Отидете към основна версия

25 020 10

Тест на високопроходимия пикап Isuzu D-Max

  • isuzu-
  • d-max-
  • тест

Автомобилът, който ви представяме този път, е на пазарите по света вече четвърта година, но от скоро се предлага и у нас. В случая става дума за последната модернизирана версия на японския пикап, външният вид на който в никакъв случай не може да се нарече остарял. Този род автомобили отдавна са се превърнали в ортодоксални представители на автомобилната фауна и на практика са доста сходни. У нас високопроходимият японски пикап ще се противопостави на алтернативи като пикапа на Nissan, а първите ни впечатления са, че той не отстъпва на отдавна утвърдената у нас Navara.

Екстериор и интериор

Външният вид на D-Max е агресивен и доста внушителен. Хромираните елементи по екстериора пък добавят доза лукс и разграничават модела от типичните за сегмента "работни коне". В салона обаче пластмасата е твърда, а материалите като цяло не са от най-скъпите. За сметка на това сглобката е на ниво и в салона не се чуват паразитни шумове и скърцания. Седалките са големи, с малка странична поддръжка, но са удобни и сравнително ергономични. Воланът се регулира само по височина, но водачът лесно намира точната за него позиция.

Ходови характеристики

Автомобилът се държи много прилично на асфалт, като дори не се затруднява в остри завои с по-висока скорост. Големият клиренс не се отразява на крена в завои, защото окачването е една идея по-твърдо. Истинската стихия на D-Max обаче са разбитите и неасфалтирани пътища. Напречните неравности почти не се усещат и дори на много стръмни склонове тягата е достатъчна. Дългият ход на окачването добавя увереност при преминаване на препятствия в пресечена местност.

Двигател

Нискооборотният дизелов мотор разполага с достатъчно мощност във всички ситуации. Агрегатът RZ4E-TC е с променлива геометрия на турбокомпресорната система, има оптимизирана реакцията на турбината при ниски обороти, като по този начин се намалява ефекта на т.нар. турбо дупка. Самият двигател не се нуждае от добавката AdBlue. Въпреки това 1.9-литровия дизел е достатъчно мощен и отговаря на стандарта Euro VI. Мощността му от 164 конски сили е напълно достатъчна за сравнително тежката каросерия.


Цена и перспективи

Представителите на японската марка у нас не без основание се надяват на лидерство сред пикапите, но има ли всъщност D-Max шансове? С цена, започваща от 47 000 лв без ДДС мнението ни определено е положително. Isuzu предлага отлично модернизиран пикап за адекватни пари. Автомобилът определено превъзхожда Mitsubishi L200 и Toyota Hilux, като ще си съперничи единствено с Nissan Navara. Козовете му са отлична проходимост, оптимален товарен обем, икономичен и динамичен двигател (с разход около 8 литра на 100 км) и със сервизен интервал от 20 000 километра.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини