Немското тунинг ателие Irmscher е известно най-вече с доработките си на автомобили Opel и някои други марки под шапката на General Motors. През 1989 г. обаче Гюнтер Ирмшер впряга служителите си в съвършено нов проект, с който се надява да навлезе на "девствения" източногермански пазар.
Wartburg 353 се произвежда без почти никакви сериозни изменения четвърт век (1966-1991). С падането на Берлинската стена ГДР е залята от западни автомобили и компанията трескаво започва да търси начини да оцелее.
Двутактовото социалистическо бунгало няма никакви шансове срещу продукцията от доскоро загниващия Запад, а средства за разработката на нов модел няма. Свободните контакти с компании от ФРГ обаче дават известно поле за действие. В някога могъщия автомобилостроителен център Айзенах решават да започнат монтирането на двигатели от Volkswagen на 353-ката и след известно осъвременяване на дизайна да пуснат т.нар. New Line на Wartburg.
Четирицилиндровият 1.3-литров двигател от VW развива едва 64 к.с. (58 до май 1990 г.), но в сравнение с 50-те коня на двутактовия трицилиндров мотор от миналото мощността е предостатъчна за 900-килограмовия седан.
Специалистите на Irmscher тунинговат модернизирания Wartburg без да си дават много зор. Характеристиките на двигателя остават непроменени, но е монтирана нова скоростна кутия, а окачването е преработено.
На външен вид "бързата и яростна" 353-ка се познава лесно по различните брони, новите странични огледала, аеродинамичния пакет за задницата на седана и 14-цоловите лети джанти. В салона се появяват седалки от Opel Kadett.
За съжаление нито двигателите от Volkswagen, нито тунингът от Irmscher успяват да спасят архаичния Wartburg. През 1989 г. четириврата Jetta със същия 1 272-кубиков мотор струва 20 455 дойче марки, а конкурентът от Айзенах - 14 455 DM, но двата автомобила са от съвсем различни епохи. В обединена Германия единият е излишен.