Спортистът в гамата на Volkswagen винаги е бил Golf. Това обаче не значи, че във Волфсбург не са давали шансове за изява на баткото Passat. Историята на модела помни поне 6 модификации с гореща кръв.
Volkswagen Passat GTI (B1)
Със спортна версия се сдобива още първото поколение на иначе трезвия немец. Прототип на Passat GTI се появява през 1977 г., малко след Golf GTI, но ръководството на компанията решава, че такъв автомобил няма да се купува. През 1979 г. на пазара излиза компромисът GLI.
Общото между GLI и GTI е двигателят от Golf GTI. 1.6-литровият четирицилиндров мотор развива 110 к.с., които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 за 10.5 сек. и максимална скорост 185 км/ч. GTI обаче е много по-спортен от GLI - има по-твърдо окачване с по-дебели стабилизатори и по-мощни спирачки. Днес прототипът може да се види в музея във Волфсбург.
Volkswagen Passat VR6 (B3)
В началото на 90-те Volkswagen представя революционния двигател VR6. Моторът с малък ъгъл между цилиндрите и обем 2.8 или 2.9 литра дебютира под предния капак на Corrado и Passat, с което се ражда една от най-бързите версии на модела.
В ранните варианти двигателят развива 174 к.с. и 235 Нм, а след излизането на версията с двойно предаване Syncro мощността нараства. Passat VR6 обаче не се продава добре. Харчи много, а клиентелата в този сегмент предпочита BMW и Mercedes-Benz.
Volkswagen Passat G60 (B3)
В третата генерация на Passat има и друг спортист. G60 разчита не на обем и необичайна двигателна архитектура, а на принудително пълнене. Механичният компресор вади 160 коня от 1.8-литровия четирицилиндров мотор, което е доста за края на 80-те години на миналия век.
Passat G60 се произвежда само с двойно предаване Syncro, което позволява ускорение от 0 до 100 за по-малко от 9 секунди. Максималната скорост е 210 км/ч. За разлика от VR6 автоматична скоростна кутия не се предлага.
Volkswagen Passat W8 (B5+)
В апогея на царуването си Фердинанд Пиех решава, че Passat ще стане едва вторият осемцилиндров модел в този клас след Mercedes-Benz C 43 AMG. Версията W8 получава половината на чудовището, с което малко по-късно ще бъде въоръжено Bugatti Veyron.
Осемцилиндровият Passat няма турбокомпресори и мощността е "само" 275 к.с., но и това е достатъчно за ускорение от 0 до 100 за 6.5 секунди. Клиентите могат да избират между 5-степенен автоматик или механика с 6 предавки, но предаването е само двойно.
Volkswagen Passat R36 (B6)
Шестото поколение на модела идва с най-спортния Passat в историята. 3.6-литровият V6 развива 300 коня. Потенциалът за ускорение до 100 за 5.6 секунди и максимална скорост 250 км/ч е подчертан и от външността.
R36 има доработено окачване и подобрени спирачки. Журналистите бързо го наричат "RS4 за бедни". Предлага се и във версия комби.
Volkswagen Passat GT (NMS)
Европейската версия на днешния Passat се оборудва само с четирицилиндрови двигатели. В Америка обаче се продава и шестцилиндрова модификация.
Passat GT има 3.6-литров мотор с мощност 284 к.с. и 350 Нм. За съжаление предаването е само предно, но пък цената е едва $29 090.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Obay
Даже няма смисъл от коментари!!!
Нека селските бекове кажат!!!!
10:15 28.01.2018
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 гощо
10:32 28.01.2018
4 Антон
От статията: пасата бил с еди каква си мошност, но клиентите предпочитали мерцедес и бмв. Еми нормално.
И с файатона опитаха нещо подобно, и съвсем резонно претърпяха пълно фиаско. В резултат файтон вече не се произвежда и няма никога повече да се произвежда. Конкурентите на файтона - седма серия, ес класа, продължават да си се правят.
Ама как може автомобил носещ името народна кола да се сравнява с ес класа. Смях смях смях!!!!!!
Коментиран от #5, #6, #17, #19, #45
10:34 28.01.2018
5 Ivan
До коментар #4 от "Антон":
Тука сте много прав. Японците затова създадоха отделни марки : Инфинити, Лексус, Акура...Коментиран от #14, #42
10:43 28.01.2018
6 Гошо
До коментар #4 от "Антон":
Phaeton e над 7серия и S класа.Phaeton e от класа на Maybach и RR.
Коментиран от #9, #10
10:46 28.01.2018
7 ЬЯА
10:56 28.01.2018
8 Фриман
11:04 28.01.2018
9 Антон
До коментар #6 от "Гошо":
Надявам се това не го мислиш сериозно а се бъзикаш :)11:07 28.01.2018
10 112
До коментар #6 от "Гошо":
То затова Файтона се скъсаха да го продават.Иначе последния Пасат изглежда потресаващо зле, тоест американската версия, европейската си е добре.
11:08 28.01.2018
11 User
3000лв ремонти на 140 000км
Коментиран от #15, #16, #40
11:10 28.01.2018
12 ВВВ
11:18 28.01.2018
13 Ужас
Ние имаме една хубаво поговорка - всяка жаба да си знае гьола!
Сега очаквам да се появат сектантите да ми кажат как файтона е като бентли или таурега е като кайен. Само където това е във фантазиите им. Как пък един път някой с бентли или порше не каза то си е фолксваген.
Коментиран от #23
11:30 28.01.2018
14 Златев
До коментар #5 от "Ivan":
Те затова VW си имат Бентли, Бугати, Ауди, Ламборджини :)11:33 28.01.2018
15 Златев
До коментар #11 от "User":
Карам в Англия Пасат Б8 2.0 ТДИ и правя по 40,000 км на година. Сметни сам кога е бил твоя на 140,000 км. Иначе няма грешка - 5/100 км разход и безотказен11:35 28.01.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Никой
До коментар #4 от "Антон":
Ти точно описваш проблема в автомобилната индустрия. Хората робуват на марки и са готови да платят повече, само за да се г*зарят с тях. Затова кола направена от киа или фв на същите пари няма да се продава толкова добре колкото ла*но с емблема на Мерцедес или БМВ. Не казвам, че винаги е такава ситуацията, но визирам специално Фаетон и недoразумението w220. Който не се е докосвал до Фаетон да не коментира.Коментиран от #18
11:50 28.01.2018
18 Антон
До коментар #17 от "Никой":
Не е робуване на марки!Всеки си купува това за което му стигат финансите.
Преди няколко години на един от автосалоните в София, Изложен хюндай санта фе , може би топ изпълнение на цена от 100 хил.лв. Кожата вътре изглеждаше изкуствена, ако е била естествена значи много жалко за хюндай, в колата миришеше на лепило, пластмасите изглеждаха ужасно. Е как да дадеш за това нещо 100 хил.лв. , в немски автомобил или в лексус, инфинити за 100 хил.лв. няма такива пластмаси, миризми на лепило и кофти кожа.
Е за това става дума. Не може да се състезаваш с премиум марки, когато това което произвеждаш е насочено към средната класа или към евтинията.
12:07 28.01.2018
19 Колело
До коментар #4 от "Антон":
Ако разбираше поне малко от коли щеше да знаеш причината за създаването на Файтона и щеше да знаеш, че в годината в която излиза Файтона е най-иновативната и добре направена кола и няма по-добра сглобка, екстри и двигател през 2004-2006 от тези влагани в топ версията на Файтон. Специално пък за S класа от 2004-та просто е дебилно да я сравняваш с Файтон по качество на сглобката и по екстри.Коментиран от #22
12:27 28.01.2018
20 Гост
И после ще ми разправят, че хората с пари били двигател на прогреса - хайде скрийте се някъде!
12:35 28.01.2018
21 Алфа Ромео
Коментиран от #25, #41, #43
12:42 28.01.2018
22 Антон
До коментар #19 от "Колело":
Не знам какво е иновативно / какво по-различно лато екстри или задвижване, иновативно,невиждано предлага спрямо конкурентите/, не знам дали е добре направена или сглобката каква е /може би ти си бил контрол по качество на заварките? / , но знам че фаетон е спрян от производство. Ръчно или машинно правена,ако ще да бъда на базата на совалката, фаетон го няма вече!!!!а ес класа продължава да съществува. Тя дали е добра или не спрямо файтона по твое мнение не е важно. Важно е че едното е символ на успех, престиж,лукс, качество, за другото остават мантрите че е като бентли, защото била правена на негова база, но видиш ли уникалната кола не успяла да излъже богатите да си я купят и в резултат изчезнала. Хем умни да изкарват достатъчно пари за подобни коли, хел глупави като не си купили фолксваген.На това ми викам ганьовски парадокс.
Коментиран от #37
12:50 28.01.2018
23 Генезис
До коментар #13 от "Ужас":
Ще ти кажем, че Рено и Пежо имаха опити, но неуспешни а Хюндай и до момента имат Генезис който е относително успешен.12:52 28.01.2018
24 пас
Дизелите тракат много.
Возията клони към леко твърда.
Иначе донякъде е икономичен.
13:05 28.01.2018
25 аааааа
До коментар #21 от "Алфа Ромео":
ми купи си ТАТА, Дачия, рено.хем не искаш да даваш много пари - хем искаш супер кола.
14:14 28.01.2018
26 Бати Злати
Плюс това Volkswagen, Audi и Porsche са една корпорация.
И лично за мен BMW и Mercedes си остават коли за богати (и не толкова богати КОМПЛЕКСАРИ) :)
15:16 28.01.2018
27 Някой си
15:43 28.01.2018
28 bmw
16:01 28.01.2018
29 Неразбирам
17:28 28.01.2018
30 Някой никой
18:43 28.01.2018
31 Кобрата
19:09 28.01.2018
32 Някой си
19:18 28.01.2018
33 Сталин
Коментиран от #35
19:39 28.01.2018
34 Vasik Atanasova
НО Е БИЛ ПРОИЗВЕЖДАН И С ДОБРИ ДВИГАТЕЛИ
АЗ ХАРЕСВАМ ПАСАТ СС
19:52 28.01.2018
35 ВАГ
До коментар #33 от "Сталин":
...а гражданина (разбира се от селски произход ,като 95% от софиянците) кара 10г Хонда или Ситроен за 5 000 лв само да не са като останалите.Типична шопска комплексарщина.
Коментиран от #36
21:13 28.01.2018
36 Сталин
До коментар #35 от "ВАГ":
Грешка си аз съм селянин но не селяндур.21:33 28.01.2018
37 Никой
До коментар #22 от "Антон":
Истината е че който пръв влезе в даден сегмент и си създаде име, той ще жъне успех независимо, дали конкуренцията извади по-добър продукт. Също както А класата никога няма да се продава толкова добре, колкото Голф. Това не означава, че тя е по-лоша кола. И много богати хора търсят тъкмо това - да дадат пари за нещо, което има статут на скъпарски продукт от компания, която е известна с това. Добър пример е Майбах, който бързо замряха, не защото колите им са по-зле от Ролс, а защото Мерцедес направиха грешката да възродят име, за което никой роден след 30те не е чувал.10:44 29.01.2018
38 Кот такоа
13:13 29.01.2018
39 Heavyhead
13:51 29.01.2018
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Хенри Форд и Акура
До коментар #5 от "Ivan":
Видам, че много хора поддържат добра информационна "култура" четейки подобни сайтове,като този тук.Единият казва, че вече файтон не се произвежда (!!??) а другият казва, че японците измислили ... еди какво си:))
Някои неща човек сам трябва да намери, да прочете, да разбере и т.н. Хубаво е това да става преди да почне да пише глупости
20:31 29.01.2018
43 Бат рамбо
До коментар #21 от "Алфа Ромео":
Пич не си прав.Има много добри модели .вярно че не са всички но има.например аз имам пасат 2 със 136 конювия двигател и хич не е скучен .нито пък е счупен и вози много добре.даже наскоро го карах до козлодуй и ми изкара 8,5 л на 100 км.така че си помисли08:35 21.07.2018
44 Живко
09:11 21.08.2018
45 Про
До коментар #4 от "Антон":
Приятел приказваш пълни глупости.Имал съм и бмв и мерджан .Големи боклуци всеки 2 месеца бях на ремонт .А пък с пасата най много 2 пъти в годината .13:07 07.01.2019