Last news in Fakti

22 Ноември, 2011 12:15 18 935 19

Отиват ли си петцилиндровите мотори?

  • volkswagen-
  • audi-
  • tfsi

 

Изискванията за намаляване на разхода на гориво и изключително строгите мерки за екология на автомобилите в Европа, а и по света задават нова тенденция за намаляване на броя на цилиндри и работния обем на двигателите. Така в последно време сме свидетели на сериозни промени в двигателите с вътрешно горене.
 
За да компенсират намалената мощност, автомобилните производители все по-често залагат на турбокомпресорите. В момента на Стария континент двигатели с пет цилиндъра се монтират на Volkswagen, Audi и Volvo, като на практика шведите са единствените, които залагат основно на тази концепция, но те не са основен фактор на пазара.
 
BMW продължава да разработва своите редови шестаци, с които заменя V-образните десет и осемцилиндрови агрегати. Въпреки това шест- и осемцилиндровите мотори продължават да се ползват с добра репутация, докато тези с пет цилиндъра все повече намаляват.
 
Идва ли краят на петцилиндровите мотори? Отговорът на този въпрос не е еднозначен. От една страна Volkswagen възнамерява да се откаже от 2.5-литровия атмосферен петак, като инженерите от Волфсбург възнамеряват да го заменят с нов 1.8-литров с турбо.
 
В базовата си версия 2.5-литровият петцилиндров двигател развива мощност 170 к.с., а средният му разход на гориво надвишава десет литра на сто километра пробег. 1.8-литровият турбомотор, който най-вероятно ще замени атмосферния петак, е с мощност 160 к.с., но харчи наполовина.
 
Така че замяната на петцилиндровия агрегат с претърпелия сериозна модернизация 1.8-литров четирицилиндров е напълно обоснована. От друга страна обаче петцилиндровия агрегат на VAG също може да се оборудва с турбина, като подобни модификации се монтират на Audi TT RS и Audi RS 3. 
 
Явно в този вид агрегати все още има ресурс, защото от една случайно изтекла информация, касаеща наточената S-версия на Audi Q3, става ясно, че топмодификацията на инголщадския SUV ще се оборудва с дефорсиран петцилиндров турбомотор.
Агрегатът TFSI е заимстван от Audi TT RS, но конските сили са намалени с от 340 на 310. Този мотор ще работи съвместно със седемстепенната роботизирана трансмисия S-tronic и с фирмената 4х4 система quattro. Заради високият център на тежестта обаче наточеното Q3 няма да бъде именувано с индекс RS.
 
Изхождайки от наличната информация, може да се заключи, че петцилиндровите мотори, колкото и да са отричани от част от специалистите, все още имат бъдеще и на този етап ще продължават да се доразработват, но няма да се разминат без монтирането на турбокомпресор.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 псевдо описател

    0 0 Отговор
    Viva V5, viva! И без това пенсионерите са повече, та си трябват такива сериозни, улегнали, рафинирани мотори
  • 2 Професора

    0 1 Отговор
    псевдо описател - моторите не са V5 e R5 чети по-внимателно, интересувай се повече от автомобили и недей да коментираш разни врели некипели.
  • 3 Скарлет Монтани

    1 0 Отговор
    не е ли то шестак не ми го хвали ;)
  • 4 Александър Ангелов

    1 1 Отговор
    Карал съм R5 2,5 TDI на филксваген - разкошен мотор - мощен и икономичен!
  • 5 псевдо описател

    2 0 Отговор
    добре де, грешка на "езика", кво се нервиш.... нито съм напсувал някой, нито съм обидил някой... аман от заядливци
  • 6 520 zender

    2 0 Отговор
    По са ми на сърце шестаците ама като е такава тенденцията ....
  • 7 BOYCH

    0 0 Отговор
    Имам прекрасна представа от 5-цилиндровия атмосферен двигател на Волво, 2,5 л. 170 к.с., 20 кл. с два вала, който бе монтиран в класическия модел 850, от: 1991 до 1998 г. Прекрасен и мощен, но по отношение на харча - това остава като двигател за едни други времена, без икономии. Понеже имах американски модел, с автоматична СК, при по агресивно каране /спортен режим/ и при големи задръствания в градско, разходът отиваше до 18 л./100 км.
    Извън градско 10-12/100, но ако се кара макс. до 140-150 км. Ако се кара с по-голяма скорост - разхода извън градско става 15-17/100...
    При нормално смесено каране разходът е осреднено 13/100, но при малко по-спортно каране, сметките е добре да се правят за разход 15 л./100 км. Става дума и за двата вида бензини А95 и А98. Разликата в харча е пренебрежима и поради широката динамика от възможности за каране - почти е безмислено да се споменава.
    Разбира се, ако се кара с истискване на всяка инерция или наклон при слизане, средният разход може да се вкара с Ръчна Скоростна кутия РСК и под 10/100 смесен режим, но тези коли трудно могат да се карат така.
    Това са ми дългогодишните впечатления.
    Доста различно става, ако на такъв двигател се сложи Турбо. Стават двигатели, които са с над 300 к.с. и друга динамика и харч... Особеното е, че стават доста по-производителни спрямо същия харч, което практически ги прови по-икономични.
    Бъдещето им е по-скоро развитие в тази насока. За да заменят още по-големите двигатели. Така че бъдеще има, но пречупено през нуждите от икономии и повишаване на КПД, както и редица други важни показатели, които специалистите следят в най-ново време.

    Чете ли още някой?

    Е, значи Вие сте МОТО ИЗВРАТЕН!
    Драго ми е, аз също...
  • 8 GELE

    1 0 Отговор
    I moite vpe4atlenia sa v sushtata nasoka .........podkrepiam kolegata po- dolu, BOYCH ...ot 6 g karam samo 5 ci ........imah lybra, i cappa 2.4 20v..AUDI 2.5tdi..predi 2 g si kupih edno C 70 2.0 t5 225....za tez pari niama ravno....gledam kolegata pak go e pusnal na pazara....i pri po zdravo karane se dyrji mnoogo dobre ...koito si kupuva takiva koli edva li se pritesniava koi znae kolko za razhoda....i sega pak se dvija s 850 T5 210 konia, tova e 4toto mi Volvo i si mislia ,4e vse pak shvedite praviat precizno izpipani avtomobili ....sled 13 g kojenia salon e kato nov...da ne govorim za dvigatelite i skorostite , i 4astite ne sa tolkoz strashni....,.no turboto kato sraboti e istinski kef.... vajno e oba4e kak se e otnasial predishnia ili predishnite sobstvenici na avtomobila.Vse si mislia , 4e malkite dvigateli niamat dinamikata za izprevarvane i resursa bi sledvalo da e dale4 po maluk....vse pak se iztiskva do krai....probvah golf4e 6 s 1.2 turbo .....mi....82 konia....... no...maluk danuk ...
  • 9 акулата

    1 0 Отговор
    И каква е целта на статията - да ни светне за процеса на даунсайзинга (който е адкси спорен като идея) или да кажат , че изчезват 5ците . Щото последното не е вярно .
    Точно Ауди вкараха 2.5 ТФСИ като заместител на VR6 моторите и близките няколко години няма да се откажат от този двигател . Алтернативния 3.0 TFSI V6 не може да се побере в коша на А3 и ТТ а 2.0 ТСФИ на 340кс ще има огромна турбо дупка и ниска надеждност . . . Старите 5ци за времето си са давали много добър разход за вървежа си .
    И за какъв базов атмосферен 5так на ВАГ се говори , като него го спряха преди 10 години ???
  • 10 330и

    3 0 Отговор
    само да посмеят да спрат да правят 6-ците, купувам два 3-и цилиндрови и ги съединявам, не мое да излезат на глава с мен, пак ше карам шестак :)))
  • 11 grozen

    1 0 Отговор
    Е и кво ние с ос маците да си траем ли или да си демонтираме едната четворка.
  • 12 gogata

    0 2 Отговор
    Ами време е вече да си ходят и да останат в историята.Единствено на ауди и мерцедес бяха добри 5-ците.Но просто БМВ с тяхните 6-ци ги сразиха сериозно.Уникално здрави мотори, мощни, звук и перфектна динамика.Концепцията на 6-ците на БМВ е безпогрешна и си останаха най-добрите, най-после проумяха и другите и се отказват от 5-ците.Добре, че БМВ прави 6-ци и 8-ци и никога не са се излагали с измислени 5-ци и темподобни боклучави мотори.А да не говориме за 5-ка на Алфа ли там кви бяха тези италбоклуци, те па егати боклуците, само се трошат под път и над път, не познавам нито един с алфа, който да е видял бел ден откакто си е взел алфа или там други измислени марки 5-ци.Затова само 6-ци и 8-ци на БМВ това е истината, другото е просто заблуда.....
  • 13 ДВГ

    3 0 Отговор
    Относно коментара на gogata, неразбирам защо трябва да злепоставите толкова много някои за да надцените другите ДВГ, истината си е истина, че Баварските ДВГ с 6 цилиндъра са много хубави да ама това не означава, че другите са боклуци както казва gogata. Някои харесват бензинови, някои дизелови, някои малолитражни, някои пък ДВГ с голяма кубатура това си е личен вкус, аз си харесвам например много 6 цилиндровите BMW-тата, но в никакъв случай не бих наплювал другите. Заради хората като gogata България няма да се оправи.
  • 14 ssteiss

    2 0 Отговор
    Volvo S60 2.4TDI D5 смесен разход 6.5-7 литра
  • 15 dgt

    0 0 Отговор
    Петаците са много добри.Наскоро се върнах от Германия.Взех си Фиат Браво 2.0-148конски сили.Много върви.Двигатела е доработван но няма турбо.Всъщност незнам истинската мощност но на магистралата прави 250км в час.
  • 16 AMG

    0 0 Отговор
    MERCEDES
  • 17 VIPER

    0 0 Отговор
    А някой прочете ли в wikipedia какво пишат за петаците? Не е нужно да се правят двигатели с по 7 и половина цилиндъра и да се казва, че това е бъдещето.
  • 18 Deviant

    0 0 Отговор
    до #12 - Да бе, вземи си 25-ца TDS и се радвай ако харчи под 12...
  • 19 Audi 20v

    0 0 Отговор
    Собственик съм на 5-так 2.0 20v-160hp и мога да кажа само добри думи за този мотор .
    http://www.youtube.com/watch?v=B8F5rgd3l8c