ТЕМА: Тест драйв

Първи тест на новата Kia Rio

Публикувана: 9 Февруари, 2017 11:08
45 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11798

Лисабон, Португалия. Наш екип от мястото на събитието.

Корейците от Kia показаха статично новото Rio през есента на миналата година и колата веднага попадна в полезрението на специалистите. Сега се проведоха и първите тестове на модела в Европа. Наш екип беше на мястото на събитието и направи обстоен тест драйв на четвъртото поколение на градския хечбек. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор
Още от пръв поглед се вижда, че новото Rio изглежда съвсем различно. Това вече не е малката сладка дамска количка. Четвъртото поколение е удобен и функционален градски хечбек от клас В, който е ориентиран както към младежката аудитория, така и към значително по-улегнали водачи. За това основна роля играе новият екстериорен дизайн, който е значително по-консервативен, но и същевременно модерен. Идеята е да се хареса и на голяма част от мъжете, потенциални клиенти на марката.

Външността на новото Rio напълно съответства с първоначалната дизайнерска идея. Съвместното творение на германското и калифорнийското дизайнерски студиа на марката води до един класически външен вид, като основно внимание в него е обърнато на т.нар. фирмена идентичност. Rio IV е доста сходно в дизайнерско отношение с другия нов модел на марката - хибридния кросоувър Niro. Иначе, що се отнася до габарити, четвъртото поколение е с 15 мм по-дълго и с 5 мм по-ниско от предшественика. Подобрен с 4% е и коефициентът на въздушно съпротивление. Като цяло новият дизайн може да се определи като стилен и по европейски консервативен.

Интериор
Това, на което акцентираха и което прави впечатление още с първото влизане в колата, е, че новото Rio разполага с един от най-големите салони в своя клас. Същото важи и за товарното пространство, което е с обем от 325 литра. При свалени задни седалки то може да нарасне до впечатляващите 980 литра. В сравнение с предходното поколение товарният отсек е по-голям с 37 литра. Освен това в купето има множество ниши за вещи, разположени на всевъзможни места в салона.

Още нещо, на което трябва да обърнем внимание, е широчината в салона на нивото на раменете. Тя също нарежда новото Rio сред лидерите в този клас, при който вътрешното пространство е от особено значение. Що се касае до материалите в салона и самата сглобка, те не са скъпи, по-твърди са, но изглеждат добре. Сглобката обаче е на доста високо ниво.

Уредите са информативни и всичко е разположено там, където човек очаква да бъде. Футуристични решения в салон няма, но от друга страна в оборудването са предвидени всички екстри. От тях трябва да отбележим свързването с телефона посредством Apple CarPlay и Android Auto, както и наличието на USB-порт в задната част на салона - все опции, които ще бъдат оценени по достойнство от по-младите потенциални клиенти.

Двигател и ходови характеристики
Тук корейците са обърнали сериозно внимание на активните системи за безопасност, с които малкото Rio изпъква пред много от конкурентите си. За първи път в В-сегмента е налична система за автоматично екстремно спиране, която има функция за разпознаване и на пешеходци. Всички останали стандартни асистенти също са на лице, а другото, с което новото Rio може да се похвали, е значително модернизираната кормилна уредба. Благодарение на нея воланът е станал изключително информативен и подчинява колата в екстремни ситуации, дори и при високи скорости.

Сред двигателите най-голям интерес представлява новият еднолитров бензинов турбомотор T-GDI. Той е по-мощен от 1.2-литровият атмосферен агрегат и това определено се усеща. Разходът му на гориво обаче също е по-висок от атмосферния бензинов мотор, но като цяло не надхвърля 6.5 литра в комбиниран цикъл. Дизелът е с обем 1.4 литра, икономичен е и предлага прилична динамика, но също отстъпва на новия T-GDI.

Единственият недостатък по отношение на основни възли и агрегати е липсата на автоматична трансмисия. От компанията обаче заявиха, че впоследствие този пропуск ще бъде попълнен и на по-късен етап ще започне предлагането и на Rio с автомат.

От корейската марка ни обясниха още, че окачването също е претърпяло доста промени, като много сериозно внимание е обърнато на настройките на амортисьорите. Всичко това води до чувствителна промяна по отношение на комфорт и стабилност в сравнение с предшественика. Возията може да бъде определена като мека, но това в никакъв случай не се отразява на стабилността на автомобила. За да подчертаят това предимство, корейците бяха подготвили и обиколка на пистата "Ещорил", където подобрените окачване и кормилна уредба можеха да бъдат усетени най-добре. Може би ви звучи неправдоподобно и преувеличено, защото никой не възприема Rio като спортен автомобил и той съвсем не е такъв, но при по-екстремна езда се държи напълно адекватно.

Цена

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка