ТЕМА: Тест драйв

Първи тест на новата Mazda MX-5 RF

Публикувана: 26 Януари, 2017 14:08
32 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 12306

Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събитието.

Японците от Mazda са твърдо решени да продължат офанзивата в Европа, този път с новото поколение на малкия си роудстър MX-5. Сега те представиха динамично новата Mazda MX-5 RF - открит автомобил с твърд сгъваем таван. Първите тестове на модела се проведоха в испанския град Барселона, където бе и наш екип. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Според дизайнерите на марката новото поколение на MX-5 се явява квинтесенцията на фирмената концепция Jinba Ittai, според която водачът и автомобилът са едно цяло. Външните форми на колата са тясно свързани с предходните модификации на MX-5, но в същото време са далеч по-модерни и фирмено разпознаваеми. За разлика от предшественика си, новата MX-5 RF се явява нещо като тарга изпълнение. За това основна роля играе новият твърд таван, който е направен от три различни материала и стъкло и тежи само 45 килограма.

Формите му са такива, че колата изглежда добре както във вариант купе, така и като кабрио. Ел. таванът се сгъва и разгъва за по-малко от 15 секунди, което го превръща в един от най-бързите такива механизми.

Основните цветове, с които се предлага новата Mazda MX-5 са графитеносиво и фирменото червено, а силуетът се подчертава от раздутите калници и 17-цоловите джанти. Заради външния си вид японският бестселър се превърна в класика още с появата си през 1989 г. и успя да възроди погребания според мнозина клас на леките спортни роудстъри. Съдейки по външния вид на новото изпълнение RF, по всичко личи, че и тази Mazda ще затвърди успехите.

Интериор

Салонът е подчертано спортен. Той е двуместен, като седалките впечатляват със силно изразена странична поддръжка. В по-високите нива на оборудване креслата са дело на небезизвестната компания Recaro и са още по-спортно ориентирани. Наред с това те са достатъчно комфортни и не изморяват дори и при по-дълги пътувания. Иначе няма какво да се лъжем - в купето е тясно, място за различни вещи почти няма, а усещането е, че все едно си седнал на земята. Именно в това обаче е чарът на тази кола. Човек се чувства в нея точно като в истински спортен автомобил, без това да му причинява дискомфорт. Багажното отделение е малко, но е конструирано така, че в него се побират точно два от стандартните малки куфари за ръчен багаж.

Между товарното пространство и седалките е разположена нишата, в която се прибира твърдият таван. Уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати и се характеризират с висока информативност. Качеството на материалите и самата сглобка са на доста високо ниво, като в салона няма паразитни шумове и скърцания. Инженерите са поработили доста над шумоизолацията на купето. Това важи както за шума от двигателя, така и за този от пътя. При затворен таван вътре е много безшумно. Като цяло интериорът е определено спортен, а задължителната нотка лукс е налице.

Двигател и ходови характеристики​

Европейските клиенти на марката ще могат да избират между два бензинови двигателя - 1.5-литров с мощност 131 конски сили и двулитров със 160 коня. Тези мотори работят с механична шестстепенна скоростна кутия, като за по-мощния е предвидена и шестстепенна автоматична трансмисия.

Силовият тракт предава въртящият момент към задните колела, а управлението на новата Mazda MX-5 може да се определи много точно само с няколко думи. То е прецизно, характеризира се с бърза реакция на автомобила спрямо действията на водача и доставя истинско удоволствие.

С този автомобил човек може да усети насладата от шофирането. Иначе динамиката, особено на по-слабия мотор, не може да се нарече отлична, но пък с двулитровия агрегат и предвид ниското общо тегло на колата няма да почувствате липса на мощ. Окачването е по-скоро твърдо, но и то не е причина за дискомфорт. Напротив, заедно с ниския център на тежестта е причина колата да е изключително стабилна в завои с висока скорост. Освен всичко това новото купе-кабриолет разполага и с целия наличен комплекс от технологии SKYACTIV, при това в най-новата си версия. Или с други думи това е кола за ценители, които ще оценят пътното и поведение по достойнство.

Цена

За да притежавате стилният малък роудстър, при това в най-новото му изпълнение с твърд сгъваем таван, трябва да разполагате със сумата от 52 980 лв с ДДС. За тези пари обаче получавате автомобил с изключително богато базово оборудване, а разликата между MX-5 RF (с твърд сгъваем таван) и роудстърът MX-5 с мек покрив е приблизително 5 000 лв. С всички възможни екстри новата MX-5 RF се предлага за 62 980 лв. с ДДС.

Колата не блести нито с функционалност, нито с прекален лукс, но пък за сметка на това е спортна, икономична, а най-важното е, че доставя огромно удоволствие от шофирането. И трябва да знаете още нещо. Рецептата за този голям успех на модела MX-5 се състои не само от приемливата цена и примамливия дизайн, а и от пословичната надеждност на японската техника. Макар роудстърите да се смятат за непрактични по дефиниция, малката спортна Mazda спокойно може да се ползва като автомобил за всеки ден.


Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Константин Пенчев
Националният омбудсман коментира пред БНР положението с КТБ:
Банката под особен надзор не е селската бакалия, в която влиза ревизори слага табелата и не работи."

Още бисери