Изискванията за намаляване на разхода на гориво и изключително строгите мерки за екология на автомобилите в Европа, а и по света задават нова тенденция за намаляване на броя на цилиндри и работния обем на двигателите. Така в последно време сме свидетели на сериозни промени в двигателите с вътрешно горене.
За да компенсират намалената мощност, автомобилните производители все по-често залагат на турбокомпресорите. В момента на Стария континент двигатели с пет цилиндъра се монтират на Volkswagen, Audi и Volvo, като на практика шведите са единствените, които залагат основно на тази концепция, но те не са основен фактор на пазара.
BMW продължава да разработва своите редови шестаци, с които заменя V-образните десет и осемцилиндрови агрегати. Въпреки това шест- и осемцилиндровите мотори продължават да се ползват с добра репутация, докато тези с пет цилиндъра все повече намаляват.
Идва ли краят на петцилиндровите мотори? Отговорът на този въпрос не е еднозначен. От една страна Volkswagen възнамерява да се откаже от 2.5-литровия атмосферен петак, като инженерите от Волфсбург възнамеряват да го заменят с нов 1.8-литров с турбо.
В базовата си версия 2.5-литровият петцилиндров двигател развива мощност 170 к.с., а средният му разход на гориво надвишава десет литра на сто километра пробег. 1.8-литровият турбомотор, който най-вероятно ще замени атмосферния петак, е с мощност 160 к.с., но харчи наполовина.
Така че замяната на петцилиндровия агрегат с претърпелия сериозна модернизация 1.8-литров четирицилиндров е напълно обоснована. От друга страна обаче петцилиндровия агрегат на VAG също може да се оборудва с турбина, като подобни модификации се монтират на Audi TT RS и Audi RS 3.
Явно в този вид агрегати все още има ресурс, защото от една случайно изтекла информация, касаеща наточената S-версия на Audi Q3, става ясно, че топмодификацията на инголщадския SUV ще се оборудва с дефорсиран петцилиндров турбомотор.
Агрегатът TFSI е заимстван от Audi TT RS, но конските сили са намалени с от 340 на 310. Този мотор ще работи съвместно със седемстепенната роботизирана трансмисия S-tronic и с фирмената 4х4 система quattro. Заради високият център на тежестта обаче наточеното Q3 няма да бъде именувано с индекс RS.
Изхождайки от наличната информация, може да се заключи, че петцилиндровите мотори, колкото и да са отричани от част от специалистите, все още имат бъдеще и на този етап ще продължават да се доразработват, но няма да се разминат без монтирането на турбокомпресор.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 псевдо описател
15:18 22.11.2011
2 Професора
15:22 22.11.2011
3 Скарлет Монтани
15:45 22.11.2011
4 Александър Ангелов
15:57 22.11.2011
5 псевдо описател
16:03 22.11.2011
6 520 zender
18:13 22.11.2011
7 BOYCH
Извън градско 10-12/100, но ако се кара макс. до 140-150 км. Ако се кара с по-голяма скорост - разхода извън градско става 15-17/100...
При нормално смесено каране разходът е осреднено 13/100, но при малко по-спортно каране, сметките е добре да се правят за разход 15 л./100 км. Става дума и за двата вида бензини А95 и А98. Разликата в харча е пренебрежима и поради широката динамика от възможности за каране - почти е безмислено да се споменава.
Разбира се, ако се кара с истискване на всяка инерция или наклон при слизане, средният разход може да се вкара с Ръчна Скоростна кутия РСК и под 10/100 смесен режим, но тези коли трудно могат да се карат така.
Това са ми дългогодишните впечатления.
Доста различно става, ако на такъв двигател се сложи Турбо. Стават двигатели, които са с над 300 к.с. и друга динамика и харч... Особеното е, че стават доста по-производителни спрямо същия харч, което практически ги прови по-икономични.
Бъдещето им е по-скоро развитие в тази насока. За да заменят още по-големите двигатели. Така че бъдеще има, но пречупено през нуждите от икономии и повишаване на КПД, както и редица други важни показатели, които специалистите следят в най-ново време.
Чете ли още някой?
Е, значи Вие сте МОТО ИЗВРАТЕН!
Драго ми е, аз също...
19:05 22.11.2011
8 GELE
19:42 22.11.2011
9 акулата
Точно Ауди вкараха 2.5 ТФСИ като заместител на VR6 моторите и близките няколко години няма да се откажат от този двигател . Алтернативния 3.0 TFSI V6 не може да се побере в коша на А3 и ТТ а 2.0 ТСФИ на 340кс ще има огромна турбо дупка и ниска надеждност . . . Старите 5ци за времето си са давали много добър разход за вървежа си .
И за какъв базов атмосферен 5так на ВАГ се говори , като него го спряха преди 10 години ???
20:26 22.11.2011
10 330и
22:33 22.11.2011
11 grozen
09:25 23.11.2011
12 gogata
10:46 23.11.2011
13 ДВГ
14:16 23.11.2011
14 ssteiss
17:29 23.11.2011
15 dgt
20:20 23.11.2011
16 AMG
20:23 23.11.2011
17 VIPER
21:11 23.11.2011
18 Deviant
18:16 01.12.2011
19 Audi 20v
http://www.youtube.com/watch?v=B8F5rgd3l8c
09:37 02.12.2011