Отидете към основна версия

19 008 23

6 купета, продаващи се в БГ и заслужаващи втори живот

  • спортни купета-
  • автомобили

След като баварците показаха изключителната нова генерация на своята осма серия, се сетихме и за още няколко, по-нискобюджетни купета, които според нас спешно се нуждаят от втори живот. Предишните генерации на тези автомобили отдавна не се произвеждат, но екземпляри от тях все още могат да бъдат открити в нашето mobile.

Alfa Romeo GTVТова купе се появява на бял свят в средата на 90-те, когато италианската марка е в разцвета на силите си. Екстериорът е дело на Pininfarina, а интериора се прави небезизвестния Валтер де Силва, който впоследствие оглавява дизайна на VW, а в момента се занимава с... дамски обувки. Но да се върнем на GTV. Автомобилът е правен върху базата на 155, а най-мощната версия е с V6 и 240 коня. Вариантите са купе и кабрио, като от двете модификации ас произведени 80 000 екземпляра.
Alfa Romeo GTV, продаващи се у нас

Porsche 928Дизайнът на това купе е правен Волфганг Мьобиус и на практика остава без изменения до края на производство на модела. 928 спира да се произвежда в началото на 90-те години, но до тогава този автомобил се налага като сравнително евтин вариант за спортно купе. 928 даже печели титлата "Автомобил на годината", но въпреки приличната си популярност компанията го спира от производство, без да извади негов пряк наследник.

Fiat CoupeОще едно италианско купе от края на 90-те, когато на Апенините все още умееха да правят евтини и темпераментни коли за цяла Европа. Интериорът му също е дело на Pininfarina, а над външността на колата работи противоречиво известният с работата си в BMW Крис Бенгъл. Едно такова червено купе става собственост на Михаел Шумахер. Най-мощната версия на Fiat Coupe разполага с 220 конски сили. От модела са произведени 70 000 екземпляра.
Fiat Coupe, продаващи се у нас

Mitsubishi 3000GTВ жанра "спортно купе" японците са една от водещите сили през 90-те години на миналия век. Mitsubishi не прави изключение от японските марки и вади 3000GT, което разполага с турбомотор с мощност 324 коня. Автомобилът е със задвижване и на четирите колела и е натъпкан до козирката с електроника. 3000GT разполага и с уникални за времето си клапани, позволяващи колата да е тиха в града и доста шумна на високи обороти. Завиващите задни колела и активни аеродинамични елементи завършват картинката.
Mitsubishi 3000GT, продаващи се у нас

Peugeot 406 CoupeЩо се отнася до управляемост това купе е признато за едно от най-добрите за 90-те години. Дизайнът му, също направен от Pininfarina, пък е смятан за един от най-добрите за времето си. От двувратото купе "Лъвчетата" пускат серия от 100 000 екземпляра, които се продават доста добре в Европа.
Peugeot 406 Coupe, продаващи се у нас

Toyota MRТози малък автомобил може да бъде наречен японското Porsche Cayman и Boxster в едно. В първите си две поколения колата представлява купе с твърд таван, а в третото си - обозначено като MR2, колата се превръща в роудстър. Именно средномоторната MR2 (на снимката) е автомобил, направен по класическите канони на малките спортни автомобили - ниски тегло и център на тежестта. Тази Toyota разчита на успех, осланяйки се на лаврите на Mazda MX-5, но така и не се налага на пазара.
Toyota MR2, продаващи се у нас

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини