфалт, то там новото 3008 се чувства абсолютно в свои води.

ЦенаТест на новото Peugeot 3008
Това, според нас, е един от най-големите проблеми на модела. От компанията заявяват, че новото 3008 се позиционира в т.нар. премиум клас, но според нас основните му конкуренти у нас са Kia Sportage, Nissan Qashqai и VW Tiguan. А те разполагат с 4х4 система и повечето от тях са и по-евтини. Базовата версия на 3008 е над 40 000 лв, а в топ изпълненията GT цената надхвърля 70 000 лв. Ето и актуалната ценова листа на новото 3008.Тест на новото Peugeot 3008

Подробни технически характеристики за Peugeot 3008 II - ТУК


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хикса

    12 2 Отговор
    Прилична количка, но вярно е много скъпа, при това без 4х4, няма да издържат на конкуренцията.
  • 2 Караиванов

    11 3 Отговор
    А бе визия има някаква, ама за 40К за компактна кола с предно, не мерси.
  • 3 Иво

    12 6 Отговор
    Който купува нов автомобил не гледа само цената, на която го купува. Гледа и обезценката. При така споменатите автомобили, аз бих избрал Тугуан, при все че не съм почитател на VW.Просто на старо (5+ години) това Пежо , Кия или Кашкай ще струват на 20% от парите им като нови...Лично мнение.

    Коментиран от #4

  • 4 Обезценка

    3 12 Отговор

    До коментар #3 от "Иво":

    М дааа, много си прав за това.
    Само искам да попитам феновете на пежо, дали се досещат, защо тези техни "коли" така зверски се обезценяват?
    Явно има защо!
    Истината е че зле направените коли не държат цена на старо, това е!
  • 5 Гост

    23 2 Отговор
    Само да кажа на разбирачите: Много по-малко губи от цената си дизелово Пежо 308 от колкото бензинов Голф, така че не ги делете на марки, а вникнете малко повече в нещата. А за тези който смятат че ФВ не се чупи, според статистика за 2012 на ADAC (немската пътна помощ) най-малко фатални инциденти (такива налагащи репатриране) в компактният клас има при Мини и Пежо 207, а Поло беше на 7 място дори след Кия. Така че моля ви говорете с факти. А иначе аз карам Сузуки, ако някой тръгне да ме обвинява че съм върл фен на Пежо.

    Коментиран от #6, #7

  • 6 Марто

    10 6 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Има значение и колко коли се карат, защото VW-тата в Германия са в пъти повече от Пежата, така че нормално е да има повече развалени на пътя, но това не означава, че са по-чупливи. Според мен съвременните автомобили са горе-долу на едно ниво, изключвайки италиански, китайски и разни индийски например. Иначе пежото от саттията е хубаво, но наистина е много скъпо.

    Коментиран от #15

  • 7 джими

    6 3 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    а най-нечупещи се според немската пътна помощ сигурно са Москвич и Жигули, щото нямат нито една да е дала дефект. А иначе не харесвам марката, но имам наблюдения на предишния модел - бой близък приятел до взе нов и 5 години по-късно, след зверска експлоатация по пътища и чукари и почти никакви грижи има 0 оплаквания.
  • 8 3008

    14 0 Отговор
    Малко относно статията ако се разровете се в сайтове на вносителите ще видите че Каджара и Кашкая наистина стартират от 30 33к, но са без 4х4 и общо взето стартовия пакет е дота опоскан от към екстри, докато при 3008 доста екстри са включени в тази цена, тоурана да не говорим стига над 90 000
  • 9 Мишо

    4 26 Отговор
    Аман от френски кенефи по добре ауди Q7S !!
  • 10 Кобрата

    3 26 Отговор
    E*ахти отвратителната кочина е тва нещо...
    Само Mercedes, BMW, VW, Audi и Porsche...тва са колите, другото е просто един т...к

    Коментиран от #13

  • 11 корса

    5 18 Отговор
    Още една излагация от пежо!
    Да се поучат малко от Рено!
  • 12 ддд

    4 0 Отговор
    де го тестват на места
    дето изобщо нямаш работа?
  • 13 лбжнбжио

    14 3 Отговор

    До коментар #10 от "Кобрата":

    е ко чепкаш тука?
    аз за немски развалини примерно не чета
    всякои жаба да си знае гьола
    или ти не си сигурен за немските
    и надаваш ухо?

    Коментиран от #19

  • 14 mancho

    17 0 Отговор
    Карах това пежо преди 2 дни - 30на км из София - дизел, 180кс, автоматик. Доста прилична колица като купе. Двигателя си трака нормално дизелово. Среден разход за теста по борд комп 8.2/100. Удобна изглежда, уютна. Клиренса е 21 см. Багажника нормслен, седалките са удобни. Януари ще тествам бензина. Ина 2 екрана, и си е голяма шарения - сигурно има 100на менюта и менюнца за настройки на изглед на таблото, цветови гами и т.н. - таблет... Като цяло за мен колата не е лоша, но да - не е от най-евтините оферти. Значително повече ми хареса от Кашкая като купе. А за един от колегите по надолу- ако ми намери 5 год. кола от изброените марки и модели от него (не убита от каране на 300к км) а напр до 70к км, за 10-12х. лв, ще взема 2 бр.
  • 15 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "Марто":

    Пак си помисли за италианските коли,че нещо доста се пон@.ра!
  • 16 Сошо

    4 1 Отговор
    Като искате 4х4 има Пежо 4008

    Коментиран от #18

  • 17 Екстра

    20 1 Отговор
    Супер си е Пежото! Много иновативно, ама БГ селяка си харесва немските кошари и това е! Нищо, че ги гледа само на снимки и като ги вземе на по 10+ години не излиза от сервиза и половин година не ги кара щото няма пари да ги оправи! Абе аман от разбирачи, слагай газовата на Х5-цата на 300К и се смей на тоя с новото Пежо...
  • 18 AZZZZzzzz

    7 2 Отговор

    До коментар #16 от "Сошо":

    Да, но за 2-3 хиляди лева по-малко от Пежото (във варианти 2.0 хди и 1,6 тхп) има Киа Спортидж с подобни двигатели и 4х4! Горе долу на цената на Пежото е и Хюндай Тюсон, но с 4х4! Нямам нищо против Пежо, даже това специално ми харесва много, но цените им са завишени!
  • 19 Кобрата

    2 12 Отговор

    До коментар #13 от "лбжнбжио":

    Обяснения ли ще ти давам на тебе?
    К'во намесваш немските автомобили? Да не искаш да ми кажеш, че тоя таралясник от статията е по-хубав от Mercedes или пък от Audi например
    Няма смисъл да споря с хора, които не разбират от коли и не могат да си ги позволят

    Коментиран от #20

  • 20 кобретмарели

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Кобрата":

    По-хубав е от твоя таралясник със сигурност.
  • 21 карач

    16 1 Отговор
    За всички разбирачи ,които надали са карали нов автомобил мога да кажа,че това пежо е доста добър автомобил.Преди него карах 4008 с 4×4 но така нареченият грип контрол го замества доста сполучливо и липсата на 4×4 не се усеща..Не случайно таз годишното издание на Париж-Дакар в класа си спечели Пежо 2008 DKR с предно предаване и грип контрол. И накрая за всички фенове на немските кошници нека си направят труда да прочетът статистиката за кражбите на автомобили в България. Немските водят доста убедително.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 МАН

    6 0 Отговор
    Добро си е Пежото. Влизах вътре. Доста е широко вътре. Добри материали. Съвременна визия. Моторите отлични. Добро си е. Който си предпочита немските да си ги кара. В момента също съм на немско, но като видях тази нямам нищо против да я имам. Особено бензинките пък(1,6) са съвместна разработка с БМВ и показват отлични резултати. И дизелите са си на ниво. Който не харесва си е негов проблем. На сила хубост не става.