Отидете към основна версия

66 544 90

Здрава японска кола за под 5000 лв.

  • honda-
  • accord-
  • употребявани автомобили

Ако сте решили да си купите евтина японска кола, то непременно трябва да обърнете внимание на Honda Accord. По-конкретно на шестото поколение на модела, което се появява на бял свят през 1998 година, старичко е, но и цените му към днешна дата на вторичния пазар у нас не са високи. Те варират в диапазона 2 000 и 5 000 лв. Можете да ги разгледате ТУК.

Вариантите на шестата генерация са: купе, седан, хечбек и комби, като първите два са най-разпространени у нас. Каквото и да изберете, трябва да сте наясно, че тази кола не е много евтина за поддръжка, но пък дефектира изключително рядко. За предпочитане са всички бензинови двигатели, с изключение на трилитровия. Сложната система за изменение на фазите на газоразпределението VTEC не трябва да ви притеснява. Тя не създава никакви проблеми в процеса на експлоатация.

Да се опишат характерни недостатъци на тези мотори е невъзможно, защото такива почти липсват. Да се сбърка с избора на модификация също е трудно, тъй като даже базовата версия с 1.8-литров агрегат разполага с напълно достатъчните за ежедневните нужди 136 к.с. За водачи с по-гореща кръв обаче се препоръчват двулитровата машина със 147 к.с. и особено агрегатът с ходов обем 2 254 см3 (154 коня), който за жалост се монтира само през последните две години от производството на модела.

Единствените противопоказания към 2.2-литровия двигател на топ модификацията Type-R и нейните 212 к.с. са експлоатационните разходи и изключително скъпият ремонт (дори по стандартите на Honda) в случай на повреда. На вторичния пазар понякога попадат автомобили, внесени от Холандия, оборудвани по правило с газова уредба. Практиката сочи, че тези екземпляри често се нуждаят от ремонт на главата.

Един от малкото недостатъци на двигателите на Accord е трудният старт в студено време. Решението на проблема дават различен тип запалителни свещи или препрограмиране на модула, подаващ искрата. Преди покупка е добре да се направи компютърна диагностика на двигателя, защото някои джамбази монтират байпас на модула за проверка на двигателя с обяснението, че индикаторът "Check Engine" светел безпричинно.

Всъщност обикновено става дума за опит да скрият от купувача факта, че е повреден кислородният датчик. Не е зле да се провери и състоянието на радиатора, който в първите две години от производството показва склонност към "просълзяване". Ангренажният ремък задължително се сменя на всеки 100 000 км заедно с ремъка на балансиращия вал и ролките. С други думи с добра поддръжка този автомобил ще изкара много дълго време без да ви създава главоболия.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини