Отидете към основна версия

18 955 19

Отиват ли си петцилиндровите мотори?

  • volkswagen-
  • audi-
  • tfsi

 

Изискванията за намаляване на разхода на гориво и изключително строгите мерки за екология на автомобилите в Европа, а и по света задават нова тенденция за намаляване на броя на цилиндри и работния обем на двигателите. Така в последно време сме свидетели на сериозни промени в двигателите с вътрешно горене.
 
За да компенсират намалената мощност, автомобилните производители все по-често залагат на турбокомпресорите. В момента на Стария континент двигатели с пет цилиндъра се монтират на Volkswagen, Audi и Volvo, като на практика шведите са единствените, които залагат основно на тази концепция, но те не са основен фактор на пазара.
 
BMW продължава да разработва своите редови шестаци, с които заменя V-образните десет и осемцилиндрови агрегати. Въпреки това шест- и осемцилиндровите мотори продължават да се ползват с добра репутация, докато тези с пет цилиндъра все повече намаляват.
 
Идва ли краят на петцилиндровите мотори? Отговорът на този въпрос не е еднозначен. От една страна Volkswagen възнамерява да се откаже от 2.5-литровия атмосферен петак, като инженерите от Волфсбург възнамеряват да го заменят с нов 1.8-литров с турбо.
 
В базовата си версия 2.5-литровият петцилиндров двигател развива мощност 170 к.с., а средният му разход на гориво надвишава десет литра на сто километра пробег. 1.8-литровият турбомотор, който най-вероятно ще замени атмосферния петак, е с мощност 160 к.с., но харчи наполовина.
 
Така че замяната на петцилиндровия агрегат с претърпелия сериозна модернизация 1.8-литров четирицилиндров е напълно обоснована. От друга страна обаче петцилиндровия агрегат на VAG също може да се оборудва с турбина, като подобни модификации се монтират на Audi TT RS и Audi RS 3. 
 
Явно в този вид агрегати все още има ресурс, защото от една случайно изтекла информация, касаеща наточената S-версия на Audi Q3, става ясно, че топмодификацията на инголщадския SUV ще се оборудва с дефорсиран петцилиндров турбомотор.
Агрегатът TFSI е заимстван от Audi TT RS, но конските сили са намалени с от 340 на 310. Този мотор ще работи съвместно със седемстепенната роботизирана трансмисия S-tronic и с фирмената 4х4 система quattro. Заради високият център на тежестта обаче наточеното Q3 няма да бъде именувано с индекс RS.
 
Изхождайки от наличната информация, може да се заключи, че петцилиндровите мотори, колкото и да са отричани от част от специалистите, все още имат бъдеще и на този етап ще продължават да се доразработват, но няма да се разминат без монтирането на турбокомпресор.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини