26 Януари, 2017 14:08 19 572 32

Първи тест на новата Mazda MX-5 RF

  • mazda-
  • mx-5-
  • rf-
  • тест
Първи тест на новата Mazda MX-5 RF - 1

Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събитието.

Японците от Mazda са твърдо решени да продължат офанзивата в Европа, този път с новото поколение на малкия си роудстър MX-5. Сега те представиха динамично новата Mazda MX-5 RF - открит автомобил с твърд сгъваем таван. Първите тестове на модела се проведоха в испанския град Барселона, където бе и наш екип. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Първи тест на новата Mazda MX-5 RF

Според дизайнерите на марката новото поколение на MX-5 се явява квинтесенцията на фирмената концепция Jinba Ittai, според която водачът и автомобилът са едно цяло. Външните форми на колата са тясно свързани с предходните модификации на MX-5, но в същото време са далеч по-модерни и фирмено разпознаваеми. За разлика от предшественика си, новата MX-5 RF се явява нещо като тарга изпълнение. За това основна роля играе новият твърд таван, който е направен от три различни материала и стъкло и тежи само 45 килограма.

Първи тест на новата Mazda MX-5 RF

Формите му са такива, че колата изглежда добре както във вариант купе, така и като кабрио. Ел. таванът се сгъва и разгъва за по-малко от 15 секунди, което го превръща в един от най-бързите такива механизми.

Основните цветове, с които се предлага новата Mazda MX-5 са графитеносиво и фирменото червено, а силуетът се подчертава от раздутите калници и 17-цоловите джанти. Заради външния си вид японският бестселър се превърна в класика още с появата си през 1989 г. и успя да възроди погребания според мнозина клас на леките спортни роудстъри. Съдейки по външния вид на новото изпълнение RF, по всичко личи, че и тази Mazda ще затвърди успехите.

Интериор

Първи тест на новата Mazda MX-5 RF

Салонът е подчертано спортен. Той е двуместен, като седалките впечатляват със силно изразена странична поддръжка. В по-високите нива на оборудване креслата са дело на небезизвестната компания Recaro и са още по-спортно ориентирани. Наред с това те са достатъчно комфортни и не изморяват дори и при по-дълги пътувания. Иначе няма какво да се лъжем - в купето е тясно, място за различни вещи почти няма, а усещането е, че все едно си седнал на земята. Именно в това обаче е чарът на тази кола. Човек се чувства в нея точно като в истински спортен автомобил, без това да му причинява дискомфорт. Багажното отделение е малко, но е конструирано така, че в него се побират точно два от стандартните малки куфари за ръчен багаж.

Първи тест на новата Mazda MX-5 RF

Между товарното пространство и седалките е разположена нишата, в която се прибира твърдият таван. Уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати и се характеризират с висока информативност. Качеството на материалите и самата сглобка са на доста високо ниво, като в салона няма паразитни шумове и скърцания. Инженерите са поработили доста над шумоизолацията на купето. Това важи както за шума от двигателя, така и за този от пътя. При затворен таван вътре е много безшумно. Като цяло интериорът е определено спортен, а задължителната нотка лукс е налице.

Двигател и ходови характеристики​

Първи тест на новата Mazda MX-5 RF

Европейските клиенти на марката ще могат да избират между два бензинови двигателя - 1.5-литров с мощност 131 конски сили и двулитров със 160 коня. Тези мотори работят с механична шестстепенна скоростна кутия, като за по-мощния е предвидена и шестстепенна автоматична трансмисия.

Силовият тракт предава въртящият момент към задните колела, а управлението на новата Mazda MX-5 може да се определи много точно само с няколко думи. То е прецизно, характеризира се с бърза реакция на автомобила спрямо действията на водача и доставя истинско удоволствие.

Първи тест на новата Mazda MX-5 RF

С този автомобил човек може да усети насладата от шофирането. Иначе динамиката, особено на по-слабия мотор, не може да се нарече отлична, но пък с двулитровия агрегат и предвид ниското общо тегло на колата няма да почувствате липса на мощ. Окачването е по-скоро твърдо, но и то не е причина за дискомфорт. Напротив, заедно с ниския център на тежестта е причина колата да е изключително стабилна в завои с висока скорост. Освен всичко това новото купе-кабриолет разполага и с целия наличен комплекс от технологии SKYACTIV, при това в най-новата си версия. Или с други думи това е кола за ценители, които ще оценят пътното и поведение по достойнство.

Цена

Първи тест на новата Mazda MX-5 RF

За да притежавате стилният малък роудстър, при това в най-новото му изпълнение с твърд сгъваем таван, трябва да разполагате със сумата от 52 980 лв с ДДС. За тези пари обаче получавате автомобил с изключително богато базово оборудване, а разликата между MX-5 RF (с твърд сгъваем таван) и роудстърът MX-5 с мек покрив е приблизително 5 000 лв. С всички възможни екстри новата MX-5 RF се предлага за 62 980 лв. с ДДС.

Колата не блести нито с функционалност, нито с прекален лукс, но пък за сметка на това е спортна, икономична, а най-важното е, че доставя огромно удоволствие от шофирането. И трябва да знаете още нещо. Рецептата за този голям успех на модела MX-5 се състои не само от приемливата цена и примамливия дизайн, а и от пословичната надеждност на японската техника. Макар роудстърите да се смятат за непрактични по дефиниция, малката спортна Mazda спокойно може да се ползва като автомобил за всеки ден.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джон Смит

    7 3 Отговор
    След 5 години ще се купува като нов Внос!
  • 2 YAMAHA

    2 0 Отговор
    А не споменаха ли по рано че ще има и турбо версия?
  • 3 Марто

    6 10 Отговор
    Е, уникална е количката, сериозно се замислям, ще се разходя до Мазда за едно тестче.
  • 4 Трифонов

    10 40 Отговор
    Абсолютно е смешна колата! Несериозна! Но за някоя засукана девойка, която да прави джучки на огледалото за обратно виждане, е супер. Става, разбира се, и за някой ефектен гей... разбира се, преимуществено пасивен, защото тая кола и на активен гей не би отивала.

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Калата

    30 4 Отговор

    До коментар #4 от "Трифонов":

    Идеална е, но не е за селяци като теб
  • 6 мм84

    31 4 Отговор

    До коментар #4 от "Трифонов":

    Трифонов карай си 15 годишния пасат помпа дюза и не изразявай мнение за модерни автомобили, които са замислени за хора с активен начин на живот, които искат да са различни и да се забавляват докато управляват автомобила си.
    Сега по темата. Колата е супер симпатична и за втора кола е много добър избор. като цена качество МХ 5 се е доказала като много надежден автомобил.
  • 7 Тодор

    5 26 Отговор
    много се чудих с какъв епитет да опиша това недоразумение наречено автомобил, но колегата в коментар №4 го описал идеално, колата е "несериозна", все съм виждал липса на вкус в японските дизайнери, но тук направо сцепиха, супер безмислено грозилище, за разлика от другите модели на Мазда които са доста симпатични, като дизайн
  • 8 ДИЗЕЛГЕЙТ

    20 5 Отговор
    колата си е супер ,ти които не я харесват явно са израснали на село с козите по козите пътеки,и най-вероятно карат или голф или пасат ,ако са с замогнали малко от продажбата на кози млеко ,когато вагините направят такъв автомобил, тогава говорете ако беше с емблема на голф щяхте друго да пеете ,да ама не е няма и да бъде ,всяка една мазда е в пъти по-кола от всеки един голф или пасат и от групата им.

    Коментиран от #21

  • 9 хххххх

    4 17 Отговор
    Почти БМВ ЗЕТ-4 ...... лека прилика ...... японци ( крадци)......:)

    Коментиран от #19, #28

  • 10 ЪГР

    4 5 Отговор
    .аси якото Z4...
  • 11 ссс

    6 7 Отговор
    Много е малка! Човек по-висок от 170см няма побиране! Ако си по-висок , трябва в багажника да седнеш... :D

    Коментиран от #12

  • 12 Иван

    9 4 Отговор

    До коментар #11 от "ссс":

    Веднъж, съвсем случайно ме запознаха с автора на статията. Той висок около 190 см и е бая здрав, карал я е в Барсо, пък нищо не е споменал, че е малка.

    Коментиран от #17

  • 13 наблюдател

    7 8 Отговор
    Фиат-124 , дето е същата кола с друго купе и по-мощен турбо мотор е далеч по-добрата алтернатива от където и да погледнеш.
  • 14 jambazina

    9 4 Отговор
    Красива....нямам какво друго да кажа. Относно моторите - прилични са спрямо теглото, такава кола се кара за кеф и на обороти, който иска турбо да си вземе нещо друго...
  • 15 мъжкар

    3 18 Отговор
    Мазда е една от марките които може да бъде окачествена катоУНИКАЛЕН БОКЛУК.Тенекийте и са тънки като вестник и това чудо след 5 години ще от долу ще е кафяво цялото от ръжда а на 7 мата година калниците му ще приличат на огризани от мишки.Мазда освен едни двигатели качествени нищо друго качествено не може да направи.Но една кола не е само двигател.Не нормално в 2017-та година да имаш проблеми с ръждата.Мазда са едни ръждясващи боклуци ръждясват по-бързо от опелита произведени в периода между 87-ма 95-та година.Е гати боклуците!!
  • 16 ЖСФ

    3 1 Отговор
    Идеята на МХ5 не беше ли да е достъпна и проста? Този таван си представям какви механизми е. Карах за 2г мх5 NA. Идеята за ръчен гюрук който се сваля за 2секунди е идеална. Плюс твърдия таван който да тежеше 25кг, т.е. 45 за тази простотия не е за хвалене.Минус е, че трябва да го държиш някъде. Минус на тази тарга е загубата от кабрио ефекта, който като си топлес и със свалени прозорци е все едно си на мотор. Чистото кабрио на това поколение си е супер, на тази РФ серия не ме кефи. Фиат 124 е със фиатския пенис 1.4 и скоростна от НЦ миата. Няма как да е по-добра от тази мазда.
  • 17 ЪГР

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "Иван":

    Аз съм висок 185см и е тясно! Че може да се кара - може, но дали е удобно е друг въпрос...
  • 18 Ганьо Балкански

    12 0 Отговор
    Mx 5 е един от малкото съвременни модели за който не може да прочетеш отрицателен коментар от журналист.Колата я харесват навсякъде по света.И е кола на годината и най-продаван роудстър .Нооо Бай ти Ганьо има друго виждане-той е голям автомобилен гений и като инженер и като дизайнер.Мх5 не е за неговото ниво. ПС.Преобладаващата част от коментиращите тук да не забравят ,че единствената им отправна точка за автомобилите е на дядо им магарешката каруца на село.
  • 19 просто гост

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "хххххх":

    На маниаците по БМВ все им се струва, че останалите само ги копират и нищо повече. Отворете си очите - дори и индийската ТАТА има кой да ги хареса и купува! А иначе колцата си е убиец!
  • 20 БМВ

    1 8 Отговор
    Грозна кола z4 е 100 пъти по добра
  • 21 гощо

    2 3 Отговор

    До коментар #8 от "ДИЗЕЛГЕЙТ":

    Е какво общо има къде си израсъл с това дали ти харесва тази насрана Мазда?!?!? Прав си по селата голфУ е топ оф дЪ топ!!! Ето аз съм израсъл на жълтите павета,не да се разхождам там,там съм живял и ти казвам,че Маздата е пълен Т....К!!! Преболедувах своето си време с японските тоалетни и то точно за да се различавам от масовката ГОЛФАРИ и БМВисти!!! Пробвах и американски,италянски,но правилните коли се произвеждат в Германия!!!!!
  • 22 Белия

    2 4 Отговор
    Точно така.!
    Правилните Коли се произвеждат в Германия
    И по-точно в ЩУТГАРТ...
  • 23 Гост

    6 2 Отговор
    Чета различни коментари ,различни хора различно мислене,но това ,че някой си бил израснал на жълти ,лилави или бимбяни павета не го прави много грамотен или много разбиращ от коли,това ,че си бил имал всякакви коли пак не те прави разбирач ,ти си карал само тоалетни и си си мислел ,че караш кола ,като си купиш истнски японски автомобил тогава можеш да изразяваш мнения,и друго един бай ганьо и на центъра на света да го сложат пак ще си остане бай ганьо,така човек който не може да оцени иновация и нещо ново и добро си е негов личен проблем,и сано да вметна ,че немските или всеки един европейски кош гние в пъти по-вече от много японски коли,колко изгнили опели ,мерцедеси,вагини ,аудита,бмвнца,и тем по добни боклуци съм виждал не е. Истина ,и проблема на тях е не само в ламарините като цяло в пройзведението,и този който си мисле ,че паравилните коли се правели в Германия явно не са от тази планета,едно време хората като искаха да си купят Японски автомобил недоволстваха защото били по-скъпи от немска каска и за това не са ги и чували и виждали само знаят ,че са били по добри,аз лично много се радвам когато някой си купи немски автомобил ,по горе споменатите,това значи ,че ще има доста работа за мене и колегите ,така ще мога да си платя заемите,да вървя на почивка в Испания и така нататък,само да вметна имах преди много години Мазда 323 ф и ме ударха ,2 години я карах така ударена без боя така и неръждяса калника

    Коментиран от #24

  • 24 гощо

    2 5 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Пинокио карал съм сериозни японски коли за времето когато бях неориянтиран и го правех!!! Така,че мирен там в ъгъла и тихичко!!!! И това,че не карам вече японски а немски не е причина да ме обиждаш на Бай ти Ганьо?!?!? Разбирам комплекса на момчето от крайният панелен квартал,но не дей да обиждаш!?!? И повярвай ми там където си тръгнал с разбирачеството ти от коли аз се връщам от там!!!!!!
  • 25 гост

    1 5 Отговор
    Мазда е най слабия японски автомобил не знам дали знаете
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Гост

    1 0 Отговор
    Аз не обиждам никой ,явно не знаеш кой е .ах ти ганьо,такива като теб сами идват при мен да оправям немските кошове,и повярвай ми едва ли идваш от там на където съм тръгнал ,ти просто не си и минавал от там където аз съм бил,и друго не живея в крайните квартали вярвай,живея на много по добро място от умрелите ти златни павета и държавица,явно такъв ще си останеш (неориянтиран ) поздрави.

    Коментиран от #30, #31

  • 28 МаздаФен

    2 3 Отговор

    До коментар #9 от "хххххх":

    Никой не краде от умствено изостанали :)
  • 29 Българин

    1 4 Отговор
    Уникално грозен дизайн! Точно хвалих Mazda за иновативния и красив дизайн,присъстващ в повечето нови модели, а те се излагат като кифладжии... с този недодялък...
  • 30 гощо

    1 2 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Чукай тропай там връзвай с тел 100годишни барутарници!?!? Поне се движат,че японските заминават бързо! седи дома чети шок!!!! Както се пееше в една песен! Я виж пак те викат да се омажеш в масло?!?1 И даааа златни са паветатата аахаххахахахахахах!!!!!!!
  • 31 БМВ

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    А ти ще си останеш неграмотен неориЕнтиран се пише думата която се опитваш да напишеш.И ти ще даваш акъл кои коли били по добри.
  • 32 hienata

    2 1 Отговор
    Колеги, не се карайте Мазда МХ-5/ Фиат 124 - гей автомобил на годината. Има си статия в мобилето.