Отидете към основна версия

34 314 47

Тест на бюджетното Peugeot 301

  • peugeot-
  • 301-
  • тест-
  • седан

Като изключим субкомпактното 108, което е предназначено основно за къси градски преходи, 301 се явява най-евтиното Peugeot. Обновената му версия е вече на нашия пазар и впечатлява с изменена външност, нов мултимедиен комплекс и с доста атрактивна цена. Екипът ни направи тест на новото 301, впечатленията от който ще ви представим сега.

Екстериор


Разликите спрямо предшественика във външния вид се откриват в доста променената "муцуна". Нова е радиаторната решетка, която е в унисон с последните стилистични решения на марката и е вертикална, фаровете са различни и са снабдени с LED дневни светлини, а новата екстериорна картинка завършват видоизменените предна и задна брони и новите джанти. Всички тези промени правят евтиното Peugeot да изглежда модерно, стилно, качествено и надеждно или иначе казано, идеята на французите е за по-малко пари да получавате по-голям и по-престижно изглеждащ автомобил.

Интериор


В салона материалите не са скъпи, но дизайнерите са се постарали това да личи възможно най-малко. Сглобката е подобрена значително, седалките са удобни, а уредите - информативни. Страничната поддръжка на предните кресла е по-слаба, което се превръща в лек проблем при взимане на завои с по-висока скорост, но в крайна сметка този автомобил не е предназначен за улични състезатели. За сметка на това пространството отзад е доста голямо, а багажникът впечатлява с приличен отвор и с най-големия обем в сегмента В-седан. Интерес представлява и мултимедията, разполагаща с MirrorLink и поддържаща интерфейсите Apple CarPlay и Android Auto.

Двигател и ходови характеристики


Базовият двигател за модела е трицилиндровият атмосферен 1.2-литров бензинов мотор, който разполага с мощност 82 конски сили, но той е слабичък за сравнително голямото купе. Бензиновата гама обаче включва 1.6-литров агрегат с мощност 115 коня, който работи и с петстепенна механична трансмисия, и с шестдиапазонен автомат. Именно този двигател е оптимален за новото 301. Смесеният му разход рядко надвишава седем литра на сто километра пробег, а динамиката му е повече от прилична. Предлагат се и два дизела с обем от 1.6 литра и мощност съответно 92 и 100 к.с., Икономични са, но недостатъкът им е, че не могат да се съчетават с автоматичната трансмисия. Возията може да се определи по-скоро като мека, което е проблем само при път с по-остри завои, защото въпреки сравнително ниския център на тежестта кренът е по-голям.

Цена


Както вече споменахме, цената за автомобил от този сегмент е особено атрактивна. Варира в диапазона 21 000 - 27 000 лв с ДДС, като за тези пари получавате пълноценен автомобил с прилично базово оборудване, който по практичност, возия и динамика не отстъпва много на колите от по-горния клас. Ето и пълната ценова листа на обновеното Peugeot 301.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 11 гласа.

Свързани новини