Лисабон, Португалия. Наш екип от мястото на събитието.
Корейците от Kia показаха статично новото Rio през есента на миналата година и колата веднага попадна в полезрението на специалистите. Сега се проведоха и първите тестове на модела в Европа. Наш екип беше на мястото на събитието и направи обстоен тест драйв на четвъртото поколение на градския хечбек. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
Още от пръв поглед се вижда, че новото Rio изглежда съвсем различно. Това вече не е малката сладка дамска количка. Четвъртото поколение е удобен и функционален градски хечбек от клас В, който е ориентиран както към младежката аудитория, така и към значително по-улегнали водачи. За това основна роля играе новият екстериорен дизайн, който е значително по-консервативен, но и същевременно модерен. Идеята е да се хареса и на голяма част от мъжете, потенциални клиенти на марката.
Интериор
Това, на което акцентираха и което прави впечатление още с първото влизане в колата, е, че новото Rio разполага с един от най-големите салони в своя клас. Същото важи и за товарното пространство, което е с обем от 325 литра. При свалени задни седалки то може да нарасне до впечатляващите 980 литра. В сравнение с предходното поколение товарният отсек е по-голям с 37 литра. Освен това в купето има множество ниши за вещи, разположени на всевъзможни места в салона.
Двигател и ходови характеристики
Тук корейците са обърнали сериозно внимание на активните системи за безопасност, с които малкото Rio изпъква пред много от конкурентите си. За първи път в В-сегмента е налична система за автоматично екстремно спиране, която има функция за разпознаване и на пешеходци. Всички останали стандартни асистенти също са на лице, а другото, с което новото Rio може да се похвали, е значително модернизираната кормилна уредба. Благодарение на нея воланът е станал изключително информативен и подчинява колата в екстремни ситуации, дори и при високи скорости.
Сред двигателите най-голям интерес представлява новият еднолитров бензинов турбомотор T-GDI. Той е по-мощен от 1.2-литровият атмосферен агрегат и това определено се усеща. Разходът му на гориво обаче също е по-висок от атмосферния бензинов мотор, но като цяло не надхвърля 6.5 литра в комбиниран цикъл. Дизелът е с обем 1.4 литра, икономичен е и предлага прилична динамика, но също отстъпва на новия T-GDI.
Единственият недостатък по отношение на основни възли и агрегати е липсата на автоматична трансмисия. От компанията обаче заявиха, че впоследствие този пропуск ще бъде попълнен и на по-късен етап ще започне предлагането и на Rio с автомат.
Цена