Отидете към основна версия

19 574 32

Първи тест на новата Mazda MX-5 RF

  • mazda-
  • mx-5-
  • rf-
  • тест

Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събитието.

Японците от Mazda са твърдо решени да продължат офанзивата в Европа, този път с новото поколение на малкия си роудстър MX-5. Сега те представиха динамично новата Mazda MX-5 RF - открит автомобил с твърд сгъваем таван. Първите тестове на модела се проведоха в испанския град Барселона, където бе и наш екип. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Според дизайнерите на марката новото поколение на MX-5 се явява квинтесенцията на фирмената концепция Jinba Ittai, според която водачът и автомобилът са едно цяло. Външните форми на колата са тясно свързани с предходните модификации на MX-5, но в същото време са далеч по-модерни и фирмено разпознаваеми. За разлика от предшественика си, новата MX-5 RF се явява нещо като тарга изпълнение. За това основна роля играе новият твърд таван, който е направен от три различни материала и стъкло и тежи само 45 килограма.

Формите му са такива, че колата изглежда добре както във вариант купе, така и като кабрио. Ел. таванът се сгъва и разгъва за по-малко от 15 секунди, което го превръща в един от най-бързите такива механизми.

Основните цветове, с които се предлага новата Mazda MX-5 са графитеносиво и фирменото червено, а силуетът се подчертава от раздутите калници и 17-цоловите джанти. Заради външния си вид японският бестселър се превърна в класика още с появата си през 1989 г. и успя да възроди погребания според мнозина клас на леките спортни роудстъри. Съдейки по външния вид на новото изпълнение RF, по всичко личи, че и тази Mazda ще затвърди успехите.

Интериор

Салонът е подчертано спортен. Той е двуместен, като седалките впечатляват със силно изразена странична поддръжка. В по-високите нива на оборудване креслата са дело на небезизвестната компания Recaro и са още по-спортно ориентирани. Наред с това те са достатъчно комфортни и не изморяват дори и при по-дълги пътувания. Иначе няма какво да се лъжем - в купето е тясно, място за различни вещи почти няма, а усещането е, че все едно си седнал на земята. Именно в това обаче е чарът на тази кола. Човек се чувства в нея точно като в истински спортен автомобил, без това да му причинява дискомфорт. Багажното отделение е малко, но е конструирано така, че в него се побират точно два от стандартните малки куфари за ръчен багаж.

Между товарното пространство и седалките е разположена нишата, в която се прибира твърдият таван. Уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати и се характеризират с висока информативност. Качеството на материалите и самата сглобка са на доста високо ниво, като в салона няма паразитни шумове и скърцания. Инженерите са поработили доста над шумоизолацията на купето. Това важи както за шума от двигателя, така и за този от пътя. При затворен таван вътре е много безшумно. Като цяло интериорът е определено спортен, а задължителната нотка лукс е налице.

Двигател и ходови характеристики​

Европейските клиенти на марката ще могат да избират между два бензинови двигателя - 1.5-литров с мощност 131 конски сили и двулитров със 160 коня. Тези мотори работят с механична шестстепенна скоростна кутия, като за по-мощния е предвидена и шестстепенна автоматична трансмисия.

Силовият тракт предава въртящият момент към задните колела, а управлението на новата Mazda MX-5 може да се определи много точно само с няколко думи. То е прецизно, характеризира се с бърза реакция на автомобила спрямо действията на водача и доставя истинско удоволствие.

С този автомобил човек може да усети насладата от шофирането. Иначе динамиката, особено на по-слабия мотор, не може да се нарече отлична, но пък с двулитровия агрегат и предвид ниското общо тегло на колата няма да почувствате липса на мощ. Окачването е по-скоро твърдо, но и то не е причина за дискомфорт. Напротив, заедно с ниския център на тежестта е причина колата да е изключително стабилна в завои с висока скорост. Освен всичко това новото купе-кабриолет разполага и с целия наличен комплекс от технологии SKYACTIV, при това в най-новата си версия. Или с други думи това е кола за ценители, които ще оценят пътното и поведение по достойнство.

Цена

За да притежавате стилният малък роудстър, при това в най-новото му изпълнение с твърд сгъваем таван, трябва да разполагате със сумата от 52 980 лв с ДДС. За тези пари обаче получавате автомобил с изключително богато базово оборудване, а разликата между MX-5 RF (с твърд сгъваем таван) и роудстърът MX-5 с мек покрив е приблизително 5 000 лв. С всички възможни екстри новата MX-5 RF се предлага за 62 980 лв. с ДДС.

Колата не блести нито с функционалност, нито с прекален лукс, но пък за сметка на това е спортна, икономична, а най-важното е, че доставя огромно удоволствие от шофирането. И трябва да знаете още нещо. Рецептата за този голям успех на модела MX-5 се състои не само от приемливата цена и примамливия дизайн, а и от пословичната надеждност на японската техника. Макар роудстърите да се смятат за непрактични по дефиниция, малката спортна Mazda спокойно може да се ползва като автомобил за всеки ден.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини