Ако сте решили да си купите евтина японска кола, то непременно трябва да обърнете внимание на Honda Accord. По-конкретно на шестото поколение на модела, което се появява на бял свят през 1998 година, старичко е, но и цените му към днешна дата на вторичния пазар у нас не са високи. Те варират в диапазона 2 000 и 5 000 лв. Можете да ги разгледате ТУК.
Вариантите на шестата генерация са: купе, седан, хечбек и комби, като първите два са най-разпространени у нас. Каквото и да изберете, трябва да сте наясно, че тази кола не е много евтина за поддръжка, но пък дефектира изключително рядко. За предпочитане са всички бензинови двигатели, с изключение на трилитровия. Сложната система за изменение на фазите на газоразпределението VTEC не трябва да ви притеснява. Тя не създава никакви проблеми в процеса на експлоатация.
Да се опишат характерни недостатъци на тези мотори е невъзможно, защото такива почти липсват. Да се сбърка с избора на модификация също е трудно, тъй като даже базовата версия с 1.8-литров агрегат разполага с напълно достатъчните за ежедневните нужди 136 к.с. За водачи с по-гореща кръв обаче се препоръчват двулитровата машина със 147 к.с. и особено агрегатът с ходов обем 2 254 см3 (154 коня), който за жалост се монтира само през последните две години от производството на модела.
Единствените противопоказания към 2.2-литровия двигател на топ модификацията Type-R и нейните 212 к.с. са експлоатационните разходи и изключително скъпият ремонт (дори по стандартите на Honda) в случай на повреда. На вторичния пазар понякога попадат автомобили, внесени от Холандия, оборудвани по правило с газова уредба. Практиката сочи, че тези екземпляри често се нуждаят от ремонт на главата.
Един от малкото недостатъци на двигателите на Accord е трудният старт в студено време. Решението на проблема дават различен тип запалителни свещи или препрограмиране на модула, подаващ искрата. Преди покупка е добре да се направи компютърна диагностика на двигателя, защото някои джамбази монтират байпас на модула за проверка на двигателя с обяснението, че индикаторът "Check Engine" светел безпричинно.
Всъщност обикновено става дума за опит да скрият от купувача факта, че е повреден кислородният датчик. Не е зле да се провери и състоянието на радиатора, който в първите две години от производството показва склонност към "просълзяване". Ангренажният ремък задължително се сменя на всеки 100 000 км заедно с ремъка на балансиращия вал и ролките. С други думи с добра поддръжка този автомобил ще изкара много дълго време без да ви създава главоболия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
10:21 26.12.2017
2 Иренов
Коментиран от #4, #9, #19, #21, #58, #62, #64, #80, #84
10:28 26.12.2017
3 гощо
Коментиран от #5
10:33 26.12.2017
4 иван
До коментар #2 от "Иренов":
голям виц каза то щото твоити пасати не гният11:02 26.12.2017
5 Винету
До коментар #3 от "гощо":
Аз пък съм имал две, ама третата пак ще е Хонда...11:03 26.12.2017
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 изпробвал
проблемът с Хонда е че нямат Акюра на европейският пазар и ако искаш премиум кола трябва да отидеш към Лексъс или някой от немската тройка.
Коментиран от #17
11:19 26.12.2017
8 Японеца
Статията е написана супер изчерпателно, НО VTEC e възможно, най простата система за газоразпределение и затова ВЕЧНА.
До сега не съм чувал за счупен VTEC, за разлика от ванос!
11:22 26.12.2017
9 Пасат
До коментар #2 от "Иренов":
Спри със забранените субстанции!Коледа е, злобата ще те отрови!
Карай пасатя и пий повечко зелева чорба.
11:26 26.12.2017
10 РАДЕВ
11:42 26.12.2017
11 гост
11:57 26.12.2017
12 Черта
Коментиран от #85
12:12 26.12.2017
13 Хонда
12:18 26.12.2017
14 хонда
12:28 26.12.2017
15 РИЧИ
12:36 26.12.2017
16 РИЧИ
Коментиран от #18
12:39 26.12.2017
17 DDD
До коментар #7 от "изпробвал":
Legend е достатъчно премиум! Далеч над евтини С-класи и 7-циКоментиран от #74
12:51 26.12.2017
18 Петър
До коментар #16 от "РИЧИ":
Това беше едно време, сега роувър са на форд13:05 26.12.2017
19 ГОРАЗД
До коментар #2 от "Иренов":
Пасата от същите години е технологично 2 поколения назад!Да не говорим за пътно поведение ,а още повече за надеждност!Никога не си карал Акорд,нали,покарай само 50 км.и тогава може пак да си поговорим!13:40 26.12.2017
20 Гост
Коментиран от #86
13:45 26.12.2017
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 просто е
Коментиран от #24, #50, #57
14:29 26.12.2017
23 Дикембе Мутомбо
14:58 26.12.2017
24 onq s konq
До коментар #22 от "просто е":
Парите дадени за гориво с тоя разход дето си казал, са в пъти повече от тия дето ще дадеш за каквито и ремонти може да се сетиш. Най-големия разход за една кола след официалния сервиз(там не си поплюват) е разхода за гориво. Това, че на някой колата му не се чупела ама харчела 15 бензин няма голяма файда, щото една кола дето ти харчи 9 бензин и се чупи не си мисли, че се чупи всеки месец. На 100 000 км да ѝ правиш основен ремонт на двигателя, пак не може да изхарчиш парите дето си дал по кола дето не се чупи и ти гори 15 в града. Сметките са прости всеки сам може да си ги направи за 100 000 км кола дето гори с 5 литра(бензин/дизел) отгоре ще ти изгори 10 000 лв повече от другата т.е. ще ти изгори около 10 основни ремонта.15:14 26.12.2017
25 Прост со село
15:40 26.12.2017
26 Стефан
15:55 26.12.2017
27 Цар Вул
Коментиран от #66, #87
16:23 26.12.2017
28 Sliven
16:33 26.12.2017
29 ВБА
16:43 26.12.2017
30 Lancia Kappa
Съгласен съм,дори ще ти дам 100м. аванс демек преднина!! И ако ме биеш и аз ще ти я подаря да я дадеш за скраб!! Да ама няма да можеш,защото един радар ме хвана до Пазарджик със 192км.час и ми пратиха честитка!! Няма да казвам с колко изгърмях...
Коментиран от #32
17:06 26.12.2017
31 123
17:27 26.12.2017
32 japbest
До коментар #30 от "Lancia Kappa":
До Ланчата, имам Хонда ЦРВ 2009,2.0-155кс. на газ. Най-добрите магистрали в момента са в Белгия-ремонтирани изцяло 2015г. та прибирайки се от Англия преди седмица, настъпих натовареното Хонде и минах 220км/ч, на газ, така че не виждам как една банкрутирала и претопена марка като Lancia е сравнение за Хонда-една от най-иновативните марки в света. А до колегата с Пежото 307, аз също имах такова-супер изпълнение- Роланд Гарос комби 2.0- много удобна и комфортна кола но окачването се троши ужасно, а и 220км/ч е само химера . Само който не е имал японка може да плюе по тях- типично за БГКоментиран от #45
17:42 26.12.2017
33 късметлия
Като технология, возене, вътрешен комфорт и всичко
Наслаждавай се
Другите няма как да го разберат
18:31 26.12.2017
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Ха ха ха
19:00 26.12.2017
36 Plameni
Коментиран от #39
19:09 26.12.2017
37 Пламко1
19:10 26.12.2017
38 Японското
19:21 26.12.2017
39 Немеца
До коментар #36 от "Plameni":
Хаха най-големият производител на двигатели са, а и са от първите по надеждност! Дизеловият им двигател и до сега няма оплаквания от него за разлика от другите марки, особено европейските.19:26 26.12.2017
40 Ласков
Коментиран от #54, #76
19:34 26.12.2017
41 Изрод
19:45 26.12.2017
42 Господа.
19:46 26.12.2017
43 Aнгел
Коментиран от #47
19:51 26.12.2017
44 Plameni
Коментиран от #46
19:54 26.12.2017
45 Гост
До коментар #32 от "japbest":
Пич не се излагай. Имам същото СR-V, много здрава машина ама повече от 190 км. не може. Недей така, ще се смеят тука колегите.19:59 26.12.2017
46 Немеца
До коментар #44 от "Plameni":
Публикувано във факти.бг: Ами ето ти доказани двигателиТоп 10 на най-надеждните двигатели
Марка Проблем на брой двигатели (%)
1. Honda 1 на 344 (0.29 %)
2. Toyota 1 на 171 (0.58 %)
3. Mercedes 1 на 119 (0.84%)
4. Volvo 1 на 111 (0.90%)
5. Jaguar 1 на 103 (0.98%)
6. Lexus 1 на 101(0.99%)
7. Fiat 1 на 85 (1.17%)
8. Ford 1 на 80 (1.25%)
9. Nissan 1 на 76 (1.32%)
10. Land Rover 1 на 72 (1.38%)
Топ 10 на най-ненадеждните двигатели
Марка Проблем на брой двигатели (%)
1. MG Rover 1 на 13 (7.88 %)
2. Audi 1 на 27 (3.71 %)
3. Mini 1 на 40 (2.51 %)
4. Saab 1 на 40 (2.49%)
5. Opel 1 на 41 (2.46%)
6. Peugeot 1 на 44 (2.26%)
7. BMW 1 на 45 (2.20%)
8. Renault 1 на 46 (2.13%)
9. VW 1 на 52 (1.91%)
10. Mitsubishi 1 на 59 (1.70%)
Немските в долната класация преобладават!
Коментиран от #56
20:02 26.12.2017
47 Ласков
До коментар #43 от "Aнгел":
Ако наистина имаш тези коли защо си ги купил като имаш " хонда "? Въпросът ми е риторичен не е нужно да отговаряш. Надявам се че усещаш сарказмът ми.20:03 26.12.2017
48 Красимир
20:33 26.12.2017
49 Алфата
Коментиран от #88
21:30 26.12.2017
50 Пешо
До коментар #22 от "просто е":
Вероятно защото просто субаруто ти е бензиново. Купи си субару дизел и ще се убедиш,че е много по-трудно да се открие по-трошлив боклук. Може би единствено мазда дизел. Отделно субаруто са супер претенциозни откъм консумативи и супер скъпи за поддръжка.21:32 26.12.2017
51 СУБАРО
Коментиран от #69
21:38 26.12.2017
52 мамин ласков
Коментиран от #63
21:38 26.12.2017
53 Карло
Коментиран от #89
21:43 26.12.2017
54 Японеца
До коментар #40 от "Ласков":
Ласко, ласко, като не разбираш от коли, вземи някой майстор с теб.Сигурно са ти набутали некой кошник на 560хил.км. и ти си вадиш изводи или си ходил в официалното представителство за части.
Ама там само балъците ходят.
21:52 26.12.2017
55 граничарче
Коментиран от #67, #90
22:12 26.12.2017
56 Plameni
До коментар #46 от "Немеца":
В класацията за Двигател на годината BMW печелят средно по три титли на година в различните категории за последните десет години, а НОNDA само едно отличие във всичките категории за последните десет години. "Mно го са добри"Коментиран от #59
22:15 26.12.2017
57 Платноходки плават
До коментар #22 от "просто е":
Свещите са оригинални - от 1993и на половин милион - рибарски приказки...
22:21 26.12.2017
58 x-men
До коментар #2 от "Иренов":
Явно толкова разбираш на коли.22:25 26.12.2017
59 Немеца
До коментар #56 от "Plameni":
Абе какво се правите на шашъви, не мога да разбера! Приложил съм ти класация за двигателна надежност за над 300к км. В критериите за избор на двиг. на годината не фигурира надежност по обективни причини, т.е. нямат практически пробег за сравнение. А за БМВ двигателите като цяло е тъжна картина за претенциите на тази марка. Не може в БМВ форум да четеш - извягвайте този, този и този двигател, рано или късно се почват едни и същи скъпи проблеми, но видиш ли онзи е бил железен! Смях в залата! Ей тази кола на снимката горе е буквално истинска кола, такива са и Авенсис и другите японци от същият период, но за жал са вече на години.23:04 26.12.2017
60 123
23:28 26.12.2017
61 Гост
23:40 26.12.2017
62 кейуайпи
До коментар #2 от "Иренов":
Заради подобни трошляци сме на това положение по улиците. Всеки дето извади 2000 лв се качва на кола. Куцо, кьораво,сакато- всеки е шофер, а много от тях и състезатели. Трябва да забранят 15 годишните коли, да вдигнат застраховките 5 пъти и тогава да се планира транспортна система в България и тн.23:54 26.12.2017
63 Ласков
До коментар #52 от "мамин ласков":
Оценявам коментарът ти но навярно си пропуснал че колите които сравнява "колегата" в коментарите от статията "суперхонда" са много по-нови от акорда и вероятно ги е придобил по късно от нея00:15 27.12.2017
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Silly
08:11 27.12.2017
66 papur
До коментар #27 от "Цар Вул":
Вече имаш хубава кола. Сега ще те изберат за кмет на вашто село!08:40 27.12.2017
67 нагазаки
До коментар #55 от "граничарче":
Ти откъде си купуваш частите от Еконта ли.Пробвай с друг доставчик например Джъмбо08:45 27.12.2017
68 КендиШоп
09:28 27.12.2017
69 Грузи
До коментар #51 от "СУБАРО":
Първо напиши правилно марката,че субарО няма.09:38 27.12.2017
70 Васил
09:48 27.12.2017
71 ЦСКА
Коментиран от #72
10:04 27.12.2017
72 15 Март
До коментар #71 от "ЦСКА":
Е, ти си най големия11:23 27.12.2017
73 Honda accord 1.8 vtec 136k
11:43 27.12.2017
74 някой
До коментар #17 от "DDD":
Ледженд беше добра кола но дизайна куца.Няма аналог на MDX например в Европа,няма и Акорд. Добре е че поне направиха Тype R.Но липсва Прелюд и S2000.
ХОНДА залага на САЩ а Европа е оставена със сивици и crv та.
12:58 27.12.2017
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Ввв
До коментар #40 от "Ласков":
Точно така,само ВАГ,"разбирач" си ти от класа,личи си от километри16:02 27.12.2017
77 хирохито
14:36 28.12.2017
78 Bat Sande
Да кажа, че ХОНДА съм имал само мотоциклет. Много ми беше скучен - само гориво и консумативи.
09:12 30.12.2017
79 2.2 ivtec
21:45 11.06.2018
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 САМУРАЯ
16:39 06.12.2018
82 САМУРАЯ
16:43 06.12.2018
83 Тренди
04:46 14.05.2019
84 чук
До коментар #2 от "Иренов":
мдаммм нещо ми докарваш на фен на немска щайга обаче....14:00 26.01.2020
85 жгмъц
До коментар #12 от "Черта":
и си купи супер пупер вагинален гоУф викаш хи хи14:02 26.01.2020
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Соичиро Сан
До коментар #27 от "Цар Вул":
забрави да похвалиш кристално прозрачното предно стъкло на Пежото - това, през което само ще гледаш в далечината стоповете на отдалечаващата се Хонда по магистралата....и да Хондите не остаряват - само стават по-бърззи!14:09 26.01.2020
88 ъхъ ъхъ
До коментар #49 от "Алфата":
за 5 хилки - толкоз14:14 26.01.2020
89 Джани Родари
До коментар #53 от "Карло":
Карло лъжльо що не казваш за тубата с масло в багажника и "предвиденият" 1 л на 1000 км а?)))))14:17 26.01.2020
90 Диверсант
До коментар #55 от "граничарче":
нека позная - японката е ноФ Фнос - качваш се и караш само на 123 000 хпа ха ха14:19 26.01.2020