Отидете към основна версия

5 778 0

Chevrolet Captiva Sport е уникално предложение

  • chevrolet-
  • captiva-
  • chevrolet captiva-
  • chevrolet captiva sport

Chevrolet Captiva излезе на европейския пазар през 2006 г. Грабна сърцата на клиентите не само заради впечатляващата си цена. Компактния размер на возилото, богатото оборудване, удобството да караш “автоматик”, икономичния двигател, възможността за включване на система 4х4 (особено подходяща за тежката пътна обстановка напоследък) - това са само част от предимствата, които характеризират чудесния SUV на известната марка. Към “плюсовете” ще добавя и допълнителните две седалки зад втория ред. Когато те са свалени, осигуряват пространство на багажния отсек, което ще удовлетвори и най-претенциозните в това отношение.

Неслучайно Captiva е един от най-продаваните возила у нас и Европа. Този факт не е изненада, като се вземат предвид и трите различни агрегата с мощност от 136 до 230 конски сили. За да удовлетворят все по-големите изисквания на своите почитатели от цяла Европа, конструкторите на Chevrolet изненадват много приятно със спортен вариант на модела.

Новото решение на американската марка за Европа е Captiva Sport. Тя се отличава с новия и по-агресивен фейслифт, хромираните елементи, големите и лъскави 18-цолови алуминиеви джанти и още няколко подчертаващи скоростта елемента. Компактният спортен всъдеход се предлага с два двигателя. От Chevrolet са помислили за любителите на високи скорости и са оборудвали Captiva Sport с мощния бензинов 3,2 - литров агрегат, V6, дърпан от 230 конски сили, и максимален въртящ момент от 297 Nm.

А за по-улегналите и семейни почитатели на офроуд шофирането се предлага двулитровият турбодизел с мощност от 150 коня. Той е доста икономичен и предразполага за едно по-спокойно пътуване, през което пътниците могат да се любуват на ландшафта от просторната Captiva Sport. Дизеловият двигател на всъдехода наистина е страшно икономичен. Смесеният разход е 7,4л за 100 км пробег. На практика Captiva Sport може да измине 870 км, само с един резервоар гориво, който е 65 литра. Доста добре звучи за SUV! За ниския разход спомага системата за директно впръскване на горивото (common rail), изработена по последна технология на Bosch. Икономичен двигател за истински ценители!

За да подчертаят спортния характер на Captiva Sport, конструкторите от Chevrolet са хромирали и никелирали някои елементи по купето на автомобила. Дръжките на вратите са в хром, а голямата лайсна около уплътнението на стъклата е никелирана. В никел също са ауспусите, които издават, че колата е доста мощна. Орнаментите и завършващите лайсни по предната решетка и броня са изцяло в хром кожа. Няма нищо по-спортно, агресивно и предизвикателно от червената кожа. Дори и обръчите около халогенните фарове са хромирани. Това загатва за лукса и спортния хъс на автомобила. За което още спомагат затъмнените стъкла на предните фарове и кристалните стопове. А в интериора се съдържа най-сериозният белег на спортното у Captiva - тапицерията на седалките е червено-черна.

Безопасност

Подобно на активната безопасност, мерките за пасивна защита също са били сред основните приоритети при разработката на Captiva. Всички места в новия SUV-модел на Chevrolet разполагат с триточкови предпазни колани, като тези на седалките от първия ред са оборудвани с устройства за натягане и ограничаване на усилието.

При настъпване на произшествие, в рамките на няколко хилядни от секундата се задействат до шест на брой въздушни възглавници в зависимост от посоката на удара - предните възглавници за водача и неговия спътник, страничните въздушни завеси, защитаващи пътниците на първия ред и тези на външните места на задната седалка, както и възглавниците за странична защита на гръдния кош на водача и неговия спътник (поръчват се допълнително).

Chevrolet Captiva е семеен автомобил и затова екипът, който го е разработил, е отделил особено внимание на оптималната защита на малките деца. На двете външни места на втория ред седалки например могат бързо и сигурно да бъдат монтирани детски столчета, съвместими със специално предвидените при Captiva точки Isofix.

текст: Мария Минкова
снимки: Винсент де Брабандере
www.vdbphotos.be

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини