Много шофьори се сблъскват с необходимостта от основен ремонт на двигателя на любимия автомобил. Когато се стигне дотук от изключително значение са качествената работа и резервни части. В сайтове като този лесно и удобно могат да бъдат намерени всички необходими части за подмяна, като качеството им е гарантирано, а доставката - бърза.
Всеки автомобилен двигател е уникален и специфични за модела характеристики по отношение на размерите, монтаж и демонтаж. Ето защо другото изключително важно нещо при ремонта са знанията и уменията на човека, който ще се заеме с извършването на ремонта по колата. Към това се прибавя и оборудването на автосервиза, наличието на литература от производителя и още някои дребни детайли.
Можем да кажем, че извършването на основния ремонт на двигателя е процес на пълно възстановяване на неговата ефективност чрез пълното му отстраняване от колата, разглобяване, изваждане на коляновия вал, ремонт и шлайфане на главата на цилиндровия блок, на цилиндровия блок и подмяна или ремонт на износените части, детайли и възли.
Преди да се започне с всичко това, се извършва диагностика на двигателя, за да може да се установи от какво точно има нужда той. Установява се състоянието на лагерите и коляновия вал, измерва се и се диагностицира налягането на маслото за смазване на двигателя.
За всяко от тези измервания си има уред. Признак за прекомерно износване на частите на цилиндър бутало групата е големият дебит на маслото - повече от 0.7-1.0 л/1000 км, характерният синкав дим в изгорелите газове и ниската компресия - натиск в цилиндъра в края на такта на сгъстяване.
Понякога той предизвиква дим и прекомерната консумация на масло. Такива проблеми могат да бъдат решени чрез нормален ремонт, но окончателно решение е след пълна диагностика. Пълен ремонт се извършва в случаи като счупване на мотовилката, проблеми с буталото, когато коляновият вал и цилиндровият блок са сериозно повредени.
Основният ремонт на двигателя винаги започва с демонтирането на агрегата. Тук много важно е да се спази последователността на демонтаж. Ако има грешната последователност, може да се стигне до още по-сериозна повреда. От качеството на изпълнението на тази фаза зависят следващите операции. Най-често следва инспекция на коляновия вал и измерването му.
След получаване на всички измерени стойности те се сравняват със стойностите на производителя на колата. Ако стойностите се разминават, се решава дали да се пристъпи към ремонт или замяна на коляновия вал. Следва проверка за износване на цилиндрите и състоянието на цилиндровия блок. Необходимо е да се провери херметичността на клапаните, топлинната разлика между гърбиците и разпределителния вал.
Ремонтът на коляновия вал се извършва чрез шлайфане и полиране, а ремонтът на цилиндровата глава се състои от запечатване на пукнатини чрез заваряване или други технологии за ремонт, замяна или възстановяване на водачи за клапани, подмяна на седлата на клапаните, подравняване на цилиндрова глава, смяната на разпределителния вал и всички останали необходими дейности за пълен ремонт и възстановяване на двигателя.
След обработката на каналите за смазване и охладителните системи трябва да бъдат премахнати и мазнините. Коляновият вал, цилиндровият блок и цилиндровата глава отново се измиват и се продухват с въздух под налягане. Следва сглобяване на ремонтирания двигател, което също е последователност от действия, която е задължително да се спазва, за да приключи успешно и ефективно целият процес.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Коврот Пулив
06:50 07.12.2016
2 Българин
За да направиш качествен основен ремонт на ДВГ се иска опит, познания, усет, интелект...
Не като тези мърльовци -бояджиите и тенекиджиите, печелят от нещастието на хората.
По времето на градушката в София, заминаха незаслужено - огромни суми пари в техните ръце - вече се вижда калпавата работа!
Да се научиш да боядисваш добре можеш да го направиш за месец, а за основен ремонт на двигател ще ти трябват поне 5 години качествена работа!
Коментиран от #38, #39
08:46 07.12.2016
3 АААА
Коментиран от #4
09:00 07.12.2016
4 ppp
До коментар #3 от "АААА":
От доста време наблюдавам ,че има 2-ма или 3-ма тук , които са под различни имена , и постоянно си налагат мнението , че БМВ е трошлива кола и слагат всички модели под един знаменател. Явно сте нещо наранени ,или не сте уцелили на кола , ама не е нужно във всяка тема да намирате причина да казвате колко не струват. Или пък сте платени тролове???Коментиран от #5
09:17 07.12.2016
5 Курдо
До коментар #4 от "ppp":
Като се развали аудито, какво друго им остава, освен да хейтят другите марки?09:43 07.12.2016
6 Бмв килър
Коментиран от #7, #8
09:46 07.12.2016
7 Руьо
До коментар #6 от "Бмв килър":
Кажи какво БМВ те изряза на светофара? 316 или 318?Коментиран от #17
09:58 07.12.2016
8 Иван
До коментар #6 от "Бмв килър":
Да нормално е надали има такъв мотор под 1000000 км. Тези коли са направени да се карат. Коя дачия пежо или друго подобно нещо ще измине толкова? Неграмотни хейтъри.Коментиран от #9, #26
10:23 07.12.2016
9 ХЮН
До коментар #8 от "Иван":
задайте въпрос в официалния представител на БМВ , дали е нормално от смяна на смяна на маслото да се доливат над 2 литра и тогава спорете кой е по по най.П.П. нормалните коли изгарят между 800-1000 милилитра за същия пробег . като в случай става въпрос за по мощни машини а не за масовки , при масовките нещата са още по ужасни и то не в полза на БМВ .
Коментиран от #11, #12, #14
10:45 07.12.2016
10 Косматия
10:47 07.12.2016
11 oil
До коментар #9 от "ХЮН":
Хубавото на тези форуми е ,че може да видиш колко прост народ има. Мнооого коли има , които горят по толкова масло , и все повече ще има!Коментиран от #13
10:52 07.12.2016
12 хаха
До коментар #9 от "ХЮН":
Какво означава 2 литра масло??? Ако колата е на 15-20 години??? Нова ли е??? Карам Пасат 6 550 000 км. и той гори по 2 литра масло.Коментиран от #15
11:00 07.12.2016
13 ХЮН
До коментар #11 от "oil":
може ли факти , ако е възможно разбира се ? иначе си е просто чесане на езика . или може би ви трябва отправна точка , за да продължите да плюете по " прост народ " както сте се изразили .11:06 07.12.2016
14 OHО
До коментар #9 от "ХЮН":
Най вероятно си е купил някое Е60 на 10 години на "160 000 км. " карано от възрастен човек , сигурно и ченето си е забравил в жабката. И сега каква стана тя на 160 000 км. пък гори масло , е.ати боклуците са тия БМВ - та.11:08 07.12.2016
15 ХЮН
До коментар #12 от "хаха":
това ли е предписанието на производителя ?Коментиран от #16
11:10 07.12.2016
16 хаха
До коментар #15 от "ХЮН":
Какво предписание за половин милион км. ??? Помисли малко!!!Коментиран от #18
11:13 07.12.2016
17 корса
До коментар #7 от "Руьо":
Всяка Хонда 1.6 ще те изрежат на светофара с мъртавци като 318 и 316!За горенето на масло във форумите на бенве е забранено да се говори.
А във всяка заводска книжка бенве си пише, ЧЕ ТРЯБВА ДА СЕ ДОЛИВА ДО 1000мл. на 1000км!
Друго е разхода на бензин, който е брутален от 12 нагоре, независимо от терена!
Коментиран от #19, #21
11:15 07.12.2016
18 ХЮН
До коментар #16 от "хаха":
аз помислих повече даже , а ти направи ли си труда да прочетеш , какво съм написал в коментар 9 или предпочиташ да си драскаш това което ти изнася .11:17 07.12.2016
19 Иван
До коментар #17 от "корса":
Пълни простотии платен трол.Коментиран от #20
11:18 07.12.2016
20 хаха
До коментар #19 от "Иван":
Виж №12 какво е написал това е до теб!!!Коментиран от #22
11:20 07.12.2016
21 Хуьо
До коментар #17 от "корса":
По тая логика литър на 1000 километра, моята и грам масло не трябва да има в момента, но учудващо върви без проблем.Нали знаеш по-добре 2 литра пепси от 1.6 хонда :)
11:28 07.12.2016
22 ХЮН
До коментар #20 от "хаха":
ще го направя още веднъж за да разсея всякакви съмнения или пристрастия , дано си направиш труда да прочетеш всичко а не между редовете само .предписание на БМВ да се долива масло , независимо от пробега . въобще не съм говорил за изминати километри . камо ли да съм споменавал изминалите години и километри на Пасата на колегата . при него има износване което със сигурност няма нищо общо със предписанието на БМВ .
П.П. ако и сега не е ясно , няма начин как да ти извадя главата от земята !
Коментиран от #25
11:31 07.12.2016
23 Баш майстора
12:17 07.12.2016
24 Баш майстора
12:19 07.12.2016
25 хаха
До коментар #22 от "ХЮН":
Прати линк от производител или документ къде пише такова нещо и ще ти се извиня!12:51 07.12.2016
26 Гостинин
До коментар #8 от "Иван":
Ти за 5-6 години милион километра ли навърташ? Нормално след около пет години колата се сменя (има хора и по-често го правят).... остарява морално, едно след друго започват да се обаждат разни тъпотии и така по пътя... Кой нормален човек ти кара кола до милион километра автомобил?Коментиран от #29
13:47 07.12.2016
27 Обикновен Българин
13:50 07.12.2016
28 японката
15:29 07.12.2016
29 ргергж
До коментар #26 от "Гостинин":
Този двигател е от около 2000 год.15:55 07.12.2016
30 Мирослав
Виж, БМВ-то беше друга бира! Иска си поддръжка, но и е желязно за каране, пък и удоволствие доставя. Но и него продадох, защото не ми се занимава с ремонти и поддръжка. По-добре по-нов автомобил и никакви ремонти, отколкото купуваните на старо трошляци.
16:56 07.12.2016
31 емо
Коментиран от #32
17:35 07.12.2016
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 СДФГ
21:13 07.12.2016
34 Sami Samov
https://www.facebook.com/dimitar.djongov/media_set?set=a.1304679816237239.1073741837.100000857004912&type=3&pnref=story
21:49 07.12.2016
35 Нема смисъл
Ps - няма автомобил дето не се чупи
22:34 07.12.2016
36 Змей горянин
06:32 08.12.2016
37 ТЪПАКА
17:12 08.12.2016
38 опа
До коментар #2 от "Българин":
Всяка жаба -да си знае гьола , за всеки ремонт било по ДВГ или външен вид си трябва майстор , а такъв не се става за месец...нещастник си, ако не си го разбрал и си отишъл не където трябва ...
18:38 21.07.2017
39 Този коментар е премахнат от модератор.