Отидете към основна версия

30 004 45

Най-яките версии на Passat

  • volkswagen-
  • passat

Спортистът в гамата на Volkswagen винаги е бил Golf. Това обаче не значи, че във Волфсбург не са давали шансове за изява на баткото Passat. Историята на модела помни поне 6 модификации с гореща кръв.

Volkswagen Passat GTI (B1)


Със спортна версия се сдобива още първото поколение на иначе трезвия немец. Прототип на Passat GTI се появява през 1977 г., малко след Golf GTI, но ръководството на компанията решава, че такъв автомобил няма да се купува. През 1979 г. на пазара излиза компромисът GLI.

Общото между GLI и GTI е двигателят от Golf GTI. 1.6-литровият четирицилиндров мотор развива 110 к.с., които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 за 10.5 сек. и максимална скорост 185 км/ч. GTI обаче е много по-спортен от GLI - има по-твърдо окачване с по-дебели стабилизатори и по-мощни спирачки. Днес прототипът може да се види в музея във Волфсбург.

Volkswagen Passat VR6 (B3)


В началото на 90-те Volkswagen представя революционния двигател VR6. Моторът с малък ъгъл между цилиндрите и обем 2.8 или 2.9 литра дебютира под предния капак на Corrado и Passat, с което се ражда една от най-бързите версии на модела.

В ранните варианти двигателят развива 174 к.с. и 235 Нм, а след излизането на версията с двойно предаване Syncro мощността нараства. Passat VR6 обаче не се продава добре. Харчи много, а клиентелата в този сегмент предпочита BMW и Mercedes-Benz.

Volkswagen Passat G60 (B3)


В третата генерация на Passat има и друг спортист. G60 разчита не на обем и необичайна двигателна архитектура, а на принудително пълнене. Механичният компресор вади 160 коня от 1.8-литровия четирицилиндров мотор, което е доста за края на 80-те години на миналия век.

Passat G60 се произвежда само с двойно предаване Syncro, което позволява ускорение от 0 до 100 за по-малко от 9 секунди. Максималната скорост е 210 км/ч. За разлика от VR6 автоматична скоростна кутия не се предлага.

Volkswagen Passat W8 (B5+)


В апогея на царуването си Фердинанд Пиех решава, че Passat ще стане едва вторият осемцилиндров модел в този клас след Mercedes-Benz C 43 AMG. Версията W8 получава половината на чудовището, с което малко по-късно ще бъде въоръжено Bugatti Veyron.

Осемцилиндровият Passat няма турбокомпресори и мощността е "само" 275 к.с., но и това е достатъчно за ускорение от 0 до 100 за 6.5 секунди. Клиентите могат да избират между 5-степенен автоматик или механика с 6 предавки, но предаването е само двойно.

Volkswagen Passat R36 (B6)


Шестото поколение на модела идва с най-спортния Passat в историята. 3.6-литровият V6 развива 300 коня. Потенциалът за ускорение до 100 за 5.6 секунди и максимална скорост 250 км/ч е подчертан и от външността.

R36 има доработено окачване и подобрени спирачки. Журналистите бързо го наричат "RS4 за бедни". Предлага се и във версия комби.

Volkswagen Passat GT (NMS)


Европейската версия на днешния Passat се оборудва само с четирицилиндрови двигатели. В Америка обаче се продава и шестцилиндрова модификация.

Passat GT има 3.6-литров мотор с мощност 284 к.с. и 350 Нм. За съжаление предаването е само предно, но пък цената е едва $29 090.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини