Порторож, Словения. Наш екип от мястото на събитието.
Един от най-силните играчи на европейските пазари най-накрая се сдоби с наследник. Продаваната от 2008 година Fiesta вече е изпратена в заслужена пенсия, а сега на ход е новото, осмо поколение на модела. С него се запознахме отблизо по време на обстоен тест драйв, организиран от европейското подразделение на Ford. Ето и впечатленията ни от новата Fiesta, която ни бе показана в три разновидности - луксозната Vignale, стилната Titanium и спортната ST-Line.
През последната година от своя живот досегашната Fiesta успя да се задържи в тройката на най-продавани автомобили в Европа. Сега новата генерация се появява със слогана Feel the difference ("Почувствай разликата") и въпреки многото критики още преди да е излязла разлика наистина има. Упреците са за това, че автомобилът е построен на старото, но леко модернизирано шаси и се оборудва със същите двигатели, но това, че става дума за ново поколение, е пределно ясно. Колата е по-голяма, по-качествена, по-комфортна и по-безопасна. Ходовите ѝ характеристики също впечатляват, най-вече с подобрена стабилност и прецизност, а външният вид не е радикално променен, но измененията са точно на място.
Екстериор
Можем спокойно да кажем, че моделът прилича доста на предшественика си. Разлики се забелязват във формата на фаровете и стоповете, които вече са хоризонтални. Новата генерация не е създадена от бял лист хартия и от седмото поколение са заимствани доста детайли, което обаче не омаловажава достойнствата на Fiesta 2017. Новият субкомпактен Ford е по-дълъг и по-широк от досегашния със 71 и 13 мм, съответно, а междуосието е разтегнато с 4 мм.
Това скромно нарастване се отплаща със значително по-балансиран външен вид и с оптимален простор в салона (+16 мм пространство за краката на пасажерите отзад). Не са малко и измененията, които не се виждат от пръв поглед. Те обаче не са за пренебрегване, като най-основните са съкратен спирачен път и усилена якост на купето. Последното е в основата и на по-добрата стабилност на колата в завои - кренът е намален без това да се отразява на комфорта заради по-твърда возия.
Интериор
Като цяло най-големи изменения новата Fiesta отбелязва в салона. Твърдите пластмасови детайли са значително по-малко, а големият сензорен дисплей с висока резолюция, подобно на Citroen C3 и Hyundai i20, е разположен в горната част на арматурното табло. Под него е управлението на климатика. По този начин приборите на Fiesta вече са модерни и същевременно практични. Багажният отсек също е оптимален - 292 литра за тривратата версия и 303 литра за модификацията с пет врати. Като допълнителна екстра можете да се сдобиете и с кора, която прави пода на товарното пространство равен с отвора на задната врата. Като цяло можем спокойно да заявим, че моделът окончателно се е избавил от лаконичния интериорен дизайн на предшественика си. Това определено е сериозен плюс в актива на Fiesta, защото тези промени определено не са тенденция в автомобилостроенето и нови модели като SEAT Ibiza, например, все още залагат на морално остарял интериор и ниско качество на материалите в купето.
Ходови характеристики
След като ви запознахме с основните интериорни и екстериорни изменения, ще насочим поглед и към ходовите характеристики на новата Fiesta. Практичността на колата не се крие само в по-оптималното разпределение на салона, а и в нейната управляемост. Тя се кара леко, воланът е прецизен, видимостта от мястото на водача - отлична. Когато дебелите задни стойки се окажат проблем при паркиране, на помощ идват опции като парктроници, камери и дори автоматична система за паркиране. Fiesta е успяла да съхрани и превъзходната си фитнес форма. В най-наточените си изпълнения масата е малко над 1 200 килограма, което помага на колата в много области, в това число икономичност и управляемост. Инженерите на Ford са успели да направят автомобил, който е с 200 килограма по-лек от преки конкуренти, като новото Suzuki Swift, например.
Двигатели
Всички двигатели, които се предлагат за новата Fiesta, впечатляват с икономичност и с прилична динамика. Последната обаче съвсем не е силата на колата. За тези, които предпочитат повече темперамент, Ford подготвя и версия ST, но към момента все още не е представена. Наборът от двигатели включва три варианта на трицилиндровия еднолитров EcoBoost - 100, 125 и 140 к.с., както и 1.1-литров атмосферен двигател с две мощностни версии - 70 и 85 коня. Наличен е и 1.5-литров турбодизел, разполагащ с мощ от 85 или 120 конски сили. Турбомоторите работят съвместно с шестстепенна механична трансмисия или с автоматична скоростна кутия, а 1.1-литровото моторче разполага само с кутия с пет предавки.
В заключение
Нашето мнение е, че най-добрият избор от всички мотори си остават EcoBoost. Тези двигателчета са напористи, икономични и сравнително динамични. Шумни са, но пък за сметка на това купето на новата Fiesta впечатлява с доста по-добра шумоизолация. А що се отнася до различните модификации на новата Fiesta - Vignale, Titanium и спортната ST-Line, екипът ни е на мнение, че Vignale е най-забележителна, различна и луксозна. Тя също така ще допадне на любителите на качествения саунд, защото разполага с аудио система от Harman - B&O Play, разработена от небезизвестните Bang & Olufsen. И така, след всичко казано до тук може да се предположи, че въпреки някои недостатъци новата Fiesta има всички шансове да се превърне в бестселър не само на марката, а и като цяло на пазарите в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ivan
11:50 11.09.2017
2 Марто
11:55 11.09.2017
3 Роман Маверика Ценов
11:57 11.09.2017
4 004130
12:02 11.09.2017
5 314
12:08 11.09.2017
6 Lexus
12:12 11.09.2017
7 Бай Тошо
12:18 11.09.2017
8 гост
12:27 11.09.2017
9 Гост уригинала
12:39 11.09.2017
10 123
Или са карали с дръпната ръчна спирачка.
13:28 11.09.2017
11 Марио
13:40 11.09.2017
12 Гоуст
Коментиран от #29
14:10 11.09.2017
13 гост
14:23 11.09.2017
14 alex666
15:21 11.09.2017
15 фиеста 120 коня
15:36 11.09.2017
16 СССР
ГРОЗОТИЯ И СКУКА!
Коментиран от #22, #25
17:51 11.09.2017
17 босе
20:34 11.09.2017
18 ккк
Очакваме с нетърпение и новият Фокус, след това и Мондео -където всъщност се крие големият световен автомобилен залог. Интригата най-вече ще се състои с грандиозните концепции на Форд Фокус-Мондео, Хонда Сивик-Акорд и Мазда 3-6 през 2018 и сюблимните им концепти за през 2019 г.
Уникални автомобили.
20:46 11.09.2017
19 Алфа Ромео
21:02 11.09.2017
20 sososo
21:10 11.09.2017
21 Гост 29
21:12 11.09.2017
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 какка
как тая въшка е 1200?
ми тя цялата ще се събере в багажника на пас-ко
21:49 11.09.2017
24 Имах два форда , единият нов
00:52 12.09.2017
25 СубаруЛеворгВарна
До коментар #16 от "СССР":
За първи път виждам возило производство 9.2017г. модел 2018 г...без декоративния-пластмасов капак!- Четирите неща които ме влудяват в съвременни антомобили 2017г. е да няма амортисьор на предния капак - да няма задни ел.стъкла за 4-5 врати МПС....да няма духалки климатика на задните седалки. И последното абсолютно задължително за ръчна ск. кутия 6 ст.....изумявам се че има все още и возила за 35 000 лв. с първобитна 5 ст. ръчка произведени 2017 година!
Коментиран от #28
00:54 12.09.2017
26 Пострадал
Коментиран от #27
07:32 12.09.2017
27 Хитрото
До коментар #26 от "Пострадал":
Правилно - платена статия за кенефи08:51 12.09.2017
28 Харито
До коментар #25 от "СубаруЛеворгВарна":
Има един глупак "СУБАРУТО" му викат пий ракия сяка вечер на един павилион купил си субаро и само го ремонтирал цял ден и оттам субарото ти да не си някой такъв глупак и да имаш субару имъче коментара е правилен08:55 12.09.2017
29 До Гоуст
До коментар #12 от "Гоуст":
Фокус е много далече от най продавана кола в своя клас ! Много хляб има да изяде докато достигне до продажбите на Голф ... :)Коментиран от #30
09:49 12.09.2017
30 просто инфо
До коментар #29 от "До Гоуст":
Най-продаваната кола в тоя клас винаги е била Тойота Корола. Това голфаджийте странно защо не го знаят. Преди няколко години за първи път бе обявено че точно Фокус е станал най-продаван за годината, но мисля че имаше някакъв спор между двете фирми за това. НО голф никога не е била най-продаваната кола в света в този клас и точка!20:11 12.09.2017
31 Мето
Форд мондео 1.6 еcoboost, но 4 цилиндровия вече на реални 181к км купен нов без никакви ремонти по мотора, единсвеното което е сменяно по него са няколко малко по скъпи неща с цел да е малко по бърз от фабричните 160 коня, а това са: Рециклирано турбо със сменена централна част и по лека перка на турбината, сменен пълен комплект съединител с маховик за малко повече Нм и това е за 180к км, другото са дреболии по окачването и обслужвания. Преди 20к км са сменени съединителя и рециклирането на турбото и след чип тунинг и настройка на турбото от 160 коня и 240Нм на дино тест на мотор изкарва 192коня и 287Нм който идват още при 1600 оборота заради новата перка на турбото и настройката, което за кола под 1500кг е доста прилично и мога да кажа, че съпоставимо с пасат 2.0ТДИ, който баща ми кара същата година като мондеото мога да кажа че форда върви доста повече след доработките и харчи малко повече. Пасата извън градско със 140 темпомат дава 6.8 нафта, а форда със 140 дава 7.1 бензин, градско паса дава 8.5-9.0 в София, а форда 9.0-9.5, което не е голяма разлика.
21:12 21.09.2020