Германските автодилъри публично критикуват концерна от Волфсбург за последиците от дизеловия скандал и искат обезщетение. „Начинът, по който VAG заобикаля Дизелгейт, е невъобразим. Вече явно никой не се признава за виновен за това, което е причинил“, заяви председателят на Съюза на партньорите на VW и Audi Дирк Ведиген фон Кнап. От своя страна, търговският представител на автоконцерна Томас Цан определи критиката на асоциацията на дилърите като "безпрецедентна и вредна за бизнеса".
„В момента се изготвя правен иск за обезщетение срещу VAG, чийто размер все още не е фиксиран“, каза фон Кнап. Като цяло обаче се очаква сумата да бъде осем- или дори деветцифрена. Асоциацията представлява интересите на повече от 2 400 търговски и сервизни партньори на Audi и VW, което я прави гръбнак на продажбата и поддръжката на превозните средства за крайни клиенти. Това е и причината много от оплакванията на собственици на автомобили да са срещу дилърите, а не срещу VAG директно.
Дилърите са се почувствали "разочаровани" от поведението на автоконцерна. “Несправедливо е, че търговците, които откриват проблемите на потребителите, ще трябва да се борят в съда срещу оплакващите се купувачи. Това е перверзна ситуация, която означава, че никога няма да видим тези клиенти отново", каза шефът на асоциацията. „Като цяло германският пазар на дребно продаде 73 000 VW-та по-малко от зората на дизеловата криза. Това можеше да бъде избегнато, ако от концерна бяха подходили адекватно и отговорно", допълни фон Кнап.
В това отношение Volkswagen е свикнал да бъде обект на нападения само от адвокати на купувачи, защитници на потребителите или екологични организации, но не и от своите собствени договорни партньори. Атаката дойде като изненада за компанията, а отговорът последва бързо и не по-малко рязко.
"Господин Ведиген фон Кнап внезапно тръгва по пътя към обществото, което е безпрецедентно и е в разрез със смисъла на търговски партньори. Този подход е безотговорен и вреден за търговската организация, Volkswagen Group и нейните марки", съобщи в изявлението си търговският представител на автопроизводителя Томас Цан.