15 Май, 2017 16:04, обновена 15 Май, 2017 16:08 42 658 40

Когато Wartburg бе бърз и яростен

  • wartburg-
  • irmscher-
  • тунинг-
  • 353
Когато Wartburg бе бърз и яростен - 1

Немското тунинг ателие Irmscher е известно най-вече с доработките си на автомобили Opel и някои други марки под шапката на General Motors. През 1989 г. обаче Гюнтер Ирмшер впряга служителите си в съвършено нов проект, с който се надява да навлезе на "девствения" източногермански пазар.

Когато Wartburg бе бърз и яростен

Wartburg 353 се произвежда без почти никакви сериозни изменения четвърт век (1966-1991). С падането на Берлинската стена ГДР е залята от западни автомобили и компанията трескаво започва да търси начини да оцелее.

Когато Wartburg бе бърз и яростен

Двутактовото социалистическо бунгало няма никакви шансове срещу продукцията от доскоро загниващия Запад, а средства за разработката на нов модел няма. Свободните контакти с компании от ФРГ обаче дават известно поле за действие. В някога могъщия автомобилостроителен център Айзенах решават да започнат монтирането на двигатели от Volkswagen на 353-ката и след известно осъвременяване на дизайна да пуснат т.нар. New Line на Wartburg.

Когато Wartburg бе бърз и яростен

Четирицилиндровият 1.3-литров двигател от VW развива едва 64 к.с. (58 до май 1990 г.), но в сравнение с 50-те коня на двутактовия трицилиндров мотор от миналото мощността е предостатъчна за 900-килограмовия седан.

Когато Wartburg бе бърз и яростен

Специалистите на Irmscher тунинговат модернизирания Wartburg без да си дават много зор. Характеристиките на двигателя остават непроменени, но е монтирана нова скоростна кутия, а окачването е преработено.

Когато Wartburg бе бърз и яростен

На външен вид "бързата и яростна" 353-ка се познава лесно по различните брони, новите странични огледала, аеродинамичния пакет за задницата на седана и 14-цоловите лети джанти. В салона се появяват седалки от Opel Kadett.

Когато Wartburg бе бърз и яростен

За съжаление нито двигателите от Volkswagen, нито тунингът от Irmscher успяват да спасят архаичния Wartburg. През 1989 г. четириврата Jetta със същия 1 272-кубиков мотор струва 20 455 дойче марки, а конкурентът от Айзенах - 14 455 DM, но двата автомобила са от съвсем различни епохи. В обединена Германия единият е излишен.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Преди 30 години и сега

    131 30 Отговор
    Искам си Вартбурга!
    Не защото е "автомобил", а защото, когато го имах бях млааааад, а сега въпреки новата ми 535D не е същото ...
  • 2 бай Иван

    79 35 Отговор
    Не е зле, ама предното е боклук.

    Коментиран от #8

  • 3 Драйвър

    37 19 Отговор
    Няма как да е сполучлив този "проект"!От самолет се вижда ,че това е обикновен Вартбург със брони джанти и огледала от Опел,даже и задния спойлер е от Кадет,не само седалките.Няма как да конкурираш 40 годишна кола с нови брони със абсолютно нов модел какъвто е Джета.
  • 4 Е НЕ

    15 29 Отговор
    може ли да ми кажете колко звезди на краш теста има ?

    Коментиран от #6, #13

  • 5 xxx

    63 7 Отговор
    Хубавото на вартбургa беше че имаше рама, и всичко беше закачено към нея . Нещо което почти никоя лека кола в момента няма и всичко е закачено към купето. А с рамата вартбургa можеше да бъде модифициран по няколко начина от към окачване, и да бъде здрав и надежден . Също и коша е достатъчно голям да се сложи и по мощен мотор.

    Коментиран от #7

  • 6 User

    53 4 Отговор

    До коментар #4 от "Е НЕ":

    Тогава и с джета да си бил, при 120 си пътник, поне с вартбурга е било сигурно че няма да си инвалид за цял живот...
  • 7 Random

    59 3 Отговор

    До коментар #5 от "xxx":

    Хората се отказаха от купе върху рама защото няма никакви предимства спрямо монококът.
    Само че е лесно за ремонт и модифициране, неща от които производителя не печели.
  • 8 юзер

    43 7 Отговор

    До коментар #2 от "бай Иван":

    Съгласен съм, задното е с по-добър баланс, по-просто, може да се слага по-голям двигател без много проблеми и ускорението е по-добро(теглото се премества назад при ускорение напред и задните гуми имат по-добро сцепление).
    Предното и макферсона са просто евтини и производителят печели повече.
  • 9 СОЦ

    21 10 Отговор
    Карал съм и трабант и вартбург. Като поведение и начин на шофиране - трабанта е в пъти по-добрата кола!
    Освен това в трабанта ставаше варбурговия мотор и става самолет. Има и трабантов RS800 мотор който е 50кс. В сравнение с оригиналните 26 е много по-бърз.
  • 10 Преди 20 години

    67 6 Отговор
    Първата ми кола беше Вартбург. За времето си беше нелош автомобил - проста механика, много маневрен. Може би това е колата с най-малък радиус на завоя от всички соц возила. И още - уникално проходим на сняг и кал заради лекото купе. Двутактовия мотор когато го вкараш в обороти може те изстреля от място като тогавашно BMW 318i.
    Слаба част беше делкото с едни чукчета, реленца.. Повечето от вартбургджиите бяхме станали специалисти по настройката му.

    Като цяло Вартбург беше малко недомислена кола - ни риба ни рак, нямаше никакви екстри по купето, но при добра поддръжка беше надеждно возило и нямаше да те остави на пътя. Това е кола, която може да се ремонтира с тел и клещи.

    Коментиран от #16

  • 11 гостенин

    45 4 Отговор
    Еееех времена.... Моята първа кола също беше 353 делукс! Модела е делукс, защото имаше шибедах и автоматични колани... Това бяха супер екстри за онова време! Беше ми писнало да го ремонтираме с приятелите:):):) Но пък не беше сложен за ремонт, три цилиндровото му моторче се сваляше и качва за норматив!
  • 12 Вандер

    46 1 Отговор
    Я кажете колко от тогавашните (соц коли)можеха да сменят предавките без да натискат съединител ,а да не казвам ,че и возията му беше много приятна а и зимата нямаше спиране .
  • 13 румпи

    16 6 Отговор

    До коментар #4 от "Е НЕ":

    Пич за къв краш говориш 60 -те на 20век.
    Тогава никои не го е интере сивало такива работи

    Коментиран от #17

  • 14 Shmeker

    35 2 Отговор
    Вартбург беше една от най-надеждните и здрави коли. Ако се кара и поддържа както трябва може да издържи и 50 години

    Коментиран от #15, #39

  • 15 бай Иван

    20 5 Отговор

    До коментар #14 от "Shmeker":

    Както и всяка друга кола...
    Поддръжката е важна.

    Коментиран от #31

  • 16 Shmeker

    16 11 Отговор

    До коментар #10 от "Преди 20 години":

    Само да кажа: Колата е проходима, защото моторът е пред предния мост. Това е така, защото е базирана на АУТО УНИОН/DKW и респективно Ауди, но със собствен дизайн и ламарини.
    Ауди също има малък радуис на завой, моторът е пред предния мост и е уникално проходима, дори и без куатрото.

    Коментиран от #22

  • 17 Е НЕ

    8 9 Отговор

    До коментар #13 от "румпи":

    Пич проектът в статията се отнася за 1989 година...аре да се събудиме малко... сигурността е била далеч от днешната, но е била доста по-напред от 60те години.И за какво ти е да си купуваш тунингован ковчег...
  • 18 Бай-Методи

    62 4 Отговор
    До всички млади: Недейте да си мислите че и ние не сме знаели кое е хубаво но тогава такива бяха годините .Когато бях на 20 и на мен ми се караше Мерцедес ,БМВ или фолксваген обаче си карах лада 1500s и бях щастлив защото други и толкова нямаха....А най вече когато човек е млад другото няма значение...
  • 19 Vasik Atanasova

    36 3 Отговор
    С ТАКАВА КОЛА БЕШЕ МОЯ АБИТУРЕНСКИ БАЛ

    КАК ДА Е ЗАБРАВЯ
  • 20 дедо Шишарко

    19 4 Отговор
    Пред Вартбург ,Ирмшер е безсилен!
  • 21 бай Пешо

    9 14 Отговор
    Още не се родил този ,който ще направи тунинг на това купе!
  • 22 ЯК КАРАЧ

    9 7 Отговор

    До коментар #16 от "Shmeker":

    Абе той и новия москвич 2141 и АЛЕКО-то и те бяха с двигател пред предния мост, ама нито проходимост, нито завиваха.... Това е някакъв плюс, но са важни и други неща- разпределение на масите на останалата част от купето, предавки, окачване....

    Коментиран от #24, #29

  • 23 Българин

    24 2 Отговор
    Тухла четворка си е тухла четворка и 60 те години и 90те години и сега,и на цвят го докарва. Шегувам се аз си харесвам старите коли без значение какви.
  • 24 бай Иван

    9 17 Отговор

    До коментар #22 от "ЯК КАРАЧ":

    2141 и Алеко е едно и също.
    Какъв плюс ?
    Къде го тоя плюс?
    На акумулатора?
    Предното освен цена(по-евтино) друг плюс няма.

    Коментиран от #27, #30

  • 25 no name no face no number

    9 5 Отговор
    Невероятно удобен автомобил.
  • 26 РЕТРО

    21 3 Отговор
    Джетата е също много дървен автомобил и не мисля че е моного по - добра като функционалност от Вартбурга с четиритактов двигател. Даже въртбурга има повече пространство и според мен си има своя чар. Факт е че соц возилата сравнени с автомобилите от същия клас не бяха по - лоши от западните особено в интериора и возенето. Много от западните образци направо си возеха като каруци с твърдото си окачване. Недостатъка на източните бяха старите технологии използвани в двигателите което налагаше честият им ремонт.Дори Москвича от 1979 година беше с кожен салон и радио.Вярно е че бяхме млади и много им се радвахме. Сега емоцията не е същата независимо от възможностите да карам много добри автомобили.
  • 27 ЯК КАРАЧ

    6 2 Отговор

    До коментар #24 от "бай Иван":

    москвич 21412- това е първоначалната версия, после излиза АЛЕКО, който е с ладов двигател и се сглобява в ловеч, а после излиза москвич 2141- с леки разлики от 21412- например вече има и дясно огледало.... Демек не е все едно, ама както и да е.

    Коментиран от #28

  • 28 бай Иван

    4 2 Отговор

    До коментар #27 от "ЯК КАРАЧ":

    Не знам откъде го измисли това.
    Има различни модификации, но всичко е 2141, следващите цифри са за двигателя.
    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B2%D0%B8%D1%87-2141
  • 29 Shmeker

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "ЯК КАРАЧ":

    Москвич не съм карал, но не е Ауди, а е краден от ауди. То и моторът на москвича е краден от БМВ, но не изобщо БМВ.

    Вартбург просто са имали технологията от преди войната и я правят 1 към 1, респективно също и Трабант е DKW от 34-та година.

    Коментиран от #32

  • 30 Shmeker

    7 2 Отговор

    До коментар #24 от "бай Иван":

    Автомобилите с предно се контрилират по-лесно от автомобилите със задно, когато нямаш сцепление. Това е факт.
    Колкото до задното, нямам нищо против, но практиката показва, че дърпането е по-лесно отколкото бутането.

    Иначе за баланса на БМВ всички знаем, знаем и как зимата се откача + -са на акумулатора и се закача на пролет...
  • 31 Shmeker

    8 0 Отговор

    До коментар #15 от "бай Иван":

    Поддръжката на Вартбурга беше лесна - не сменяш масло, не сменяш ангренаж, няма верига. Имаше центровка веднъж годишно, но някои модели накрая бяха с електронно управление на искрата, т.е. нямаше нужда от центровка.

    При трабанта дори и антифриз не се сменяше................
  • 32 бай Иван

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "Shmeker":

    Това е легенда.
    Само капаците на клапаните си приличат.
    По същата логика BMW са копирали от Chrysler Hemi.
    Има си писано по темата, нямат нищо общо.

    Коментиран от #33

  • 33 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #32 от "бай Иван":

    Какви капаци? Какви клапани? Оригиналния Вартбург е ДВУТАКТОВ!!( Пръдливия Ханс)

    Коментиран от #34, #35, #36

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 NSA

    3 0 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    Мисля че е имал впредвид за москвича.
  • 36 NSA

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    А и има и други Вартбурзи.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wartburg_(marque)
    А това че е двутактов не означава че няма клапани и съответно капак.

    Коментиран от #37

  • 37 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #36 от "NSA":

    Ееееййййй осъзнай се малко какъв двутактов двигател кви клапани ????? Ти знаеш ли какво е ДВУТАКТОВ двигател и неговото устройство?

    Коментиран от #38

  • 38 NSA

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    http://www.dieselduck.net/machine/01%20prime%20movers/diesel_engine/two_strokes.JPG
  • 39 КЪТ

    9 0 Отговор

    До коментар #14 от "Shmeker":

    Още си го карам " Вартбурга" вече е на 36 години. Не ме е оставил на пътя. Железен автомобил и на сняг и на черен път. Огромен багажник, возия супер, независимо окачване и на четерите колела, пригоден за домашен ремонт, не ръждясва лесно. Какво повече. Гори повечко но пестиш от майстори ако му разбираш.
  • 40 Пешо

    1 0 Отговор
    Много добра. И старата най-вече!