Немското тунинг ателие Irmscher е известно най-вече с доработките си на автомобили Opel и някои други марки под шапката на General Motors. През 1989 г. обаче Гюнтер Ирмшер впряга служителите си в съвършено нов проект, с който се надява да навлезе на "девствения" източногермански пазар.
Wartburg 353 се произвежда без почти никакви сериозни изменения четвърт век (1966-1991). С падането на Берлинската стена ГДР е залята от западни автомобили и компанията трескаво започва да търси начини да оцелее.
Двутактовото социалистическо бунгало няма никакви шансове срещу продукцията от доскоро загниващия Запад, а средства за разработката на нов модел няма. Свободните контакти с компании от ФРГ обаче дават известно поле за действие. В някога могъщия автомобилостроителен център Айзенах решават да започнат монтирането на двигатели от Volkswagen на 353-ката и след известно осъвременяване на дизайна да пуснат т.нар. New Line на Wartburg.
Четирицилиндровият 1.3-литров двигател от VW развива едва 64 к.с. (58 до май 1990 г.), но в сравнение с 50-те коня на двутактовия трицилиндров мотор от миналото мощността е предостатъчна за 900-килограмовия седан.
Специалистите на Irmscher тунинговат модернизирания Wartburg без да си дават много зор. Характеристиките на двигателя остават непроменени, но е монтирана нова скоростна кутия, а окачването е преработено.
На външен вид "бързата и яростна" 353-ка се познава лесно по различните брони, новите странични огледала, аеродинамичния пакет за задницата на седана и 14-цоловите лети джанти. В салона се появяват седалки от Opel Kadett.
За съжаление нито двигателите от Volkswagen, нито тунингът от Irmscher успяват да спасят архаичния Wartburg. През 1989 г. четириврата Jetta със същия 1 272-кубиков мотор струва 20 455 дойче марки, а конкурентът от Айзенах - 14 455 DM, но двата автомобила са от съвсем различни епохи. В обединена Германия единият е излишен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Преди 30 години и сега
Не защото е "автомобил", а защото, когато го имах бях млааааад, а сега въпреки новата ми 535D не е същото ...
16:15 15.05.2017
2 бай Иван
Коментиран от #8
16:31 15.05.2017
3 Драйвър
16:41 15.05.2017
4 Е НЕ
Коментиран от #6, #13
16:41 15.05.2017
5 xxx
Коментиран от #7
16:42 15.05.2017
6 User
До коментар #4 от "Е НЕ":
Тогава и с джета да си бил, при 120 си пътник, поне с вартбурга е било сигурно че няма да си инвалид за цял живот...16:42 15.05.2017
7 Random
До коментар #5 от "xxx":
Хората се отказаха от купе върху рама защото няма никакви предимства спрямо монококът.Само че е лесно за ремонт и модифициране, неща от които производителя не печели.
16:45 15.05.2017
8 юзер
До коментар #2 от "бай Иван":
Съгласен съм, задното е с по-добър баланс, по-просто, може да се слага по-голям двигател без много проблеми и ускорението е по-добро(теглото се премества назад при ускорение напред и задните гуми имат по-добро сцепление).Предното и макферсона са просто евтини и производителят печели повече.
16:50 15.05.2017
9 СОЦ
Освен това в трабанта ставаше варбурговия мотор и става самолет. Има и трабантов RS800 мотор който е 50кс. В сравнение с оригиналните 26 е много по-бърз.
17:00 15.05.2017
10 Преди 20 години
Слаба част беше делкото с едни чукчета, реленца.. Повечето от вартбургджиите бяхме станали специалисти по настройката му.
Като цяло Вартбург беше малко недомислена кола - ни риба ни рак, нямаше никакви екстри по купето, но при добра поддръжка беше надеждно возило и нямаше да те остави на пътя. Това е кола, която може да се ремонтира с тел и клещи.
Коментиран от #16
17:08 15.05.2017
11 гостенин
17:59 15.05.2017
12 Вандер
19:00 15.05.2017
13 румпи
До коментар #4 от "Е НЕ":
Пич за къв краш говориш 60 -те на 20век.Тогава никои не го е интере сивало такива работи
Коментиран от #17
19:08 15.05.2017
14 Shmeker
Коментиран от #15, #39
19:10 15.05.2017
15 бай Иван
До коментар #14 от "Shmeker":
Както и всяка друга кола...Поддръжката е важна.
Коментиран от #31
19:12 15.05.2017
16 Shmeker
До коментар #10 от "Преди 20 години":
Само да кажа: Колата е проходима, защото моторът е пред предния мост. Това е така, защото е базирана на АУТО УНИОН/DKW и респективно Ауди, но със собствен дизайн и ламарини.Ауди също има малък радуис на завой, моторът е пред предния мост и е уникално проходима, дори и без куатрото.
Коментиран от #22
19:14 15.05.2017
17 Е НЕ
До коментар #13 от "румпи":
Пич проектът в статията се отнася за 1989 година...аре да се събудиме малко... сигурността е била далеч от днешната, но е била доста по-напред от 60те години.И за какво ти е да си купуваш тунингован ковчег...19:55 15.05.2017
18 Бай-Методи
20:14 15.05.2017
19 Vasik Atanasova
КАК ДА Е ЗАБРАВЯ
20:31 15.05.2017
20 дедо Шишарко
21:34 15.05.2017
21 бай Пешо
21:35 15.05.2017
22 ЯК КАРАЧ
До коментар #16 от "Shmeker":
Абе той и новия москвич 2141 и АЛЕКО-то и те бяха с двигател пред предния мост, ама нито проходимост, нито завиваха.... Това е някакъв плюс, но са важни и други неща- разпределение на масите на останалата част от купето, предавки, окачване....Коментиран от #24, #29
21:46 15.05.2017
23 Българин
22:03 15.05.2017
24 бай Иван
До коментар #22 от "ЯК КАРАЧ":
2141 и Алеко е едно и също.Какъв плюс ?
Къде го тоя плюс?
На акумулатора?
Предното освен цена(по-евтино) друг плюс няма.
Коментиран от #27, #30
22:14 15.05.2017
25 no name no face no number
01:02 16.05.2017
26 РЕТРО
09:26 16.05.2017
27 ЯК КАРАЧ
До коментар #24 от "бай Иван":
москвич 21412- това е първоначалната версия, после излиза АЛЕКО, който е с ладов двигател и се сглобява в ловеч, а после излиза москвич 2141- с леки разлики от 21412- например вече има и дясно огледало.... Демек не е все едно, ама както и да е.Коментиран от #28
17:56 16.05.2017
28 бай Иван
До коментар #27 от "ЯК КАРАЧ":
Не знам откъде го измисли това.Има различни модификации, но всичко е 2141, следващите цифри са за двигателя.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B2%D0%B8%D1%87-2141
22:05 16.05.2017
29 Shmeker
До коментар #22 от "ЯК КАРАЧ":
Москвич не съм карал, но не е Ауди, а е краден от ауди. То и моторът на москвича е краден от БМВ, но не изобщо БМВ.Вартбург просто са имали технологията от преди войната и я правят 1 към 1, респективно също и Трабант е DKW от 34-та година.
Коментиран от #32
22:32 17.05.2017
30 Shmeker
До коментар #24 от "бай Иван":
Автомобилите с предно се контрилират по-лесно от автомобилите със задно, когато нямаш сцепление. Това е факт.Колкото до задното, нямам нищо против, но практиката показва, че дърпането е по-лесно отколкото бутането.
Иначе за баланса на БМВ всички знаем, знаем и как зимата се откача + -са на акумулатора и се закача на пролет...
22:36 17.05.2017
31 Shmeker
До коментар #15 от "бай Иван":
Поддръжката на Вартбурга беше лесна - не сменяш масло, не сменяш ангренаж, няма верига. Имаше центровка веднъж годишно, но някои модели накрая бяха с електронно управление на искрата, т.е. нямаше нужда от центровка.При трабанта дори и антифриз не се сменяше................
22:39 17.05.2017
32 бай Иван
До коментар #29 от "Shmeker":
Това е легенда.Само капаците на клапаните си приличат.
По същата логика BMW са копирали от Chrysler Hemi.
Има си писано по темата, нямат нищо общо.
Коментиран от #33
22:51 17.05.2017
33 Гост
До коментар #32 от "бай Иван":
Какви капаци? Какви клапани? Оригиналния Вартбург е ДВУТАКТОВ!!( Пръдливия Ханс)Коментиран от #34, #35, #36
23:15 17.05.2017
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 NSA
До коментар #33 от "Гост":
Мисля че е имал впредвид за москвича.01:30 18.05.2017
36 NSA
До коментар #33 от "Гост":
А и има и други Вартбурзи.https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wartburg_(marque)
А това че е двутактов не означава че няма клапани и съответно капак.
Коментиран от #37
09:13 18.05.2017
37 Гост
До коментар #36 от "NSA":
Ееееййййй осъзнай се малко какъв двутактов двигател кви клапани ????? Ти знаеш ли какво е ДВУТАКТОВ двигател и неговото устройство?Коментиран от #38
08:55 19.05.2017
38 NSA
До коментар #37 от "Гост":
http://www.dieselduck.net/machine/01%20prime%20movers/diesel_engine/two_strokes.JPG16:53 19.05.2017
39 КЪТ
До коментар #14 от "Shmeker":
Още си го карам " Вартбурга" вече е на 36 години. Не ме е оставил на пътя. Железен автомобил и на сняг и на черен път. Огромен багажник, возия супер, независимо окачване и на четерите колела, пригоден за домашен ремонт, не ръждясва лесно. Какво повече. Гори повечко но пестиш от майстори ако му разбираш.20:03 28.01.2018
40 Пешо
23:21 02.09.2021