Махането на оковите на режима в Чехия води до много промени и една от основните е преминаването на автопроизводителя Skoda в частния сектор. Годината е 91-ва, когато германците от Volksagen решават да придобият компанията и да я вкарат в новия век. Първоначално те се сдобиват с 30 процента от компанията, през 94-та те стават 60, а края на 95-та достигат общо 70 процента.
Първо се появява моделът Felicia, която бива своеобразен фейслифт на Favorit - моделът се приема добре, защото предлага достатъчно за скромната си цена. Скокът обаче, идва от добре познатат ни Octavia и хечбека Fabia и всичко тръгва във възходящ ред.
Малко повече от четвърт век след това или 26 години, марката може да се похвали със завидно постижение от 15 милиона продадени автомобила, като само през календарната 2016-та те достигат 1,126,500 единици. За най-продаваните модели количеството изглежда по следния начин - 5,618,597 за Octavia, 4,004,569 за Fabia и 1,026,055 за Superb, докато за "старата ера" те остават само 768,690 до 95-та.
Изпълнителният директор Бернхард Майер споделя, че компанията се е развила много динамично, като част от VW Group и те са силно мотивирани да посрещнат стратегическата 2025-та година, която ще бъде прехода към бъдещето с дигитализирането на продуктите и разрастването на SUV гамата.