11 Септември, 2017 11:42 25 190 31

Тест на новия Ford Fiesta

  • ford-
  • fiesta-
  • тест
Тест на новия Ford Fiesta - 1

Порторож, Словения. Наш екип от мястото на събитието.

Един от най-силните играчи на европейските пазари най-накрая се сдоби с наследник. Продаваната от 2008 година Fiesta вече е изпратена в заслужена пенсия, а сега на ход е новото, осмо поколение на модела. С него се запознахме отблизо по време на обстоен тест драйв, организиран от европейското подразделение на Ford. Ето и впечатленията ни от новата Fiesta, която ни бе показана в три разновидности - луксозната Vignale, стилната Titanium и спортната ST-Line.

През последната година от своя живот досегашната Fiesta успя да се задържи в тройката на най-продавани автомобили в Европа. Сега новата генерация се появява със слогана Feel the difference ("Почувствай разликата") и въпреки многото критики още преди да е излязла разлика наистина има. Упреците са за това, че автомобилът е построен на старото, но леко модернизирано шаси и се оборудва със същите двигатели, но това, че става дума за ново поколение, е пределно ясно. Колата е по-голяма, по-качествена, по-комфортна и по-безопасна. Ходовите ѝ характеристики също впечатляват, най-вече с подобрена стабилност и прецизност, а външният вид не е радикално променен, но измененията са точно на място.

Екстериор

Тест на новия Ford Fiesta - 2

Можем спокойно да кажем, че моделът прилича доста на предшественика си. Разлики се забелязват във формата на фаровете и стоповете, които вече са хоризонтални. Новата генерация не е създадена от бял лист хартия и от седмото поколение са заимствани доста детайли, което обаче не омаловажава достойнствата на Fiesta 2017. Новият субкомпактен Ford е по-дълъг и по-широк от досегашния със 71 и 13 мм, съответно, а междуосието е разтегнато с 4 мм.

Това скромно нарастване се отплаща със значително по-балансиран външен вид и с оптимален простор в салона (+16 мм пространство за краката на пасажерите отзад). Не са малко и измененията, които не се виждат от пръв поглед. Те обаче не са за пренебрегване, като най-основните са съкратен спирачен път и усилена якост на купето. Последното е в основата и на по-добрата стабилност на колата в завои - кренът е намален без това да се отразява на комфорта заради по-твърда возия.

Интериор

Тест на новия Ford Fiesta - 3

Като цяло най-големи изменения новата Fiesta отбелязва в салона. Твърдите пластмасови детайли са значително по-малко, а големият сензорен дисплей с висока резолюция, подобно на Citroen C3 и Hyundai i20, е разположен в горната част на арматурното табло. Под него е управлението на климатика. По този начин приборите на Fiesta вече са модерни и същевременно практични. Багажният отсек също е оптимален - 292 литра за тривратата версия и 303 литра за модификацията с пет врати. Като допълнителна екстра можете да се сдобиете и с кора, която прави пода на товарното пространство равен с отвора на задната врата. Като цяло можем спокойно да заявим, че моделът окончателно се е избавил от лаконичния интериорен дизайн на предшественика си. Това определено е сериозен плюс в актива на Fiesta, защото тези промени определено не са тенденция в автомобилостроенето и нови модели като SEAT Ibiza, например, все още залагат на морално остарял интериор и ниско качество на материалите в купето.

Ходови характеристики

След като ви запознахме с основните интериорни и екстериорни изменения, ще насочим поглед и към ходовите характеристики на новата Fiesta. Практичността на колата не се крие само в по-оптималното разпределение на салона, а и в нейната управляемост. Тя се кара леко, воланът е прецизен, видимостта от мястото на водача - отлична. Когато дебелите задни стойки се окажат проблем при паркиране, на помощ идват опции като парктроници, камери и дори автоматична система за паркиране. Fiesta е успяла да съхрани и превъзходната си фитнес форма. В най-наточените си изпълнения масата е малко над 1 200 килограма, което помага на колата в много области, в това число икономичност и управляемост. Инженерите на Ford са успели да направят автомобил, който е с 200 килограма по-лек от преки конкуренти, като новото Suzuki Swift, например.

Двигатели

Тест на новия Ford Fiesta - 4

Всички двигатели, които се предлагат за новата Fiesta, впечатляват с икономичност и с прилична динамика. Последната обаче съвсем не е силата на колата. За тези, които предпочитат повече темперамент, Ford подготвя и версия ST, но към момента все още не е представена. Наборът от двигатели включва три варианта на трицилиндровия еднолитров EcoBoost - 100, 125 и 140 к.с., както и 1.1-литров атмосферен двигател с две мощностни версии - 70 и 85 коня. Наличен е и 1.5-литров турбодизел, разполагащ с мощ от 85 или 120 конски сили. Турбомоторите работят съвместно с шестстепенна механична трансмисия или с автоматична скоростна кутия, а 1.1-литровото моторче разполага само с кутия с пет предавки.

В заключение

Нашето мнение е, че най-добрият избор от всички мотори си остават EcoBoost. Тези двигателчета са напористи, икономични и сравнително динамични. Шумни са, но пък за сметка на това купето на новата Fiesta впечатлява с доста по-добра шумоизолация. А що се отнася до различните модификации на новата Fiesta - Vignale, Titanium и спортната ST-Line, екипът ни е на мнение, че Vignale е най-забележителна, различна и луксозна. Тя също така ще допадне на любителите на качествения саунд, защото разполага с аудио система от Harman - B&O Play, разработена от небезизвестните Bang & Olufsen. И така, след всичко казано до тук може да се предположи, че въпреки някои недостатъци новата Fiesta има всички шансове да се превърне в бестселър не само на марката, а и като цяло на пазарите в Европа.

Тест на новия Ford Fiesta - 5


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 2 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ivan

    40 12 Отговор
    Страхотна
  • 2 Марто

    36 10 Отговор
    Много е добра колата. Мисля, че ще стане отново бестселър.
  • 3 Роман Маверика Ценов

    54 19 Отговор
    Форд са много добри. Жена ми и аз имаме много сме доволни. Сина ми има бмв и иска да го продаде, че много проблеми и се чупи постоянно но никой не иска до го купи. Иска да вземе нещо по-добро КИА или Форд
  • 4 004130

    22 85 Отговор
    Боклук с предно.
  • 5 314

    16 3 Отговор
    Според друг БГ сайт: "новият Suzuki Swift е отслабнал с колосалните 120 кг! Базовата версия тежи само 840 кг". Според горния текст Ford Fiesta тежи 200кг по-малко!? Как си ги пишете само:-)
  • 6 Lexus

    16 50 Отговор
    След 5 10 години ако не седи в гараж ще работят половината от фаровете, екрана за тъча ще има неработещи пиксели и цялата ще е в ръжда.. просто абсолютно всички марки са така, освен тези които си цинковат колите и самия модел е с най-малко електроника по възможност...
  • 7 Бай Тошо

    26 11 Отговор
    прекрасна градска кола. заедно с новата мазда 2 делят първото място в класа.
  • 8 гост

    18 30 Отговор
    1200кг за субкомпактен автомобил и да се каже, че е лек? Моята бивша 12г. кола беше горен-среден клас и тежеше 1350кг., а фиеста е 2 нива надолу. Нищо против да се слъгва, но горното твърдение за лекота не е вярно. Дизайнът е много зле. Защо ли? Защото малка кола е направена с черти на голяма, което я загрозява, не е пропорционална. Тези линии стоят добре на фокус, не на фиеста, задницата й е прекалено много отсечена за подобна линия.
  • 9 Гост уригинала

    10 5 Отговор
    Тъча не е ли китайски и залепен със секундно лепило,пак неговото магаре е по-голям инат от другите.На мен лично ми харесва и то много но е вжно мнението и на госта дето е със стар леш.
  • 10 123

    13 10 Отговор
    Тия журналисти какво са пили тази сутрин? Ако 140 коня бензин или 120 дизел не са динамични то сигурно му трябват поне 200?!?
    Или са карали с дръпната ръчна спирачка.
  • 11 Марио

    8 30 Отговор
    Не е лошо кола за градско.Предимно за жени (и то тези които не искат да дават много пари или да си вземат ро-читава марка)е.Все пак е форд и е нисък клас автомобил.Пластмаса и куп други некачествени материали.Слаби двигателчета и така.Щея видим като почнат да я карат но все си е форд(с изключение на mustang и там новото им сув).
  • 12 Гоуст

    34 10 Отговор
    Към всички хейтъри, които явно не са карали ФОРД от 1998 нагоре или от Мондео МК2, защото ако бяха, нямаше да имат такова мнение: Не случайно форд печелят три пъти двигател на годината - нещо, което никоя автомобилна марка не го е правила, както и фиеста, фокус и мустанг са от най-продаваните коли в своя клас!

    Коментиран от #29

  • 13 гост

    10 7 Отговор
    Форд са много добри коли, особенно предпоследното поколение на Мондео, страхотно е с ниво Титаниум. Няма спор. Ала този дизайн не отива на малка кола, повече прилича на корейска сглобка. Отред предницата е добре в известна степен, но всичко назад не си ходи с нея.
  • 14 alex666

    20 6 Отговор
    най добрата кола за града а извънградско каране разхода засрамява и дизелите карам 1.25 с 75ps и ако имам възможност взимам новата без колебания
  • 15 фиеста 120 коня

    43 9 Отговор
    Аман от разбирачи с "премиум"марки на по 20 години...Фиестата е страхотна кола...Еко буста печели 6 години за най добър мотор...
  • 16 СССР

    9 34 Отговор
    ПЛАСТМАСОВ БОКЛУК ОТ ГЕРМАНИЯ!

    ГРОЗОТИЯ И СКУКА!

    Коментиран от #22, #25

  • 17 босе

    7 1 Отговор
    Европейското подразделение на Форд,след 2002 год. започна да прави добри коли наистина...съвместното производство с Мазда им се отрази много добре-просто си купувате немско-японска кола,сглобявана "някъде си".Наточените им модификаций са наистина с перфектен саунд- Мазда озвучава с BOSE , Форд с Harman Kardon и купеното от тях B & O.
  • 18 ккк

    8 2 Отговор
    Браво! Забележките са незначителни спрямо добре формирания общ пакет, предназначен за типичният градски автомобил.

    Очакваме с нетърпение и новият Фокус, след това и Мондео -където всъщност се крие големият световен автомобилен залог. Интригата най-вече ще се състои с грандиозните концепции на Форд Фокус-Мондео, Хонда Сивик-Акорд и Мазда 3-6 през 2018 и сюблимните им концепти за през 2019 г.

    Уникални автомобили.
  • 19 Алфа Ромео

    6 1 Отговор
    Колата е хубава, това с килограмите не ми стана много ясно, искате да кажете че Суифт тежи 1400 кг ли, на мен и 1200 ми се струват много за малка кола.
  • 20 sososo

    9 0 Отговор
    Чудесна е :-) Имал съм 3 Форда за последните 12-13 години. Последният е Мондео МК4. Надеждни и непретенциозни автомобили. Никакви особени драми с никой от тях. Мондеото МК2 беше изключително здраво и сеашният и собственик все още си я ползва и пътува с нея из БГ.
  • 21 Гост 29

    13 4 Отговор
    Форд от години правят отлични автомобили.Статистиките не лъжат.Със 120 к.с. колата е супер динамична.Знам от опит.Какво се има предвид с критиката към моторите,нямам идея.Този двигател беше награждаван 6 г.поред,за номер едно.Уникален е.Извън премиум марките,за мен са най-добрите автомобили,равни с Вагените.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 какка

    7 8 Отговор
    МИ той пасата ми комби е 1250 кила бре
    как тая въшка е 1200?
    ми тя цялата ще се събере в багажника на пас-ко
  • 24 Имах два форда , единият нов

    2 12 Отговор
    Боклук !!!!
  • 25 СубаруЛеворгВарна

    7 5 Отговор

    До коментар #16 от "СССР":

    За първи път виждам возило производство 9.2017г. модел 2018 г...без декоративния-пластмасов капак!

    - Четирите неща които ме влудяват в съвременни антомобили 2017г. е да няма амортисьор на предния капак - да няма задни ел.стъкла за 4-5 врати МПС....да няма духалки климатика на задните седалки. И последното абсолютно задължително за ръчна ск. кутия 6 ст.....изумявам се че има все още и возила за 35 000 лв. с първобитна 5 ст. ръчка произведени 2017 година!

    Коментиран от #28

  • 26 Пострадал

    2 10 Отговор
    Форд и циганин зимата не работят.

    Коментиран от #27

  • 27 Хитрото

    1 5 Отговор

    До коментар #26 от "Пострадал":

    Правилно - платена статия за кенефи
  • 28 Харито

    0 2 Отговор

    До коментар #25 от "СубаруЛеворгВарна":

    Има един глупак "СУБАРУТО" му викат пий ракия сяка вечер на един павилион купил си субаро и само го ремонтирал цял ден и оттам субарото ти да не си някой такъв глупак и да имаш субару имъче коментара е правилен
  • 29 До Гоуст

    2 7 Отговор

    До коментар #12 от "Гоуст":

    Фокус е много далече от най продавана кола в своя клас ! Много хляб има да изяде докато достигне до продажбите на Голф ... :)

    Коментиран от #30

  • 30 просто инфо

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "До Гоуст":

    Най-продаваната кола в тоя клас винаги е била Тойота Корола. Това голфаджийте странно защо не го знаят. Преди няколко години за първи път бе обявено че точно Фокус е станал най-продаван за годината, но мисля че имаше някакъв спор между двете фирми за това. НО голф никога не е била най-продаваната кола в света в този клас и точка!
  • 31 Мето

    0 0 Отговор
    Чета коментарите и като гледам повечето не са имали форд. Имал съм доста модели от марката и сега също имам 2. За тези който мислят че двигателя не държи ще им кажа от личен опит:
    Форд мондео 1.6 еcoboost, но 4 цилиндровия вече на реални 181к км купен нов без никакви ремонти по мотора, единсвеното което е сменяно по него са няколко малко по скъпи неща с цел да е малко по бърз от фабричните 160 коня, а това са: Рециклирано турбо със сменена централна част и по лека перка на турбината, сменен пълен комплект съединител с маховик за малко повече Нм и това е за 180к км, другото са дреболии по окачването и обслужвания. Преди 20к км са сменени съединителя и рециклирането на турбото и след чип тунинг и настройка на турбото от 160 коня и 240Нм на дино тест на мотор изкарва 192коня и 287Нм който идват още при 1600 оборота заради новата перка на турбото и настройката, което за кола под 1500кг е доста прилично и мога да кажа, че съпоставимо с пасат 2.0ТДИ, който баща ми кара същата година като мондеото мога да кажа че форда върви доста повече след доработките и харчи малко повече. Пасата извън градско със 140 темпомат дава 6.8 нафта, а форда със 140 дава 7.1 бензин, градско паса дава 8.5-9.0 в София, а форда 9.0-9.5, което не е голяма разлика.