Отидете към основна версия

10 Август, 2017 09:00, обновена 10 Август, 2017 09:00 37 553 49

BMW 5er (F10) - дизел или бензин?

  • bmw-
  • 520-
  • сравнение

BMW 520i срещу 520d

С цел по-нисък разход на гориво специалистите от Мюнхен заложиха на ефикасни четирицилиндрови двигатели. Вън от всякакво съмнение, без значение бензин или дизел, качеството на BMW от пета серия остава доста над средното ниво, но въпросът е друг: Дизел или бензин да изберем? Представяме ви едно сравнение между две аналогични BMW-та - бензиново и дизелово или иначе казано - 520i и 520d:

Имаше времена, в които под капака на BMW 520i работеше престижен шестцилиндров двигател. За него бяха присъщи високите обороти, приятен звуков пейзаж и безпроблемно функциониране. Въпреки това дискусиите относно CO2-емисиите принудиха BMW да спрат да използват известния агрегат. Именно поради тази причина, подобно на предшественика си (Е60), 520i(F10) работи с 2,0-литров четирицилиндров двигател с директно впръскване. Надграждането в по-новата генерация се състои в Twinscroll-Turboloader.

Наистина липсва класическият звук на шестцилиндровия двигател, но мощността и въртящият момент са запазени. Все пак разхода на гориво напомня на версията с два цилиндъра повече: 9,5 литра на 100 км при тестването. Заводските данни от 6,2л/100км са силно занижени.

Еквивалентно мощният четирицилиндров дизелов модел също заслужава нашето внимание.

Не може да се отрече по-слабото представяне на 520d в студено и натоварено състояние. Моделът обаче компенсира този свой недостатък чрез по-високия си максимален въртящ момент със 110 нютон метра (380 Нм от 1750 до 2750 оборота; бензинов двигател: 270 Нм от 1250 до 4500 оборота). В ежедневието, например по наклоните на магистралите, 520d сърфира върху вълната на въртящия момент и по този начин създава много по-малко работа на 8-степенната автоматична скоростна кутия, отколкото 520i.

Освен това при тест дизеловият модел показва разход от 6,7 литра на 100 километра, което е почти с 3 литра под бензиновия. Тази икономичност гарантира на 520d едно зареждане на 1000 километра пробег. Препоръчително за шофьорите на дълги разстояния е динамичната система за окачването DDC, която, адаптирайки се автоматично на пътните условия, осигурява по-голям комфорт.

Иначе, с оглед на ценовите параметри дизеловата версия излиза далеч по-изгодна най-вече благодарение на по-ниския разход. Според приблизителни изчисления шофирането на 520d излиза по-евтино от това на 520i след изминаването на средно 8000 километра на година.

Технически данни

Бензин

Дизел

Модел

BMW 520i

BMW 520d

Цилиндри/клапана на цил.

4/4; Турбо, Директно впръскване.

4/4; Турбодизел, Partikelf.

Разпределитен вал

верига

верига

Работен обем

1997 cm³

1995 cm³

Мощност

135 кВт/184 к.с. при 5000 – 6250 оборота

135 кВт/184 к.с при 4000 оборота

Максимален въртящ момент

270 Нм при 1250 – 4500 /мин

380 Нм при 1750 – 2750 /мин

Скоростна кутия

8-степенна, автоматична

8-степенна, автоматична

Предаване

задно

задно

Тегло

1742 кг

1760 кг

0 - 100 км/ч

7,8 с

8,2 с

Максимална скорост

233 км/ч

225 км/ч

Спирачен път 100-0 км/ч при студени спирачки

37,0 м

35,3 м

Спирачен път 100-0 км/ч при топли спирачки

35,5 м

35,2 м

Разход на гориво(тест)

9,5 л / 100 км

6,7 л / 100 км

CO2-емисии (тест)

225 г/км

178 г/км

Обем на резервоара

70 л

70 л

Обсег с един резервоар

736 км

1044 км

Разход на гориво(заводски данни)

6,2 л / 100 км

4,5 л/100 км

CO2-емисии(заводски данни)

144 г/км

119 г/км

Еконорми

Euro 6

Euro 6

Резултат:

В случай, че се интересувате от по-динамично представяне и по-голям звуков комфорт, но искате малък четирицилиндров агрегат, то 520i е вашият модел. Търсите ли обаче по-изгодното предложение, разликата в разхода на гориво наклонява везните в полза на 520d.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини