Отидете към основна версия

4 625 7

Един ден в бокса на Renault Sport

  • renault-
  • формула 1-
  • тестове-
  • хунгароринг

Унгария, Хунгароринг. Наш екип от мястото на събитието.

В момента най-голямото моторно шоу, наречено Формула 1 е във ваканция, но междувременно, веднага след надпреварата за голямата награда на Унгария, FIA разреши на отборите да направят т.нар. тестове в хода на сезона. Екипът ни присъства на тях, като бяхме гости на Renault Sport Formula One Team. Сега ще ви разкажем как протича един ден в бокса.

Принципно, веднага след края на предваканционното състезание големите звезди излизат в отпуск, но това не важи за останалата част от отбора. В случая, като изключим Валтери Ботас, който изпълняваше програмата на Mercedes за гумите на Pirelli за следващия сезон, болидите бяха управлявани от млади пилоти, които имат надежда да стигнат до Формула 1. При Renault обаче не беше точно така.

Всички погледи, на фенове, специалисти и журналисти бяха вперени в бокса на Renault, защото там, редом до нас, седеше пилотът Роберт Кубица. Полякът се завръща на пистата шест години след като катастрофира тежко по време на едно малко рали в Италия. Сега Кубица е възстановен напълно и се чувстваше достатъчно физически подготвен, за да седне в болид от Ф1.

Шанс за изява бе получил и още един пилот - канадецът Никола Латифи, който се бори за четвъртата позиция във Формула 2 през тази година. Погледите на всички обаче бяха насочени към Кубица и канадецът премина тестовете без много шум. Всъщност никой от шефовете и инженерите на Renault не се интересуваше колко точно е бърз канадецът.

От него се искаше да демонстрира постоянство във времената и да изпълни точно това, което му нареди инженерът. Програмата на Renault Sport Formula One Team по време на теста е подчинена само и единствено на развитието на отделни компоненти за следващите стартове. Спортният директор на Renault Алън Пърмейн успя да ни отдели 15-ина минути и да ни разкаже накратко за новостите, които отборът изпробва.

Той наблегна на новото предно крило, което Renault тества за следващите надпревари, като обърна внимание и на допълнителните елементи, свързани с аеродинамиката. На болида беше интегрирано и изцяло ново дъно, което ни беше показано, но не ни разрешиха да го заснемем с фотоапаратите си. Като цяло снимките в бокса бяха забранени, а при всяко влизане на болида вътре, той бе щателно прикриван с плътни черни пана и отвън не се виждаше нищо.

Ние обаче бяхме вътре и наблюдавахме всичко, но не снимахме. Видяхме цялостна смяна на двигател, която 16 механици осъществиха за време от под 30 минути, слушахме анализа на пилота за представянето на автомобила във всяка една отсечка от пистата и наблядавахме дейността на около 30-ина инженери, които работят в тъмна стаичка, точно между двата бокса на отбора, където непрекъснато анализират представянето на всеки един от компонентите на болида RS17.

Пърмейн нямаше как да се измъкне от въпросите ни за бъдещите пилотски рокади в отбора. Той обясни, че Палмър най-вероятно няма да остане в отбора, като неговото място ще бъде заето от друг пилот във Ф1. Имената, с които се водят преговори са тези на Карлос Сайнц, Серхио Перес и Естебан Окон. Според Пърмейн именно един от тримата ще е новият партньор на Нико Хюлкенберг през следващия сезон.

Спортният директор на Renault ни разказа още, че дългосрочния план на отбора е догодина да е близо до челото, а през 2019-а вече да печели състезания и да влезе в битката за титлата. Що се отнася до Кубица, то независимо дали ще се върне във Ф1 или не, той показа отлично каране, а ако хода на втората половина от сезона получи шанс да кара в някоя от петъчните тренировки, това ще е ясен знак за неговото завръщане.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини