Ако се замислим, кой е автомобилът, който може да бъде азиатския еквивалент на VW Golf, то за повечето от вас отговора е ясен - Honda Civic. Животът и на двата модела започва в първата част на 70-те години като и двата автомобила преживявят много поколения, като сега е време да видим десетото на японския самурай - Civic на живо. Прототипът на модела беше представен преди точно две години, а сега ние ще се настаним на волана, за да видим какво е новото тук.
В последните няколко поколения все може да се намерят някакви свръзки, но този автомобил е много далеч от деветата генерация на модела. Толкова далеч, че няма нищо общо по никоя от линиите - дизайн, размери, двигатели и функционалности и това много повече го доближава до огромното количество конкуренти в най-продавания клас в света. Посоката е преминаване към повече удобства и присъствие в сравнение с това, което сме свикнали да виждаме досега, като тя лесно може да се усети само от първия поглед към Civic.
Екстериор
Външността е една от линиите на тотална промяна, като ще започнем от предната част на автомобила. Тя определено е повлияна от американските автомобили, защото е с наведен нос - фарове и решетка и малко хаотични линии, но изглежда различно и има присъствие. Страничната линия също е променена и има лека чупка в задната част. Заницата е с по-големи стопове с формата на бумеранг, таванът има вградени "гърбици", които вече завършват с малък спойлер стандартно.
Единственото, което напомня за стария модел е линията на стоповете, която минава през багажника. Задната броня е далеч по-агресивна и има два големи декоративни отвора в двата си края. Като цяло автомобилът е с по-спортна и агресивна визия, което обаче, винаги леко ще ограничава възрастта на клиентите. Размерите са увеличена отвсякъде - дължината е преминала от 4300 мм на 4519 мм и широчината от 1770 мм на 1799 мм, но височината е намалена от 1590 мм на 1429 мм. Това естествено е променило и междуосието, което е увеличено от 2595 на 2700 мм.
Интериор
Увеличението на външните размери идва от желанието за повече вътрешно пространство и разиката е видна и осезаема. Нивата на оборудване са много по-богати и изработката на интериора е значително по-добра, като е работено и по най-големия проблем на японските автомобили - шумът в купето. Дизайна на таблото се е върнал от футуристичната подредба към класическата и изглежда много по-добре и тежко, това също бе една от "ахилесовите пети" на японците и определено се радваме да видим промяна.
С дисплея на централната конзола се работи лесно, като първоначално той бе вграден в SUV-то на компанията CR-V, което успяхме да изпробваме при появата му, а тук вече има и индуктивно разядно за мобилни устройства. Седалките са с много добра форма и дори и с платнена тапицерия изглеждат добре, като това се отнася и за тапицерията на вратите. Отзад мястото също е много добро и двама възрастни се чувстват свободно, а не сгушени.
Ходови характеристики
Както споменахме междуосието на автомобила и следата му са разширени, което пряко повлиява на управлението и комфорта. И като споменахме управлението, то е също толкова прецизно, колкото сме свикнали да е в Civic, като към него можем да добавим и адаптивното окачване, което е стандартно за почти всички нива на оборудване. То наистина променя поведението на автомобила и от нормално и ненатрапчиво окачване, то се превръща в нещо, което желае завои. По този начин ще бъдат зарадвани много фенове на модела.
Двигатели
Тук е наистина голямата промяна, защото Civic вече има въртящ момент дори и с най-малкия си двигател, като причината се крие в преминаването към принудително пълнене. Всъщност засега двигателите са точно два - 1.0-литров трицилиндров турбо с мощност от 129 конски сили и 200 нютонметра и 1.5-литров четирицилиндров турбо с мощност от 182 конски сили и 240 нютонметра. Скоростните кутии са шестстепенна ръчна и автоматична CVT, като интересната част е, че за начало автомобилът няма да се предлага с дизелови двигатели, като дори може да се стигне и до тоталното им изключване поради все по-тежките екологични норми. Естествено очакваме и появата на Type R с неговия двулитров турбо двигател. С по-малките двигатели на предишното поколение задминаването по извънградски пътища бе мъчение, докато тук дори и при малкия агрегат това става достатъчно бързо, за да не ни притеснява.
Цена
Тя се е увеличила в сравнение с миналото поколение и има защо - автомобилът предлага много повече и съответно заслужава много повече. Цената при 1.0-литровия турбо стартира от 38990 лв с ДДС и достига до 63990 с ДДС при 1.5-литровия двигател и най-високото ниво на оборудване - Prestige, но и другите нива предлагат повечето от удобствата. Интересно е, че автомобилът ще се предлага и във версия седан, която обаче няма толкова изразен багажник, а ще представлява леко удължен хечбек. Той ще има ценови диапазон 49490 лв до 62590 лв с ДДС. Направена е голяма крачка в развитието на модела и той е превърнат в наистина добър конкурент.