Отидете към основна версия

21 845 31

Тест на новия Ford Fiesta

  • ford-
  • fiesta-
  • тест

Порторож, Словения. Наш екип от мястото на събитието.

Един от най-силните играчи на европейските пазари най-накрая се сдоби с наследник. Продаваната от 2008 година Fiesta вече е изпратена в заслужена пенсия, а сега на ход е новото, осмо поколение на модела. С него се запознахме отблизо по време на обстоен тест драйв, организиран от европейското подразделение на Ford. Ето и впечатленията ни от новата Fiesta, която ни бе показана в три разновидности - луксозната Vignale, стилната Titanium и спортната ST-Line.

През последната година от своя живот досегашната Fiesta успя да се задържи в тройката на най-продавани автомобили в Европа. Сега новата генерация се появява със слогана Feel the difference ("Почувствай разликата") и въпреки многото критики още преди да е излязла разлика наистина има. Упреците са за това, че автомобилът е построен на старото, но леко модернизирано шаси и се оборудва със същите двигатели, но това, че става дума за ново поколение, е пределно ясно. Колата е по-голяма, по-качествена, по-комфортна и по-безопасна. Ходовите ѝ характеристики също впечатляват, най-вече с подобрена стабилност и прецизност, а външният вид не е радикално променен, но измененията са точно на място.

Екстериор

Можем спокойно да кажем, че моделът прилича доста на предшественика си. Разлики се забелязват във формата на фаровете и стоповете, които вече са хоризонтални. Новата генерация не е създадена от бял лист хартия и от седмото поколение са заимствани доста детайли, което обаче не омаловажава достойнствата на Fiesta 2017. Новият субкомпактен Ford е по-дълъг и по-широк от досегашния със 71 и 13 мм, съответно, а междуосието е разтегнато с 4 мм.

Това скромно нарастване се отплаща със значително по-балансиран външен вид и с оптимален простор в салона (+16 мм пространство за краката на пасажерите отзад). Не са малко и измененията, които не се виждат от пръв поглед. Те обаче не са за пренебрегване, като най-основните са съкратен спирачен път и усилена якост на купето. Последното е в основата и на по-добрата стабилност на колата в завои - кренът е намален без това да се отразява на комфорта заради по-твърда возия.

Интериор

Като цяло най-големи изменения новата Fiesta отбелязва в салона. Твърдите пластмасови детайли са значително по-малко, а големият сензорен дисплей с висока резолюция, подобно на Citroen C3 и Hyundai i20, е разположен в горната част на арматурното табло. Под него е управлението на климатика. По този начин приборите на Fiesta вече са модерни и същевременно практични. Багажният отсек също е оптимален - 292 литра за тривратата версия и 303 литра за модификацията с пет врати. Като допълнителна екстра можете да се сдобиете и с кора, която прави пода на товарното пространство равен с отвора на задната врата. Като цяло можем спокойно да заявим, че моделът окончателно се е избавил от лаконичния интериорен дизайн на предшественика си. Това определено е сериозен плюс в актива на Fiesta, защото тези промени определено не са тенденция в автомобилостроенето и нови модели като SEAT Ibiza, например, все още залагат на морално остарял интериор и ниско качество на материалите в купето.

Ходови характеристики

След като ви запознахме с основните интериорни и екстериорни изменения, ще насочим поглед и към ходовите характеристики на новата Fiesta. Практичността на колата не се крие само в по-оптималното разпределение на салона, а и в нейната управляемост. Тя се кара леко, воланът е прецизен, видимостта от мястото на водача - отлична. Когато дебелите задни стойки се окажат проблем при паркиране, на помощ идват опции като парктроници, камери и дори автоматична система за паркиране. Fiesta е успяла да съхрани и превъзходната си фитнес форма. В най-наточените си изпълнения масата е малко над 1 200 килограма, което помага на колата в много области, в това число икономичност и управляемост. Инженерите на Ford са успели да направят автомобил, който е с 200 килограма по-лек от преки конкуренти, като новото Suzuki Swift, например.

Двигатели

Всички двигатели, които се предлагат за новата Fiesta, впечатляват с икономичност и с прилична динамика. Последната обаче съвсем не е силата на колата. За тези, които предпочитат повече темперамент, Ford подготвя и версия ST, но към момента все още не е представена. Наборът от двигатели включва три варианта на трицилиндровия еднолитров EcoBoost - 100, 125 и 140 к.с., както и 1.1-литров атмосферен двигател с две мощностни версии - 70 и 85 коня. Наличен е и 1.5-литров турбодизел, разполагащ с мощ от 85 или 120 конски сили. Турбомоторите работят съвместно с шестстепенна механична трансмисия или с автоматична скоростна кутия, а 1.1-литровото моторче разполага само с кутия с пет предавки.

В заключение

Нашето мнение е, че най-добрият избор от всички мотори си остават EcoBoost. Тези двигателчета са напористи, икономични и сравнително динамични. Шумни са, но пък за сметка на това купето на новата Fiesta впечатлява с доста по-добра шумоизолация. А що се отнася до различните модификации на новата Fiesta - Vignale, Titanium и спортната ST-Line, екипът ни е на мнение, че Vignale е най-забележителна, различна и луксозна. Тя също така ще допадне на любителите на качествения саунд, защото разполага с аудио система от Harman - B&O Play, разработена от небезизвестните Bang & Olufsen. И така, след всичко казано до тук може да се предположи, че въпреки някои недостатъци новата Fiesta има всички шансове да се превърне в бестселър не само на марката, а и като цяло на пазарите в Европа.

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 2 гласа.

Свързани новини