Шефът на Ford поздрави Corvette за европейския им рекорд

2 Август, 2025 10:30 1 796 5

  • chevrolet-
  • corvette-
  • ford-
  • mustang

Ще видим ли отговор от Mustang?

Шефът на Ford поздрави Corvette за европейския им рекорд  - 1

Титлата за най-бързия американски серийно произвеждан автомобил, покорил пистата Нюрбургринг Нордшлaйфе, отново смени собственика си, подновявайки ожесточената конкуренция между две от най-емблематичните марки в страната. В продължение на седем месеца Ford Mustang GTD държеше желанния рекорд, първо с време за обиколка от 6:57.685 през декември, което по-късно бе подобрено до 6:52.07. Въпреки това, Chevrolet сега отне короната с новите Corvette ZR1 и ZR1X, постигайки още по-бързо време от 6:49.215.

Отговорът на Ford беше бърз и енергичен, идващ директно от самия главен изпълнителен директор Джим Фарли. В отговор на официален пост на Corvette в Instagram, Фарли отправи кратко, но силно послание: „Поздравления на екипа на Corvette. Играта започва!“

Макар Ford да може потенциално да се върне на „Ринга“ за още един опит, Mustang GTD е в значително техническо неравенство спрямо ZR1 и ZR1X. Въпреки че Chevrolet все още не е обявил официално теглото на още по-екстремния ZR1X, се очаква той да бъде значително по-лек от GTD.

Разликата в мощността е също толкова изразена. Впечатляващият турбо двигател на Mustang GTD произвежда 815 конски сили, но това е засенчено от 1064 конски сили на ZR1, като ZR1X преминава границите до невероятните 1250 конски сили. Макар че суровите данни за мощността и теглото не разкриват изцяло картината, те са безспорно критични фактори на изискваща писта като Нюрбургринг. Въпреки това GTD далеч не е зле представен, като се гордее с високотехнологична окачване, огромни гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 R и усъвършенстван аеродинамичен пакет, който включва система за намаляване на съпротивлението в стила на Formula 1, за да оптимизира скоростта на правите отсечки. Битката за американско надмощие на световната сцена официално започна.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 8 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Эвлоги

    8 1 Отговор
    Нещо снимчица?Йок.Само преводач.Но пък има снимка на глупавия Ситроен.
  • 3 ЕЛЛИН

    8 0 Отговор
    Форд трябва да отговори на предизвикателството ! Навремето Карол Шелби оставил фразата “Horsepower sells cars, torque wins races," .

    Коментиран от #4

  • 4 Не е достатъчно

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "ЕЛЛИН":

    Само въртящ момент не е достатъчен, колкото и коне да имаш. Справка - електромобилите които имат излишък и от двете, но също така имат и излишно тегло, което им пречи на пистата.

    Само въртящ момент и мощност не стигат, трябва да се добави и лекота, както гласи една друга известна мъдрост

    Коментиран от #5

  • 5 демократ

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Не е достатъчно":

    Но риплейсмънт фор дисплейсмънт.