Британските компании WPP и Kantar Millward Brown представиха ежегодната си класация на най-скъпите брандове в света. The BrandZ Global Top 100 попадат шест автомобилни марки, чиято обща стойност се изчислява на над $120 млрд.
На първо място, както и миналата година, се подрежда Toyota. Експертите оценяват японската марка на $28.6 млрд., което ѝ отрежда 30-а позиция в общата класация, с две места по-назад, отколкото през 2016 г.
Втора позиция сред автомобилните производители заема BMW, чиято стойност се оценява на $24.5 млрд. Баварците също изостават в сравнение с миналата година, падайки от 33-о на 35-о място.
Челната тройка оформя Mercedes-Benz. От WPP и Kantar Millward Brown оценяват "Трилъчевата звезда" на $23.3 млрд., което означава 40-о вместо миналогодишното 41-во място.
След трите най-скъпи автомобилни бранда се нареждат Ford ($13 млрд.), Honda ($12.1 млрд. и 17 места по-ниско от 2016-а), Nissan ($11.3 млрд.), а петте най-скъпи марки в света са Google, Apple, Microsoft, Amazon и Facebook.