13 Май, 2017 13:00 21 406 30

Honda Civic десето поколение

  • honda-
  • civic-
  • тест-
  • тестдрайв

Тотална еволюция

Honda Civic десето поколение - 1

Ако се замислим, кой е автомобилът, който може да бъде азиатския еквивалент на VW Golf, то за повечето от вас отговора е ясен - Honda Civic. Животът и на двата модела започва в първата част на 70-те години като и двата автомобила преживявят много поколения, като сега е време да видим десетото на японския самурай - Civic на живо. Прототипът на модела беше представен преди точно две години, а сега ние ще се настаним на волана, за да видим какво е новото тук.

Honda Civic десето поколение

В последните няколко поколения все може да се намерят някакви свръзки, но този автомобил е много далеч от деветата генерация на модела. Толкова далеч, че няма нищо общо по никоя от линиите - дизайн, размери, двигатели и функционалности и това много повече го доближава до огромното количество конкуренти в най-продавания клас в света. Посоката е преминаване към повече удобства и присъствие в сравнение с това, което сме свикнали да виждаме досега, като тя лесно може да се усети само от първия поглед към Civic.

Honda Civic десето поколение

Екстериор
Външността е една от линиите на тотална промяна, като ще започнем от предната част на автомобила. Тя определено е повлияна от американските автомобили, защото е с наведен нос - фарове и решетка и малко хаотични линии, но изглежда различно и има присъствие. Страничната линия също е променена и има лека чупка в задната част. Заницата е с по-големи стопове с формата на бумеранг, таванът има вградени "гърбици", които вече завършват с малък спойлер стандартно.

Honda Civic десето поколение

Единственото, което напомня за стария модел е линията на стоповете, която минава през багажника. Задната броня е далеч по-агресивна и има два големи декоративни отвора в двата си края. Като цяло автомобилът е с по-спортна и агресивна визия, което обаче, винаги леко ще ограничава възрастта на клиентите. Размерите са увеличена отвсякъде - дължината е преминала от 4300 мм на 4519 мм и широчината от 1770 мм на 1799 мм, но височината е намалена от 1590 мм на 1429 мм. Това естествено е променило и междуосието, което е увеличено от 2595 на 2700 мм.

Honda Civic десето поколение

Интериор
Увеличението на външните размери идва от желанието за повече вътрешно пространство и разиката е видна и осезаема. Нивата на оборудване са много по-богати и изработката на интериора е значително по-добра, като е работено и по най-големия проблем на японските автомобили - шумът в купето. Дизайна на таблото се е върнал от футуристичната подредба към класическата и изглежда много по-добре и тежко, това също бе една от "ахилесовите пети" на японците и определено се радваме да видим промяна.

Honda Civic десето поколение

С дисплея на централната конзола се работи лесно, като първоначално той бе вграден в SUV-то на компанията CR-V, което успяхме да изпробваме при появата му, а тук вече има и индуктивно разядно за мобилни устройства. Седалките са с много добра форма и дори и с платнена тапицерия изглеждат добре, като това се отнася и за тапицерията на вратите. Отзад мястото също е много добро и двама възрастни се чувстват свободно, а не сгушени.

Honda Civic десето поколение

Ходови характеристики
Както споменахме междуосието на автомобила и следата му са разширени, което пряко повлиява на управлението и комфорта. И като споменахме управлението, то е също толкова прецизно, колкото сме свикнали да е в Civic, като към него можем да добавим и адаптивното окачване, което е стандартно за почти всички нива на оборудване. То наистина променя поведението на автомобила и от нормално и ненатрапчиво окачване, то се превръща в нещо, което желае завои. По този начин ще бъдат зарадвани много фенове на модела.

Honda Civic десето поколение

Двигатели
Тук е наистина голямата промяна, защото Civic вече има въртящ момент дори и с най-малкия си двигател, като причината се крие в преминаването към принудително пълнене. Всъщност засега двигателите са точно два - 1.0-литров трицилиндров турбо с мощност от 129 конски сили и 200 нютонметра и 1.5-литров четирицилиндров турбо с мощност от 182 конски сили и 240 нютонметра. Скоростните кутии са шестстепенна ръчна и автоматична CVT, като интересната част е, че за начало автомобилът няма да се предлага с дизелови двигатели, като дори може да се стигне и до тоталното им изключване поради все по-тежките екологични норми. Естествено очакваме и появата на Type R с неговия двулитров турбо двигател. С по-малките двигатели на предишното поколение задминаването по извънградски пътища бе мъчение, докато тук дори и при малкия агрегат това става достатъчно бързо, за да не ни притеснява.

Honda Civic десето поколение

Цена
Тя се е увеличила в сравнение с миналото поколение и има защо - автомобилът предлага много повече и съответно заслужава много повече. Цената при 1.0-литровия турбо стартира от 38990 лв с ДДС и достига до 63990 с ДДС при 1.5-литровия двигател и най-високото ниво на оборудване - Prestige, но и другите нива предлагат повечето от удобствата. Интересно е, че автомобилът ще се предлага и във версия седан, която обаче няма толкова изразен багажник, а ще представлява леко удължен хечбек. Той ще има ценови диапазон 49490 лв до 62590 лв с ДДС. Направена е голяма крачка в развитието на модела и той е превърнат в наистина добър конкурент.

Honda Civic десето поколение


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ловеца на поршета

    31 42 Отговор
    Ще ми се да кажа нещо лошо за тази колица, но като и гледам дизайна ми стана жал за тези които ще я карат! Определено трябва да забранят на дизайнерите на Honda да пият!
  • 2 Не искам да го виждам

    24 49 Отговор
    Фиат Мултипла изглежда много по-добре от това нещо наречено Хонда
  • 3 HONDA VTEC

    20 18 Отговор
    Dizaina e super vidqh q na jiwo.Mnogo podobrenia ima v 10-toto pokolenie.Ima i bai byrzia 1.5 dvigatel v momenta .Vurvi zverski.Edinstwenoto koeto ne mi hareswa e cenata .Malko skupichka mi se vijda.Toyota moje bi za tazi cena ima po-dobri predlojeniq.No trupkata ot tova da karash honda e druga.ТАЙП Р Е ТРЕПАЧ !!
  • 4 onq s konq

    13 43 Отговор
    Исключително грозна кола!Беенвето ми наскоро стана на 30 години и е много по-хубаво като дизаин па да не говорим механически колко е по напрет от тоя леген
  • 5 HONDA VTEC

    21 13 Отговор
    ti puk kude vidq bmw i hubav dizain.Te sa edni i sushti ot 30 godini .Edni grozni bubreci otpred , a otzad dori nqmat i naideq kakwo da napravqt.Tehni4eski e po-dobro , vsqka chast znae koga to4no 6te se razvali.Ama to i az znam mnogo skoro.Nai-hubavoto bmw - prodadenoto.

    Коментиран от #9, #14

  • 6 Някой

    36 13 Отговор
    Готина кола, а когато видиш и марката ти се иска да е имаш!
  • 7 Гост

    15 19 Отговор
    Прилича ми на Тойота Приус - грозен дизайн!
    8-мото поколение беше най-красиво!

    Коментиран от #12

  • 8 преди

    23 7 Отговор
    Изключително пъргави двигатели имаха едно време Хондите.
    Въпреки малкия обем,не отстъпваха на по обемните двигатели
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Bojko

    36 12 Отговор
    Който не може да кара Хонда я плюе! Типична черта за българина! Хората затова произвеждат десетки марки коли, за да може всеки да си купи, която му е най-удобна и практична! Що се отнася до Хонда евала им, че си правят колите и не се кооперират с никой! Засега това май си остава единствената марка, която не прави компромис с качеството! Карайте си Фиятите и БМВ тата!
  • 11 Божко

    22 13 Отговор
    Който не може да кара Хонда я плюе! Типична черта за българина! Хората затова произвеждат десетки марки коли, за да може всеки да си купи, която му е най-удобна и практична! Що се отнася до Хонда евала им, че си правят колите и не се кооперират с никой! Засега това май си остава единствената марка, която не прави компромис с качеството! Карайте си Фиятите и БМВ тата!
  • 12 бай Иван

    13 5 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Не, до 4-тото ми харесват.
    5 и 6 са добре, но не са ми по вкуса.
    7 и нататък си е е*ало м...та.
  • 13 Ввв

    22 5 Отговор
    Абе дизайнът наистина е малко краен и ръбат,но поне има разлики в поколенията,за разлика от конкурента им от ВАГ-фейслифт след фейслифт
  • 14 кушка vtak

    14 21 Отговор

    До коментар #5 от "HONDA VTEC":

    За косачка е добре,но за автомобил не става!
  • 15 Shmeker

    19 17 Отговор
    Тия от Хонда много ги бива са правят коли, дето са по-лоши от предишните модели. А тези вече са и по-грозни.
    Ако сложим една до друга тази и сивик от 2007-ма, доста хора ще помислят че тази е стария модел.
  • 16 Тойота

    9 11 Отговор
    Pluite nowite koli.Ostavete me men da karam nowoto bilo to toyota ili honda.Vie si karaite 15 godishnite bmw-ca audita i tem podobni razvalini koito osven za donori i jelqzо ve4e za drugo nestawat.
  • 17 пФф

    15 16 Отговор
    Все по-грозни и по-грозни стават с всеки модел. Няма ги вече добрите стари ХОНДИ!

    Коментиран от #19

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Деян Неделчев

    10 10 Отговор

    До коментар #17 от "пФф":

    Има ги бре, по 1500 лева на Горубляне. За 400 пък можеш да потърсиш в моргите. Та както някой каза, Хонда не правят компромиси с качеството..... Ами те точно това се опитват да правят бе акне. Онези, които не правят компромиси, се броят на пръстите на едната ръка и струват 7 цифрени суми. Иначе аз карам една Онда Сивик 7. Не мога да се оплача, перфектна работа ми върши. Приличен разход, незначителни дефекти, евтина поддръжка.
    П.с. кои са тези, които не могат да карат Хонда? С 5 педала ли е, или? Или са на цената на Порше.... Типичната страна на бълХарина е, да боготвори своето и да плюе чуждото, което не може да има. Бъдете реалисти. Как може да сравнявате кошниците на Хонда с БМВ, Мерцедес и др.? Хонда се сравнява с Опел, Пежо, Шкода. Също както е глупаво да се сравнява БМВ и Мерцедес с Бентли и Ролс Ройс.
  • 20 Аууу

    4 14 Отговор
    Каква грозница! Пробвах да си дръпна очите и да я гледам и пак си е грозна! Какъв ли извратеняк трябва да си, за да ти хареса тая японска д*ишня? Сигурно ще се хареса на такива, които носят сандали с чорапи примерно!

    Коментиран от #24

  • 21 гост

    5 4 Отговор
    Седана е много по-хармоничен отколкото хечбека. От Хонда са раздули колата, но тези брони напълно съсипват визията на колата. Хубаво за двигателите, че са поработили понеже 1.4л на предното бе пълна скъб понеже колата е тежка, не е като първите модели. Цените също са им високи за нас, бих се спрял на едно Типо седан за 22х.лв пред това, без значение дали двигателя е по-добър щом цената му е двойна.
  • 22 Tiho

    11 0 Отговор
    Аз си оставам на 8 мицата!
    1.8 ми стига да катеря баири и да качвам аутобаните тук.
    Обичам си я!
  • 23 Shmeker

    2 12 Отговор
    Мисля, че ако има версия комби ше е по-красива от това тук.
    А и доста трудно ще измести Голф с този дизайн и мотори със слаб въртящ момент в ниските обороти, за разлика от моторите на VW.. Само топ-версията може да има някакъв успех.
  • 24 незнайко

    11 2 Отговор

    До коментар #20 от "Аууу":

    Точно хората носещи сандали с чорапи имат пари да си я купят. Вие които носите кецове на бос крак, ще си купите Порше от магазина за 1 лев. Не се заяждам, но не трябва да сме тесногръди.
  • 25 jambazina

    16 1 Отговор
    Сивика си е Сивик - има си твърдо ядро от фенове. Само цената нещо не ми се връзва.
  • 26 некойси

    8 3 Отговор
    Всяко следващо поколение вдига летвата за останалите производители на хечове.
  • 27 Жико

    5 10 Отговор
    Яката работа, нов модел с два двигателя. Смешковци.
    Да ги купува Тата мата и да се приключва
  • 28 Мяу

    1 7 Отговор
    Така ли ми изглежда, или отпред са крали от една баварска компания😂😂😂😂
  • 29 Кочи

    3 3 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Прототипът на модела беше представен преди точно две години, а сега ние ще се настаним на волана, за да видим какво е новото тук.

    Ако се настаните НА ВОЛАНА ще усетите комфорта , без съмнение ;) Тези японци с тези дръпнати очи , явно виждат красотата по коренно различен начин !
  • 30 мейд ин еу

    3 6 Отговор
    японско само телевизор