Лисабон, Португалия. Наш екип от мястото на събитието.
Корейците от Kia показаха статично новото Rio през есента на миналата година и колата веднага попадна в полезрението на специалистите. Сега се проведоха и първите тестове на модела в Европа. Наш екип беше на мястото на събитието и направи обстоен тест драйв на четвъртото поколение на градския хечбек. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
Още от пръв поглед се вижда, че новото Rio изглежда съвсем различно. Това вече не е малката сладка дамска количка. Четвъртото поколение е удобен и функционален градски хечбек от клас В, който е ориентиран както към младежката аудитория, така и към значително по-улегнали водачи. За това основна роля играе новият екстериорен дизайн, който е значително по-консервативен, но и същевременно модерен. Идеята е да се хареса и на голяма част от мъжете, потенциални клиенти на марката.
Външността на новото Rio напълно съответства с първоначалната дизайнерска идея. Съвместното творение на германското и калифорнийското дизайнерски студиа на марката води до един класически външен вид, като основно внимание в него е обърнато на т.нар. фирмена идентичност. Rio IV е доста сходно в дизайнерско отношение с другия нов модел на марката - хибридния кросоувър Niro. Иначе, що се отнася до габарити, четвъртото поколение е с 15 мм по-дълго и с 5 мм по-ниско от предшественика. Подобрен с 4% е и коефициентът на въздушно съпротивление. Като цяло новият дизайн може да се определи като стилен и по европейски консервативен.
Интериор
Това, на което акцентираха и което прави впечатление още с първото влизане в колата, е, че новото Rio разполага с един от най-големите салони в своя клас. Същото важи и за товарното пространство, което е с обем от 325 литра. При свалени задни седалки то може да нарасне до впечатляващите 980 литра. В сравнение с предходното поколение товарният отсек е по-голям с 37 литра. Освен това в купето има множество ниши за вещи, разположени на всевъзможни места в салона.
Още нещо, на което трябва да обърнем внимание, е широчината в салона на нивото на раменете. Тя също нарежда новото Rio сред лидерите в този клас, при който вътрешното пространство е от особено значение. Що се касае до материалите в салона и самата сглобка, те не са скъпи, по-твърди са, но изглеждат добре. Сглобката обаче е на доста високо ниво.
Уредите са информативни и всичко е разположено там, където човек очаква да бъде. Футуристични решения в салон няма, но от друга страна в оборудването са предвидени всички екстри. От тях трябва да отбележим свързването с телефона посредством Apple CarPlay и Android Auto, както и наличието на USB-порт в задната част на салона - все опции, които ще бъдат оценени по достойнство от по-младите потенциални клиенти.
Двигател и ходови характеристики
Тук корейците са обърнали сериозно внимание на активните системи за безопасност, с които малкото Rio изпъква пред много от конкурентите си. За първи път в В-сегмента е налична система за автоматично екстремно спиране, която има функция за разпознаване и на пешеходци. Всички останали стандартни асистенти също са на лице, а другото, с което новото Rio може да се похвали, е значително модернизираната кормилна уредба. Благодарение на нея воланът е станал изключително информативен и подчинява колата в екстремни ситуации, дори и при високи скорости.
Сред двигателите най-голям интерес представлява новият еднолитров бензинов турбомотор T-GDI. Той е по-мощен от 1.2-литровият атмосферен агрегат и това определено се усеща. Разходът му на гориво обаче също е по-висок от атмосферния бензинов мотор, но като цяло не надхвърля 6.5 литра в комбиниран цикъл. Дизелът е с обем 1.4 литра, икономичен е и предлага прилична динамика, но също отстъпва на новия T-GDI.
Единственият недостатък по отношение на основни възли и агрегати е липсата на автоматична трансмисия. От компанията обаче заявиха, че впоследствие този пропуск ще бъде попълнен и на по-късен етап ще започне предлагането и на Rio с автомат.
От корейската марка ни обясниха още, че окачването също е претърпяло доста промени, като много сериозно внимание е обърнато на настройките на амортисьорите. Всичко това води до чувствителна промяна по отношение на комфорт и стабилност в сравнение с предшественика. Возията може да бъде определена като мека, но това в никакъв случай не се отразява на стабилността на автомобила. За да подчертаят това предимство, корейците бяха подготвили и обиколка на пистата "Ещорил", където подобрените окачване и кормилна уредба можеха да бъдат усетени най-добре. Може би ви звучи неправдоподобно и преувеличено, защото никой не възприема Rio като спортен автомобил и той съвсем не е такъв, но при по-екстремна езда се държи напълно адекватно.
Цена
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ивайло
Коментиран от #9, #39
11:16 09.02.2017
2 Msux
Коментиран от #7, #16, #26
11:22 09.02.2017
3 Ярослав Станчев
Коментиран от #5
11:28 09.02.2017
4 Марто
11:31 09.02.2017
5 мдам
До коментар #3 от "Ярослав Станчев":
НЕ двигателите са гадни. Горивата в България не стават за нищо. Проблема им че газовото е много скъпо.11:34 09.02.2017
6 Караиванов
11:37 09.02.2017
7 pyle
До коментар #2 от "Msux":
С тая 4 степенна кутия, тази "кола" не е по-далече от "15годишна барака"Коментиран от #10
11:49 09.02.2017
8 Николай
Коментиран от #32
12:04 09.02.2017
9 Subaru Levorg
До коментар #1 от "Ивайло":
Не знам дали си мъж на 37 години - НО със сигурност си сам!Новото Рио е превъзходно на външен вид - бензин моторът със сто коня и 6 ст. ръчна ск. кутия е напълно достатъчен за да бъде икономична колата. Гаранцията 7 г. или 150 000 км. е на трето място....на Тойота е 6 г. и 200 000 км....на Мерцедес също е 200 000 км.
Проблемът е че Рио е много малък за семейна - единствена кола....не виждам как ще се съберат двама възрастни с две деца е кучето с багажа???
За съжаление в България няма възможност огромна част дори софиянци да имат по две чисто нови коли в семейството.
Рио-то става блондито да отиде с прияталката си до Мол а или самотникът да отиде до бара!
12:23 09.02.2017
10 дфгдфгдф
До коментар #7 от "pyle":
Колата е типично градски модел, 4 степенният автомат върши ок работа в града, все пак колко пъти караш с над 80 там. Ако правиш сметка да караш извън града първо не си взимаш Киа Рио и второ (ако толкова ти е мерак на Рио-то) си взимаш ръчка и си решаваш проблема.12:33 09.02.2017
11 onq s konq
Коментиран от #15, #20, #21, #22, #46
12:35 09.02.2017
12 Трънков
Аз съм в голяма дилема. Вече 18 години съм шофьор и искрено милея за чисто нов автомобил със 150 000 км. гаранция.
За нещастие не разполагам с кой знае колко пари - около 12 000 лв. кеш съм събрал и 900 лв. заплата.
Насочил съм се към Фабия Комби 1.2 тси 110 коня с 6 ст. ръчна ск.кутия и климатроник за 23 000 лв. - смятам да я взема за 5г. лизинг с 50% първ.вноска - ако ми разрешат?
Коментиран от #18
12:43 09.02.2017
13 Мишо
12:53 09.02.2017
14 АЗАК
Коментиран от #37
13:26 09.02.2017
15 Oпелофоб
До коментар #11 от "onq s konq":
Заради такива като тебе държавата ни е на това положение.Първо ,не можеш да пишеш правилно,второ има правила на движение които ти явно не спазваш,трето липсват ти не първите седем години ами явно и много други неща.Изобщо заради такива като теб ме е яд че съм се родил в България.СРАМ.13:49 09.02.2017
16 като гост
До коментар #2 от "Msux":
Дано не е като чисто новите еднодневни автомобилчета, при които само гаранция и каско ги спасява да добутат 150000км. Иначе хубаво. Прилича на кола.13:51 09.02.2017
17 Роман Маверика Ценов
Коментиран от #19
13:58 09.02.2017
18 ссс
До коментар #12 от "Трънков":
На слука Трънков, дано ти разрешат !14:03 09.02.2017
19 Ицака
До коментар #17 от "Роман Маверика Ценов":
Какъв ситроен тегони бе. Киа е 10 класи над ситроен14:15 09.02.2017
20 чичо
До коментар #11 от "onq s konq":
Чета го оня с коня и....малко са паметниците край пътищата ни, малко са! Пречкали му се със 140 на магистралата! Кой знае каква продухана 20 годишна тройка търкаля, пет лева няма в джоба, ама тук, скрит зад анонимността се прави на мъж и си избива комплексите! Марко са паметниците по пътищата!!!14:25 09.02.2017
21 onq s tanka
До коментар #11 от "onq s konq":
На мен пък ми пречат расови коли като твойта - като ми застане един такъв с 220 в лявата лента и ми пречи да мина щот неможе повече направо полудявам !14:39 09.02.2017
22 ьажьщяишо
До коментар #11 от "onq s konq":
Карам със 140 защото не бързам за никъде и много обичам да се гавря с тези свирещите и святкащите се. От 140 скоростта гарантирано пада на 80.Коментиран от #23
15:42 09.02.2017
23 onq s konq
До коментар #22 от "ьажьщяишо":
В тоя случай направо съм те треснал отзаде да знаеш !!!15:46 09.02.2017
24 айдеее
Коментиран от #25, #33
15:56 09.02.2017
25 Кофти
До коментар #24 от "айдеее":
Да, и на мен винаги ми е смешно как скъпите возила биват плюти до дупка, но под статиите за КИА, Шкода, Дачия / хвалби, цъкане с език.... Сиромах си е българина, това е!Иначе какво да кажа за колата от статията / първоначално като погледнах заглавната снимка и си помислих, че става въпрос за Фолксваген (Голф / Поло), а то - КИА пак изкопирали дизайна оттук, оттам и айде / нов модел! Това силуетът му е същия като на Фолксваген, че и фаровете, само дето в краищата са по-завъртяни....
Коментиран от #41
16:27 09.02.2017
26 BILL
До коментар #2 от "Msux":
Нали знаеш девиза на автотърговците: "Хвали старо, карай ново"16:30 09.02.2017
27 ооооооо
17:10 09.02.2017
28 ba4kator
17:52 09.02.2017
29 hienata
18:07 09.02.2017
30 Пламен
Преди риото карах Ауди А6 2.7тди /2008г .Луд станах да ходя по сервизи,майстори,тарикати,отпушвачи на дюзи,компютри и т.н. Банкет вдигнах,когато я продадох.
18:31 09.02.2017
31 POLO
18:42 09.02.2017
32 Павел
До коментар #8 от "Николай":
А за какво ти е мощен двигател на тия пътища? Това двигателче поддържа добра динамика до140 блез проблем. Къде ще поддържаш повече от това? Даже на магистрала Тракия като карам сякаш се нося по вълни...абе да не са я строили моряци или корабостроители? Колата е хубава, но и трябва 5 степенна кутия. Ще е и по-икономична с нея.20:04 09.02.2017
33 Павел
До коментар #24 от "айдеее":
Защко за е боклук? Това е съвременен хечбек, направен за не особонно бясно препускащи хора, а които карат по-внимателно и не искат голяма кола. Дсобра е колата. не бих си купил вече такава, защото ми е нужен нещо като в и каквото се наложи. А това е ниска кола, това е само за превоз. Не е лоша. Но не става за работа, а само за шофиране. Виж препоръчвам нещо като Ситроен Пикасса или Туран. Имва Киата здрава ходова част, освен това е стабилна има нисък център на тежестта, не е лош интериора и екстериора, двигателите и са надеждни и достатъчнои добри за купето, какво я прави боклук, според теб?20:53 09.02.2017
34 Грую
21:54 09.02.2017
35 жигулито ми
22:23 09.02.2017
36 ONQ
22:47 09.02.2017
37 Shmeker
До коментар #14 от "АЗАК":
GDI е на Митсубиши, а Хюндай и Кия са купили патента. Както и на доста технологии от тях.22:53 09.02.2017
38 Kia
22:57 09.02.2017
39 Shmeker
До коментар #1 от "Ивайло":
Тва няма багажник, ако имаш семейство няма да ти върши работа23:04 09.02.2017
40 Angelov
23:09 09.02.2017
41 гфсдфгдф
До коментар #25 от "Кофти":
Има един лаф - на евтиното се гледат предимствата, пък на скъпото - недостатъците ;) И от там, че скъпите марки се оплюват повече, реално Киа-та е непретенциозен автомобил, който би те изненадал с наличието на някаква екстра, която в премиум марките фигурира като стандартно оборудване и си казваш "ха, .аси кефа, тва го има и тук".09:29 10.02.2017
42 Муха
Коментиран от #44
10:56 10.02.2017
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 AZZZZzzzz
До коментар #42 от "Муха":
Абсолютно точно. Аз не бих си и помислил за нова кола под месечен доход от 2500 лева нето....12:28 10.02.2017
45 jambazina
Пожелавам на всички дето хвалят дъртите баракуди да могат да си позволят такава кола.
22:30 10.02.2017
46 Пантуди
До коментар #11 от "onq s konq":
За такива като тебе има писти...в Германия например. Отиди и се пробвай, с расовия си автомобил, но си плати за кефа. Не са прави на състезател тук, щото си неграмотен селяндур10:18 21.02.2020