Отидете към основна версия

48 888 39

Трябват майстори за ремонт на двигателя

  • основен ремонт-
  • двигател-
  • автомобили

Много шофьори се сблъскват с необходимостта от основен ремонт на двигателя на любимия автомобил. Когато се стигне дотук от изключително значение са качествената работа и резервни части. В сайтове като този лесно и удобно могат да бъдат намерени всички необходими части за подмяна, като качеството им е гарантирано, а доставката - бърза.

Всеки автомобилен двигател е уникален и специфични за модела характеристики по отношение на размерите, монтаж и демонтаж. Ето защо другото изключително важно нещо при ремонта са знанията и уменията на човека, който ще се заеме с извършването на ремонта по колата. Към това се прибавя и оборудването на автосервиза, наличието на литература от производителя и още някои дребни детайли.

Можем да кажем, че извършването на основния ремонт на двигателя е процес на пълно възстановяване на неговата ефективност чрез пълното му отстраняване от колата, разглобяване, изваждане на коляновия вал, ремонт и шлайфане на главата на цилиндровия блок, на цилиндровия блок и подмяна или ремонт на износените части, детайли и възли.

Преди да се започне с всичко това, се извършва диагностика на двигателя, за да може да се установи от какво точно има нужда той. Установява се състоянието на лагерите и коляновия вал, измерва се и се диагностицира налягането на маслото за смазване на двигателя.

За всяко от тези измервания си има уред. Признак за прекомерно износване на частите на цилиндър бутало групата е големият дебит на маслото - повече от 0.7-1.0 л/1000 км, характерният синкав дим в изгорелите газове и ниската компресия - натиск в цилиндъра в края на такта на сгъстяване.

Понякога той предизвиква дим и прекомерната консумация на масло. Такива проблеми могат да бъдат решени чрез нормален ремонт, но окончателно решение е след пълна диагностика. Пълен ремонт се извършва в случаи като счупване на мотовилката, проблеми с буталото, когато коляновият вал и цилиндровият блок са сериозно повредени.

Основният ремонт на двигателя винаги започва с демонтирането на агрегата. Тук много важно е да се спази последователността на демонтаж. Ако има грешната последователност, може да се стигне до още по-сериозна повреда. От качеството на изпълнението на тази фаза зависят следващите операции. Най-често следва инспекция на коляновия вал и измерването му.

След получаване на всички измерени стойности те се сравняват със стойностите на производителя на колата. Ако стойностите се разминават, се решава дали да се пристъпи към ремонт или замяна на коляновия вал. Следва проверка за износване на цилиндрите и състоянието на цилиндровия блок. Необходимо е да се провери херметичността на клапаните, топлинната разлика между гърбиците и разпределителния вал.

Ремонтът на коляновия вал се извършва чрез шлайфане и полиране, а ремонтът на цилиндровата глава се състои от запечатване на пукнатини чрез заваряване или други технологии за ремонт, замяна или възстановяване на водачи за клапани, подмяна на седлата на клапаните, подравняване на цилиндрова глава, смяната на разпределителния вал и всички останали необходими дейности за пълен ремонт и възстановяване на двигателя.

След обработката на каналите за смазване и охладителните системи трябва да бъдат премахнати и мазнините. Коляновият вал, цилиндровият блок и цилиндровата глава отново се измиват и се продухват с въздух под налягане. Следва сглобяване на ремонтирания двигател, което също е последователност от действия, която е задължително да се спазва, за да приключи успешно и ефективно целият процес.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини