Отидете към основна версия

1 106 1

Wiesmann MF4/MF4-S

  • wiesmann-
  • mf4-
  • mf4-s

Основатели на немската компания Wiesmann са братята Мартин и Фридхелм Висман. През 1985 година те решават, че е крайно време да започнат да произвеждат собствени спорт-кари. Странното е, че преди това те не са обвързани професионално с автомобилите. Мартин е инженер, занимаващ се с разработка на помпи, а Фридхелм е управляващ директор на фабрика за дрехи. Първият им автомобил става факт през 1993 година и е наречен Wiesmann Roadster. Външността му е коренно различна от тази на останалите конвенционални съвременни автомобили и точно поради тази причина веднага привлича вниманието на специалистите. Днес фирмата има 9 салона в Германия и още 25 в различни страни от Европа и Азия, включително и у нас. Въпреки това марката Wiesmann си остава екзотика. За година от немската фабрика излизат не повече от 50 готови автомобила. Моделната гама включва четири модела, като последният е тема на материала ни. Индексът му е MF4. Той както и по-мощната разновидност S, бяха показани по време на тазгодишното изложение в Женева.

Сама по себе си колата е доста интересна, но всъщност новостите в нея са малко. На практика тя представлява открит вариант на купето GT MF4. Заради липсата на твърд таван се налага усилване на каросерията. Рамата е алуминиева и благодарение на това кабриото тежи само 1 310 кг. (версията S е с 50 кг повече). Сравнен с външния вид, интериорът е опростен до безобразие. Единственото, което се набива на очи, са многото отделни прибори, разположени в централната част на арматурното табло.

Стигаме и до същината на въпроса. Какво се крие под капака на този екзотичен кабриолет? MF4-S е оборудван с V-образен осемцилиндров двигател с обем четири литра и мощност 420 к.с. Въртящият момент е 440 Нм. Ускорението до 100 км/ч, става за 4.4 секунди, а максималната скорост е точно 300 км/ч. По-слабата версия на кабриолета - MF4 се комплектова с атмосферен V-осмак и е с мощност 367 к.с. Всъщност и агрегатите, и скоростните кутии са заимствани от BMW. Предлаганите трансмисии са стандартна шестстепенна механична и роботизирана седемстепенна, разполагаща с два съединителя.

Логото на компанията представлява стилизиран Гекон, който съвсем не е избран случайно. Идеята е колите да са “залепени” за пътя, подобно на гущер, пълзящ по отвесна скала. Основна роля в тази философия играе доста усъвършенстваната стабилизираща система, която е включена в базовото оборудване на автомобила. Очаква се тези модификации да се появят съвсем скоро в дилърските центрове. Цената на MF4 ще е 128 000 евро. По-мощната версия S ще струва 137 900 европейски парични единици.

Радослав Славчев

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Wiesmann се завръща

    Немският производител на поръчкови автомобили Wiesmann възобновява дейността си, съобщава Motor-Talk. Компанията е сключила договор за доставката на о ...
    11.10.2017
    2 395
    2
  • Wiesmann възобновява производство

    Немската марка Wiesmann Automotive GmbH, която прекрати производството на бутиковите си автомобили през 2014 г., се завръща на пазара. Новината е съоб ...
    17.11.2015
    3 726
    3
  • Wiesmann хлопва кепенци

    Немската компания за поръчкови автомобили Wiesmann е прекратила производство и е уволнила повечето си служители. През последните месеци щатът се е ...
    08.05.2014
    10 449
    10
  • Батмобил с форсиран V10 от BMW M5

      Малкоизвестното тунинг ателие SchwabenFolia в кооперация с швейцарската фирма Dahler представиха специална версия на роудстъра Wiesmann ...
    14.11.2011
    7 500
    9
  • Още по-брутално Wiesmann Coupe

    Немският автомобилен производител Wiesmann, използващ технически компоненти от BMW се натъкна на сериозен проблем. Двигателят V10 Teutonic, който беше ...
    18.10.2010
    5 521
    10