Ако се замислим, кой е автомобилът, който може да бъде азиатския еквивалент на VW Golf, то за повечето от вас отговора е ясен - Honda Civic. Животът и на двата модела започва в първата част на 70-те години като и двата автомобила преживявят много поколения, като сега е време да видим десетото на японския самурай - Civic на живо. Прототипът на модела беше представен преди точно две години, а сега ние ще се настаним на волана, за да видим какво е новото тук.
В последните няколко поколения все може да се намерят някакви свръзки, но този автомобил е много далеч от деветата генерация на модела. Толкова далеч, че няма нищо общо по никоя от линиите - дизайн, размери, двигатели и функционалности и това много повече го доближава до огромното количество конкуренти в най-продавания клас в света. Посоката е преминаване към повече удобства и присъствие в сравнение с това, което сме свикнали да виждаме досега, като тя лесно може да се усети само от първия поглед към Civic.
Екстериор
Външността е една от линиите на тотална промяна, като ще започнем от предната част на автомобила. Тя определено е повлияна от американските автомобили, защото е с наведен нос - фарове и решетка и малко хаотични линии, но изглежда различно и има присъствие. Страничната линия също е променена и има лека чупка в задната част. Заницата е с по-големи стопове с формата на бумеранг, таванът има вградени "гърбици", които вече завършват с малък спойлер стандартно.
Единственото, което напомня за стария модел е линията на стоповете, която минава през багажника. Задната броня е далеч по-агресивна и има два големи декоративни отвора в двата си края. Като цяло автомобилът е с по-спортна и агресивна визия, което обаче, винаги леко ще ограничава възрастта на клиентите. Размерите са увеличена отвсякъде - дължината е преминала от 4300 мм на 4519 мм и широчината от 1770 мм на 1799 мм, но височината е намалена от 1590 мм на 1429 мм. Това естествено е променило и междуосието, което е увеличено от 2595 на 2700 мм.
Интериор
Увеличението на външните размери идва от желанието за повече вътрешно пространство и разиката е видна и осезаема. Нивата на оборудване са много по-богати и изработката на интериора е значително по-добра, като е работено и по най-големия проблем на японските автомобили - шумът в купето. Дизайна на таблото се е върнал от футуристичната подредба към класическата и изглежда много по-добре и тежко, това също бе една от "ахилесовите пети" на японците и определено се радваме да видим промяна.
С дисплея на централната конзола се работи лесно, като първоначално той бе вграден в SUV-то на компанията CR-V, което успяхме да изпробваме при появата му, а тук вече има и индуктивно разядно за мобилни устройства. Седалките са с много добра форма и дори и с платнена тапицерия изглеждат добре, като това се отнася и за тапицерията на вратите. Отзад мястото също е много добро и двама възрастни се чувстват свободно, а не сгушени.
Ходови характеристики
Както споменахме междуосието на автомобила и следата му са разширени, което пряко повлиява на управлението и комфорта. И като споменахме управлението, то е също толкова прецизно, колкото сме свикнали да е в Civic, като към него можем да добавим и адаптивното окачване, което е стандартно за почти всички нива на оборудване. То наистина променя поведението на автомобила и от нормално и ненатрапчиво окачване, то се превръща в нещо, което желае завои. По този начин ще бъдат зарадвани много фенове на модела.
Двигатели
Тук е наистина голямата промяна, защото Civic вече има въртящ момент дори и с най-малкия си двигател, като причината се крие в преминаването към принудително пълнене. Всъщност засега двигателите са точно два - 1.0-литров трицилиндров турбо с мощност от 129 конски сили и 200 нютонметра и 1.5-литров четирицилиндров турбо с мощност от 182 конски сили и 240 нютонметра. Скоростните кутии са шестстепенна ръчна и автоматична CVT, като интересната част е, че за начало автомобилът няма да се предлага с дизелови двигатели, като дори може да се стигне и до тоталното им изключване поради все по-тежките екологични норми. Естествено очакваме и появата на Type R с неговия двулитров турбо двигател. С по-малките двигатели на предишното поколение задминаването по извънградски пътища бе мъчение, докато тук дори и при малкия агрегат това става достатъчно бързо, за да не ни притеснява.
Цена
Тя се е увеличила в сравнение с миналото поколение и има защо - автомобилът предлага много повече и съответно заслужава много повече. Цената при 1.0-литровия турбо стартира от 38990 лв с ДДС и достига до 63990 с ДДС при 1.5-литровия двигател и най-високото ниво на оборудване - Prestige, но и другите нива предлагат повечето от удобствата. Интересно е, че автомобилът ще се предлага и във версия седан, която обаче няма толкова изразен багажник, а ще представлява леко удължен хечбек. Той ще има ценови диапазон 49490 лв до 62590 лв с ДДС. Направена е голяма крачка в развитието на модела и той е превърнат в наистина добър конкурент.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ловеца на поршета
13:35 13.05.2017
2 Не искам да го виждам
13:50 13.05.2017
3 HONDA VTEC
14:02 13.05.2017
4 onq s konq
14:58 13.05.2017
5 HONDA VTEC
Коментиран от #9, #14
15:10 13.05.2017
6 Някой
15:49 13.05.2017
7 Гост
8-мото поколение беше най-красиво!
Коментиран от #12
17:03 13.05.2017
8 преди
Въпреки малкия обем,не отстъпваха на по обемните двигатели
17:07 13.05.2017
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Bojko
17:35 13.05.2017
11 Божко
17:36 13.05.2017
12 бай Иван
До коментар #7 от "Гост":
Не, до 4-тото ми харесват.5 и 6 са добре, но не са ми по вкуса.
7 и нататък си е е*ало м...та.
20:13 13.05.2017
13 Ввв
20:15 13.05.2017
14 кушка vtak
До коментар #5 от "HONDA VTEC":
За косачка е добре,но за автомобил не става!20:40 13.05.2017
15 Shmeker
Ако сложим една до друга тази и сивик от 2007-ма, доста хора ще помислят че тази е стария модел.
21:01 13.05.2017
16 Тойота
21:22 13.05.2017
17 пФф
Коментиран от #19
22:00 13.05.2017
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Деян Неделчев
До коментар #17 от "пФф":
Има ги бре, по 1500 лева на Горубляне. За 400 пък можеш да потърсиш в моргите. Та както някой каза, Хонда не правят компромиси с качеството..... Ами те точно това се опитват да правят бе акне. Онези, които не правят компромиси, се броят на пръстите на едната ръка и струват 7 цифрени суми. Иначе аз карам една Онда Сивик 7. Не мога да се оплача, перфектна работа ми върши. Приличен разход, незначителни дефекти, евтина поддръжка.П.с. кои са тези, които не могат да карат Хонда? С 5 педала ли е, или? Или са на цената на Порше.... Типичната страна на бълХарина е, да боготвори своето и да плюе чуждото, което не може да има. Бъдете реалисти. Как може да сравнявате кошниците на Хонда с БМВ, Мерцедес и др.? Хонда се сравнява с Опел, Пежо, Шкода. Също както е глупаво да се сравнява БМВ и Мерцедес с Бентли и Ролс Ройс.
00:56 14.05.2017
20 Аууу
Коментиран от #24
09:59 14.05.2017
21 гост
10:09 14.05.2017
22 Tiho
1.8 ми стига да катеря баири и да качвам аутобаните тук.
Обичам си я!
10:16 14.05.2017
23 Shmeker
А и доста трудно ще измести Голф с този дизайн и мотори със слаб въртящ момент в ниските обороти, за разлика от моторите на VW.. Само топ-версията може да има някакъв успех.
13:42 14.05.2017
24 незнайко
До коментар #20 от "Аууу":
Точно хората носещи сандали с чорапи имат пари да си я купят. Вие които носите кецове на бос крак, ще си купите Порше от магазина за 1 лев. Не се заяждам, но не трябва да сме тесногръди.16:26 14.05.2017
25 jambazina
22:24 14.05.2017
26 некойси
08:49 15.05.2017
27 Жико
Да ги купува Тата мата и да се приключва
10:20 15.05.2017
28 Мяу
21:16 15.05.2017
29 Кочи
Ако се настаните НА ВОЛАНА ще усетите комфорта , без съмнение ;) Тези японци с тези дръпнати очи , явно виждат красотата по коренно различен начин !
09:27 16.05.2017
30 мейд ин еу
17:44 22.05.2017