Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събитието.
Японците от Mazda са твърдо решени да продължат офанзивата в Европа, този път с новото поколение на малкия си роудстър MX-5. Сега те представиха динамично новата Mazda MX-5 RF - открит автомобил с твърд сгъваем таван. Първите тестове на модела се проведоха в испанския град Барселона, където бе и наш екип. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Според дизайнерите на марката новото поколение на MX-5 се явява квинтесенцията на фирмената концепция Jinba Ittai, според която водачът и автомобилът са едно цяло. Външните форми на колата са тясно свързани с предходните модификации на MX-5, но в същото време са далеч по-модерни и фирмено разпознаваеми. За разлика от предшественика си, новата MX-5 RF се явява нещо като тарга изпълнение. За това основна роля играе новият твърд таван, който е направен от три различни материала и стъкло и тежи само 45 килограма.
Формите му са такива, че колата изглежда добре както във вариант купе, така и като кабрио. Ел. таванът се сгъва и разгъва за по-малко от 15 секунди, което го превръща в един от най-бързите такива механизми.
Основните цветове, с които се предлага новата Mazda MX-5 са графитеносиво и фирменото червено, а силуетът се подчертава от раздутите калници и 17-цоловите джанти. Заради външния си вид японският бестселър се превърна в класика още с появата си през 1989 г. и успя да възроди погребания според мнозина клас на леките спортни роудстъри. Съдейки по външния вид на новото изпълнение RF, по всичко личи, че и тази Mazda ще затвърди успехите.
Интериор
Салонът е подчертано спортен. Той е двуместен, като седалките впечатляват със силно изразена странична поддръжка. В по-високите нива на оборудване креслата са дело на небезизвестната компания Recaro и са още по-спортно ориентирани. Наред с това те са достатъчно комфортни и не изморяват дори и при по-дълги пътувания. Иначе няма какво да се лъжем - в купето е тясно, място за различни вещи почти няма, а усещането е, че все едно си седнал на земята. Именно в това обаче е чарът на тази кола. Човек се чувства в нея точно като в истински спортен автомобил, без това да му причинява дискомфорт. Багажното отделение е малко, но е конструирано така, че в него се побират точно два от стандартните малки куфари за ръчен багаж.
Между товарното пространство и седалките е разположена нишата, в която се прибира твърдият таван. Уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати и се характеризират с висока информативност. Качеството на материалите и самата сглобка са на доста високо ниво, като в салона няма паразитни шумове и скърцания. Инженерите са поработили доста над шумоизолацията на купето. Това важи както за шума от двигателя, така и за този от пътя. При затворен таван вътре е много безшумно. Като цяло интериорът е определено спортен, а задължителната нотка лукс е налице.
Двигател и ходови характеристики
Европейските клиенти на марката ще могат да избират между два бензинови двигателя - 1.5-литров с мощност 131 конски сили и двулитров със 160 коня. Тези мотори работят с механична шестстепенна скоростна кутия, като за по-мощния е предвидена и шестстепенна автоматична трансмисия.
Силовият тракт предава въртящият момент към задните колела, а управлението на новата Mazda MX-5 може да се определи много точно само с няколко думи. То е прецизно, характеризира се с бърза реакция на автомобила спрямо действията на водача и доставя истинско удоволствие.
С този автомобил човек може да усети насладата от шофирането. Иначе динамиката, особено на по-слабия мотор, не може да се нарече отлична, но пък с двулитровия агрегат и предвид ниското общо тегло на колата няма да почувствате липса на мощ. Окачването е по-скоро твърдо, но и то не е причина за дискомфорт. Напротив, заедно с ниския център на тежестта е причина колата да е изключително стабилна в завои с висока скорост. Освен всичко това новото купе-кабриолет разполага и с целия наличен комплекс от технологии SKYACTIV, при това в най-новата си версия. Или с други думи това е кола за ценители, които ще оценят пътното и поведение по достойнство.
Цена
За да притежавате стилният малък роудстър, при това в най-новото му изпълнение с твърд сгъваем таван, трябва да разполагате със сумата от 52 980 лв с ДДС. За тези пари обаче получавате автомобил с изключително богато базово оборудване, а разликата между MX-5 RF (с твърд сгъваем таван) и роудстърът MX-5 с мек покрив е приблизително 5 000 лв. С всички възможни екстри новата MX-5 RF се предлага за 62 980 лв. с ДДС.
Колата не блести нито с функционалност, нито с прекален лукс, но пък за сметка на това е спортна, икономична, а най-важното е, че доставя огромно удоволствие от шофирането. И трябва да знаете още нещо. Рецептата за този голям успех на модела MX-5 се състои не само от приемливата цена и примамливия дизайн, а и от пословичната надеждност на японската техника. Макар роудстърите да се смятат за непрактични по дефиниция, малката спортна Mazda спокойно може да се ползва като автомобил за всеки ден.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Джон Смит
14:38 26.01.2017
2 YAMAHA
14:40 26.01.2017
3 Марто
14:50 26.01.2017
4 Трифонов
Коментиран от #5, #6
15:16 26.01.2017
5 Калата
До коментар #4 от "Трифонов":
Идеална е, но не е за селяци като теб15:38 26.01.2017
6 мм84
До коментар #4 от "Трифонов":
Трифонов карай си 15 годишния пасат помпа дюза и не изразявай мнение за модерни автомобили, които са замислени за хора с активен начин на живот, които искат да са различни и да се забавляват докато управляват автомобила си.Сега по темата. Колата е супер симпатична и за втора кола е много добър избор. като цена качество МХ 5 се е доказала като много надежден автомобил.
15:49 26.01.2017
7 Тодор
15:59 26.01.2017
8 ДИЗЕЛГЕЙТ
Коментиран от #21
16:12 26.01.2017
9 хххххх
Коментиран от #19, #28
16:39 26.01.2017
10 ЪГР
17:22 26.01.2017
11 ссс
Коментиран от #12
17:28 26.01.2017
12 Иван
До коментар #11 от "ссс":
Веднъж, съвсем случайно ме запознаха с автора на статията. Той висок около 190 см и е бая здрав, карал я е в Барсо, пък нищо не е споменал, че е малка.Коментиран от #17
17:58 26.01.2017
13 наблюдател
18:24 26.01.2017
14 jambazina
18:50 26.01.2017
15 мъжкар
19:33 26.01.2017
16 ЖСФ
19:47 26.01.2017
17 ЪГР
До коментар #12 от "Иван":
Аз съм висок 185см и е тясно! Че може да се кара - може, но дали е удобно е друг въпрос...19:57 26.01.2017
18 Ганьо Балкански
22:05 26.01.2017
19 просто гост
До коментар #9 от "хххххх":
На маниаците по БМВ все им се струва, че останалите само ги копират и нищо повече. Отворете си очите - дори и индийската ТАТА има кой да ги хареса и купува! А иначе колцата си е убиец!22:47 26.01.2017
20 БМВ
23:59 26.01.2017
21 гощо
До коментар #8 от "ДИЗЕЛГЕЙТ":
Е какво общо има къде си израсъл с това дали ти харесва тази насрана Мазда?!?!? Прав си по селата голфУ е топ оф дЪ топ!!! Ето аз съм израсъл на жълтите павета,не да се разхождам там,там съм живял и ти казвам,че Маздата е пълен Т....К!!! Преболедувах своето си време с японските тоалетни и то точно за да се различавам от масовката ГОЛФАРИ и БМВисти!!! Пробвах и американски,италянски,но правилните коли се произвеждат в Германия!!!!!07:53 27.01.2017
22 Белия
Правилните Коли се произвеждат в Германия
И по-точно в ЩУТГАРТ...
08:11 27.01.2017
23 Гост
Коментиран от #24
09:22 27.01.2017
24 гощо
До коментар #23 от "Гост":
Пинокио карал съм сериозни японски коли за времето когато бях неориянтиран и го правех!!! Така,че мирен там в ъгъла и тихичко!!!! И това,че не карам вече японски а немски не е причина да ме обиждаш на Бай ти Ганьо?!?!? Разбирам комплекса на момчето от крайният панелен квартал,но не дей да обиждаш!?!? И повярвай ми там където си тръгнал с разбирачеството ти от коли аз се връщам от там!!!!!!09:39 27.01.2017
25 гост
10:09 27.01.2017
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Гост
Коментиран от #30, #31
10:13 27.01.2017
28 МаздаФен
До коментар #9 от "хххххх":
Никой не краде от умствено изостанали :)10:21 27.01.2017
29 Българин
10:43 27.01.2017
30 гощо
До коментар #27 от "Гост":
Чукай тропай там връзвай с тел 100годишни барутарници!?!? Поне се движат,че японските заминават бързо! седи дома чети шок!!!! Както се пееше в една песен! Я виж пак те викат да се омажеш в масло?!?1 И даааа златни са паветатата аахаххахахахахахах!!!!!!!11:40 27.01.2017
31 БМВ
До коментар #27 от "Гост":
А ти ще си останеш неграмотен неориЕнтиран се пише думата която се опитваш да напишеш.И ти ще даваш акъл кои коли били по добри.19:27 27.01.2017
32 hienata
10:20 28.01.2017