9 Февруари, 2017 11:08 20 515 46

Първи тест на новата Kia Rio

  • kia-
  • rio-
  • тест
Първи тест на новата Kia Rio - 1

Лисабон, Португалия. Наш екип от мястото на събитието.

Корейците от Kia показаха статично новото Rio през есента на миналата година и колата веднага попадна в полезрението на специалистите. Сега се проведоха и първите тестове на модела в Европа. Наш екип беше на мястото на събитието и направи обстоен тест драйв на четвъртото поколение на градския хечбек. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор
Още от пръв поглед се вижда, че новото Rio изглежда съвсем различно. Това вече не е малката сладка дамска количка. Четвъртото поколение е удобен и функционален градски хечбек от клас В, който е ориентиран както към младежката аудитория, така и към значително по-улегнали водачи. За това основна роля играе новият екстериорен дизайн, който е значително по-консервативен, но и същевременно модерен. Идеята е да се хареса и на голяма част от мъжете, потенциални клиенти на марката.

Първи тест на новата Kia Rio

Външността на новото Rio напълно съответства с първоначалната дизайнерска идея. Съвместното творение на германското и калифорнийското дизайнерски студиа на марката води до един класически външен вид, като основно внимание в него е обърнато на т.нар. фирмена идентичност. Rio IV е доста сходно в дизайнерско отношение с другия нов модел на марката - хибридния кросоувър Niro. Иначе, що се отнася до габарити, четвъртото поколение е с 15 мм по-дълго и с 5 мм по-ниско от предшественика. Подобрен с 4% е и коефициентът на въздушно съпротивление. Като цяло новият дизайн може да се определи като стилен и по европейски консервативен.

Интериор
Това, на което акцентираха и което прави впечатление още с първото влизане в колата, е, че новото Rio разполага с един от най-големите салони в своя клас. Същото важи и за товарното пространство, което е с обем от 325 литра. При свалени задни седалки то може да нарасне до впечатляващите 980 литра. В сравнение с предходното поколение товарният отсек е по-голям с 37 литра. Освен това в купето има множество ниши за вещи, разположени на всевъзможни места в салона.

Първи тест на новата Kia Rio

Още нещо, на което трябва да обърнем внимание, е широчината в салона на нивото на раменете. Тя също нарежда новото Rio сред лидерите в този клас, при който вътрешното пространство е от особено значение. Що се касае до материалите в салона и самата сглобка, те не са скъпи, по-твърди са, но изглеждат добре. Сглобката обаче е на доста високо ниво.

Първи тест на новата Kia Rio

Уредите са информативни и всичко е разположено там, където човек очаква да бъде. Футуристични решения в салон няма, но от друга страна в оборудването са предвидени всички екстри. От тях трябва да отбележим свързването с телефона посредством Apple CarPlay и Android Auto, както и наличието на USB-порт в задната част на салона - все опции, които ще бъдат оценени по достойнство от по-младите потенциални клиенти.

Двигател и ходови характеристики
Тук корейците са обърнали сериозно внимание на активните системи за безопасност, с които малкото Rio изпъква пред много от конкурентите си. За първи път в В-сегмента е налична система за автоматично екстремно спиране, която има функция за разпознаване и на пешеходци. Всички останали стандартни асистенти също са на лице, а другото, с което новото Rio може да се похвали, е значително модернизираната кормилна уредба. Благодарение на нея воланът е станал изключително информативен и подчинява колата в екстремни ситуации, дори и при високи скорости.

Сред двигателите най-голям интерес представлява новият еднолитров бензинов турбомотор T-GDI. Той е по-мощен от 1.2-литровият атмосферен агрегат и това определено се усеща. Разходът му на гориво обаче също е по-висок от атмосферния бензинов мотор, но като цяло не надхвърля 6.5 литра в комбиниран цикъл. Дизелът е с обем 1.4 литра, икономичен е и предлага прилична динамика, но също отстъпва на новия T-GDI.

Единственият недостатък по отношение на основни възли и агрегати е липсата на автоматична трансмисия. От компанията обаче заявиха, че впоследствие този пропуск ще бъде попълнен и на по-късен етап ще започне предлагането и на Rio с автомат.

Първи тест на новата Kia Rio

От корейската марка ни обясниха още, че окачването също е претърпяло доста промени, като много сериозно внимание е обърнато на настройките на амортисьорите. Всичко това води до чувствителна промяна по отношение на комфорт и стабилност в сравнение с предшественика. Возията може да бъде определена като мека, но това в никакъв случай не се отразява на стабилността на автомобила. За да подчертаят това предимство, корейците бяха подготвили и обиколка на пистата "Ещорил", където подобрените окачване и кормилна уредба можеха да бъдат усетени най-добре. Може би ви звучи неправдоподобно и преувеличено, защото никой не възприема Rio като спортен автомобил и той съвсем не е такъв, но при по-екстремна езда се държи напълно адекватно.

Цена

Първи тест на новата Kia Rio
Първи тест на новата Kia Rio


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ивайло

    33 6 Отговор
    Дамм, добре изглежда. Мъж на 37 години съм и все повече започват да ми харесват такива коли от рода на това рио и на клио, например

    Коментиран от #9, #39

  • 2 Msux

    36 8 Отговор
    Нека ми обеснява някой, че 15 годишна барака е по-добре ;)

    Коментиран от #7, #16, #26

  • 3 Ярослав Станчев

    13 17 Отговор
    Няма по гадни двигатели от GDI, FSI и др от този вид

    Коментиран от #5

  • 4 Марто

    20 3 Отговор
    Супер е количката и на мен ми харесва.
  • 5 мдам

    28 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ярослав Станчев":

    НЕ двигателите са гадни. Горивата в България не стават за нищо. Проблема им че газовото е много скъпо.
  • 6 Караиванов

    16 0 Отговор
    Всичко от описаното изглежда правдоподобно. Колата определено е хубава и качествена, само цената ми се струва малко височка
  • 7 pyle

    10 16 Отговор

    До коментар #2 от "Msux":

    С тая 4 степенна кутия, тази "кола" не е по-далече от "15годишна барака"

    Коментиран от #10

  • 8 Николай

    8 6 Отговор
    Наистина изглежда добре, но тези двигатели с малка кубатура никак не ми харесват.

    Коментиран от #32

  • 9 Subaru Levorg

    12 15 Отговор

    До коментар #1 от "Ивайло":

    Не знам дали си мъж на 37 години - НО със сигурност си сам!

    Новото Рио е превъзходно на външен вид - бензин моторът със сто коня и 6 ст. ръчна ск. кутия е напълно достатъчен за да бъде икономична колата. Гаранцията 7 г. или 150 000 км. е на трето място....на Тойота е 6 г. и 200 000 км....на Мерцедес също е 200 000 км.
    Проблемът е че Рио е много малък за семейна - единствена кола....не виждам как ще се съберат двама възрастни с две деца е кучето с багажа???

    За съжаление в България няма възможност огромна част дори софиянци да имат по две чисто нови коли в семейството.

    Рио-то става блондито да отиде с прияталката си до Мол а или самотникът да отиде до бара!
  • 10 дфгдфгдф

    6 6 Отговор

    До коментар #7 от "pyle":

    Колата е типично градски модел, 4 степенният автомат върши ок работа в града, все пак колко пъти караш с над 80 там. Ако правиш сметка да караш извън града първо не си взимаш Киа Рио и второ (ако толкова ти е мерак на Рио-то) си взимаш ръчка и си решаваш проблема.
  • 11 onq s konq

    6 49 Отговор
    На тези КАТЕГОРИЧНО трябва да им си забрани да правят автомобили !!! Това нещо само ще пречи на магистралата на расови коли като мойта! Направо не мога да ги понасям като застана пред мене и карат със 140 щото повече не могат!!!А има и наглеци на които въпреки че им святкам с четирте фара и натискам клаксона продължават да се мотат пред мене!!!За грацка кола съм съгласен но за дълго съм КАТЕГОРИЧНО ПРОТИВ !!!

    Коментиран от #15, #20, #21, #22, #46

  • 12 Трънков

    17 5 Отговор
    Красив е ама малък.

    Аз съм в голяма дилема. Вече 18 години съм шофьор и искрено милея за чисто нов автомобил със 150 000 км. гаранция.

    За нещастие не разполагам с кой знае колко пари - около 12 000 лв. кеш съм събрал и 900 лв. заплата.

    Насочил съм се към Фабия Комби 1.2 тси 110 коня с 6 ст. ръчна ск.кутия и климатроник за 23 000 лв. - смятам да я взема за 5г. лизинг с 50% първ.вноска - ако ми разрешат?

    Коментиран от #18

  • 13 Мишо

    12 2 Отговор
    Имал съм Rio и мога да ви кажа че 1.4 дизел след чипа стана на 120 коня и на никак не беше зле на магистралата си подържаше 180. Обаче наистина е малко малка за големи хора седалките са много неудобни иначе като возия икономия и вървене от този клас е супер наистина е малко по скъпа от предишната но пък и екстрите който получаваш са доста повече. Имат леки недомислици като някой пластмаси който се разтропаха от наще прекрасни пътища. Но все пак България е тестово поле на луноходи а не за коли . Ако някой има въпроси относно модела да пита
  • 14 АЗАК

    6 3 Отговор
    Това "GDI",не е ли на Мицубиши?

    Коментиран от #37

  • 15 Oпелофоб

    16 4 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Заради такива като тебе държавата ни е на това положение.Първо ,не можеш да пишеш правилно,второ има правила на движение които ти явно не спазваш,трето липсват ти не първите седем години ами явно и много други неща.Изобщо заради такива като теб ме е яд че съм се родил в България.СРАМ.
  • 16 като гост

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "Msux":

    Дано не е като чисто новите еднодневни автомобилчета, при които само гаранция и каско ги спасява да добутат 150000км. Иначе хубаво. Прилича на кола.
  • 17 Роман Маверика Ценов

    5 6 Отговор
    Честно казано и аз обмислям да взема на жена ми червена кола. И ако на този Ситроен както казва автора му дават багажника да е 980 литра е много добре

    Коментиран от #19

  • 18 ссс

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "Трънков":

    На слука Трънков, дано ти разрешат !
  • 19 Ицака

    12 5 Отговор

    До коментар #17 от "Роман Маверика Ценов":

    Какъв ситроен тегони бе. Киа е 10 класи над ситроен
  • 20 чичо

    20 3 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Чета го оня с коня и....малко са паметниците край пътищата ни, малко са! Пречкали му се със 140 на магистралата! Кой знае каква продухана 20 годишна тройка търкаля, пет лева няма в джоба, ама тук, скрит зад анонимността се прави на мъж и си избива комплексите! Марко са паметниците по пътищата!!!
  • 21 onq s tanka

    14 4 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    На мен пък ми пречат расови коли като твойта - като ми застане един такъв с 220 в лявата лента и ми пречи да мина щот неможе повече направо полудявам !
  • 22 ьажьщяишо

    10 5 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Карам със 140 защото не бързам за никъде и много обичам да се гавря с тези свирещите и святкащите се. От 140 скоростта гарантирано пада на 80.

    Коментиран от #23

  • 23 onq s konq

    5 10 Отговор

    До коментар #22 от "ьажьщяишо":

    В тоя случай направо съм те треснал отзаде да знаеш !!!
  • 24 айдеее

    9 5 Отговор
    хахаха...за малко и ще избухна в сълзи от умиление...коментирате една бълха, едва ли не като спасител на автомобилостроенето. лелеее ама колко готино купе, ами моторчето мммм найс мнооого симпатично уау щях на жена ми, ама айде да е за мен.....Съвземе те се бре хора, поредният корейски боклук! айде стига лигавщини!

    Коментиран от #25, #33

  • 25 Кофти

    4 8 Отговор

    До коментар #24 от "айдеее":

    Да, и на мен винаги ми е смешно как скъпите возила биват плюти до дупка, но под статиите за КИА, Шкода, Дачия / хвалби, цъкане с език.... Сиромах си е българина, това е!
    Иначе какво да кажа за колата от статията / първоначално като погледнах заглавната снимка и си помислих, че става въпрос за Фолксваген (Голф / Поло), а то - КИА пак изкопирали дизайна оттук, оттам и айде / нов модел! Това силуетът му е същия като на Фолксваген, че и фаровете, само дето в краищата са по-завъртяни....

    Коментиран от #41

  • 26 BILL

    9 2 Отговор

    До коментар #2 от "Msux":

    Нали знаеш девиза на автотърговците: "Хвали старо, карай ново"
  • 27 ооооооо

    6 6 Отговор
    вътре - конфекция, в коша - остарели двигатели, само на визия е добре.
  • 28 ba4kator

    10 2 Отговор
    Българската комлексарщина си е уникат... седна в марковото возило и хуя ми става 40см. и пътя е мой ! Те хората по големите градове ги пукат да ги карат такива въшки ама ко ли разбира един човек който не люпи семки и не си хвърля опаковките от ДЖънк ФУуда през прозореца...
  • 29 hienata

    9 0 Отговор
    За тия пари - Мазда 2, по-добър двигател, по-добра визия.
  • 30 Пламен

    19 2 Отговор
    Приятели, купих си Рио 1.4 crdi. 2012г. Абсолютно случайно попаднах на марката. Карам я много здраво, като в момента е на 167000км и не съм сменял нищо по нея, няма хлоп,няма троп. Гори 3.5/100 и е безумно стабилна и здрава. Всички възможни екстри. Минал съм през всички марки,но след Кия,не искам да чувам за друг.автомобил ,освен Кия/Хюндай. Колата се изби веднага...
    Преди риото карах Ауди А6 2.7тди /2008г .Луд станах да ходя по сервизи,майстори,тарикати,отпушвачи на дюзи,компютри и т.н. Банкет вдигнах,когато я продадох.
  • 31 POLO

    4 4 Отговор
    Колата си е супер,ама много са откраднали от vw polo....имам предвид информационното табла и волана са 1 към 1, а централната конзола почти е същата........а и на външна форма е доста копирано....
  • 32 Павел

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Николай":

    А за какво ти е мощен двигател на тия пътища? Това двигателче поддържа добра динамика до140 блез проблем. Къде ще поддържаш повече от това? Даже на магистрала Тракия като карам сякаш се нося по вълни...абе да не са я строили моряци или корабостроители? Колата е хубава, но и трябва 5 степенна кутия. Ще е и по-икономична с нея.
  • 33 Павел

    3 2 Отговор

    До коментар #24 от "айдеее":

    Защко за е боклук? Това е съвременен хечбек, направен за не особонно бясно препускащи хора, а които карат по-внимателно и не искат голяма кола. Дсобра е колата. не бих си купил вече такава, защото ми е нужен нещо като в и каквото се наложи. А това е ниска кола, това е само за превоз. Не е лоша. Но не става за работа, а само за шофиране. Виж препоръчвам нещо като Ситроен Пикасса или Туран. Имва Киата здрава ходова част, освен това е стабилна има нисък център на тежестта, не е лош интериора и екстериора, двигателите и са надеждни и достатъчнои добри за купето, какво я прави боклук, според теб?
  • 34 Грую

    4 1 Отговор
    КИА с тия цени не мога да ги разбера какви продажби очакват?....нещо много са се въобразили, на тия цени, че и по-ниски, мога да купя поне 5 марки европейски автомобили...според мен цените им трябва да са малко над Дачията, с2-3 бона, не повече.
  • 35 жигулито ми

    4 0 Отговор
    С изключение на двигателя 1.0 с турбо, който е много изцеден и реално не предлага нищо особено като икономия или макс. скорост, а ще се счупи доста бързо другите мотори са добри. И на мен ми се струва, че цените са малко височки(като за Киа), но явно са барнали и качеството, а двете неща вървят ръка за ръка. Лично аз не бих си я купил щото ще ми е малка, но мисля че ще бъде успешен модел и ще се продава добре в Европа.
  • 36 ONQ

    4 1 Отговор
    Красавица е, японците и корейците определено знаят как да правят коли :* (нищо против немските, въпрос на вкус) :)
  • 37 Shmeker

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "АЗАК":

    GDI е на Митсубиши, а Хюндай и Кия са купили патента. Както и на доста технологии от тях.
  • 38 Kia

    0 4 Отговор
    Mnogo e qka.Ne sluchaino kia za tazi godina sa nomer 1.A nemskite bokluci bmw i audi kato gi vidq na patq i ne mogat da svarqt da mi pravqt put,ama te taka li inache ne byrzat vse pak otivat kum serviza
  • 39 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ивайло":

    Тва няма багажник, ако имаш семейство няма да ти върши работа
  • 40 Angelov

    1 1 Отговор
    Имам Киа Рио 1 фейслифт комби. Много съм доволен въпреки че я купих малко резервирано. За разлика от много други коли, е с много евтино обслужване. Непретенциозен автомобил.
  • 41 гфсдфгдф

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "Кофти":

    Има един лаф - на евтиното се гледат предимствата, пък на скъпото - недостатъците ;) И от там, че скъпите марки се оплюват повече, реално Киа-та е непретенциозен автомобил, който би те изненадал с наличието на някаква екстра, която в премиум марките фигурира като стандартно оборудване и си казваш "ха, .аси кефа, тва го има и тук".
  • 42 Муха

    6 1 Отговор
    @Трънков Колега я да посмятаме... Приемат и ти дават лизинга... => 200лв на месец за 5 години поне... Задължително каско - 1200лв, 420 лв данък.... Сложи едно 120 лв гражданска, 100 лв винетка, 15к км на година са ти минимум 2000 лв гориво... Преполагам си на ясно,че в гаранция означава всичко в оторизирания сервиз, а там цените са х3, пък било само консуматив... Та като теглим чертата: 520 лв на месец средно без консумативите... Заплата 900 лв... Извинявай, ма ти само за тенекията ли ще работиш следващите 5 години?! А от тези 23000 след 5-6 години знаеш ли колко ще са останали... Ако и обезценката включа в месечните разходи и няма да ти стигне заплатата....Та те така за 'по хубавото' чисто ново...

    Коментиран от #44

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 AZZZZzzzz

    2 1 Отговор

    До коментар #42 от "Муха":

    Абсолютно точно. Аз не бих си и помислил за нова кола под месечен доход от 2500 лева нето....
  • 45 jambazina

    1 1 Отговор
    Супер е колата, нещо в дизайна напомня на А-клас, т.е. учат се от най-добрия. А и с тия гаранции избива рибата.
    Пожелавам на всички дето хвалят дъртите баракуди да могат да си позволят такава кола.
  • 46 Пантуди

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    За такива като тебе има писти...в Германия например. Отиди и се пробвай, с расовия си автомобил, но си плати за кефа. Не са прави на състезател тук, щото си неграмотен селяндур