7 Декември, 2016 05:30 48 786 39

Трябват майстори за ремонт на двигателя

  • основен ремонт-
  • двигател-
  • автомобили
Трябват майстори за ремонт на двигателя - 1

Много шофьори се сблъскват с необходимостта от основен ремонт на двигателя на любимия автомобил. Когато се стигне дотук от изключително значение са качествената работа и резервни части. В сайтове като този лесно и удобно могат да бъдат намерени всички необходими части за подмяна, като качеството им е гарантирано, а доставката - бърза.

Всеки автомобилен двигател е уникален и специфични за модела характеристики по отношение на размерите, монтаж и демонтаж. Ето защо другото изключително важно нещо при ремонта са знанията и уменията на човека, който ще се заеме с извършването на ремонта по колата. Към това се прибавя и оборудването на автосервиза, наличието на литература от производителя и още някои дребни детайли.

Можем да кажем, че извършването на основния ремонт на двигателя е процес на пълно възстановяване на неговата ефективност чрез пълното му отстраняване от колата, разглобяване, изваждане на коляновия вал, ремонт и шлайфане на главата на цилиндровия блок, на цилиндровия блок и подмяна или ремонт на износените части, детайли и възли.

Преди да се започне с всичко това, се извършва диагностика на двигателя, за да може да се установи от какво точно има нужда той. Установява се състоянието на лагерите и коляновия вал, измерва се и се диагностицира налягането на маслото за смазване на двигателя.

За всяко от тези измервания си има уред. Признак за прекомерно износване на частите на цилиндър бутало групата е големият дебит на маслото - повече от 0.7-1.0 л/1000 км, характерният синкав дим в изгорелите газове и ниската компресия - натиск в цилиндъра в края на такта на сгъстяване.

Понякога той предизвиква дим и прекомерната консумация на масло. Такива проблеми могат да бъдат решени чрез нормален ремонт, но окончателно решение е след пълна диагностика. Пълен ремонт се извършва в случаи като счупване на мотовилката, проблеми с буталото, когато коляновият вал и цилиндровият блок са сериозно повредени.

Основният ремонт на двигателя винаги започва с демонтирането на агрегата. Тук много важно е да се спази последователността на демонтаж. Ако има грешната последователност, може да се стигне до още по-сериозна повреда. От качеството на изпълнението на тази фаза зависят следващите операции. Най-често следва инспекция на коляновия вал и измерването му.

След получаване на всички измерени стойности те се сравняват със стойностите на производителя на колата. Ако стойностите се разминават, се решава дали да се пристъпи към ремонт или замяна на коляновия вал. Следва проверка за износване на цилиндрите и състоянието на цилиндровия блок. Необходимо е да се провери херметичността на клапаните, топлинната разлика между гърбиците и разпределителния вал.

Ремонтът на коляновия вал се извършва чрез шлайфане и полиране, а ремонтът на цилиндровата глава се състои от запечатване на пукнатини чрез заваряване или други технологии за ремонт, замяна или възстановяване на водачи за клапани, подмяна на седлата на клапаните, подравняване на цилиндрова глава, смяната на разпределителния вал и всички останали необходими дейности за пълен ремонт и възстановяване на двигателя.

След обработката на каналите за смазване и охладителните системи трябва да бъдат премахнати и мазнините. Коляновият вал, цилиндровият блок и цилиндровата глава отново се измиват и се продухват с въздух под налягане. Следва сглобяване на ремонтирания двигател, което също е последователност от действия, която е задължително да се спазва, за да приключи успешно и ефективно целият процес.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Коврот Пулив

    39 14 Отговор
    Вече идват елекрическите автомобили, пазара така е наводнен с дизелови и бензинови че след 5 години всичко ще струва по 1000-1500лв , направо ще се хвърля колата и ще се купува нова
  • 2 Българин

    31 7 Отговор
    Това е Майстор с главна буква!
    За да направиш качествен основен ремонт на ДВГ се иска опит, познания, усет, интелект...

    Не като тези мърльовци -бояджиите и тенекиджиите, печелят от нещастието на хората.
    По времето на градушката в София, заминаха незаслужено - огромни суми пари в техните ръце - вече се вижда калпавата работа!

    Да се научиш да боядисваш добре можеш да го направиш за месец, а за основен ремонт на двигател ще ти трябват поне 5 години качествена работа!

    Коментиран от #38, #39

  • 3 АААА

    17 12 Отговор
    Избрали са точната снимка :) двигател на БМВ

    Коментиран от #4

  • 4 ppp

    25 8 Отговор

    До коментар #3 от "АААА":

    От доста време наблюдавам ,че има 2-ма или 3-ма тук , които са под различни имена , и постоянно си налагат мнението , че БМВ е трошлива кола и слагат всички модели под един знаменател. Явно сте нещо наранени ,или не сте уцелили на кола , ама не е нужно във всяка тема да намирате причина да казвате колко не струват. Или пък сте платени тролове???

    Коментиран от #5

  • 5 Курдо

    17 8 Отговор

    До коментар #4 от "ppp":

    Като се развали аудито, какво друго им остава, освен да хейтят другите марки?
  • 6 Бмв килър

    12 18 Отговор
    За тоя двигател на снимката си е нормално да пука глави все пак е бенве.

    Коментиран от #7, #8

  • 7 Руьо

    16 15 Отговор

    До коментар #6 от "Бмв килър":

    Кажи какво БМВ те изряза на светофара? 316 или 318?

    Коментиран от #17

  • 8 Иван

    8 10 Отговор

    До коментар #6 от "Бмв килър":

    Да нормално е надали има такъв мотор под 1000000 км. Тези коли са направени да се карат. Коя дачия пежо или друго подобно нещо ще измине толкова? Неграмотни хейтъри.

    Коментиран от #9, #26

  • 9 ХЮН

    9 6 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    задайте въпрос в официалния представител на БМВ , дали е нормално от смяна на смяна на маслото да се доливат над 2 литра и тогава спорете кой е по по най.
    П.П. нормалните коли изгарят между 800-1000 милилитра за същия пробег . като в случай става въпрос за по мощни машини а не за масовки , при масовките нещата са още по ужасни и то не в полза на БМВ .

    Коментиран от #11, #12, #14

  • 10 Косматия

    9 1 Отговор
    Е нема по тъпа реклама!!!!
  • 11 oil

    6 0 Отговор

    До коментар #9 от "ХЮН":

    Хубавото на тези форуми е ,че може да видиш колко прост народ има. Мнооого коли има , които горят по толкова масло , и все повече ще има!

    Коментиран от #13

  • 12 хаха

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "ХЮН":

    Какво означава 2 литра масло??? Ако колата е на 15-20 години??? Нова ли е??? Карам Пасат 6 550 000 км. и той гори по 2 литра масло.

    Коментиран от #15

  • 13 ХЮН

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "oil":

    може ли факти , ако е възможно разбира се ? иначе си е просто чесане на езика . или може би ви трябва отправна точка , за да продължите да плюете по " прост народ " както сте се изразили .
  • 14 OHО

    9 2 Отговор

    До коментар #9 от "ХЮН":

    Най вероятно си е купил някое Е60 на 10 години на "160 000 км. " карано от възрастен човек , сигурно и ченето си е забравил в жабката. И сега каква стана тя на 160 000 км. пък гори масло , е.ати боклуците са тия БМВ - та.
  • 15 ХЮН

    4 6 Отговор

    До коментар #12 от "хаха":

    това ли е предписанието на производителя ?

    Коментиран от #16

  • 16 хаха

    6 0 Отговор

    До коментар #15 от "ХЮН":

    Какво предписание за половин милион км. ??? Помисли малко!!!

    Коментиран от #18

  • 17 корса

    5 12 Отговор

    До коментар #7 от "Руьо":

    Всяка Хонда 1.6 ще те изрежат на светофара с мъртавци като 318 и 316!

    За горенето на масло във форумите на бенве е забранено да се говори.
    А във всяка заводска книжка бенве си пише, ЧЕ ТРЯБВА ДА СЕ ДОЛИВА ДО 1000мл. на 1000км!
    Друго е разхода на бензин, който е брутален от 12 нагоре, независимо от терена!

    Коментиран от #19, #21

  • 18 ХЮН

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "хаха":

    аз помислих повече даже , а ти направи ли си труда да прочетеш , какво съм написал в коментар 9 или предпочиташ да си драскаш това което ти изнася .
  • 19 Иван

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "корса":

    Пълни простотии платен трол.

    Коментиран от #20

  • 20 хаха

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Иван":

    Виж №12 какво е написал това е до теб!!!

    Коментиран от #22

  • 21 Хуьо

    7 3 Отговор

    До коментар #17 от "корса":

    По тая логика литър на 1000 километра, моята и грам масло не трябва да има в момента, но учудващо върви без проблем.
    Нали знаеш по-добре 2 литра пепси от 1.6 хонда :)
  • 22 ХЮН

    3 6 Отговор

    До коментар #20 от "хаха":

    ще го направя още веднъж за да разсея всякакви съмнения или пристрастия , дано си направиш труда да прочетеш всичко а не между редовете само .
    предписание на БМВ да се долива масло , независимо от пробега . въобще не съм говорил за изминати километри . камо ли да съм споменавал изминалите години и километри на Пасата на колегата . при него има износване което със сигурност няма нищо общо със предписанието на БМВ .
    П.П. ако и сега не е ясно , няма начин как да ти извадя главата от земята !

    Коментиран от #25

  • 23 Баш майстора

    4 4 Отговор
    Сменил съм над 20 бмвта, никое не ми е горяло масло, и опели и мерцедеси, е как така все вашите горят? Как ги карате тия коли бе хора
  • 24 Баш майстора

    3 1 Отговор
    Виж един хюндай имах дето понагаряше ама и вървеше като луд, по 2 кила на 1000км
  • 25 хаха

    4 1 Отговор

    До коментар #22 от "ХЮН":

    Прати линк от производител или документ къде пише такова нещо и ще ти се извиня!
  • 26 Гостинин

    0 5 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    Ти за 5-6 години милион километра ли навърташ? Нормално след около пет години колата се сменя (има хора и по-често го правят).... остарява морално, едно след друго започват да се обаждат разни тъпотии и така по пътя... Кой нормален човек ти кара кола до милион километра автомобил?

    Коментиран от #29

  • 27 Обикновен Българин

    5 2 Отговор
    добре ви платиха да рекламирате а**одок, че цяла статия и написали хаха
  • 28 японката

    5 9 Отговор
    колите с марката Бмв завинаги ще си останат едни гооолемиии тояги!!!
  • 29 ргергж

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Гостинин":

    Този двигател е от около 2000 год.
  • 30 Мирослав

    5 3 Отговор
    Имал съм поне десетина коли досега и от всичките най-читаво беше БМВ-то. Рено Меган - съсипа се да се чупи. Пежо - съсипа се да се чупи. Лагуна - пълен трошляк. Едно се направи и след седмица обратно в бокса. Уж оправено, ама не би. Направиш го - друго излиза.

    Виж, БМВ-то беше друга бира! Иска си поддръжка, но и е желязно за каране, пък и удоволствие доставя. Но и него продадох, защото не ми се занимава с ремонти и поддръжка. По-добре по-нов автомобил и никакви ремонти, отколкото купуваните на старо трошляци.
  • 31 емо

    4 7 Отговор
    Здравейте хора, да си кажа и аз думата, може ли?Имам 2 бройки АУДИ 80 Б4, с двигатели 1.9 ТДИ-90 к.с., таааа, едното вече 12 години карам, сменям консумативи като например:Масла, филтри, ремъци и ролки, 3 пъти за тези години и ходова част, а преди месец датчик-импулсен.Това е, останалото е само каране...риба, мадами онождам в тех...и те така те!!!Останете си със здраве, и весели празници.

    Коментиран от #32

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 СДФГ

    9 2 Отговор
    Нема кво да се карате.Моето Мондео е на 13 години, никой не знае на колко км е- според мен към 300 000- 350 000. Гори 200 грама масло от смяна до смяна -10 000км. 2.0 дизел 130 коня.Не знам кви са тия коли дето им доливате по литър на 1 000 км, тва е безумие. Форда и циганина не работели зимата- не знам ама аз не съм закъсвал никъде и се возя.И пак Мондео ще си купя. БМВ не са лоши коли,но никога не съм имал.
  • 34 Sami Samov

    1 0 Отговор
    Да точно така "майстори" си трябват.....

    https://www.facebook.com/dimitar.djongov/media_set?set=a.1304679816237239.1073741837.100000857004912&type=3&pnref=story
  • 35 Нема смисъл

    4 1 Отговор
    Карам БМВ х3 2д гори масло ма не ми пука особено , софия - приморско 800 г. ако го карам със 180 ако го карам до 140 пак същото софия - приморско 50 г така ще го карам докъто не умре карал съм и голф 2 ,и мерцедес c klass ,и рено кло съм имал и поло дизелово съм имал никоя друга кола не ми е харчила масло
    Ps - няма автомобил дето не се чупи
  • 36 Змей горянин

    3 1 Отговор
    Имам БМВ е46 с 1,9 двигателя на 316 инжекцион. Купих го с прегрята глава. Смених я. За 5 години смених двете задни странични стъкла - тези малките, дето се и лепят. Смених предна дясна машинка за вдигане на стъкло. На 310,000 км ми излезе за смяна съединител. Смених го. След седмица се обади хидравличната помпа, смених я. След две седмици ме остави на пътя и съмненията паднаха върху бензиновата помпа. Иначе и аз мога да кажа, че за 6 години, в които го карам яко, доста добре се държи и е приятна, макар и стара вече кола и ремонтите са поносими като цена и разпределени върху времето, в което го имам, но старите коли са с много по-висок риск да се счупят.
  • 37 ТЪПАКА

    2 0 Отговор
    На вкус и на цвет тавариши нет. Познавам и Аудита и БМВ та и Мерници които са здали, други на по милион километри. Всичко е относително. Едно зная със сигурност. Германец или който и да е уважаващ себе си нормален човек не си продава колата ако не му създава проблеми и не му бърка в джоба. Щом това се случи обаче, въпросния автомобил се появява на Горубляне или Дупница или Бог знае къде, и се започва лелечене. Стара кола винаги е на късмет. Има изключения и то не малко. Но трябва да бъдем внимателни в избора си. Ако искаме БМВ трябва да се бръкнем с повечко кинти за читав екземпляр. И ако стискаш пари за Приличен Опел или Форд, но гледаш, че има Ауди, Мерцедес и БМВ за тези пари е лоша стратегия. Невъзможно е ние да сме най-умните!
  • 38 опа

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Българин":

    Всяка жаба -да си знае гьола , за всеки ремонт било по ДВГ или външен вид си трябва майстор , а такъв не се става за месец...
    нещастник си, ако не си го разбрал и си отишъл не където трябва ...
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.